Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: The Elder Scrolls V: Skyrim (11. marraskuuta 2011)
1 2 3 4 5 6 7 8
Karipiirto
18.12.2011 20:50:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Missä tuossa voi ostaa asuntoja? Oblivionissa tartti vain mennä kulloisenkin kaupungin virkaatekevän puheille ostoaikeissa tai sitten siellä yhessä kaupungissa käydä juttelemassa sille mulkvistille, jonka talossa kummitteli. Tässä taas ei mitään hajua.
 
Joku älypää keksi että Rock kuoli vuonna -86. Minä synnyin -87. Olen niin katkera että menen kyllä kuselle sen haudalle, enkä lopeta ennen ku se nousee ja huutaa että "Nyt saatana loppuu se luruttaminen!!!"
Meadow
18.12.2011 20:52:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karipiirto: Missä tuossa voi ostaa asuntoja? Oblivionissa tartti vain mennä kulloisenkin kaupungin virkaatekevän puheille ostoaikeissa tai sitten siellä yhessä kaupungissa käydä juttelemassa sille mulkvistille, jonka talossa kummitteli. Tässä taas ei mitään hajua.
 
Jaarlin neuvonantajalta voi ostaa talon.
 
Karipiirto
18.12.2011 20:59:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meadow: Jaarlin neuvonantajalta voi ostaa talon.
 
Aa kiitos. Vihdoinkin edes jotain käyttöä massille. Olen tavannut jaella sitä maantierosmoille vain jotta voin tappaa ne heti perään kun en muuta keksi.
 
Joku älypää keksi että Rock kuoli vuonna -86. Minä synnyin -87. Olen niin katkera että menen kyllä kuselle sen haudalle, enkä lopeta ennen ku se nousee ja huutaa että "Nyt saatana loppuu se luruttaminen!!!"
Nuages
18.12.2011 21:22:37 (muokattu 18.12.2011 21:24:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei! Olen vähän pihalla tietokonepelaamisesta nykyään, mutta onko tämä Skyrim tarinallisesti sellainen, että on mielekästä pelata, vaikkei tuntisi sarjan aiempia pelejä lainkaan? Entäpä saako siinä grafiikkaa säädettyä suorituskyvyn mukaan? Mulla taitaa olla näytönohjain vähän pullonkaulana tässä, juuri ja juuri minimivaatimukset näyttävät ylittyvän.
 
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu
Tawsky
18.12.2011 21:24:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuages: Hei! Olen vähän pihalla tietokonepelaamisesta nykyään, mutta onko tämä Skyrim tarinallisesti sellainen, että on mielekästä pelata, vaikkei tuntisi sarjan aiempia pelejä lainkaan?
 
En tunne Elder Scrolls-sarjan pelejä, mutta silti Skyrim on miellyttänyt.
 
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
Meadow
18.12.2011 21:39:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä se on häpeä, jos mies ei ole Morrowindia pelannut.
 
Herrah
18.12.2011 21:42:21 (muokattu 18.12.2011 21:43:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuages: Hei! Olen vähän pihalla tietokonepelaamisesta nykyään, mutta onko tämä Skyrim tarinallisesti sellainen, että on mielekästä pelata, vaikkei tuntisi sarjan aiempia pelejä lainkaan?
 
Sen verran paljon paskaa tapahtuu edellisten pelien ja tämän välillä että ei ole mikään mahdottomuus lähteä ns. puhtaalta pöydältä liikkeelle.
Jotkut hc-pelaajathan ovat sitä mieltä että pitää osata loret takaperin niin saa maksimaalisen viiliksen pelistä, mutta kytköskohtia esim. Morrowindiin tai Daggerfalliin on sen verran vähän että no matter.
 
E: Oon kyllä muuten Meadowin kanssa samoilla linjoilla. Morrowind on _the peli_, josta itse ainakin sain/saan sellaiset kicksit että ei mitään järkeä. Kunhan Skyrimiä on koluttu tarpeeksi niin ajattelin taas vähän Morroa nakkailla menemään. Buildikin on jo suunniteltu.. Harmi että koko pelin muistaa läpikotaisin.
 
Karipiirto
18.12.2011 22:26:16 (muokattu 18.12.2011 22:27:33)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikki osat on itsenäisiä tarinoita mutta joka pelistä löytyy kyllä kirjoja, mistä voi lukea läpi pääkohdittain edellisten pelien tarinat.
 
Edit. Meadowin kanssa olen tosin sanasta sanaan samaa mieltä.
 
Joku älypää keksi että Rock kuoli vuonna -86. Minä synnyin -87. Olen niin katkera että menen kyllä kuselle sen haudalle, enkä lopeta ennen ku se nousee ja huutaa että "Nyt saatana loppuu se luruttaminen!!!"
Tawsky
19.12.2011 20:49:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hooh. Ensin lahjotaan vartijat ja sitten pöllitään lahjukset niiden taskuista.
 
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
Marshallga
20.12.2011 21:20:09 (muokattu 20.12.2011 21:20:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänään viimein kolahti Skyrim luukusta. Meinasin olla masokisti ja paketoida pelin joululahjaksi vaan ei malttanut enää odottaa!
 
"Support music, not rumors."
Karipiirto
20.12.2011 22:22:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ADEHD: Hooh. Ensin lahjotaan vartijat ja sitten pöllitään lahjukset niiden taskuista.
 
Toimii muutoin paitsi että jos lahjoittaa 200 rosvolle ja pöllii sen massit niin sillä onkin vain vitonen taskussa.
 
Joku älypää keksi että Rock kuoli vuonna -86. Minä synnyin -87. Olen niin katkera että menen kyllä kuselle sen haudalle, enkä lopeta ennen ku se nousee ja huutaa että "Nyt saatana loppuu se luruttaminen!!!"
Lebowski
03.01.2012 09:46:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysympä vielä kuitenni: Pelaako tätä kukaan sd-telkkarilla? Ei taida peli tukea 16:9 kuvasuhdetta kuin hd:nä....damnit! Meikä saa ulos ainakaan muutakö 4:3:sta, laajakuvana venyttää kuvan perseelleen. Lienekkö tähän joku päivitys tms? No nyt ainakin pitää saada pikasesti uus tv.
Kukaan muu törmännyt samaan? Niin, ja alustana PS3.
 
"Is this darkness in you too" -TM
touhis
03.01.2012 10:18:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voipi olla tosi harvassa sd-telkuilla pelaavat. Menee aika lailla hukkaan koko masiina semmoisilla näytöillä. Full hd -telkkujen hinnat on nykyisin jo niin alhaalla ettei ole juurikaan järkeä kituuttaa vanhoilla putkitelkuilla..
 
bedlam
03.01.2012 11:55:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

touhis: Voipi olla tosi harvassa sd-telkuilla pelaavat. Menee aika lailla hukkaan koko masiina semmoisilla näytöillä.
 
No näinpä. Onko täällä muuten joku törmännyt PS3-versiossa siihen pelin hidastumiseen? Kuulemma pelikellon ajan kasvaessa homma alkaa tökkiä enemmän ja enemmän ja muuttuu sietämättömäksi jossain vaiheessa.
 
http://www.petrified-eye.net
touhis
03.01.2012 12:29:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän sitä tökkimistä oli täällä minulla jossain vaiheessa ennen päivityksiä. Aloittelin peliä tauon jälkeen uudestaan pari päivää sitten ja ainakin toistaiseksi on mennyt ilman tahmailua. En tiedä onko siitä jotain hyötyä, mutta otin autosaven pois käytöstä ja käytän vain muutamaa tallennusta, joiden päälle aina ylikirjoitan uuden. Jossain foorumeilla on arveltu että autosavet voisi aiheuttaa takkuilua kuten myös hyvin pitkät pelisessiotkin.. Tietysti on sitten se tallennuksen koon jatkuva kasvu, mutta jää nähtäväksi tuleeko siitä jotain ongelmaa.
 
Lebowski
03.01.2012 12:59:13 (muokattu 03.01.2012 13:06:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

touhis: Voipi olla tosi harvassa sd-telkuilla pelaavat. Menee aika lailla hukkaan koko masiina semmoisilla näytöillä. Full hd -telkkujen hinnat on nykyisin jo niin alhaalla ettei ole juurikaan järkeä kituuttaa vanhoilla putkitelkuilla..
 
Mjuu, kovasti telkkusivuilla surffailen, kuume on kova. Onhan se pian hommattava. 40" minimissään. Onhan tuo nykynen jo toistakytä vuotta palvellut :D
 
E: Kiikarissa tällä hetkellä: Sonyn KDL-40CX520, KDL-40EX520. Tuo ensimmäinen ainakin vaikutti hemmetin hyvältä, vaikka edullisimpia malleja onkin. Jälkimmäinen on LED-malli uudemmalla kuvapiirillä varusteltuna.
 
Tuskin malttaa oottaa että pääsis uppoomaan Skyrimin mualimaan hd:nä. No pitää alottaa sitten alusta peli jos nyt tuo hankkiminen kestää. :)
 
"Is this darkness in you too" -TM
Hipelius
03.01.2012 13:44:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bedlam: No näinpä. Onko täällä muuten joku törmännyt PS3-versiossa siihen pelin hidastumiseen? Kuulemma pelikellon ajan kasvaessa homma alkaa tökkiä enemmän ja enemmän ja muuttuu sietämättömäksi jossain vaiheessa.
 
Joo. 100h kellossa ja kymmenen megan savetiedosto. Lagaaminen on aika satunnaista, tuntuisi riippuvan säätilasta. Oli itseasiassa pahimmillaan n. 80 tunnin kohdalla. Nyt ei oo nykinyt aikoihin, eikä ole päivitystäkään tullut välissä.
 
Meadow
03.01.2012 15:31:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eihän tää konsolipeli ole, ikävä kyllä. Pelkkä ajatuskin siitä, että olisin Bethesda-pelin armoilla ilman modeja, aiheuttaa painajaisia.
 
Ygäby
03.01.2012 15:39:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meadow: Eihän tää konsolipeli ole, ikävä kyllä. Pelkkä ajatuskin siitä, että olisin Bethesda-pelin armoilla ilman konsolikomentoja, aiheuttaa painajaisia.
 
fix'd
 
Meadow
03.01.2012 15:44:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ygäby: konsolikomentoja
 
fix'd

 
No tämäkin. Konsoli on pelastanut glitchien aiheuttamilta hermoromahduksilta jo useamman kerran.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «