Aihe: Onko kauhu kuollut genre? | |
---|
|
It Comes at Night. Näyttelytyöskentely tosi solid ja vallan fiksusti kirjoitettu. Pahimmilta kliseiltä vältyttiin aika kiitettävästi. Kuitenkin taas näitä rainoja jotka jää ihan auki. Mitään ei selitetä, asiat vaan on. Jos joku tän on nähnyt ja omaa jonkilaisen tulkinnan niin luen mielelläni. |
|
tomaattiorava: It Comes at Night. Näyttelytyöskentely tosi solid ja vallan fiksusti kirjoitettu. Pahimmilta kliseiltä vältyttiin aika kiitettävästi. Kuitenkin taas näitä rainoja jotka jää ihan auki. Mitään ei selitetä, asiat vaan on. Jos joku tän on nähnyt ja omaa jonkilaisen tulkinnan niin luen mielelläni. Minä en varmaan uskalla edes katsoa tuota kun menin juurikin lukemaan tuosta että jää aika auki. Se on minusta laiskaa elokuvantekoa ja se jää kuitenkin vituttamaan sitten. Mutta ehkä katson joskus. |
|
Annabelle creation? Ihan kelpo pätkä leffateatterissa katsottuna. Kenties jotain jäin kaipaamaan. Ehkä James Wania ohjaajaksi. Losing all hope is freedom. |
|
varpio: Minä en varmaan uskalla edes katsoa tuota kun menin juurikin lukemaan tuosta että jää aika auki. Se on minusta laiskaa elokuvantekoa ja se jää kuitenkin vituttamaan sitten. Mutta ehkä katson joskus. Enempi itteä kyllä vituttaa loppuratkaisu jonka aavistaa jo alkutekstien aikana tai liiallinen asioiden alleviivaaminen ja yleisön aliarviointi... |
|
tomaattiorava: Enempi itteä kyllä vituttaa loppuratkaisu jonka aavistaa jo alkutekstien aikana tai liiallinen asioiden alleviivaaminen ja yleisön aliarviointi... No sekin kyllä, mutta voisi myös tehdä siitä välistä. Silleen että katsojakin joutuu miettimään, muttei silleen että ei me mitään selitetä, tulkitkaa itte ihan miten haluatte, kurjat. |
|
tomaattiorava: Enempi itteä kyllä vituttaa loppuratkaisu jonka aavistaa jo alkutekstien aikana tai liiallinen asioiden alleviivaaminen ja yleisön aliarviointi... Kyllä. Ite tykkään just semmosista leffoista, missä jätetään aika paljon tulkinnan varaan. Niitä leffoja katsoo kaikista mieluiten myös uudestaan ja uudestaan, koska tarina voi elää joka kerralla vähän eri suuntaan. Lynchin leffat, Enemy (se viimeinen kuva!), Possession (1981) yms. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
|
bedlam: Kyllä. Ite tykkään just semmosista leffoista, missä jätetään aika paljon tulkinnan varaan. Niitä leffoja katsoo kaikista mieluiten myös uudestaan ja uudestaan, koska tarina voi elää joka kerralla vähän eri suuntaan. Lynchin leffat, Enemy (se viimeinen kuva!), Possession (1981) yms. Tuo Enemyn lopetus on kyllä justiisa sitä osastoa, Lynchin kamat vois laittaa ihan oman otsakkeensa alle, outoudessaan ihan suvereeni. Hitto saattais olla hauska sellainenkin ketju missä käytäis dialogia näistä erilaisista tulkinnoista mitä katsojat tekeekään. Vaikka tämä Enemyn lopetus, en minä ainakaan oo keksiny mitään likimainkaan järkevää sen suhteen. Olin vaan että jaa, ookoo. |
|
Mielestäni tuo Enemyn lopetus oli aivan täyttä paskaa. |
|
tomaattiorava: It Comes at Night. Näyttelytyöskentely tosi solid ja vallan fiksusti kirjoitettu. Pahimmilta kliseiltä vältyttiin aika kiitettävästi. Kuitenkin taas näitä rainoja jotka jää ihan auki. Mitään ei selitetä, asiat vaan on. Jos joku tän on nähnyt ja omaa jonkilaisen tulkinnan niin luen mielelläni. Itseäni tämä ei haitannut, sillä eihän tässä kai mitään selitettävää enää edes ollut jäljellä. Enkä oikein sen kummempia tulkintojakaan kaipaa kun kyseessä oli ihan suoraviivainen survival-homma eikä artsuilua. Ihan kelpo pätkä kyllä. Hieno ja painostava tunnelma läpi leffan, kaikki roolisuoritukset oikein jees, hyvä score ja mainio kuvaus. Tarinaltaan kuitenkin ehkä vähän liian basic "tuokiokuva", mutta 3.5/5 kuitenkin. anomus.com |
Stoalainen 06.09.2017 01:10:55 (muokattu 06.09.2017 01:12:43) | |
|
Mun mielestä taasen Enemy oli hyvin selkeä kertomus parisuhteesta, mustasukkaisuudesta, epäluulosta, pettämisestä, vaihtoehtoisen elämän kaipuusta, alistamisesta ja narsismista. Kannattaa kiinnittää erityisesti huomiota miten elokuva alkaa ja siihen, miten se päättyy. Groove ratkaisee |
|
The Boy Netflixistä, oli yllättäen yksi parhaista tän vuosituhannen kauhuleffoista. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
|
Voi vitsi, oliko peräti eilen uuden It:n maailman ensi-ilta ja aika kovia pojoja heti kättelyssä. RT:ssä 96% ja IMDb:ssä 8,6. Ite taidan odotella että pääsee kotisohvalta kattomaan. |
|
tomaattiorava: Voi vitsi, oliko peräti eilen uuden It:n maailman ensi-ilta ja aika kovia pojoja heti kättelyssä. RT:ssä 96% ja IMDb:ssä 8,6. Ite taidan odotella että pääsee kotisohvalta kattomaan. RT:n konsensuskin sanoo, että "Well-acted and fiendishly frightening with an emotionally affecting story at its core, It amplifies the horror in Stephen King's classic story without losing touch with its heart." eli taisi tulla ihan hyvä filmatisointi sitten loppujen lopuksi. Ajattelin, että jos perjantain päivänäytökseen menisin katsomaan. Pääsee ainakin halvemmalla. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
|
bedlam: The Boy Netflixistä, oli yllättäen yksi parhaista tän vuosituhannen kauhuleffoista. Juu ei... katoaa lähinnä muiden lajityyppinsä keskinkertaisten perus kummitustalo-elokuvien joukkoon. TO THE STARS!!! Ibanez-pervo. Fanipoika-kortti taitaa olla tämän foorumin Hitler-/olkinukke-/natsikortti -Rumple |
|
It ja mother! En hyppää kyllä kumpaankaan hype-junaan (enkä usko yhtäkään amerikkalaislähtöistä analyysia), ennen kuin täältä on tullut tuomioita. Kiitos jo etukäteen. Internetin kautta, vähän joka puolelle. -V. Keskinen |
|
Kalle kirjoittaa aina kiehtovasti ja pitää hyvistä elokuvista. Siksi uskon, että Mother on hyvä. https://suomenkuvalehti.fi/kuvien-t … en-mother/?shared=4188-e853a453-999 K.F.S. is the Only Law |
bedlam 07.09.2017 07:43:51 (muokattu 07.09.2017 07:44:32) | |
|
ÄrGee: Juu ei... katoaa lähinnä muiden lajityyppinsä keskinkertaisten perus kummitustalo-elokuvien joukkoon. Sen enempää spoilaamatta eihän tän juonikuvio ollut ollenkaan niinku tavallisissa kummitteluissa? Ekaa kertaa vuosikausiin yllätyin juonitwisteistä tän genren leffassa. Ei tää niitä kaikkien aikojen suurimpia klassikkoja haasta, mutta minusta heittämällä parempi kuin jotku Sinisterit, Insidioukset ja Conjuringit. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
carnation 08.09.2017 19:12:12 (muokattu 08.09.2017 19:14:34) | |
|
Kyllähän "Se" onnistunut oli, tosin yllätyin kuinka hyvä tämä on nimenomaan tuollaisena coming of age -draamana, jossa käydään kaikki tutut asiat kuten pelot, viattomuuden menetykset ja ystävyyssiteet läpi. Lapsinäyttelijät tekevät vaikuttavaa, sydämeen käyvää työtä ja olisin voinut seurata näiden kikkailuja ja sanailua ilman mitään kauhuaspektejakin. Valmistautukaa myös nauramaan, elokuva on yllättävän hauska ja kaikkea edesauttaa r-ikäraja, eli lasten kiroilu nyt on vaan niin huvittavaa. Vastapainona siis lasten kokemalle väkivallalle. Harva asia tällä iällä tietenkään "oikeasti pelottaa", eikä tätä minään modernin kauhuelokuvan merkkiteoksena voi pitää. Muutama kohtaus erottuu edukseen, esim. Pennywisen ensiesiintyminen ja projektorikohtaus. Päällimmäisenä mieleen jäi kuitenkin se, että näin hyvän elokuvan, jossa oli huumoria, jännitystä, draamaa ja sydäntä. Ai niin, ja uusintafilmatisointina alkuperäistä paremman elokuvan. Ai niin, ja onnistuneen King-filmatisoinnin. Aivan hyvin olisi jaksanut istua ja katsoa vielä sen tarinan toisenkin puoliskon samaan putkeen. Tämä ensimmäinen osa on tehnyt lippukassoillakin hyvää tulosta, joten jatko on aika lailla varma. Jännä nähdä, miten se tulee toimimaan henkilöiden ollessa aikuisia, koska niin iso osa tämän ekan elokuvan viehätystä oli nimenomaan tuollainen stand by me -henkinen kerronta. Jos hahmojen persoonallisuudet ja historia onnistutaan tuomaan "nykyaikaan" ja vielä hyvillä/sopivilla aikuisnäyttelijöillä, niin mikä ettei. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
|
carnation: Kyllähän "Se" onnistunut oli, tosin yllätyin kuinka hyvä tämä on nimenomaan tuollaisena coming of age -draamana, jossa käydään kaikki tutut asiat kuten pelot, viattomuuden menetykset ja ystävyyssiteet läpi. Lapsinäyttelijät tekevät vaikuttavaa, sydämeen käyvää työtä ja olisin voinut seurata näiden kikkailuja ja sanailua ilman mitään kauhuaspektejakin. Valmistautukaa myös nauramaan, elokuva on yllättävän hauska ja kaikkea edesauttaa r-ikäraja, eli lasten kiroilu nyt on vaan niin huvittavaa. Vastapainona siis lasten kokemalle väkivallalle. Harva asia tällä iällä tietenkään "oikeasti pelottaa", eikä tätä minään modernin kauhuelokuvan merkkiteoksena voi pitää. Muutama kohtaus erottuu edukseen, esim. Pennywisen ensiesiintyminen ja projektorikohtaus. Päällimmäisenä mieleen jäi kuitenkin se, että näin hyvän elokuvan, jossa oli huumoria, jännitystä, draamaa ja sydäntä. Ai niin, ja uusintafilmatisointina alkuperäistä paremman elokuvan. Ai niin, ja onnistuneen King-filmatisoinnin. Aivan hyvin olisi jaksanut istua ja katsoa vielä sen tarinan toisenkin puoliskon samaan putkeen. Tämä ensimmäinen osa on tehnyt lippukassoillakin hyvää tulosta, joten jatko on aika lailla varma. Jännä nähdä, miten se tulee toimimaan henkilöiden ollessa aikuisia, koska niin iso osa tämän ekan elokuvan viehätystä oli nimenomaan tuollainen stand by me -henkinen kerronta. Jos hahmojen persoonallisuudet ja historia onnistutaan tuomaan "nykyaikaan" ja vielä hyvillä/sopivilla aikuisnäyttelijöillä, niin mikä ettei. Kiitos hyvästä arvioinnista! Mitä tulee tuohon "tällä iällä pelkäämiseen", niin itsehän pelkään kauhuelokuvia sitä enemmän, mitä vanhemmaksi tulen. Varsinkin sellaiset säpsyjutut ovat pahimpia. Meinaan kuolla nykyään niissä. K.F.S. is the Only Law |
|
Henri Henri Olavi: Kiitos hyvästä arvioinnista! Mitä tulee tuohon "tällä iällä pelkäämiseen", niin itsehän pelkään kauhuelokuvia sitä enemmän, mitä vanhemmaksi tulen. Varsinkin sellaiset säpsyjutut ovat pahimpia. Meinaan kuolla nykyään niissä. Säpsyt ei kyllä pelota enää, "found footage" -tyyppisissä elokuvissa on jotain ihmeellisen kiehtovaa realismia, mikä taas pelottaa. Pari listaa parhaista lajityypin elokuvista, jos kiinnostaa. http://www.imdb.com/list/ls077323865/ http://www.imdb.com/list/ls031694934/ Omia suosikkeja noista ovat: V/H/S 2 Rec Troll Hunter As Above, So Below The Taking Grave Encounters TO THE STARS!!! Ibanez-pervo. Fanipoika-kortti taitaa olla tämän foorumin Hitler-/olkinukke-/natsikortti -Rumple |
« edellinen sivu | seuraava sivu » | |
---|