Aihe: Civilization - Pelisarja | |
---|
|
Karipiirto: Vielä kun 3d-kartoista päästäis takaisin miesten karttoihin niin saattaisin jopa hankkia. Kakkosella ja kolmosella mennään siis vielä. Joo, kyllä noissa vanhoissa oli sitä "jotain". What the hell is wrong with freedom? That's what it's all about |
|
Ronttimus: Eikö heksaruudukko ja yks äijä per ruutu korvaa jo kaikki mahdolliset paremmuudet neloseen verrattuna? Minusta sotauudistus oli hyvä ja paikallaan. Yksikköpinot olivat nykyiseen verrattuna typerä ja epärealistinen systeemi. "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
|
Nuages: Minusta sotauudistus oli hyvä ja paikallaan. Yksikköpinot olivat nykyiseen verrattuna typerä ja epärealistinen systeemi. Tuli mieleen ensimmäinen Civi kun oli 12 tankkia päällekkäin ja tietokone hyökkäsi jollain vuoren päällä olevalla esihistoriallisella yksiköllä kuten militialla kimppuun ja voitti. Siinä lensi ärräpäitä pari kappaletta.:D "Elämä on lyhyt ja surkea. Kannattaa iloita kun voi." |
Nuages 19.02.2012 21:20:29 (muokattu 19.02.2012 21:20:53) | |
|
juuso a: Tuli mieleen ensimmäinen Civi kun oli 12 tankkia päällekkäin ja tietokone hyökkäsi jollain vuoren päällä olevalla esihistoriallisella yksiköllä kuten militialla kimppuun ja voitti. Siinä lensi ärräpäitä pari kappaletta.:D Myöhemmissä osissahan (ainakaan enää nelosessa) noin ei enää käynyt, vaan yksikköpinossa taisteli yksi yksikkö kerrallaan. Oli se typerä systeemi silti. Viitosessa sodat käydään rintamina, mikä on paljon mielekkäämpi sysyteemi. "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
|
Nuages: Myöhemmissä osissahan (ainakaan enää nelosessa) noin ei enää käynyt, vaan yksikköpinossa taisteli yksi yksikkö kerrallaan. Oli se typerä systeemi silti. Viitosessa sodat käydään rintamina, mikä on paljon mielekkäämpi sysyteemi. Kolmonen taisi olla eka Civi missä päällekkäin olevat yksiköt tappeli yksi kerrallaan jos vihollinen hyökkäsi kimppuun. Se oli tervetullut uudistus se. Toisaalta ei tuo vitosenkaan systeemi missään tapauksessa huono ole vaikka siihen kesti aikansa tottua. "Elämä on lyhyt ja surkea. Kannattaa iloita kun voi." |
Nuages 19.02.2012 23:29:30 (muokattu 19.02.2012 23:29:46) | |
|
juuso a: Kolmonen taisi olla eka Civi missä päällekkäin olevat yksiköt tappeli yksi kerrallaan jos vihollinen hyökkäsi kimppuun. Se oli tervetullut uudistus se. Toisaalta ei tuo vitosenkaan systeemi missään tapauksessa huono ole vaikka siihen kesti aikansa tottua. Otetaanko joku ilta matsi? Pelaan King-tasolla. "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
Leatherman 20.02.2012 09:23:21 (muokattu 20.02.2012 13:34:45) | |
|
Oon todennut sen ennenkin. CIV 4 lisäreineen on maailman paras peli. Se on tullu nostettua vuosien varrella kerta toisensa jälkeen pinosta ja aina jaksaa pelata / hurahtaa viikko peliin ku heittämällä vaan. Peli ei yksinkertaisesti voi vanheta koska toimii niin hyvin. Ai sitä riemua kun helvatan isolevainen kenraali menee kuolemaan voittomahisten ollessa sitä 90% "Wisest men follow their own directions"
-Euripides |
|
Nuages: Otetaanko joku ilta matsi? Pelaan King-tasolla. Vois kait tuota sitten kun se lisälevy ilmestyy ja innostuu taas pelaamaan. Mulla ei tällä hetkellä ole edes koko peliä asennettuna. "Elämä on lyhyt ja surkea. Kannattaa iloita kun voi." |
|
Vitosta on tässä tullut hakattua jonnin verran. Tai ei paljon, kun on muuta tekemistä ja nyt tuli ulos tällänen kun Endless Space (uusi Master of Orion klooni). Hyvä peli kyllä ja taistelushydeemi parempi kuin nelosessa. Nelosessa oli kiva ottaa King tai Emperor tasoilla vastaan se 50:n stäkki modern armoreja ja raketinheittimiä. Emperoria korkeemmalla ei edes uskaltanut kokeilla. Pitää varmaan ostaa toi lisäosa tässä jahka kerkee. Ainakin nelosesta lähtien keihäs, yms. yksiköillä on ollut ainoastaan promilleluokkaa olevat tsänssit voittaa modernit yksiköt. Tosta Giant Death Robosta en diggaa vitosessa, koska yksikään aikaisempikaan peli ei ole ollut scifiosastoa. |
|
Dropped C: Ainakin nelosesta lähtien keihäs, yms. yksiköillä on ollut ainoastaan promilleluokkaa olevat tsänssit voittaa modernit yksiköt. Ykkösessä oli se hauska puoli, että kun pisti ajan mittaan jäljelle jääneitä militioita tai muita muinaisia yksiköitä vuoren päälle puolustukseen niin tietokoneen tankit usein hävisi niille. Ja ne vielä hyökkäili ihan onnessaan kimppuun. "Elämä on lyhyt ja surkea. Kannattaa iloita kun voi." |
|
Meitsi on viime aikoina pelaillut Civ 4:lle väsättyä Caveman2Cosmos -modia. Aivan tajuton paketti, niiiin paljon lisää KAIKKEA. Melkein kuin uui peli kokonaan. Muistinko muuten mainita, että olen joskus hieman hajamielinen? |
|
juuso a: Tuli mieleen ensimmäinen Civi kun oli 12 tankkia päällekkäin ja tietokone hyökkäsi jollain vuoren päällä olevalla esihistoriallisella yksiköllä kuten militialla kimppuun ja voitti. Siinä lensi ärräpäitä pari kappaletta.:D Kolmosessahan oli sellainen kiva ominaisuus, että taistelujen lopputulokset oli päätetty jo etukäteen. Sen huomasi siitä, jos latasi ja koetti uudestaan: kyllä se sama keihäsmiespataljoona edelleen tappaa nauruun kaksi panssaridivisioonaa. Seuraavalla vuorolla panssarit ajelivat miljoonien vuorilla kämppivien keihäsmiesten yli karjuen. Tarpeettoman fiksu mies. |
|
Skywriter: Kolmosessahan oli sellainen kiva ominaisuus, että taistelujen lopputulokset oli päätetty jo etukäteen. Sen huomasi siitä, jos latasi ja koetti uudestaan: kyllä se sama keihäsmiespataljoona edelleen tappaa nauruun kaksi panssaridivisioonaa. Seuraavalla vuorolla panssarit ajelivat miljoonien vuorilla kämppivien keihäsmiesten yli karjuen. Itse muuten huomasin ihan saman. Kolmonen oli kyllä aika paska Civi. Koneelle ei meinannut pärjätä edes toiseksi vaikeamalla tasolla. "Elämä on lyhyt ja surkea. Kannattaa iloita kun voi." |
|
juuso a: Itse muuten huomasin ihan saman. Kolmonen oli kyllä aika paska Civi. Koneelle ei meinannut pärjätä edes toiseksi vaikeamalla tasolla. Mä oon pelannu vaan kolmosta. Pitäs varmaan pelata jotain muutakin. Kolmonen kyllä tuntuu aika paskalle. Tai sit ei vaan osaa, kun kaikki jyrää aina yli. Hate all you want you ugly old mule you're never gonna be 20 percent cooler. |
|
Ed_Guy: Mä oon pelannu vaan kolmosta. Pitäs varmaan pelata jotain muutakin. Kolmonen kyllä tuntuu aika paskalle. Tai sit ei vaan osaa, kun kaikki jyrää aina yli. Jep. Jotenkin se oli sellainen teennäisen vaikea, jossa piti olla aina yksi askel konetta edellä. Nelonen on helkkarin hyvä. Suosittelen. En tiiä minkälainen toi vitonen on lisäosan kanssa, mutta ihan ok on ilmankin. "Elämä on lyhyt ja surkea. Kannattaa iloita kun voi." |
|
juuso a: Itse muuten huomasin ihan saman. Kolmonen oli kyllä aika paska Civi. Koneelle ei meinannut pärjätä edes toiseksi vaikeamalla tasolla. Kolmonen on lähes parasta ikinä. En kyllä sitä Conquestin kutostasoa kovemmalla pelannut koskaan. Pelkästään itsensä kiusaamista, kun tekoälyn paskuutta kompensoidaan sillä, että se saa alussa jumalattoman kasan ilmaisi joukkoja, joiden ylläpito ei maksa mitään ja uusien rakentaminen on alle puoli-ilmaista. Tarpeettoman fiksu mies. |
Dropped C 24.07.2012 20:51:07 (muokattu 24.07.2012 20:56:09) | |
|
Skywriter: Kolmonen on lähes parasta ikinä. En kyllä sitä Conquestin kutostasoa kovemmalla pelannut koskaan. Pelkästään itsensä kiusaamista, kun tekoälyn paskuutta kompensoidaan sillä, että se saa alussa jumalattoman kasan ilmaisi joukkoja, joiden ylläpito ei maksa mitään ja uusien rakentaminen on alle puoli-ilmaista. Näinhän se menee nelosessa ja vitosessakin. Ainakin Monarch/King tasosta lähtien AI saa alussa bonusyksiköitä. Noble (civ 4) tai Prince (civ 5) tasolla AI ei saa bonareita. Tätä helpommilla AI ottaa handicap:ia. |
|
Asensin Gogs and Kings:n. Tässä on näköjään myöhempien aikojen yksiköiden voima lähestulkoon tuplattu ja alkupään yksiköiden voima on pysynyt ennallaan. Esim. Infantry:n voima on nyt 70 (ennen 36) ja sen ekan Warriorin voima on yhä sen 6. Nyt ei ainakaan tuu mitään Spear vs. Tank haavereita, koska taistelua on sen 10 rundia.... Myöskin hyppäys voimassa yksiköiden välillä tässä näyttäisi olevan todella kova. Esim. juurikin Rifleman 34 - Infantry 70. Teknologiaetu taitaa olla aika tappava valtti tässä lisäosassa. |
|
Skywriter: Kolmosessahan oli sellainen kiva ominaisuus, että taistelujen lopputulokset oli päätetty jo etukäteen. Sen huomasi siitä, jos latasi ja koetti uudestaan: kyllä se sama keihäsmiespataljoona edelleen tappaa nauruun kaksi panssaridivisioonaa. Seuraavalla vuorolla panssarit ajelivat miljoonien vuorilla kämppivien keihäsmiesten yli karjuen. Sama on myös nelosessa. Sen saa myös pois päältä ruksaamalla ruudun "random seed at reload" tms. |
|
Dropped C: Teknologiaetu taitaa olla aika tappava valtti tässä lisäosassa. Kuulostaapi hyvältä, eli tais tulla kaupat. Kuhan tästä kämpille pääsee niin pitää asentaa ja testata tota lisäosaa. "Elämä on lyhyt ja surkea. Kannattaa iloita kun voi." |
« edellinen sivu | seuraava sivu » | |
---|