Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gran Turismo 6
1 2 3 4
munkero
06.12.2013 14:06:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikutti varsin pätevältä. Pääsispä jo töistä...
 
Marko Fobba Forss: Aleksi: saako sulta ottaa mallia niihin viiksiin?
Tuomoo
06.12.2013 23:12:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katselin vähän kuvia ja videoita, ja tulin tulokseen että tämäkin pitää ehkä hankkia... Viimeinen sarjan peli, mitä enemmän on tullut pelattua, on GT1, sitä tuli serkun kanssa tahkottua melko paljon.
 
20.8. 22:54:21 NEVÖ FOGET
dfer
10.12.2013 10:24:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vieläkö autoilla voi päristää kahtasataa seinään ilman suurempia haittoja?
 
Across 110th Street is a hell of a tester.
Milkop
10.12.2013 12:18:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dfer: Vieläkö autoilla voi päristää kahtasataa seinään ilman suurempia haittoja?
 
Vielä. http://www.itviikko.fi/uutiset/2013 … a-miksi-pelti-ei-vaanny/201317071/7
 
Itseäni kiinnostaa vieläkö suurin osa autoista on käännetty nelosesta eikä niissä ole edes ohjaamoja kaikissa?
 
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Point
10.12.2013 12:56:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Milkop: Vielä. http://www.itviikko.fi/uutiset/2013 … a-miksi-pelti-ei-vaanny/201317071/7
 
Tämä nyt on aivan sama mulle ainakin, pelaan sitten gta:ta jos haluan vetää autoja paskaksi. Gt5 on nimenomaan ajoltaan realistisin ajopeli mitä olen konsoleille löytänyt, joten tää kutonen jatkaa varmasti samaa linjaa. Onko ajotuntumassa jotain muutoksia? Vitosessa autojen käytös on muuten erittäin realistista, mutta pitoa tuntuu olevan useesti liian vähän. Tätäkin saa toki fiksattua laittamalla sliksimpää rengasta alle. Toinen ongelma on vauhdintunteen puute, onko siihenkään tullut muutosta?
 
lukethesis
10.12.2013 13:06:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Milkop:
 
Itseäni kiinnostaa vieläkö suurin osa autoista on käännetty nelosesta eikä niissä ole edes ohjaamoja kaikissa?

 
Autolistaa tutkiskelemalla voi päätellä että kyllähän näin on. Esimerkiksi saksalaismerkkien huristimet näyttävät olevan paria poikkeusta lukuunottamatta juurikin samoja mitä GT4:ssä, 2000-luvun alkupuolen vuosimalleja...
 
Lisäksi tuossa on ns. standard- ja premium-mallit, eli käännettynä "vanhan kierrätystä PS2:sta ilman ohjaamoa".
 
Kyllä Forza on autopelien kunkku. :) Odottelemme GT7:ää...
 
Milkop
10.12.2013 13:15:40 (muokattu 10.12.2013 13:17:14)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tublaa tarjolla.
 
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Milkop
10.12.2013 13:17:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lukethesis: Kyllä Forza on autopelien kunkku. :)
 
Nelonen on kyllä parasta autoilua mitä vanhalla sukupolvella on tarjota. Tasaisin väliajoin tulee palauttua tuon pariin vaikkei boksia muuten oikein enää jaksakaan käynnistää.
 
E: Forza5:sta tosin puuttuvat nelosen parhaat radat eli Nyrppä ja Japani-serpentiini. Siitä iso miinus. Autojakin taitaa olla vähemmän kuin aiemmin. Pahoittelut offtopikista.
 
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Vessajono
10.12.2013 13:31:32 (muokattu 10.12.2013 13:41:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AKWM: Tämä nyt on aivan sama mulle ainakin, pelaan sitten gta:ta jos haluan vetää autoja paskaksi. Gt5 on nimenomaan ajoltaan realistisin ajopeli mitä olen konsoleille löytänyt, joten tää kutonen jatkaa varmasti samaa linjaa. Onko ajotuntumassa jotain muutoksia? Vitosessa autojen käytös on muuten erittäin realistista, mutta pitoa tuntuu olevan useesti liian vähän. Tätäkin saa toki fiksattua laittamalla sliksimpää rengasta alle. Toinen ongelma on vauhdintunteen puute, onko siihenkään tullut muutosta?
 
Väittäisin, että kyllä siellä jotain on kutiteltu. Näkyy esim. siten, että auton kunnollinen säätäminen tuntuu olevan oleellisempaa kuin aikaisemmin. Jos lataat hirveän määrän kaakkeja autoon, etkä tee alustalle tai jarruille mitään niin sen kyllä sitten muuten huomaa. Lisäksi erot etu-, taka-, ja nelivedon välillä ovat aiempaa selkeämmät ja ne on syytä ymmärtää ihan oikeasti.
 
e: en muuten ylipäänsä oikein ymmärrä tuota "ei vauriomallinnusta, ei sitä eikä tätä, justiin samanlainen kuin edellinekin" -itkemistä. Kuka sitä nyt muka odottikaan, se on Gran Turismo ja se on vähän parempi kuin edellinen, joka oli vähän parempi kuin sitä edellinen. Seuraava Gran Turismo on sitten taas vähän parempi kuin nykyinen. Sillä tavalla se vaan menee ja mä olen ainakin ihan tyytyväinen. Ei kai kukaan odota, että Eppu Normaali tekisi IDM- tai ambientlevyn?
 
"Notice that the lead guitar is overdubbed. The two voices are parallel fifths apart. This creates an eerie, medieval sound. That's because they actually used a lot of open fifths back then."
dfer
10.12.2013 13:47:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Milkop: Vielä. http://www.itviikko.fi/uutiset/2013 … a-miksi-pelti-ei-vaanny/201317071/7

Jesh.
 
AKWM: Tämä nyt on aivan sama mulle ainakin, pelaan sitten gta:ta jos haluan vetää autoja paskaksi. Gt5 on nimenomaan ajoltaan realistisin ajopeli mitä olen konsoleille löytänyt, joten tää kutonen jatkaa varmasti samaa linjaa. Onko ajotuntumassa jotain muutoksia? Vitosessa autojen käytös on muuten erittäin realistista, mutta pitoa tuntuu olevan useesti liian vähän. Tätäkin saa toki fiksattua laittamalla sliksimpää rengasta alle. Toinen ongelma on vauhdintunteen puute, onko siihenkään tullut muutosta?
 
No eihän se nyt aivan sama voi olla jos ei törmäyksellä oo muuta väliä kun menetetty aika. Tietokonesimulaattoreissa olenpi tottunu siihen että vähän kun käy laitaa hipomassa niin on alusta mutkalla ja kaikki pilalla. Ja tietysti kytkimen palamiset ja muut mahdollista jos väärin käyttää. En kyllä aikaisempaakaan osaa ole muulla kun ohjaimella kokeillu niin en osaa verrata tietokonemaailman peleihin, joita siis G27:llä tullut väännettyä.
 
Across 110th Street is a hell of a tester.
Point
10.12.2013 14:10:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dfer: No eihän se nyt aivan sama voi olla jos ei törmäyksellä oo muuta väliä kun menetetty aika. Tietokonesimulaattoreissa olenpi tottunu siihen että vähän kun käy laitaa hipomassa niin on alusta mutkalla ja kaikki pilalla. Ja tietysti kytkimen palamiset ja muut mahdollista jos väärin käyttää. En kyllä aikaisempaakaan osaa ole muulla kun ohjaimella kokeillu niin en osaa verrata tietokonemaailman peleihin, joita siis G27:llä tullut väännettyä.
 
Kyllähän gran turismossa menee nimenomaan alustasta palikoita mutkalle jos törmäilee, tehohävikkiä taitaa tulla kovemmin mällätessä myös. Ainakin valikosta saa valittua vauriomallinnuksen kolme tasoa, se laitetaan aina tietenkin täysille. Ainoat ohjaimet millä tähän saa mitään hauskaa tuntumaa on logitechin g25 tai g27, perus pleikkariohjaimella en itte jaksa pelata yhtään.
 
Forza on visuaalisesti paljon mielenkiintosemman olonen ja äänimaailma on huomattavasti elävämpi, mutta ajotuntuma on ihan käsittämätön. Boksiinhan ei kai saa noita edellämainittuja rattiohjaimia kiinni?
 
hjukke
10.12.2013 16:07:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Forza on visuaalisesti paljon mielenkiintosemman olonen ja äänimaailma on huomattavasti elävämpi, mutta ajotuntuma on ihan käsittämätön. Boksiinhan ei kai saa noita edellämainittuja rattiohjaimia kiinni?

 
Ton on pakko olla kyllä makukysymys, mun mielestä se vaan on tasan toisinpäin. Pitkään tuli pelattua alkuun vain pc-ajopelejä, ratilla ja ilman, GT3 oli ensimmäinen
näistä uudemmista konsoliajopeleistä minkä ostin, sen jälkeen nelosen.
 
Forza 2 fysiikka oli sitten jo enemmän sitä mitä pitikin.. paljon loogisemman ja realistisemman tuntuinen.
 
Muusikoiden net, encylopedicus maxcimus, wiisaiten ciria.
-HP-
11.12.2013 08:00:23 (muokattu 11.12.2013 08:01:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AKWM: Kyllähän gran turismossa menee nimenomaan alustasta palikoita mutkalle jos törmäilee, tehohävikkiä taitaa tulla kovemmin mällätessä myös. Ainakin valikosta saa valittua vauriomallinnuksen kolme tasoa, se laitetaan aina tietenkin täysille. Ainoat ohjaimet millä tähän saa mitään hauskaa tuntumaa on logitechin g25 tai g27, perus pleikkariohjaimella en itte jaksa pelata yhtään.
 
Vitosessahan vauriomallinnusta ei tainnut saaha uramoodiin vai oonko kattonu aina väärästä paikasta?
 
Vai oliko jo kutosen tunnelmia?
 
Kuka väittää ettei kitara muka ole lyömäsoitin?
miguli
11.12.2013 09:18:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämän arvostelun perusteella jää kyllä gt6 hyllyyn: http://www.gamereactor.fi/arviot/174504/Gran+Turismo+6/
 
Luovalla ihmisellä on halu saavuttaa, ei päihittää toisia.
touhis
11.12.2013 16:26:52 (muokattu 11.12.2013 16:32:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei siellä mun mielestä edelleenkään mitään vaurioita uramoodissa ole, eikä törmäilyllä tunnu olevan vaikutusta. (Tietty minä kun en törmäile niin vaikea sanoa höhöjuum..)
 
Koppikuvaa on paranneltu sillä suurimmassa osassa tähän asti ajamissani autoissa on ollut jonkinlainen kojetaulu. Vain muutamassa on ollut se musta geneerinen versio. Tosin eihän noita autojakaan ole kuin vajaat parikymmentä kertynyt talliin..
 
Ajomallinnusta on jonkin verran viilattu, mutta juuri se vauhdintunne jää edelleen varsin vajaaksi. Säätämistä en ole juuri lainkaan tehnyt, mutta kun yritän ajaa ilman ABSia niin se on aika tarkka, miten ne jarrujen painotukset on. Laitat liikaa ja menee lukkoon poljinta millin verran painaessa. Liian vähän ja voi huoletta polkaista pohjaan eikä silti meinaa pysähtyä. Ratti/polkimet -ohjaimella siis ajelen.
 
Voihan tämä olla parasta mitä konsoleilla saa, mutta kyllähän tämä edelleen on kaukana pc-simuista. Verrokkina itselläni Assetto Corsa, jonka voi Steamista ostaa. Se ajotuntuman ero on vaan niiiiin suuri. Harmi vaan että Assetto on yhä kehitysvaiheessa..
 
Edit: Niin sehän tässä jäikin vielä mainitsematta että eiköhän tämä kutonen ole tavallaan 'välimallin' tekele sillä väistämättä Polyphony Digitalin täytyy alkaa veistämään seitsemättä osaa PS neloselle. Jaa siinä saattaakin vierähtää vuosi jos toinenkin..
 
Quru
11.12.2013 16:56:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hassulta kuulostaa tuo uramoodissa alun tylsä jumittelu, vertailukohtana Forza 4 jossa minulla oli alle viiden pelitunnin jälkeen tallissa tappiinsa viritettynä sekä Aston Martin Vanguish että Lambon Murcielago sekä läjä kaikkia tasonnousu-ilmaisautoja. Siinä on aivan holtitonta tuo autojen kertyminen talliin. NFS:Shiftissä (saattoi olla kakkonenkin) oli hyvä ja tasapainoinen uramoodi, kalliilpaa autoa joutui himoitsemaan jonkun aikaa, samoin tehokkaita viriosia, mutta ei turhautumiseen asti. Oli myös muutoin ihan kelpo ajopeli.
 
Kakka roiskusi.
haunted
12.12.2013 14:50:10 (muokattu 12.12.2013 15:01:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän harmillisen helpolta vaikuttaa ainakin näin alkuun, nuo parit ekat luokat, haasteet ja ajoluvat. Tatilla ajan niin ABS on ykkösellä ja muut herkut pois tietysti päältä. (pistin tekoälyn myös sinne hermoomispuolelle, jos sillä mitään vaikutusta on..) Enemmän saisi olla sellasta kusihieromiskiroomis-haastetta ja kisoja, joissa joutuu taisteleen tuhannesosista. Ajattelin, että voisi alkaa pelaamaan tätä pelkästään stokkiautoilla, vain renkaita ja alustaa säätämällä. Tällain saisi eri autojen välille oikeesti jotain luonne-eroja. Eri vaihtoehtoja kun tuntuu talliin kertyvän suht nopasti.
 
edit. Tarkotan, että ainakin GT5:s kun noihin +550pp luokan autoihin, varsinkin rata-autoihin, tuunaa kaikki tappiin, alkaa ne muistuttaan toisiaan melko paljon ja ajaminen menee sellaiseksi suorittamiseks vaan.
 
"Anteeks mulla on pakkoliikkeitä" -Natolasse
touhis
12.12.2013 19:42:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, ei ihmeemmin kannata tuijotella niitä pp-rajoja noissa kisoissa. Paljon kehnommillakin pärjää, katsoo vaan millaisia autoja siellä yleisimmin on vastassa (näkyy siinä samassa ruudussa missä se pp-rajakin on). Ja joo se liika tuunaaminen tekee autoista entistä samankaltaisempia. Mun mielestä tässä pelissä on vain viisi erilaista autoa eli FF, FR, MR, RR ja 4WD. Kaikki autot tuntuu olevan vaan jotain numeraalisia variaatioita noista perusmalleista eikä mitään persoonallisuuksia tunnu löytyvän.
 
haunted
18.12.2013 10:58:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän ehkä jopa vituttaa nuo driftikisat. Ei liity sitten mitenkään kovaa ajamiseen/rata-autoiluun. Enemmän sellasta NFS-kamaa, jonka vois jättää suosisosta pois GT-hommista. Lisäks oon ihan vitun käsi niissä viä.
 
"Anteeks mulla on pakkoliikkeitä" -Natolasse
-HP-
31.12.2013 14:04:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noi driftit näkyy olevankin onneks suosiolla noissa kahvitaukokisoissa.
 
Fiiliksiä: Tekoäly on joissain määrin parantunut, osaavat sentään ohittaa edes jollain tapaa eikä agressiivinen ajotyyli tarkoita suoraan sitä että vastustajat pyörähtelee ja vetelee mutkia pitkäksi. Tosin vasta A tasolla pyöritään mutta anyway.
 
Kilpaa ajaessa kaikki kilvat ei sentään ihan aina mene vitosen tapaan niin että sama auto ja kuski aina lähtee sieltä kärjestä ja posottaa heti puoli minuuttia muista karkuun kun ite joutuu rouhimaan hitaampien takana.
 
Odotin että autoihin olisi tullut paljon sitä ennalta luvattua muokattavuutta mutta tais unohtua tämä kehityksessä. Vanhat mallinnokset näyttää ainakin tähän mennessä vähän paremmilta, faniskuupit silmillä vai sit uudentyyppinen renderöinti tekee ihmeitä?
 
Jotain on selvästi ajotuntumassa muuttunut ja jonkunlaista käytöksen poikkeavuutta autoista löytyy, en osaa sanoa onko tämä nyt sitten tarpeeksi kun en autoilua ole päässyt hirveästi harrastamaan + edelleen tatilla väännän. Kuitenkin joku KTM xbow vs. samantehonen samalla vetotyypillä on erilaisia käytökseltään samanlaisilla jousituksilla.
 
Kyllä tätä joululahjaks ihan mielellään ajelee tällä hetkellä, tappiviri -76 golf gti alla lasettelen menemään vieläkin kaikki missä alle 600PP on rajat ja rajotukset vaan pitää. Sinne jää mutkissa mustangeja ja bemmejä taakse, täytyy vaan suorilla kierrellä kaarrella etteivät väännä itteään ohi.
 
Kuka väittää ettei kitara muka ole lyömäsoitin?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «