Muusikoiden.net
05.12.2016

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hollywood elokuva talvisodasta
1
Atomic Cafe
23.12.2010 07:39:50 (muokattu 23.12.2010 15:58:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010122312909520_uu.shtml

Tätä elokuvaa voi hyvällä syyllä kutsua erilaiseksi talvisodaksi, suomalaiset käyvät sotaa Kaliforniassa ja muistuttavat epäilyttävästi itävaltalaisia.

kuolema korjaa elämän virheet
Mika Kangas
23.12.2010 19:02:09

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010122312909520_uu.shtml

"Suksipartio puolustaa Salma-vuorta Suomen ja Neuvostoliiton rajalla. Vihollisen miinoittaessa maastoa ja kaivaessa tunnelia länteen Suomen armeijan sotilas Viktor Ryder syöksyy vihollislinjojen taakse ja rakastuu Julia Engleen. Palatessaan asetoveriensa kanssa Ryder päättää räjäyttää tunnelin suuaukon."

Tässä on kieltämättä klassikon aineksia :). Pakko, siis aivan pakko nähdä.

Kenen kuusia syöt, sen juurella kuuntelet. -Shabby
lindo
23.12.2010 23:10:41 (muokattu 23.12.2010 23:12:09)

On ollut ameriikkalaisilla hauskoja roolihahmonimiä tuossa kuten Gustaf Nerkuu, ja Paave Luuki :D
http://www.imdb.com/title/tt0033056/fullcredits#cast
Yhtään oikeasti suomalaisen tyylistä nimeä ei ole listalla.

Mielenkiintoinen tapaus kyllä.

Rok rok
Qsysi
24.12.2010 01:29:10

Juoni kuulosti kyllä ihan jostain Korkkarista vetäistyltä, mukaan on vielä lisätty nainen ja rakkaustarina, eli pilattu kaikki.

I reject your reality and substitute my own!
Rotuvaari
24.12.2010 11:54:50

Ehkä elokuvalla olisi ainesta hieman keventää talvisodan kansallista painolastia ja taakkaa, jota täällä tunnutaan kantavan vieläkin. Ei sillä, että sodissa olisi kauheasti naurettavaa, mutta tämä ko. elokuva voisi kaikessa hölmöydessään tuoda uusia näkökulmia sotaan ja sodanjälkeiseen alennustilaan. Odotan edelleen, että joku tekisi - vaikkapa Suomessa - sotakomedian, vaikkapa hyvin hyvin mustan sellaisen. Sitä taatusti vihattaisiin ja veteraanit tuotaisiin tippaletkuissa protestitilaisuuksiin elokuvateattereiden eteen maskoteksi. Kukaan ei tajuaisi mitään ja leijonariipusurokset karjuisivat kaljapäissään sisällötöntä elämäänsä.

Jos otat kollin voit hörhiä muiden natu kissojen kanssa. Ja näin saat extraa tekemiseen eli tekeminen nousee yli maximin. Kissan elämää -tietokonepeli
JCM
24.12.2010 12:04:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veksu: Ehkä elokuvalla olisi ainesta hieman keventää talvisodan kansallista painolastia ja taakkaa, jota täällä tunnutaan kantavan vieläkin. Ei sillä, että sodissa olisi kauheasti naurettavaa, mutta tämä ko. elokuva voisi kaikessa hölmöydessään tuoda uusia näkökulmia sotaan ja sodanjälkeiseen alennustilaan. Odotan edelleen, että joku tekisi - vaikkapa Suomessa - sotakomedian, vaikkapa hyvin hyvin mustan sellaisen. Sitä taatusti vihattaisiin ja veteraanit tuotaisiin tippaletkuissa protestitilaisuuksiin elokuvateattereiden eteen maskoteksi. Kukaan ei tajuaisi mitään ja leijonariipusurokset karjuisivat kaljapäissään sisällötöntä elämäänsä.

Tähän tyyliin?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200802237290182_uu.shtml
Super-Jari
24.12.2010 15:36:39

Veksu: Ehkä elokuvalla olisi ainesta hieman keventää talvisodan kansallista painolastia ja taakkaa, jota täällä tunnutaan kantavan vieläkin. Ei sillä, että sodissa olisi kauheasti naurettavaa, mutta tämä ko. elokuva voisi kaikessa hölmöydessään tuoda uusia näkökulmia sotaan ja sodanjälkeiseen alennustilaan. Odotan edelleen, että joku tekisi - vaikkapa Suomessa - sotakomedian, vaikkapa hyvin hyvin mustan sellaisen. Sitä taatusti vihattaisiin ja veteraanit tuotaisiin tippaletkuissa protestitilaisuuksiin elokuvateattereiden eteen maskoteksi. Kukaan ei tajuaisi mitään ja leijonariipusurokset karjuisivat kaljapäissään sisällötöntä elämäänsä.

Jostain syystä tuli mieleen nuo facebookissa ja muissa vastaavissa medioissa American History äXää fanittavat nahkapäät.

jarkkkk
25.12.2010 10:41:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vasara: Jostain syystä tuli mieleen nuo facebookissa ja muissa vastaavissa medioissa American History äXää fanittavat nahkapäät.

Hei mikä juttu tää muuten on? Itekin tiiän yhen uusnatsin joka selitti miten se leffa ei ole rasisminvastainen jne. Myöhemmin olen huomannut, että useammatkin hiuksettomat diggailevat tätä leffaa. Mitä mä missaan?

miten ajetaan grungeparta? -haulikolla. "Neekerit, homopopparit ja muut hipit jamittelevat. hewy äjjät vaan mulkoilevat toisiaan ja virittävät kitaroita kilpaa alemmas." -Jawski
foetor ex ore
25.12.2010 10:45:37 (muokattu 25.12.2010 10:51:26)

Loco happy: Hei mikä juttu tää muuten on? Itekin tiiän yhen uusnatsin joka selitti miten se leffa ei ole rasisminvastainen jne. Myöhemmin olen huomannut, että useammatkin hiuksettomat diggailevat tätä leffaa. Mitä mä missaan?

No kun siinä tapetaan neeeekeri niin se on sitten niin hienoa että näiltä aivokuolleilta menee kaikki muu asiasisältö ohi.

padaa@dadaa!
25.12.2010 12:15:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JCM: Tähän tyyliin?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200802237290182_uu.shtml

Tää oli kyllä erikoinen tapaus. En kuitenkaan koskaan muista että oikeiston edustajat olisivat alentuneet homottelemaan vasemmiston keulakuvia. Jotain netissä esiintyvää homokommari -huutelua lukuunottamatta.

JCM
25.12.2010 17:55:36

Loco happy: Hei mikä juttu tää muuten on? Itekin tiiän yhen uusnatsin joka selitti miten se leffa ei ole rasisminvastainen jne. Myöhemmin olen huomannut, että useammatkin hiuksettomat diggailevat tätä leffaa. Mitä mä missaan?

Sää et taida missata itse asiassa paljon mitään. Luulen, että ne on näitä natsi-henkisiä kuulapäitä joilta menee leffan sisältö yli hilseen.
kazaa
25.12.2010 18:16:59

JCM: Sää et taida missata itse asiassa paljon mitään. Luulen, että ne on näitä natsi-henkisiä kuulapäitä joilta menee leffan sisältö yli hilseen.

Vähän sama juttu, kun tiedän ihmisiä, jotka diggaavat leffoja Fear and Loathing in Las Vegas, Requiem for a Dream ja Reindeerspotting, ja itse sekoilevat noilla aineilla. Ei tossa ole mitään järkeä.

Too weird to live, too rare to die
Hohhoijaa
26.12.2010 00:02:57

Se on juuri sitä että katsotaan leffaa ns. vastakarvaan, haetaan omaa sisältöä ja tulkintaa. Kaipa tuo History X on sitten nassunäkökulmastakin ihan "hauskaa" katsottavaa.

jarkkkk
26.12.2010 00:12:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hohhoijaa: Se on juuri sitä että katsotaan leffaa ns. vastakarvaan, haetaan omaa sisältöä ja tulkintaa. Kaipa tuo History X on sitten nassunäkökulmastakin ihan "hauskaa" katsottavaa.

Jottain tollasta aloin miettiä täs. Norttoni ois niinku alan miees, mut sit alkaa ämmäilee, vitun homo.

miten ajetaan grungeparta? -haulikolla. "Neekerit, homopopparit ja muut hipit jamittelevat. hewy äjjät vaan mulkoilevat toisiaan ja virittävät kitaroita kilpaa alemmas." -Jawski
Suisiideri
27.12.2010 05:33:07

Veksu: Sitä taatusti vihattaisiin ja veteraanit tuotaisiin tippaletkuissa protestitilaisuuksiin elokuvateattereiden eteen maskoteksi. Kukaan ei tajuaisi mitään ja leijonariipusurokset karjuisivat kaljapäissään sisällötöntä elämäänsä.

Tästä ei tajunnut mistään mitään +

foetor ex ore: billum maailmaam pyörittääm
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti