Muusikoiden.net
03.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lähikenttämonitorit musiikin kuunteluun/tv:n katsomiseen?
1
perttu.tuovinen
01.09.2011 10:10:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen mietiskellyt paremman äänentoiston hankkimista olohuoneeseen (48 neliön kerrostalokaksiossa), ja tällä hetkellä aktiivikaiuttimeymt tuntuvat parhaimmalta vaihtoehdolta, hintaluokassa ~200 euroa. Thomannilta olen katsonut vaihtoehtoja, ja esin near 05 tai 08 vaikuttaa järkevimmältä. Vai vaikuttaako? Onko lähikenttämonitorit ylipäänsä hyvä ratkaisu "kotiteatteriksi"? Vai kannattaisiko ennemmin ostaa esim. Audio pron addonet? Monitoreja tulis käytettyä myös koskettimien ja sähkörumpujen äänitykseen. Kertokaapa mielipiteitä, ja että onko tuossa hintaluokassa parempiakin kuin nearit. Behringerin trutheja en halua, kun eivät miellytä silmää. Löytyykö esim. Kokkolan laitevälityksestä parempia tuohon hintaan? Siellä olisi mahdollista käydä jopa koekuuntelemassa pönttöjä

touhis
02.09.2011 09:46:08

Mulla on käytössä juurikin 'rumat' behringerin truthit. Voittaa tietenkin äänenlaadussa tv:n omat kaiuttimet ja toimii. Käyttö on tv/dvd/blu-ray -katselua, playstation-pelaamista ja jonkin verran musiikin kuuntelua. Mikserinhän nuo vaatii että saa kaikki inputit kytkettyä. Luulenpa että tommoiset kohtuullisen hyvät monitorit voi olla parempi ratkaisu kuin joku marketin 'kotiteatterisetti'.

A.O.K.
02.09.2011 10:33:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla kans Behkun Truthit ja hyvin toimii olohuoneessa, alkuun mulla oli DJ-mikseri etuvahvistimena mutta nykyään Rotelin hifietuvahvistin. Rakenna noihin etukankaat niin ei näytä rumilta. Ite rakensin semmoiset hillitsemään lasten innostusta painella pölykupit sisään. Jotain kapeaa rimaa rautakaupasta, Biltemasta kaiutinkangasta ja nitoja, kustannukset alle 10 euroa eikä kukaan arvaa että siellä onkin Behringerit :)

Well by seventy-six we'll be A.O.K.
perttu.tuovinen
02.09.2011 12:11:33

Okei, tuo kangasidea vaikuttaa järkevältä. Onko truthien bassotoisto hyvä? Esim. ne nearit pääsee alemmille taajuuksille. Ja kumpi on järkevämpi, 5- vai 8-tuumainen bassoelementti sitä ajatellen, että musiikki sisältää nopeaa tuplabasarijytkettä, tai sitten syvää bassoa vaativaa drum'n'bassia.

Ps. Kummat truthit teillä on, 2030:t vai 2031:t?

touhis
02.09.2011 16:39:41

B2030A:t täällä. En osaa ottaa kantaa kysymykseesi, mutta täällä on aika hyvin käsitelty asiaa:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=135512&o=0

perttu.tuovinen
04.09.2011 20:45:55

touhis: B2030A:t täällä. En osaa ottaa kantaa kysymykseesi, mutta täällä on aika hyvin käsitelty asiaa:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=135512&o=0

Ainakin tuon mukaan tarvitsee mielellään subwooferia rinnalle.. mitenkähän lienee near08:n laita behringereihin verrattuna?

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti