Muusikoiden.net
05.12.2016
Jenkkirundi - Uutuuskirja nyt myynnissä! 

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: MOT: Ilmastokatastrofi peruutettu
1
Pluto
14.11.2009 09:26:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katsoiko kukaan muu tätä dokkaria? Itse näin ensimmäistä kertaa torstaiaamuna, sitten käväisin YLEn Areenalla katsomassa uudestaan.

Kannattaa vilkaista ihan vain pahimpien ilmastopelkojen hillitsemiseksi.

Dillon, you son of a bitch!
Lennu
14.11.2009 09:33:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin. Tää meni odotetusti, vaikkakin yllättävän nopeesti, pois muodista. Varmaan sikainfluenssa lyhensi venusefektin tenhoa. Kassellaan mikä juttu on viiden vuoden päästä pinnalla.

"Positiivista kommenttia voi kyllä antaa, koska se tekee iloisen mielen. Negatiivinen kommentti vaan vituttaa."
Pluto
14.11.2009 09:34:29 (muokattu 14.11.2009 09:34:41)

Lennu: Niin. Tää meni odotetusti, vaikkakin yllättävän nopeesti, pois muodista. Varmaan sikainfluenssa lyhensi venusefektin tenhoa. Kassellaan mikä juttu on viiden vuoden päästä pinnalla.

Sinänsä kuitenkin huolestuttavaa, että näiden tutkimusten perusteella tehdään poliittisia päätöksiä tänäkin päivänä.

Tosin jäihän tuossa dokumentissa vastapuolen argumentit kokonaan kuulematta, enkä itse suoraan sanottuna tiedä asiasta juuri mitään. Joten mitä uskoa?

Lennu
14.11.2009 09:38:58

Pluto: Sinänsä kuitenkin huolestuttavaa, että näiden tutkimusten perusteella tehdään poliittisia päätöksiä tänäkin päivänä.

Sillehän ei voi mitään, raha täytyy saada liikkumaan. Nyt olis jonkun internet-tutkijan paikka, että hillitsikö vai kiihdyttikö internetin olemassaolo spekulaatioita? Ja millä uutisointimetodilla saatiin minkäkinlaisia rahavirtoja liikkumaan. Olis iso homma, mutta mielenkiintoinen.

Tulee kyllä olemaan hauskaa tulevaisuudessa katella takaisinpäin tätä internet-aikakauden oikeaa murroskautta 2000-10. Tiedonvälitys ja paskanjauhanta samalla viivalla, eiss.

"Positiivista kommenttia voi kyllä antaa, koska se tekee iloisen mielen. Negatiivinen kommentti vaan vituttaa."
Pluto
14.11.2009 09:46:26

Lennu: Tulee kyllä olemaan hauskaa tulevaisuudessa katella takaisinpäin tätä internet-aikakauden oikeaa murroskautta 2000-10. Tiedonvälitys ja paskanjauhanta samalla viivalla, eiss.

Churchill taisi aikanaan todeta, että "The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter."

Mun mielestäni netti, HS:n keskustelupalsta ja Metro-lehden tekstarisivut osoittavat miehen olleen täysin oikeassa.

Lennu
14.11.2009 09:58:56

Pluto: Churchill taisi aikanaan todeta, että "The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter."

Mun mielestäni netti, HS:n keskustelupalsta ja Metro-lehden tekstarisivut osoittavat miehen olleen täysin oikeassa.

Joo, kyllähän tää on ollut tiedossa. Ei meikäläisen kaltainen perusjamppa pysty yksinkertaisesti käsittelemään semmosta määrää infoa ja suodattamaan disinfoa, mitä netissä on. Mutta mä ymmärrän sentään olla edes yrittämättä sitä. Pahimpia on tyypit, jotka lukee ihan KAIKKI artikkelit KAIKESTA. Päähän siinä hajoaa, vaikkakin usein väliaikaisesti ja viikko maalla saa sen taas mittasuhteisiinsa. Mutta aika paljon porukkaa ehtii siinä ajassa kyllä sekottamaan ties millä ufojutuilla ja maailmanhallitsemis-luonnonsuojelulla.

=)

Ihan tässä herkistyy.

Anssi Kela
14.11.2009 11:32:36 (muokattu 14.11.2009 11:36:55)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dokumentissa tosiaan tuutattiin vain yhtä totuutta. Täältä löytyy vastapuolen edustajan vastine, kannattaa lukaista:

http://ohjelmaopas.yle.fi/artikkeli … t--lansimaisen-elamanmuodon-asialla

Maallikolle tilanne on melko haastava, pää menee pyörälle keskenään täysin ristiriitaisten faktojen tulituksessa. Rintamalinjojen yli karjuttu dialogi ei vaikuta erityisen hedelmälliseltä.

EDIT: Jostain syystä tuo antamani linkki ei näytä johdattavan perille. Kirjoitus kuitenkin löytyy klikkaamalla linkin antamalla sivun vasemmassa laidassa olevaa "Kuumat paikat" -blogin otsaketta.

Tympee Huttunen
14.11.2009 11:49:45 (muokattu 14.11.2009 11:50:16)

Ilmastokatastrofia ei voi peruuttaa. Luonnossa ei ole mitään "tasapainoa", joka säilyisi ikuisuuden. Historiasta on selvästi todistettavissa lämpötilojen suuret heittelyt, vaikka ihminen ei ollut tuuttaamassa hiilidioksidia, kuin esi-isänsä keuhkoista. Planeetta on aina tarjonnut katastrofeja asukkailleen.
Pluto
14.11.2009 11:55:07 (muokattu 14.11.2009 11:55:14)

El Duderino: Dokumentissa tosiaan tuutattiin vain yhtä totuutta. Täältä löytyy vastapuolen edustajan vastine, kannattaa lukaista:

http://ohjelmaopas.yle.fi/artikkeli … t--lansimaisen-elamanmuodon-asialla

Maallikolle tilanne on melko haastava, pää menee pyörälle keskenään täysin ristiriitaisten faktojen tulituksessa. Rintamalinjojen yli karjuttu dialogi ei vaikuta erityisen hedelmälliseltä.

EDIT: Jostain syystä tuo antamani linkki ei näytä johdattavan perille. Kirjoitus kuitenkin löytyy klikkaamalla linkin antamalla sivun vasemmassa laidassa olevaa "Kuumat paikat" -blogin otsaketta.

Kiitoksia linkistä. Skeptikkojen ja ilmastonmuutosuskovaisten keskustelut ovat kyllä hupaisaa luettavaa, mutta sivutuotteena menin entistä pahemmin sekaisin.

Niq
14.11.2009 13:03:00

Mäkrö: Ilmastokatastrofia ei voi peruuttaa. Luonnossa ei ole mitään "tasapainoa", joka säilyisi ikuisuuden. Historiasta on selvästi todistettavissa lämpötilojen suuret heittelyt, vaikka ihminen ei ollut tuuttaamassa hiilidioksidia, kuin esi-isänsä keuhkoista. Planeetta on aina tarjonnut katastrofeja asukkailleen.

Näin. En silti näe huonona asiana kehitellä uusiutuvista luonnonvaroista energianlähteitä, vieläpä niitä saastuttamattomia. Mutta toisaalta, jostain nekin revitään. Vaikka sit annetaan afrikkalaisten nääntyä nälkään ja poltetaan viljaa. Pahin ongelma lienee sivistyksen ulkopuolella, venäjällä, kiinassa ja muissa rappioituneissa, korruptoituneissa sekä kaikenmaailman höpsismiin kallellaan olevissa valtioissa.

Järki vaan käteen, ei mopolla mahdottomia mut onhan tää nyt hyvä jos ihmiset ajattelee pikkusen miten niitä luonnonvaroja haaskaa. Öljy tulee loppumaan muutaman kymmenen vuoden sisällä. Mä oon melko varma että kunhan öljy-yhtiöt lakkaa hallitsemasta maailmaa, niin melko äkkiä löytyy vaihtoehtoiset konstit. Tällä hetkellä se bisnes vaan jyrää niin paljon että sen takia kannattaa lähettää muutama armeija kuolemaan toiselle puolen maapalloa.

"An amateur practices until he gets it right. A pro practices until he can't get it wrong."
Peoplez
14.11.2009 16:37:11

Öljy tulee loppumaan muutaman kymmenen vuoden sisällä.

Tätä on sanottu jo vuosikymmenten ajan. Öljy vaan nyt on ollut verraton energianlähde ja niin kauan kuin sen pumppaaminen ja löytäminen ovat kustannuksiltaan suht halpaa niin sama meno jatkuu. Ja jos öljyn hinta jatkaa nousuaan niin jossain vaiheessa siitä saa jo sen verran rahaa, että kannattaa alkaa tutkimaan oikeasti vaikeampia paikkoja ja uusia tapoja saada tätä mustaa kultaa. Veikkaan että öljy ei tällä vuosisadalla lopu.

Tämä kehitys on täysin luonnollista. Ihmiskunta on menossa kuitenkin koko ajan parempaan suuntaan. Tuomiopäivän profeettoja ja julistajia on aina riittänyt. Nauttikkaamme elämästä ihmiset! Ilmastonmuutoksesta sanon sen verran, että en aio tinkiä omasta elintasostani, jotta saisin mukamas puhtaamman omatunnon. Siitähän tässä on kyse. Hipit arvostavat omaatuntoaan enemmän kuin materiaa. Heille tulee hyvä mieli kun tekevät omasta mielestään hyviä asioita.

Muovi on ihana asia. Sekin on pohjimmiltaan luonnontuote. Syleilkäämme sitä.

cldron
14.11.2009 21:05:28

Peoplez:

annoin plussan

OHAN TÄÄLLÄ VELLIÄ!
Enokkio - Enotionaalinen yhtye. Vaskitsa
Gleb91
15.11.2009 00:18:57

cldron: annoin plussan

Minä myös. Ja vaikka tuo olisikin pelkkää hevonpaskaa ja olemme oikeasti matkalla kohti maailmanloppua, niin parempi siihen on uskoa kuin synkistellä koko elämäänsä; jos asiat on päin persettä niin eikö kannata mieluummin nauttia kun vielä voi?

päänahka
15.11.2009 02:09:59

Gleb91: Minä myös. Ja vaikka tuo olisikin pelkkää hevonpaskaa ja olemme oikeasti matkalla kohti maailmanloppua, niin parempi siihen on uskoa kuin synkistellä koko elämäänsä; jos asiat on päin persettä niin eikö kannata mieluummin nauttia kun vielä voi?

Mä en ihan ymmärrä, että miten ilmastonmuutoksen ehkäisy omia elämäntapoja muuttamalla tarkoittaa välttämättä elintason laskua. Jos vaikka lopettaa lihan syömisen (lihateollisuus on yksi suurimmista kasvihuonekaasujen tuottajista), niin voi hitto.

Työ norjat, Zorron yöstä nouskaa.
_Petri_
15.11.2009 03:44:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

päänahka: Mä en ihan ymmärrä, että miten ilmastonmuutoksen ehkäisy omia elämäntapoja muuttamalla tarkoittaa välttämättä elintason laskua. Jos vaikka lopettaa lihan syömisen (lihateollisuus on yksi suurimmista kasvihuonekaasujen tuottajista), niin voi hitto.

Kyllä mun elintaso ainakin laskisi, jos lopettaisin lihansyönnin. :(

PROG OUT WITH YOUR FROG OUT
Rhapa
15.11.2009 11:18:56

päänahka: Mä en ihan ymmärrä, että miten ilmastonmuutoksen ehkäisy omia elämäntapoja muuttamalla tarkoittaa välttämättä elintason laskua. Jos vaikka lopettaa lihan syömisen (lihateollisuus on yksi suurimmista kasvihuonekaasujen tuottajista), niin voi hitto.

No hui. Liha on hyvää. Aion syödä pihviä jatkossakin. Nam. Paskat rehunpureskelijoista.

gigity gigity
Lennu
15.11.2009 16:07:15

Näin on. Kyllä eläimen lihakset on parasta ruokaa. Mutta eihän sitä luonnonpelastamisintoa voi keltään kieltääkään. Hyvähän se on, että joku jaksaa. Koska mä en siis todellakaan jaksa siihen paneutua.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti