Muusikoiden.net
07.12.2016

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gran Turismo 5
1 2 3 4 5
Point
27.12.2010 22:31:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pistetäänpäs tästäkin pelistä keskustelua kehiin.

Pari päivää hakannut tätä ja täytyy kyllä sanoa, että on kertakaikkiaan paras ajopeli mitä tähän asti olen kokeillut. Vielä jos ratin ostaisi..
Äkkiä hurahtaa parikin tuntia huristellessa. Ratavaihtoehtoja löytyy paljon, eikä autotkaan lopu kesken. Ite tykkään erityisesti siitä, että samassa pelissä on hiekka-, lumi- ja asfalttiratoja. Tietysti uusien osien ostaminen on osa hauskuutta. Mikäs sen mukavampaa, kuin rällätä viritetyllä C63-Mersulla ympäri kyliä nilkka suorana. :)

Miten GT5 vertautuu Forzaan? Sitä ei ole mulla mitään kokemuksia.

Laiha kahvi on kuin kitarasoundi ilman keskiääniä.
BondakeBunny
27.12.2010 22:36:07 (muokattu 27.12.2010 22:39:56)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite pelasin tuota jo sinne ekspertti tasolle asti. Ihan eniten vituttaa ne paskat autot mitä voittaa. Esimerkiks ferrari kisaan ostat ferrarin, ajat sen läpi ja tattadaa voitat paskemman ferrarin, jolla ei tee mittään. Nelosessa sentään voitti semmosia autoja joilla pääs useempaankiin kilpaan. Muuten ei valittamista mutta tympii nuo surkeet voitto autot. Poistin jo sen pisimmälle pelatun talletuksen ja alotin jo alustakii, siinä toivossa, että voittas parempia autoja, mutta ei niin ei. Nurburinki ja top gear rata on muuten melko kyrpiä.

E: Niin ja minusta tuossa on vähempi pellaamista ku vaikkapa nelosessa. Ite pelasin alle viikossa pelistä sen reilu 40 prosenttia, kun muistaakseni nelosessa sai hinuttaa ihan helvetisti. Oisivat jättäneet se bspek tilan pois tai sitte silleen ku oli nelosessa. Ultimaattista vitutusta myös aiheuttaa lisenssi kokeitten vikat testit. Minkä helvetin takia ei voi olla aikaa vastaan. Nyt siinä on pakko ajella paskoilla ajolinjoilla, kun se edessä oleva jarruttaa ni oma ajo loppuu diskaukseen. S lisenssiä vaille kuitenkin hinutin ne.

Fuck with me, fuck with the chaingun
ltg
28.12.2010 07:43:28

Vähän tylsähkö peli minun makuuni parin tunnin ajon perusteella, mutta 3D toimii vallan hienosti ja näyttää upealta.

Pitäisi perehtyä enemmän tuohon, niin voisi saada iloakin irti.

Kävele ja liiku jotain ylös noustuasi, että loka, joka on yöllä kokoontunut suolijin laskeusi alaspäin persauxeen. Konsti elää kauan, kohta 5, Waasa 1786
hilloviiva
28.12.2010 09:04:33

BondakeBunny: Ite pelasin tuota jo sinne ekspertti tasolle asti. Ihan eniten vituttaa ne paskat autot mitä voittaa. Esimerkiks ferrari kisaan ostat ferrarin, ajat sen läpi ja tattadaa voitat paskemman ferrarin, jolla ei tee mittään. Nelosessa sentään voitti semmosia autoja joilla pääs useempaankiin kilpaan. Muuten ei valittamista mutta tympii nuo surkeet voitto autot. Poistin jo sen pisimmälle pelatun talletuksen ja alotin jo alustakii, siinä toivossa, että voittas parempia autoja, mutta ei niin ei. Nurburinki ja top gear rata on muuten melko kyrpiä.

Hoh! Sama. Samat setit ihmetyttää ja voi jumalauta nürbringiä ja sitä top gear rataa.

Jossain vaiheessa sain Buick Special '62 ja jumalauta, että menee kovaa, on hyvännäkönen ja kuulostaa hyvältä! Diggaan pelistä puutteista huolimatta, antaisin ehkä kasin kasipuol!

Human nature. I do something nice for you, you do something nice for me, like not kill me. Next thing you know, we're friends. MacGyver
bedlam
28.12.2010 10:24:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Testasin hieman ilmestyessä, mutta jäi paussille kun pitäisi uus ratti saada. Mulla ei DFP toimi jostain syystä tän pelin kanssa.

Ekat ajatukset oli kyllä lähes pelkästään negatiivisia; äärimmäisen sekavat valikot, menut ja menumusiikit suoraan 10 vuoden takaa, keskinkertaiset graffat hehkutuksiin nähden, hirveää repeilyä mutkissa (screen-tearing), vaikeustaso uran alussa ihan perseellään, toisiin autoihin törmäys on kuin uimarenkaan kanssa pomppaisi toista vasten... Hyihyihyi.

Kolmedeetä haluaisin kyllä silti testata.

Bonham
28.12.2010 10:36:34

Mulla on semmonen esittelypeli tästä, muutamia ratoja jne. Sen perusteella rivosti huonompi kuin Grid tai Shift...

Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Point
28.12.2010 13:35:44

Bonham: Mulla on semmonen esittelypeli tästä, muutamia ratoja jne. Sen perusteella rivosti huonompi kuin Grid tai Shift...

Prologue? Hiukan tylsäksi rupesi sekin käymään.

Suurin pettymys on varmaan vauriomallinnuksen puute. 285 km/h lasissa seinää päin, tuloksena pari naarmua puskurissa. Vauriota tulee tietty lisää tason kasvaessa, mutta mikä idea siinäkin on?

Laiha kahvi on kuin kitarasoundi ilman keskiääniä.
Qsysi
28.12.2010 13:36:29

Bonham: Mulla on semmonen esittelypeli tästä, muutamia ratoja jne. Sen perusteella rivosti huonompi kuin Grid tai Shift...

Niin siis joku kaksi vuotta sitten tehty Prologue?

I reject your reality and substitute my own!
Bonham
28.12.2010 13:44:45

Qsysi: Niin siis joku kaksi vuotta sitten tehty Prologue?

Se on varmaan toi... eli ilmeisesti tää varsinainen on sitte parempi?

Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Teme007
28.12.2010 14:37:34

Liian arcade mun makuuni, silmäkarkkia ja paljon eri autoja kyllä, mut kaikki muu (ensinnäkin tärkein, eli ajotuntuma) sitten plaah...

Viimeaikoina oon pelannu ratin ja polkimien kanssa http://www.lfs.net/ mikä on kyllä eri planeetalta näitten konsolihärpätysten seassa.

O sancta simplicitas
Antti1
28.12.2010 14:44:52

Mä oon pelaillut noita tietokonesimuja ja pelailin tätä nyt isipapan luona joululomalla. Mun lyhyen peliurani tuomio: keskinkertainen peli, helvetin sekava ja aivan ylihehkutettu kaikin puolin. Silti ihan hauska pelailla mokomaa varmasti, mä pitäydyn hiukan totisemmissa autoiluissa vielä.

PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
bastardo
28.12.2010 15:19:21 (muokattu 28.12.2010 15:22:07)

Vikan tason kisoja vääntelen itse sekä A- että B-specissä. Alun jälkeen kun piti alkaa tuota B-speciä tahkoamaan päästäkseen A:ssa eteenpäin, kiinnostus lopahti aika totaalisesti.
Hyvä ajopelihän tämä on, mutta toimivalle tekoälylle olisi tarvetta, jotta kisoista pystyisi nauttimaan kunnolla.
Myös lisenssien tahkoamisen syy on jäänyt minulle kysymysmerkiksi, kun kisoihin pääsee nykyään kokemustasojen myötä. No onneksi tätä on jo fiksailtu päivityksillä ja kuulemma tullaan vielä jatkossakin fiksailemaan.

Kaikki rallihommat tässä oli kyllä ihan syvältä perseestä. Hyi vittu, mitä skeidaa.

E: Käyttäliittymälle kans disautus.

"If I'm crazy, then you're boring." -Henry Rollins
BondakeBunny
28.12.2010 16:06:37

En oo ite tuota bspek tilaa koittanu ku ei oikeestaan kiinnosta ollenkaan olla mikään manageri/tallipäällikkö. Kivempi ois ajella ite.

Fuck with me, fuck with the chaingun
hjukke
29.12.2010 00:29:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Forza 3 fysiikka vie tätä kyllä aikalailla.. joku tökkii GT fysiikassa edelleen. Oudon oloista ajoa.
Guderian
29.12.2010 02:41:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eka kestävyyskisa ajettu, jäljellä siis kaikkein karmeimmat & parhaimmat koitokset.

Valikoista ja yleisesti käyttöliittymästä arvosanaksi suutari. Järkyttävää miten paljon pieniä ärsyttävyyksiä on saatu siihen sisällytettyä. Jää fiilis ettei kukaan olisi oikeasti pelintekovaiheessa pelannut peliä, viritellyt autoja, vaihtanut viritysosia, renkaita jne ihan ajatuksella; kaiken olisi saanut hierottua paljon sulavammaksi.

B-speciä kokeillut muutaman kisan - voiko olla totta ettei ole mitään nopeutusmahdollisuuta ole? Ei ole pitkäjänteisyyttä seurata supervarovaisia / supertyhmiä kuskeja ajamassa jonossa. Ehkä muuttuisi mielenkiintoisemmaksi jos jaksaisi tahkota enemmän kokemusta kuskille?

Varsinainen ajaminen - asfaltilla - tuntuu taas erinomaiselle. Omassa lempilajissani, euroautot ~300 kaakkia, takamustuntumalla arvioituna toimii fysiikanmallinnus loistavasti. Painon jakautuminen, pidon heikkeneminen, yli- ja aliohjautuvuus toimii! Supertehokkaiden kiiturien kanssa hauskuus muuttuu työnteoksi. Nordschleifen kiertäminen yliohjaavalla maanuoliaisella...painajainen odottaa 24H kisan muodossa.

Formulakisat, rallit, kartingit, lisenssit jne kummajaiset on tullut taisteltua läpi, ihan vain etenemisen vuoksi. Varsinaista pelattavaa tuntuu tosiaan olevan paljon vähemmän mitä aikaisemmissa sarjoissa, pitänee siirtyä verkkokisaamiseen jonkun ajan päästä. Vaurionmallinnus (taso 25) tuntuu ihan vitsiltä.

Yhteenveto: kaiken odottamisen jälkeen tuntuu paikoin valitettavan keskeneräiseltä. Ajamisesta viisi tähteä viidestä, kaikesta muusta kaiken tämän odottelun jälkeen viisi miinustähteä viidestä.

"Ich hab' ein Herz aus Stahl..."
Point
15.09.2011 15:03:32

Nostetaas tätä ja katotaan saadaanko keskustelua aikaiseksi.

Nyt vasta pääsin kokeilemaan tätä kunnon rattiohjaimen kanssa. Logitech G25 kaverilta lainassa. Menee kyllä hankintalistalle, on vähän eri touhua pelaaminen tolla kun sillä normiohjaimella.

Pelistä voisin sanoa, että oon hieman pettynyt. Radat näyttää aneemisilta, kaikki kuulostaa todella laimealta, radat on sivelty öljyllä(realistisemmaksi ajotuntumaa saa niillä semislickseillä), kisoissa muut kuskit pilaavat kaikki ajolinjat törmäilemällä, jarruttelemalla miten sattuu ja niitä autoja on kisoissa radoilla ihan liikaa samaan aikaan.

Valikot ja musiikit ovat aivan perseestä. Mielestäni tässä voisi olla vähemmän kärryjä, mutta enemmän autokohtaisia yksityiskohtia. Ei käytännössä minkäänlaista vauriomallinnusta. Viritysmahdollisuudet on ihan onnettomat. Lisenssit ovat aivan täyttä kuraa. Niissäkin on aina päällä joku luistoneston tyyppinen shit mitä ei saa pois. Anteeksi nyt vaan, mutta minkä takia koko pelissä yleensäkkään on luistonesto? Lista on aika iso ja jatkuisi vielä pitkään jos jaksaisi kirjoittaa.

Tää nyt on kuitenkin valitettavasti parasta mitä pleikkarille on tällä hetkellä saatavilla. Koneelle saatavat simut on varmaan vähän eri luokkaa..

touhis
16.09.2011 10:32:38

Jos ei ole riittävän realistinen niin vaikka tämmöinen sitten: http://www.ianhardy.net/gallery/mai … 70029-2/premier_rally_2007_0166.jpg ;)

Turismoissahan on aina ollut yletön määrä autoja. Tässäkin on se 'kerää 1000 autoa' -trophy, mikä käytännössä johtaa siihen että ainakin mulla on hirveä kasa autoja joilla en ole enkä todennäköisesti tule ajamaan metriäkään. Jos se tuhat autoa tulee joskus täyteen laitan 'turhat' autot mäkeen ja pidän vain 'tarpeelliset'. Viripuoli on jäänyt mulla sivuseikaksi. Renkaita hommaan, säädettävän alustan ja ehkä jotain kevennyksiä laittelen autoihin. Muutoin yleensä vakiona. Joihinkin olen sen rm-paketin laittanut ja esim lotuksessa toimii erinomaisesti.

Online-puolellahan minä tuota enimmäkseen ajelen. Seasonal eventsit käyn silloin tällöin ajamassa pois, muuten ei nappaa yksin ajeleminen. Tuskallisen hankalaahan netistä on yleensä järkeviä kisoja löytää, mutta aina silloin tällöin tulee ihan hyviä vääntöjä. Niiden toivossa tätä sopivina annoksina jaksan ajella.

Jotenkin mulla on semmoinen käsitys että jotain ne on sen ajomallinnuksen kanssa tehneet oikein kun ajat menee suht yksiin tosielämän aikojen kanssa. Esim just tämä viimeisin seasonal event jossa David Coulthard ajoi Top Gear testiradalla mersun SLS AMG:lla puoli sekuntia nopeamman ajan kuin virtuaalikisaajista nopein 15 minuutin reaaliaikaisessa sessiossa.

jp8000
10.10.2011 08:11:47

Tiedoksi, että noin viikon ajan on Vettelin x2010 formula saatavana lahja-autona, koska hän voitti f1 mestaruuden.

http://eu.gran-turismo.com/fi/

"It was totally worth it" -homer simpson in the episode "fraudcast news"
touhis
10.10.2011 10:44:03

Ihan kiva sinänsä kun en ole jaksanut sitä autoa niistä challengejutuista lunastaa. Tosin nyt taitaa olla nettipuoli täynnä x1-peeloja. Ikävää kun hyvien kisojen löytäminen on normaalisti muutenkin melko hankalaa random-pelaajien kanssa.

Onhan sieltä myös tulossa isompi päivitys ja sen jälkeen kolme dlc-pakettia eli uusia autoja, ratoja ja muuta turhaketta kuten ajohaalaria ja kypärää.

BondakeBunny
10.10.2011 10:50:16

Nyt oon ite pelannu taas sen verran tuota, että extremestä on eka kisa ajettu. Taitaapa jäähä taas tuohon ku pitäs joku rata auto saaha ja ne maksaa niin helvetisti.

Personally, I prefer pain.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti