Muusikoiden.net
06.12.2016
Into-Luthman | Yli 300 sivua parasta musakamaa 

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Import-levyt
1
Piepe
08.09.2009 19:29:30 (muokattu 08.09.2009 19:33:15)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ensinnäkin: mitä s****nan pirulaisia ovat nämä nettikaupoissa myytävät import-levyt? Miksi myydään, mitä eroja normaalihintaisiin levyihin verrattuna, miksi erihintaisia (lue: miksi niin järjettömän kalliita)? Kuka pönttö niitä ostaa, keräilijät? Ovatko import-levyt jotain harvinaista keräilytavaraa? Minulle riittäisi kyllä ihan alle kahdenkymmenen euron normaaliversio levystä, kiitos.

Syy tälle lievästi sanoen harmitukselle oli, kun minulla, katsokaas, oli mielessä kolme oikein kivaa ja mielenkiintoista levyä, tiedättekös, jotka olisin voinut äsken tilata. Noh, kaksi ensimmäistä löytyivät kivutta Cdonista. Viimeisenä hakemani Nightwatchmanin "Fabled City" -levy löytyi sekin, mutta ainoastaan import-versiona: 75 euroa!! Joo, TILAAN KYLLÄ VARMASTI!! Voi hevosen munat minä sanon. Eikä mistään, ei mistään muusta suomalaisesta nettilevykaupasta löydy samaan aikaan nuita kaikkia kolmea levyä!

Voihan kökköpylly sentään.

Keskustelua. Haulla saati kuuklettamalla en löytänyt mitään valaisevaa informaatiota.

DJKaaos
08.09.2009 19:45:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuonti.

En tiedä tarkasti, mutta joskus näissä Import-statuksen levyissä on jotain extrajuttuja ollut mukana.

Minä olen minä.
Borlag
08.09.2009 19:50:14

Import levyt saattavat olla käytännössä ihan mitä tahansa, ainoa "rajoite" on se että ne tuodaan joltain toiselta markkina-alueelta. Täkäläisittäin myytävät levyt on nekin importteja vaikkapa Japanissa, ja kuten kaikki varmasti ymmärtää jo tuosta, ei niissä näin ollen ole yhtikäs mitään erikoista välttämättä. Japsi importeissa saattaa olla OBI stripit, joista jotkut keräilijät voi jotain jo maksaakin, mutta tämä vaatii aina sinetöidyn levyn jota ei voi edes kuunnella. Yleisesti ottaen kannattaa unohtaa kaikki tällaiset ja vaihtaa kauppaa suoraan vaikkapa play.com tai amazon.com kauppoihin, myös kotimaiset kaupat kuten levykauppax yllättää välillä "näiden harvinaisuuksienkin" suhteen.

Jos import levyllä on jotain arvoa, siitä pitäisi tietää mistä se on alunperin, mikä painos jne. Ei ne todelliset keräilijät lähde arpomaan että mitäs sieltä tulee, venäjänkielisin pahvein oleva CD-R vai se aito harvinaisuus. Ja kyllä, noitakin löytyy cdon.comista, kuten myös halpatuontimaista tulevia aitoina myytäviä bootlegeja.

Rhapa
08.09.2009 19:52:57

djKaaos: Tuonti.

Jostain syytä repesin holtittomasti. Ehkä se johtuu tuosta lakonisesta tyylistä ilmoittaa jotakin itsestäänselvää. Katsos mokomaa, tuli ihan analysoitua repsuttelun syykin. Voitte jatkaa.

cautta carvaisten civesten!
Piepe
08.09.2009 21:12:09 (muokattu 08.09.2009 21:19:24)

No tuonti tuonti, kyllä minä sen verran englantia osaan. Mutta ihmettelyn aihenaani oli se, että miksi tämä importtailu on yleistynyt, ja kannattaako se?

Cdon myy esimerkiksi The Strokesin First Impressions On Earthista neljää eri versiota (joka itsessään on jo käsittämätöntä) hintahaarukassa 14,95 - 64,95 €! Kummankohan matti meikäläinen ostaa, 15 vai 65 euroa maksavan levyn? Hmm. Kaiken lisäksi suurimmasta osasta näistä importeista ei ole yrityksen sivuilla minkäänlaisia lisätietoja (maa, painos, vuosi ym.).
Eihän tätä toimintaa voi laskea linssiin viilaamiseksi, tämä on ainoastaan typerää normikuluttajan hämmentämistä joka johtaa ennemmin asiakkaiden menettämiseen kuin import-tilauksista saataviin voittoihin!

Borlag
08.09.2009 21:17:40

Piepe: No tuonti tuonti, kyllä minä sen verran englantia osaan. Mutta ihmettelyn aihenaani oli se, että miksi tämä importtailu on yleistynyt, ja kannattaako se?

Cdon myy esimerkiksi The Strokesin First Impressions On Earthista neljää eri versiota (joka itsessään on jo käsittämätöntä) hintahaarukassa 14,95 - 64,95 €! Kummankohan matti meikäläinen ostaa, 15 vai 65 euroa maksavan levyn? Hmm.
Kaiken lisäksi näistä importeista ei ole yrityksen sivuilla minkäänlaisia lisätietoja (maa, painos, vuosi ym.).
Eihän tätä toimintaa voi laskea linssiin viilaamiseksi, vaan tämä on ainoastaan typerää kuluttajan hämmentämistä joka johtaa ennemmin asiakkaiden menettämiseen kuin import-tilauksista saataaviin voittoihin!

cdon.com kuuluu nettikauppoihin jotka eivät näytä varastosaldoaan lainkaan, kaupalla on myös tapana roikottaa tilauksia ilmoittamatta asiakkaalle lainkaan onko kyseistä tuotetta saatavilla ollenkaan. Muutamassa tapauksessa olen päätynyt tilaamaan hieman kalliimman importin samasta levystä, vain koska se on listattuna eikä toista saa lainkaan vaikka se onkin listattuna, yleensä vaihdan kauppaa suosiolla enkä tue moista kusetusta, ja sitä se nimenomaan on. Jos he haluavat palvella keräilijöitä myös, siihen tarvitaan huomattavasti enemmän tietoa noista eri versioista ja nykyisellään se ei tosiaan palvele ketään.

Jpiteloota
08.09.2009 22:00:44 (muokattu 08.09.2009 22:02:05)

Eikä noita importteja välttämättä tarvi tilata edes netistä. Niitä löytyy joskus (ainakin allekirjoittanut on löytänyt) Anttiloista. Joitain japsipainoksia on siellä näkynyt ja viime kuussa tarttui Anttilasta käteen Simon & Garfunkelin The Essential -kokoelman Australian-painos. Kyseinen levy oli vielä 2xCD=15e -kampanjassa, niin ei maksanut ainakaan liikaa. :D

"Nothing is impossible. The word itself says I'm possible."
jigsore
09.09.2009 00:02:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ne todelliset keräilijät lähde arpomaan että mitäs sieltä tulee, venäjänkielisin pahvein oleva CD-R vai se aito harvinaisuus. Ja kyllä, noitakin löytyy cdon.comista, kuten myös halpatuontimaista tulevia aitoina myytäviä bootlegeja.

Tuli mieleen tämä juttu: http://fin.afterdawn.com/uutiset/arkisto/18970.cfm#
CD Baby voi tosiaan valmistaa ja pistää markkinoille CD-R-levyjä asiakkaan pyynnöstä: https://members.cdbaby.com/ArtistServices/CDDuplication.aspx
We also accept .mp3 files encoded in stereo with a non-variable bit rate from 128-320 kb/sec. Että tällaistakin laatua voi tulla vastaan.

Kuuntele debyyttilevy ilmaiseksi: DEPTH BEYOND ONE'S - RED LINES ENTWINED
Borlag
09.09.2009 00:05:54 (muokattu 09.09.2009 00:08:15)

m/: Tuli mieleen tämä juttu: http://fin.afterdawn.com/uutiset/arkisto/18970.cfm#
CD Baby voi tosiaan valmistaa ja pistää markkinoille CD-R-levyjä asiakkaan pyynnöstä: https://members.cdbaby.com/ArtistServices/CDDuplication.aspx
Että tällaistakin laatua voi tulla vastaan.

Juu, olen itsekin tuolta tilannut, mm. Drumattican debyytti levy on lightscribe tekniikalla tehty CD-R. Yleensä siellä on kyllä jonkinlainen merkintä siitä jos kyseessä ei ole tehtaassa painettu.

edit: näin siis CDBabyn omilla sivuilla. Kaikin puolin luotettava kauppa ja hyvä asiakaspalvelu, nuo CD-R kopiot ovat tosiaan bändien toimittamia tai heidän pyynnöstä tehtyjä.

elbowski
09.09.2009 00:33:09

Eikös tämä nyt ole ihan joku rahat pois keräilijöiltä ja fanipojilta -juttu?

I am Jack's smirking revenge.
Hargon
09.09.2009 07:08:48

noog: Eikös tämä nyt ole ihan joku rahat pois keräilijöiltä ja fanipojilta -juttu?

Varmaan joo, mutta jos molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä, niin mitäs pahaa siinä sitten on?

Itsekin tilasin taannoin Ebaystä jonkun helvetin kalliin Elvis-kokoelman Taiwan-importtina, koska siinä oli mukana biisien sanoitukset. Joo, olen kuullut internetistä ja tiedän, että sieltä löytyy parilla klikkauksella kaikki biisien sanat, mutta se ei vaan ole sama asia kuin kansivihko, jota saa omin käsin selailla.

Allekirjoitus on lyhyt teksti, joka näkyy jokaisen viestisi lopussa keskustelussa. Se voi sisältää esim. jonkun lentävän lauseen tai jotain muuta persoonallista.
sub zero
09.09.2009 12:00:04 (muokattu 09.09.2009 12:00:45)

Siis eikö import-levyt ole usein semmoisia levyjä, mitä ei tältä markkina-alueelta tällä hetkellä löydy ollenkaan...? Niin saa niitä sitten edes importtina

mr. finland, walk on by, your ideapark dream. mr. finland, walk on by, your alko store supreme
Stalkah
10.09.2009 21:01:19

Etiskelin joskus ite Kingston Wallin kolmen levyn livepakettia niin 38e ois ollu tuontiversio Arimanilta, muualta ei löytyny ees sitä tuontiversiota saati sitte alkuperästä. Siis suomalaine levy hättänäm...

Well, You know, I don't know! B.O.D. netissä - Myspace | Maihinnousu.net | Last.fm
kazaa
14.11.2010 20:21:42 (muokattu 14.11.2010 20:22:41)

Nostellaanpa kun asiaa on.

Onko tosi että Suomesta ei löydy esimerkiksi Jedi Mind Tricksin tai Bliss'n'Eson levyjä? Cdon.comissa löytyy importtina, hinta nousee monien levyjen kohdilla yli viidenkympin. Play.comissa on Jedi Mindia inhimmilliseen hintaan, mutta pirun Osuuspankin Electron ei sinne kelpaa... Bliss'n'Eson levy löytyi aikoinaan myös Play.comissa, taisi silloinkin hintaa olla vähän alle 50e, joten sitä ei taida sitten sen halvemmalla mistään saada.

Olisi myös tällainen bändi kuin Dead Letter Circus, jonka uusimman kiekon tahtoisin levyhyllyä täydentämään. Sekin löytyy vain importtina, 54e. Kyllähän hyvästä musiikista kannattaa maksaa, mut tuntuu vähän naurettavalta jos kolmen levyn yhteishinta on 150e. Eikö Suomeen tuoda australiasta musiikkia ollenkaan?

Mutta jos ei löydy niin ei löydy, sitten tilataan kalliilla ja nautitaan musiikista entistä suuremalla sydämellä ja tunteella.

Too weird to live, too rare to die
Wild String Of Voodoo Strat
14.11.2010 20:29:10

Kannattaa käydä pienien levykauppojen tiskillä kyselemässä, jos vaikka voisivat hankkia levyn jonkin tilauksen yhteydessä. Ainakin oman musiikkimakuni "erikoisuuksia" tai "harvinaisuuksia" olen saanut aika usein Digeliuksesta tilattua. Muutenkin Viisikulman muutkin levykaupat tilauskohtaisesti saattavat hankkia levyjä asiakkaan pyynnöstä - kokemusta on ainakin Popparin ja Erosen suhteen. Olen myös ymmärtänyt, että Levykauppa X:n tyyppejä pystyy paikoin taivuttelemaan hankkimaan katalogiin kuulumattomia levysiä.

"Music must serve a purpose; it must be part of something larger than itself, a part of humanity." - Pablo Caslas
kazaa
14.11.2010 20:33:17 (muokattu 14.11.2010 20:48:13)

Wild String Of Voodoo Strat: Kannattaa käydä pienien levykauppojen tiskillä kyselemässä, jos vaikka voisivat hankkia levyn jonkin tilauksen yhteydessä. Ainakin oman musiikkimakuni "erikoisuuksia" tai "harvinaisuuksia" olen saanut aika usein Digeliuksesta tilattua. Muutenkin Viisikulman muutkin levykaupat tilauskohtaisesti saattavat hankkia levyjä asiakkaan pyynnöstä - kokemusta on ainakin Popparin ja Erosen suhteen. Olen myös ymmärtänyt, että Levykauppa X:n tyyppejä pystyy paikoin taivuttelemaan hankkimaan katalogiin kuulumattomia levysiä.

Pitää kysellä. Paha vaan, ettei täältä löydy yhtään ainoata levykauppaa, ja Anttilaahan ei lasketa. Pitää varmaan käydä oulussa mutka ja sitä kautta kokeilla.

Edittiä, tällä hetkellä Cdonissa näyttäisi olevan tilauksen yhteydessä optio, että tilaa nyt, maksa helmikuussa. Uskaltaisikohan sitä... Itselle oma joululahjapaketti. Lähetänpä tuonne Digeliukseen spostia ainakin, katotaan vastaavatko mitään.

Planetist
15.11.2010 00:51:09

kazaa: Jedi Mind Tricksin

http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb … d-keywords=Jedi+Mind+Tricks&x=0&y=0

Bliss'n'Eson

http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb … ld-keywords=Bliss%27n%27Eso&x=0&y=0

Dead Letter Circus

http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb … keywords=Dead+Letter+Circus&x=0&y=0

mrk
15.11.2010 09:44:49 (muokattu 15.11.2010 09:44:55)

Piepe: Nightwatchmanin "Fabled City" -levy löytyi sekin, mutta ainoastaan import-versiona: 75 euroa!! Joo, TILAAN KYLLÄ VARMASTI!! Voi hevosen munat minä sanon. Eikä mistään, ei mistään muusta suomalaisesta nettilevykaupasta löydy samaan aikaan nuita kaikkia kolmea levyä

Tästä itse importoimaan, säästät mukavasti 62 euroa :
http://www.play.com/Music/CD/4-/656 … y/Product.html?ptsl=1&ob=Price&fb=0

"Short On Long Term Goals"
kazaa
15.11.2010 19:35:25 (muokattu 15.11.2010 19:41:39)

mrk: Tästä itse importoimaan, säästät mukavasti 62 euroa :
http://www.play.com/Music/CD/4-/656 … y/Product.html?ptsl=1&ob=Price&fb=0

Tämmösestä projektista en ole kuullutkaan! Juuri löysin Zackin ja Mars Volta-tyypin rap/funk/rock-projektin One Day as a Lion, joka on julkaissut yhden viiden biisin EP:n. Tiukkaa kamaa!

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti