Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Suomen Idols 2011
1 2 3 4 5 6 7 8 961 62 63 64 65
kozmik
25.02.2011 15:17:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musiikkimasiina: Esim. intiassa asuvilla on omanlaiset aksenttinsa, afrikkalaisilla on omanlaiset aksenttinsa, keskieurooppalaisilla on omanlaiset aksenttinsa (arska heh juum...). Eikä niistä kukaan suomalainen valita. Mutta heti kun joku suomalainen lautuu th:t pelkkänä t:nä niin esiin pongahtelee englanninkielen opettajia kuin sieniä sateella.
 
No mua ainakin ärsyttää Arskan aksentti, milloin mies on elokuvassa olevinaan täysiverinen amerikkalainen. Ei ole siinä kohtaa niistä vähäisistäkään näyttelijänlahjoista hyötyä. Terminator toimii kyllä. Samaten esim. mainitun Scorpionsin laulajan aksentti ärsyttää, Scorpions toki ärsyttää muutenkin. Björkin aksentti taas ei ärystä, en sitten tiedä miksi. Toisaalta islantilainen aksentti on mun korvaan erittäin miellyttävän kuuloinen muutenkin, toisin kuin moni muu aksentti, esim. ranskalainen.
 
Lassin ääntämys ei tuossa kontekstissa ärsyttänyt yhtään. Jos tuota ääntämystä joutuisi levyllisen verran kuuntelemaan, niin vois alkaa ärsyttääkin.
 
Eipä se aksentti englanninkielisilläkään laulajilla aina laulaessa kuulu vaikka puhuessa kuuluisikin:
 
http://www.youtube.com/watch?v=G1f2M5G9KG8
 
vrt.
 
http://www.youtube.com/watch?v=YzBMs3GkLvI
 
Puhuminen ja laulaminen on kuitenkin kaksi eri asiaa. Puhuessa riittää se, että asia tulee selväksi, enkä mä yleensä rallikuskien tai muidenkaan suomalaisten englantia kuunnellessa ärsyynny. Räikkösen kyllä, toisaalta se johtuu sen yleisestä artikulaatiosta, mikä on ihan hirveää. Siis suomeksi tasan yhtä rasittavaa kuunneltavaa. Mutta mun mielestä ammattitaitoiseen laulantaan kuuluu hyvän soundin ja tekniikan lisäksi hyvä artikulaatio ja lausuminen.
 
Ja kielipoliisiksi tunnustaudun kyllä, eipä siinä mitään. Vaikken puhu enkä edes kirjoita kirjakieltä. :D
 
No johan tässä nyt on OT:tä jauhettu. Asiasta tai sen vierestä, näyttää olevan yksi ex-opiskelijakaveri konsalta mukana kisassa, eikä ainakaan viime jaksossa vielä tippunut. Ei vaan ole telkkarissa paljon näkynyt, pikainen vilaus koelauluissa ja viime jaksossa. Lauluaan ei ole kuulunut yhtään. Toivottavasti pärjää, itse pidän äänestään ja meiningistään kovasti.
 
"Pimeinä aikoina uskonto sopii parhaiten ohjaamaan ihmisiä, aivan kuten sokea mies on paras opas säkkipimeänä yönä... Mutta kun päivä koittaa, on typerää käyttää oppaina sokeita vanhuksia." -Heinrich Heine
kyseinen
25.02.2011 15:33:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asiasta viidenteen:
 
http://www.iltalehti.fi/viihde/2011022513255379_vi.shtml
 
Ei kuitenkaan Arposeen, vaan jutun lopusta löytyvään erittäin mielenkiintoiseen Kim Kuuselta saatuun kommenttiin:
 
"Jääskeläisestä tiesimme, että hän on vitsi, eikä tulisi menestymään."
 
Hienoa kamaa! Mahtava organisaatio!
 
War, come with us home!
jazzmies
25.02.2011 15:35:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Te purnaajat olette väärässä! Lassin vokaalit soivat erittäin hyvin ja ne ovat luonnostaan tarpeeksi korkealla ja edessä. Se on harvinaista suomalaiselle laulajalle. Vokaalivärit ovat yleensä se murheenkryyni - eivät niinkään ne konsonantit. Levyttäisin heti koko levyllisen Lassia jo tällä kattauksella, mutta jos tuotantotiimissä olisi mukana yksi englantia puhuva jäsen, tuollainen lahjakas luonnonlapsi toteuttaisi pikkutoiveet muutamassa hetkessä.
 
VeKrio: mitä isompi rumpu sitä pyöreämäpi viiste.
kyseinen
25.02.2011 15:49:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Levyttäisin heti koko levyllisen Lassia jo tällä kattauksella, mutta jos tuotantotiimissä olisi mukana yksi englantia puhuva jäsen, tuollainen lahjakas luonnonlapsi toteuttaisi pikkutoiveet muutamassa hetkessä.
 
No sinähän nyt et ikinä voisi myöntää olevasi väärässä yhtään missään asiassa, politiikkaan vaan.
 
Mutta joo, miksei niitä pikkuvikoja korjata voisi. Pointtina nyt sekin, että ei tuossa ollut kuin pieni osanen biisiä, Lassille tuttua sellaista, jota on voinut harjoitella rauhassa. En lähtisi vielä levyä tekemään.
 
War, come with us home!
HXY
25.02.2011 16:07:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kylläpäs tostakin sivukommentista nous keskustelua... :D Niin siis mun korvaan Lassin englanti särähti pahasti, puheessa ei haittais juurikaan, mutta laulaessa häiritsee. Sinänsä Lassi vois ihan hyvin _levyttää_ englanniksi, koska studio-olosuhteissa lausuminen on paljon helpompaa, mutta keikalle menemistä voisin vähän joutua harkitsemaan. Paitsi jos kokemuksen myötä lausuminen paranis, ja niin varmaan aika äkkiä käviskin.
 
I woke up. The pain and sickness all over me like an animal. Then I realized what it was. The music coming up from the floor was our old friend, Ludwig Van, and the dreaded Ninth Symphony.
kozmik
25.02.2011 16:16:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Te purnaajat olette väärässä!
 
Niin juu, olisihan se pitänyt Rockin kuolema -ketjun perusteella muistaa, että kun sä olet kertonut mielipiteesi niin keskustelu voidaan lopettaa, koska sun mielipide on absoluuttinen totuus. ;)
 
Vokaalivärit voi olla aivan miten nappiin hyvänsä, mutta jos tekee niinkin perustavanlaatuisen virheen kuin että th:n lausuu t:nä, niin englannin lausuminen ei ole erinomaista. Jollei sun määritelmä erinomaisuudelle sisällä mahdollisuutta systemaattisiin virheisiin. Tästä tosin herää kysymys, että millaisella adjektiivilla kuvataan sellaista lausumista, jossa ei ole tällaista systemaattista virhettä? Huitsin fantsu?
 
Tämä menee kyllä jo niin typeräksi vänkäämiseksi, ettei mitään rajaa. Mut menköön.
 
"Pimeinä aikoina uskonto sopii parhaiten ohjaamaan ihmisiä, aivan kuten sokea mies on paras opas säkkipimeänä yönä... Mutta kun päivä koittaa, on typerää käyttää oppaina sokeita vanhuksia." -Heinrich Heine
carlos
25.02.2011 16:25:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LOL ja poikki.
 
Koelaulujen perusteella en odottanut kuulevani tuolla teatterissa mitään kummallista, mutta muutamat ryhmät päräytti kappaleensa varsin mallikelpoisesti ilmoille. Hianoa! Motier oli kova ja tää Lassin poppoo ihan jees.
 
by the grace of God
DM
25.02.2011 16:50:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän tuo Lassi ihan loistolaulaja on, mutta se englanti ei kyllä taitu kovinkaan kaksisesti. On siellä kisaamassa toki useampiakin, joilla menee rallienglanniksi. Jos sen pystyy sietämään, niin so not, mutta ainakin mulle särähtää aina korvaan jos ei ole lausuminen kohdallaan. Suomalaisetkin kuitenkin voi laulaa ihan kunnollista englantia - Ville Valo ja Anna Abreu tulee ekana mieleen hyvin englantia lausuvista suomalaisista artisteista.
 
Biisistä katoaa vähän fiilis jos sen kehnolla ääntämisellä laulaa. Lassilta kuulisin mielelläni lisää suomenkielistä matskua.
 
Mr.Sexy's Pizza
Tande
25.02.2011 17:01:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DM: - Ville Valo ja Anna Abreu tulee ekana mieleen hyvin englantia lausuvista suomalaisista artisteista.

 
+ Michael Monroe.
 
Anteeksi.
Rhapa
25.02.2011 17:31:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DM:- Ville Valo ja Anna Abreu tulee ekana mieleen hyvin englantia lausuvista suomalaisista artisteista.
 
+ sunrise avenue
 
Lesko
25.02.2011 17:49:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rhapa: + sunrise avenue
 
+Danny! ..
jazzmies
25.02.2011 19:22:49 (muokattu 25.02.2011 19:23:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kozmik: Niin juu, olisihan se pitänyt Rockin kuolema -ketjun perusteella muistaa, että kun sä olet kertonut mielipiteesi niin keskustelu voidaan lopettaa, koska sun mielipide on absoluuttinen totuus. ;)
 
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. Kun tekee näitä hommia monipuolisesti ja riittävän pitkään tarpeeksi haastavassa ympäristössä, niin vähitellen alkaa nähdä metsän puilta. Voihan täällä vänkätä lillukanvarsista, mutta kokonaisuutta täällä m-netissä kovin harva hahmottaa. T vs. th Mianus.
 
VeKrio: mitä isompi rumpu sitä pyöreämäpi viiste.
kozmik
25.02.2011 19:33:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. Kun tekee näitä hommia monipuolisesti ja riittävän pitkään tarpeeksi haastavassa ympäristössä, niin vähitellen alkaa nähdä metsän puilta. Voihan täällä vänkätä lillukanvarsista, mutta kokonaisuutta täällä m-netissä kovin harva hahmottaa. T vs. th Mianus.
 
:D
 
I rest my case.
 
"Pimeinä aikoina uskonto sopii parhaiten ohjaamaan ihmisiä, aivan kuten sokea mies on paras opas säkkipimeänä yönä... Mutta kun päivä koittaa, on typerää käyttää oppaina sokeita vanhuksia." -Heinrich Heine
Joees
25.02.2011 20:21:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tupuna: Harmi että oot vasta 17! Idols-Ilpo on ihana, mutta sekin on mulle vähän liian nuori kun lähentelen kuitenkin pian kolmeakymmentä :D
 
No, asiaan. Severi ei ole söpö.

 
Kunnon puumat diggaa Ilotassusta. Eikäku. Muistan kun Ilpo rupes tota pehkoansa kasvattamaan. Olin toisinaan hieman kateellinen niistä kähäröistä.
 
Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Tupuna
25.02.2011 21:15:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Methis: Kunnon puumat diggaa Ilotassusta. Eikäku. Muistan kun Ilpo rupes tota pehkoansa kasvattamaan. Olin toisinaan hieman kateellinen niistä kähäröistä.
 
Ne kähärät on kyllä seksikkäät. I like. Jotenkin nyt tuntui, että tämä keskustelu meni ulkomusiikilliseksi :)
 
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Scrobble
25.02.2011 21:23:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. Kun tekee näitä hommia monipuolisesti ja riittävän pitkään tarpeeksi haastavassa ympäristössä, niin vähitellen alkaa nähdä metsän puilta. Voihan täällä vänkätä lillukanvarsista, mutta kokonaisuutta täällä m-netissä kovin harva hahmottaa. T vs. th Mianus.
 
Annoin plussan ja sitten painoin varoitusta. En ollut varma olitko tosissaan vai et.
 
Kaikki meistä oli kannabis hippejä, tosin 70 luvulla, nykyään se on Out of In. -mancubus
kyseinen
25.02.2011 21:29:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Scrobble: Annoin plussan ja sitten painoin varoitusta. En ollut varma olitko tosissaan vai et.
 
Tosissaan se on. Pelottavaahan tuo.
 
War, come with us home!
nypdjaz
25.02.2011 22:24:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä ilpo oli aika mitäänsanomaton laulajana, ulkonäön puolesta oisin odottanut edes vähän Robert Plantmaista tulkintaa, mutta eihän sieltä tullut kun samaa tylsää baritonimylvintää mitä 75% (tieteellisesti tutkittu prosentti) suomalaisista "rock" laulajista vetää. Rock lainausmerkeissä, koska oikea termi olisi iskelmä.
 
Joees
25.02.2011 23:37:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tupuna: Ne kähärät on kyllä seksikkäät. I like. Jotenkin nyt tuntui, että tämä keskustelu meni ulkomusiikilliseksi :)
 
No mut onhan Idols osittain ulkomusiikillinen skabakin... Joten aiheessa ollaan. :-)
 
En oo Ilposta ikinä laulajana kauheesti innostunut, sen sijaan keulahahmoksi siitä kyllä olis. Ja sopivan bändin löytyessä vois homma fudatakin erilailla sen laulunkin osalta.
 
Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
nypdjaz
26.02.2011 02:10:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Puutteessa riutuvat milffit/puumat äänestää Ilpoa, musiikista jotain tajuavat Lassia, eiköhän tää ollut tässä? mod huomauttaa: Oli.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 961 62 63 64 65

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «