Muusikoiden.net
08.12.2016

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: E-kirjat ja lukulaitteet
1
MV
25.03.2010 10:21:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oisin voinut käyttää jelppikerhoakin, mutta tästä voi varmaan jutella vähän laajemminkin. Onko joku tutustunut näihin? Miten homma toimii? Paljonko ekirjoja julkaistaan? Miten lukijaan saa ostettua kirjoja? Onko paska bisnes?

sn
25.03.2010 12:05:30

Oisin voinut käyttää jelppikerhoakin, mutta tästä voi varmaan jutella vähän laajemminkin. Onko joku tutustunut näihin? Miten homma toimii? Paljonko ekirjoja julkaistaan? Miten lukijaan saa ostettua kirjoja?

Suomenkielisiä ekirjoja ei taida montaa olla, mutta englanniksi löytyy vaikka miten paljon, melkein kaikki uudet kirjat varmaan julkaistaan myös e:nä. Itse olen lukenut pari ilmaiseksi jaeltua testimielessä tuolla Nokia N810:llä ja kyllähän se on ihan siedettävää. Ei ole mitään halua luopua paperikirjoista, kuten ei CD-levyistäkään, mutta ekirjoissa on tietysti ihan selkeitä etuja niihin verrattuna, kuten koko ja tilavuus, eli pystyy kantamaan koko kirjahyllyllisen tekstiä yhdessä lukulaitteessa, saati sitten yhdellä muistikortilla. Olis vänkää päästä kokeilemaan jotain oikeaa lukulaitetta kuten Kindleä ellei se maksaisi satoja euroja. Ja jos se tukisi useampia tiedostomuotoja.

Onko paska bisnes?

Kenelle? Kirjat on halvempia tuottaa ja maksaa vähemmän kuluttajalle. Painamot ja "aineelliset" kirjakaupat tietysti kärsii. Aika sama juttu kuin mp3:ten kanssa, siis.

MV
25.03.2010 13:33:09

Mutta missä muodossa noita kirjoja on sitten saatavilla? Esim. jos mulla on tommonen ihan kunnon lukulaite, niin miten siihen ostetaan kirja? Onko nuo aina tiedostoja, vai onko mahdollista ostaa joku kirja esim. pienen muistikortin muodossa?

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti