Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jääkiekon MM-kisojen mediaoikeudet MTV3:lle
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
DJKaaos
18.10.2011 16:34:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hargon: Mertaranta höpisee siis Canalilla, mutta entä MTV3:lla?
 
Eilen sanottiin, että Mertaranta saattaa selostaa myös MTV3:en puolella jonkun Suomen ottelun, mutta pääsääntöisesti Maikkarin puolella selostusvastuu on muilla henkilöillä.
 
Tuossa kun eilen seurailin tuota infoa ja tiedottamista, niin kyllä aika Canal-keskeiseltä koko homma tuntuu. MTV3 lähettää varmaan vain ne pakolliset pelit. Möly ja meuhkaaminen on ainakin MTV Median toimesta ihan omaa luokkaansa... Tätä menoa koko homma on loppuunhehkutettu jouluun mennessä ja kisoihin on vielä monta kuukautta aikaa. Melu on kova, mutta silti kukaan ei tunnu tietävän, missä mennään ja mitä pelejä ilmaiskanavalta edes näkee.
 
Minä olen minä.
Vaihtovirta
18.10.2011 17:49:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DJKaaos: Eilen sanottiin, että Mertaranta saattaa selostaa myös MTV3:en puolella jonkun Suomen ottelun, mutta pääsääntöisesti Maikkarin puolella selostusvastuu on muilla henkilöillä.
 
Tuossa kun eilen seurailin tuota infoa ja tiedottamista, niin kyllä aika Canal-keskeiseltä koko homma tuntuu. MTV3 lähettää varmaan vain ne pakolliset pelit. Möly ja meuhkaaminen on ainakin MTV Median toimesta ihan omaa luokkaansa... Tätä menoa koko homma on loppuunhehkutettu jouluun mennessä ja kisoihin on vielä monta kuukautta aikaa. Melu on kova, mutta silti kukaan ei tunnu tietävän, missä mennään ja mitä pelejä ilmaiskanavalta edes näkee.

 
Jotenkin on kyllä sellainen kutina että maikkari kusee tuon homman vielä omille kintuilleen ja pahasti. Lätkän ämmäm-kisat on kuitenkin sen verran iso instituutio tämän kansan katselutottumuksissa, että siitä nousee ihan käsittämätön hulabaloo jos sitä konseptia mennään liikaa (tai yhtään) muuttamaan. Vähän sama kun menisi jenkeille sanomaan, että tänä vuonna ei muuten Super Bowlia näytetäkkään suorana..
 
Tosin maikkari nyt on kussut ennenkin jokaikisen urheilutapahtuman minkä ovat saaneet kanavalleen, mutta joku mäkihyppy tai formulat on suhteellisen pientä verrattuna lätkän katsojalukuihin.
 
"Lähden niin kuin tulinkin: Huutaen!"
juuso a
18.10.2011 19:31:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaihtovirta: Tosin maikkari nyt on kussut ennenkin jokaikisen urheilutapahtuman minkä ovat saaneet kanavalleen, mutta joku mäkihyppy tai formulat on suhteellisen pientä verrattuna lätkän katsojalukuihin.
 
Maikkari nyt kusee yleensäkin lähes kaiken mitä ne ottaa ohjelmistoon. Leffoja näytetään ihan saatanasti uusintana, samoin sarjoja, uusien sarjojen uusia kausia saa odottaa aina ties miten pitkään ja sitten vielä hankitaan sellaista mikä jenkeissä lopetetaan saman tien. Puhumattakaan niistä mainoksista, joita nykyään näytetään ihan miten sattuu, esim. vaikka vähän ennen leffan lopputekstejä, josta sitten leikataan mainoksien kautta lopputeksteihin. En tiiä mikä niiden maksullisten kanavien puolella on tilanne eikä kiinnostakaan tietää, sillä sille firmalle en tule maksamaan mistään palvelusta pennin jeesusta. Ainakaan mitä tulee television puoleen.
 
"Elämä on lyhyt ja surkea. Kannattaa iloita kun voi."
HaloOfFlies
19.10.2011 09:28:03 (muokattu 19.10.2011 09:33:39)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mertsi selostaa vain joitakin Suomen otteluita MTV3:n puolella, pääasiallisesti Canalilla. Maikkarilla Suomen pelejä selostavat Mika Saukkonen ja Juha Taivainen.
 
http://www.findance.com/uutiset/167 … illa-vain-joitakin-suomen-otteluita
 
Tässähän kävi sitten juuri niinkuin etukäteen pelättiinkin. Toivoa sopii ettei Saukkonen selosta finaaliottelua tai välierää jos Suomi niissä pelaa.
 
Tuo Maikkarin kisahypetys on kyllä... Jos se tuollaisena jatkuu, niin viimeistään jouluun mennessä ketään ei enää kiinnosta koko MM-kisat.
 
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
MV
19.10.2011 09:48:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksiköhän tuolla viestintäministeriön sivuilla sanotaan, että lätkän mm-kisat on näytettävä maksuttomasti kokonaisuudessaan? Sitten myöhemmin mainitaan kuitenkin erikseen kaikki Suomen pelit ja muut loppupään tärkeät matsit.
 
Leevo
19.10.2011 11:34:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MV: Miksiköhän tuolla viestintäministeriön sivuilla sanotaan, että lätkän mm-kisat on näytettävä maksuttomasti kokonaisuudessaan? Sitten myöhemmin mainitaan kuitenkin erikseen kaikki Suomen pelit ja muut loppupään tärkeät matsit.
 
Nuo erikseen määritellyt tulee siis lähettää kokonaisuudessaan suorina, muut matsit voi lähettää kokonaan tai osittain nauhoitettuina.
 
"Räkä-Malmi rääkyy ja mä oon ympäri lavaa." -Andy McCoy
Vaihtovirta
19.10.2011 13:17:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

danny: Mertsi selostaa vain joitakin Suomen otteluita MTV3:n puolella, pääasiallisesti Canalilla. Maikkarilla Suomen pelejä selostavat Mika Saukkonen ja Juha Taivainen.
 
http://www.findance.com/uutiset/167 … illa-vain-joitakin-suomen-otteluita
 
Tässähän kävi sitten juuri niinkuin etukäteen pelättiinkin. Toivoa sopii ettei Saukkonen selosta finaaliottelua tai välierää jos Suomi niissä pelaa.
 
Tuo Maikkarin kisahypetys on kyllä... Jos se tuollaisena jatkuu, niin viimeistään jouluun mennessä ketään ei enää kiinnosta koko MM-kisat.

 
Mika Saukkonen??? Mika Saukkonen??? Suomessa on reilu viis miljoonaa ihmistä ja nää kaivaa naftaliinista Mika Saukkosen.. Luojan kiitos Jutilla on jo muita hommia..
 
Täähän vaikuttaa jo nyt just niin hyvältä kuin osasi odottaakin.
 
"Lähden niin kuin tulinkin: Huutaen!"
HaloOfFlies
19.10.2011 15:17:28 (muokattu 19.10.2011 15:29:17)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaihtovirta: Mika Saukkonen??? Mika Saukkonen??? Suomessa on reilu viis miljoonaa ihmistä ja nää kaivaa naftaliinista Mika Saukkosen.. Luojan kiitos Jutilla on jo muita hommia..
 
Täähän vaikuttaa jo nyt just niin hyvältä kuin osasi odottaakin.

 
Eikä siinä vielä kaikki. Pelit myös radioidaan, ja mikä kanava onkaan Maikkarin omistuksessa? Aivan, Radio Nova.
 
Onneksi on sentään Saukkosen vaihtoehtona ruotsinkielinen selostus.
 
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
Rotuvaari
19.10.2011 15:46:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jepa. Nythän käy niin, että menneen kevään lätkän ämmämmänit tullaan muistamaan viimeisinä "oikeina" jääkiekon MM-kisoina, jolloin YLE vielä lähetti kisat ja Suomis-Tapsa istui kisastudiossa. Ja mikäs on muistellessa, kun piinaavat taaperruksen vuodet päättyivät ja ILMAVEIVI NEVÖ FORGET. Tulee myös muistaa Nurmisen pienet suuret askeleet ihmiskunnalle. Ei tulevat kinkerit voi päästä lähellekään, pärjäsi Suomi sitten miten hyvin tahansa ja pelataan skabat miten Suomessa tahansa. Saukkonen ei saa luotua minkäänlaista hurmosta selostajana, Munamies ei saa kaukalon laidalla mitään irti pelaajista, ja Sporde...no...Sporden silmäpusseilla voi erätauolla lanata jään tasaiseksi.
 
Pitkä, hieno kausi jääkiekon MM-kisojen historiaa on takana. Kiitos, YLE. Onnea Maikkari. Meni maku.
 
Jos otat kollin voit hörhiä muiden natu kissojen kanssa. Ja näin saat extraa tekemiseen eli tekeminen nousee yli maximin. Kissan elämää -tietokonepeli
DJKaaos
19.10.2011 16:01:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

danny: Tuo Maikkarin kisahypetys on kyllä...
 
Ja on muuten oksettava mainos se sotateema. Tohon mainokseen kyllä kiteytyy suomalaisten ajatukset ja tunnot mm-lätkästä. Ehdottaisin, että maajoukkueemme käyttää peliasuina tästä eteenpäin 1939-1945 sotilaspukuja. Kiitos 1939-1945.
 
Minä olen minä.
inkognito
19.10.2011 16:23:36 (muokattu 19.10.2011 16:26:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DJKaaos: Ja on muuten oksettava mainos se sotateema. Tohon mainokseen kyllä kiteytyy suomalaisten ajatukset ja tunnot mm-lätkästä. Ehdottaisin, että maajoukkueemme käyttää peliasuina tästä eteenpäin 1939-1945 sotilaspukuja. Kiitos 1939-1945.
 
No just joo. Mun tämä kiteyttää jeesustelun merkityksen kaikessa naurettavuudessaan, että mainoksesta, jossa huumoripitoisesti viitataan sotaan, pitää alkaa edes tällaista tuomitsevaa keskustelua virittelemään. Mielestäni hyvin tehty mainos, that's it, vai luuleeko joku oikeasti, että ihmiset rinnastavat jääkiekon sotaan muuta kuin korkeintaan huumorimielessä? No silti, Kaarina Hazardin iskua odotellessa.
 
Rotuvaari
19.10.2011 16:42:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

inkognito: Mielestäni hyvin tehty mainos, that's it, vai luuleeko joku oikeasti, että ihmiset rinnastavat jääkiekon sotaan muuta kuin korkeintaan huumorimielessä?
 
Miusta Maikkarin tapa mainostaa mäkihyppyäkin on vituttavaa katsottavaa. Ei sillä, etteikö esim. Karelia-sarja sopisi hyvinkin mainiosti taustalle soimaan, mutta kun mainokset on tehty niin päin persettä. Että. Liikaa hollywoodmaista paatosta ja yritystä alkeellisella draamantajulla. Formulapätkissä on jonkun hanszimmerwannaben tekemää vittumaista jylinää, jonka pitäisi korostaa kilpailun kovuutta ja ajajien kovaa luontoa. Sitten ajetaan autoilla ja kilpaillaan kenen varikkokäynti kestää vähiten aikaa. Jean-Pierre Kuselan naurunräkätys taustalle ja vessanvetoa nonstoppina.
 
Naurettava suuruudentavoittelu ei toimi. Ei etenkään, kun urheilukisojen mainokset yritetään sovittaa megaspektaakkelielokuvien trailereiden muottiin. Kokeilisivat jotain vähemmän tekemällä tehtyä välillä. Voisi katsoa urheiluakin vaivaantumatta.
 
Jos otat kollin voit hörhiä muiden natu kissojen kanssa. Ja näin saat extraa tekemiseen eli tekeminen nousee yli maximin. Kissan elämää -tietokonepeli
sticky fingers
19.10.2011 16:51:08 (muokattu 19.10.2011 16:51:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jätkät on hävinny pelin ennenkuin ekaa lähetystä edes on nähty.
 
Mika Saukkosesta en niin tiedä - voisi jonkun tuoreemmankin studioisännän ehkä kehitellä, mutta se on varman, että MTV3:lla ei ole pokkaa jättää Mertarantaa selostelemaan Suomen pelejä suorana ainoastaan Canalille. Mertaranta selostaa kaikki Suomen pelit, suorana, ilmaiskanavalla.
 
Eikös noi Canalit sun muut saakin muuten näkymään tarvittaessa ilman maksuja? Siis lähettäjän puolesta. Mun mielestä tällaisia koejuttuja on tehty. Miksei siis nytkin voisi olla niin, että joku tietty maksukanava on kisojen ajan ilmainen?
 
...
inkognito
19.10.2011 16:59:07 (muokattu 19.10.2011 17:01:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veksu: Miusta Maikkarin tapa mainostaa mäkihyppyäkin on vituttavaa katsottavaa. Ei sillä, etteikö esim. Karelia-sarja sopisi hyvinkin mainiosti taustalle soimaan, mutta kun mainokset on tehty niin päin persettä. Että. Liikaa hollywoodmaista paatosta ja yritystä alkeellisella draamantajulla. Formulapätkissä on jonkun hanszimmerwannaben tekemää vittumaista jylinää, jonka pitäisi korostaa kilpailun kovuutta ja ajajien kovaa luontoa. Sitten ajetaan autoilla ja kilpaillaan kenen varikkokäynti kestää vähiten aikaa. Jean-Pierre Kuselan naurunräkätys taustalle ja vessanvetoa nonstoppina.
 
Naurettava suuruudentavoittelu ei toimi. Ei etenkään, kun urheilukisojen mainokset yritetään sovittaa megaspektaakkelielokuvien trailereiden muottiin. Kokeilisivat jotain vähemmän tekemällä tehtyä välillä. Voisi katsoa urheiluakin vaivaantumatta.

 
Juu, siis se on eri asia, että onko mainos hyvä mainos vai ei, mutta aika naurettavaa keskustelua se on tuntunut herättävän kun porukka vaahtoaa kuinka juntit suomalaiset rinnastavat jääkiekon sodankäyntiin, ps. kiitos 39-45. Siis, että tästäkin on saatu tämmönen moraalikeskustelu aikaiseksi. Teknisesti ihan laadukas mainos, jossa on huumoripitoinen viittaus sotaan. Mainoksen tekijöiden perimmäinen sanoma tuskin ollut se, että "lätkä on sotaa".
 
Stradlin
19.10.2011 17:17:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sticky fingers: Miksei siis nytkin voisi olla niin, että joku tietty maksukanava on kisojen ajan ilmainen?
 
Ei kai siinä olis bisnesmielessä mitään järkeä, jos Canal olisi kisojen ajan ilmainen. Kanavapaketin hyvissä ajoin etukäteen kisoja silmälläpitäen ostaneetkin vaan vittuuntuisivat.
 
"Doom antoi minulle lisä voimaa." - Kompressori
DJKaaos
19.10.2011 17:23:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

inkognito:Mun tämä kiteyttää jeesustelun merkityksen kaikessa naurettavuudessaan, että mainoksesta, jossa huumoripitoisesti viitataan sotaan, pitää alkaa edes tällaista tuomitsevaa keskustelua virittelemään.
 
Minähän sanoin vain mun mielipiteeni tuosta mainoksesta ja siitä, kuinka hyvin tuo mainos osuu maaliinsa ja kiteyttää suomalaisten tunnot mm-kiekosta. Täydellisesti.
 
Minä olen minä.
sticky fingers
19.10.2011 17:27:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stradlin: Ei kai siinä olis bisnesmielessä mitään järkeä, jos Canal olisi kisojen ajan ilmainen. Kanavapaketin hyvissä ajoin etukäteen kisoja silmälläpitäen ostaneetkin vaan vittuuntuisivat.
 
Nåja. Ehkä naiivisti kuvittelin, että myös "ilmaisena" eli mainosrahoitteisena yhtiö keräisi mainosmassia yms. niin paljon, että se bisnesmielessäkin kiinnostaisi. Toisaalta tuon tason markkinointinikkareiden luulisi ymmärtävän myös laajan kisalähettämäisen "goodwillin" rahallisen arvon. Saas nähdä sitten.
 
...
Stradlin
19.10.2011 17:50:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sticky fingers: Nåja. Ehkä naiivisti kuvittelin, että myös "ilmaisena" eli mainosrahoitteisena yhtiö keräisi mainosmassia yms. niin paljon, että se bisnesmielessäkin kiinnostaisi. Toisaalta tuon tason markkinointinikkareiden luulisi ymmärtävän myös laajan kisalähettämäisen "goodwillin" rahallisen arvon. Saas nähdä sitten.
 
Ei ne ainakaan formuloiden kohdalla tuollaisia ole miettineet, vaikka kuitenkin laji on aikamoisesti kerännyt katsojia perinteisesti ja melkoista tuohtumusta herätti kun kisat siirrettiin maksulliselle puolelle. Jos ne oikeasti niitä kanavapaketteja haluavat saada myytyä, niin enpä paljon parempaa keinoa keksi kuin MM-kisat ja Mertaranta.
 
"Doom antoi minulle lisä voimaa." - Kompressori
Deg
20.10.2011 10:12:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ënitenhän tässä pelottaa että joutuu nettistriimailemaan valioliigan ratkaisumatseja koska canalilta tulee joku vitun Kanada - Bolivia.
 
Sexual chocolate, baby!
Atomic Cafe
20.10.2011 10:56:27 (muokattu 20.10.2011 11:45:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän se homma tule menemään suunnilleen ja aika tarkkaankin niin että seuraavassa turnauksessa maksuttomalta kanavalta näkyvät suorana vain leijonat ja muutamat muut ottelut sieltä loppupäästä. Näiden kisojen tai viimeistään sitä seuraavien kisojen jälkeen siirrytään systeemiin missä kaikki ottelut näytetään reilusti pätkittyinä koosteina sitten jälkikäteen.
 
Eniten tässä touhussa kyllä harmittaa jo etukäteen ne mainokset ja sen moottoriturvan katoaminen sinne maksulliselle puolelle.
 
Formuloiden kohdalla minua ei häirinnyt tämä homma ollenkaan, minä vain lopetin niiden seuraamisen ihan kokonaan, eikä minulla ole nykyään aavistustakaan siitä kuka voittaa ja mitä voittaa, mikään asia tässä maailmassa ei voisi vähempää kiinnostaa.
 
Jääkiekon MM-kisat kouraisevat kuitenkin huomattavasti syvemmältä, minun on hyvin vaikea kuvitella kesän alkua ilman Leijonia mutta pakko se on siihenkin sopeutua.
 
Maikkarille tämä homma tulee olemaan todellinen kultakaivos, kun tuohon soppaan lisätään vielä Mertaranta niin johan alkaa kanavapaketit menemään kaupaksi. Olkoonkin että suurin osa kansalaisita taitaa kuulua samaan kerhoon kun minä, jääkiekkoa seurataan vain kerran vuodessa ja kun sekään ei onnistu niin silloin alkaa se vieraantuminen, muutaman vuoden kuluttua leijonat eivät kiinnosta paskan vertaa. Näin se ainakin minulla tulee menemään ja uskoisin että aika monella muullakin.
 
Suurin osa ihmisistä ei edes harkitse niitä maksullisia kanavia ja tuokin homma kutistuu hyvin nopeasti niihin mittoihin että niitä kisoja seuraavat vain ne aidot jääkiekkohullut, näkemiin kansanjulat ja muu sellainen sirkustouhu.
 
Ei tähän paljon muuta voi sanoa kun sen että tämä on yhden aikakauden loppu, eikä varsinaisesti minkään alku, jos maikkarin nopeasti paisuvaa kassavirtaa ei lasketa mukaan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «