Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Inglourious Basterds
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Deep Shadow
01.12.2009 16:33:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Akitus:En tosin ole mikään suomen murreasiantuntija, joten en tiedä kuinka hyvin ne tekstit jotain tiettyä murretta edustivat, etenkin kun niiden katsomista koitin muutenkin vältellä.
 
Tämä siinä ehkä just häiritsikin, kun hankala tuollaista on onnistuneesti kääntää, kun ei Pittin puhuma kieli kuitenkaan vastaa suoraan mitään murretyyppiä. Siksi itsekin koitin tekstejä vältellä. Kyllä siitä aksentista kuitenkin mun mielestä pitäisi kuulla, että kaveri puhuu eri tavalla kuin muut, vaikka käännös olisi tavallinenkin. Mutta ei tuo nyt kuitenkaan leffaa pilannut :)
 
"Hiljaisuuden jälkeen kukaan ei halunnut enää nauraa"
Stradlin
01.12.2009 16:35:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bonecrusher: Mun mielestä leffaa kuvaa hyvin se, että toiset pitävät kuin hullu puurosta, toiset vihaavat ja antavat ns. "niskalaukaustuomion". Hyvät leffat aina jakavat mielipiteet näin siististi kahteen eri leiriin.
 
Tarantinon nimelläkin on varmasti jotain tekemistä asian kanssa, kun tuntuu olevan sama homma melkein joka elokuvan kanssa. Jotkut tykkäävät sokeasti kaikesta mitä mies tekee ja toisaalta jotkut lyttäävät äijän leffat jo suunnilleen ennen ilmestymistä.
 
"He's probably one of those people who thinks Elvis is dead." - Mulder
VikiViljami
01.12.2009 16:43:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kohtaus missä pärähti soimaan Bowie oli kyllä jäätävä, se teki jo elokuvasta mainion.
 
Boys keep swingin
Mika Kangas
01.12.2009 19:13:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä on kyllä niitä elokuvia mitä pitää ostaa heti kun kauppoihin ilmestyy.Ainoastaan kaksi leffaa ole ostanut mistä olen maksanut täyden hinnan,kaikki muu on hommattu alelaareista eli harvassa on täyshintaisten leffojen hankinnat.
 
Bluesmies
01.12.2009 20:22:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mika Kangas: Tämä on kyllä niitä elokuvia mitä pitää ostaa heti kun kauppoihin ilmestyy.Ainoastaan kaksi leffaa ole ostanut mistä olen maksanut täyden hinnan,kaikki muu on hommattu alelaareista eli harvassa on täyshintaisten leffojen hankinnat.
 
Mäkin mietin, että tässä vois olla eka Blu-Ray, vaikkei mulla oo vielä edes soitinta.
kingdom
07.12.2009 22:43:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

south_of_heaven: Oli jotenkin huvittavaa, kun huomasin esityksessä erään saksalaisen porukan istuneen aika lähellä. Kyllä nekin ihan iloisella päällä oli, ja varmasti etukäteenkin tiesivät mistä leffa kertoo. Hyvä, jos edes Saksan nuoret osaavat nykyään käsitellä historiaansa jotenkin, meinaan tätä leffaa tuskin Saksan screeneillä paljon näkee.
 
Oot väärässä, mä kävin kattoo tän Berliinissä elokuun lopulla, ja kyllä Ingloriousia tarjottiin siellä useassa teatterissa sekä alkuperäisenä että dubattuna versiona. Saksalaiset nauroivat leffalle enemmän kuin mitä me kaverimme kanssa. Muutenkin saksalaiset taitavat olla selvästi enemmän sujut historiansa kanssa kuin useimmat muut kansakunnat.
 
Leffahan oli ihan törkeen hyvä ja loppu yksi elokuvahistorian parhaimmista. Leffan naiset, varsinkin alkukohtauksen tytärkolmikko, olivat varsin nautittavaa silmänruokaa.
 
TÄMÄ EI OLE MAINOS | I'm no fucking buddhist, but this is enlightenment.
Teijo K.
08.12.2009 13:02:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kingdom: Oot väärässä, mä kävin kattoo tän Berliinissä elokuun lopulla, ja kyllä Ingloriousia tarjottiin siellä useassa teatterissa sekä alkuperäisenä että dubattuna versiona. Saksalaiset nauroivat leffalle enemmän kuin mitä me kaverimme kanssa. Muutenkin saksalaiset taitavat olla selvästi enemmän sujut historiansa kanssa kuin useimmat muut kansakunnat.
 
Leffahan oli ihan törkeen hyvä ja loppu yksi elokuvahistorian parhaimmista. Leffan naiset, varsinkin alkukohtauksen tytärkolmikko, olivat varsin nautittavaa silmänruokaa.

 
Mikään kansa maailmassa ei ole "käsitellyt historiaansa" yhtä paljon kuin saksalaiset, ja se itseruoskinta alkoi välittömästi toisen maailmansodan päättymisestä. Eli oon kyllä samaa mieltä. Meillä suomalaisilla on noin niinkuin esimerkin vuoksi vielä 1918 käsittelemättä lähes kokonaan.
 
Treenaamalla saat käyttöösi reaaliaikaisen autotunen
Alkuperäiskokoonpano
Things and Stuff
Jop1
08.12.2009 18:14:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heikki: Tämä oli kyllä yksi huonoimmista elokuvista jonka olen nähnyt. En muista olenko koskaan nähnyt tylsempää elokuvaa. Ainoa syy miksi katsoin elokuvan loppuun oli se, ettei kukaan läski rupeasi vinkumaan etten voi tuomita elokuvaa täydeksi paskaksi koska en katsonut sitä loppuun.
 
Jo heti elokuvan alusta aavistelin että elokuva tulee olemaan täyttä sontaa, musiikki ei sopinut ollenkaan elokuvaan ja jo ensimmäinen kohtaus tuntui loputtoman pitkältä ja tylsältä. Sama jatkui elokuvan loppuun asti. Ja miksi kaikki dialogi ei voinut tälläisessä elokuvassa olla englanniksi, koska selvästikkään mihinkään realismiin ei pyritty. Elokuva oli ilmeisesti komedia, mutta nauroin vain 2 tai 3 kertaa koko kahden ja puolen tunnin aikana. Ainoa hyvä asia elokuvassa oli se, että kamera ei heilunut ja liikkunut jatkuvasti kuten suurimassa osassa nykyajan elokuvista.
 
Itse antaisin elokuvalle arvosanaksi 0

 
Itskein juuri katsoin leffan ja en kyllä ole millään muotoa samaa mieltä. Minusta se, että ei kaikki puhuttu samaa kieltä eri aksentilla koko aikaa oli aivan loistava asia, enkä itseasiassa edes ymmärrä miksei tämä ole standardina joka leffassa. Ja ollaankohan katsottu sama leffa jos ei mielestäsi musiikit sopineet? Itse kyllä olen nauttinut Tarantinon kaikista leffoista (ennen "yhyy Tarantinon fanipoika" valitusta) ja olen huomannut, että jos jotain Tarantino osaa paremmin kuin 9/10 elokuvaohjaajista, on se, että hän osaa valita musiikkinsa oikein.
Viihdettä indeed. Annan 8 ja puol kouluarvosanaksi.
 
jos korollalla ajjaa kolomeasattaa sääh ja suppari tippuu hele vetti irti, ni se ossuu yheksääsattaa lukio hinttejä ohtaan. kilijut käy muuten noppeemmin vittu ku ajjaa maa palloa myötä päivään häätänääh, ku aika kuluu noppeemmin! - Pelsi
Hevitytteli
08.12.2009 23:23:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse hieman petyin tähän leffaan, en tiedä miksi. Välillä elokuva oli mielestäni jopa hieman tylsähkö. Ei sillä etteikö leffa olisi kuitenkin hyvä ollut, kyllähän se loppupeleissä menetteli. Odotin vain Tarantinolta hieman jotakin parempaa.
 
When the last tree is cut down, the last river is poisoned, the last fish is caught. Then only will man discover, That he can not eat money
Muovinen
09.12.2009 09:01:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hevitytteli: Itse hieman petyin tähän leffaan, en tiedä miksi. Välillä elokuva oli mielestäni jopa hieman tylsähkö. Ei sillä etteikö leffa olisi kuitenkin hyvä ollut, kyllähän se loppupeleissä menetteli. Odotin vain Tarantinolta hieman jotakin parempaa.
 
Sama homma täällä. Koko ajan oli sellanen odottava fiilis että millon tää lähtee käyntiin, mutta sitä ei oikein tapahtunutkaan missään vaiheessa. Leffasta puuttu jotenkin rytmiä - kaikki kohtaukset tuntuivat tasaisen pitkiltä. Totta kai siellä oli paljon hyviä pikku juttuja, mutta kokonaisuus jäi kyllä pakkasen puolelle. Pittiki (ja oikeastaan koko basterds-joukkio) lähinnä ärsytti.
Jokku
09.12.2009 09:27:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muovinen: Pittiki (ja oikeastaan koko basterds-joukkio) lähinnä ärsytti.
 
Mun ongelma oli se, että mikään ei erityisemmin päässyt edes ärsyttämään. Basterdsit olivat täysin sivuosassa. Ainoat henkilöt joita pohjustettiin yhtään ja joita kehitettiin olivat Hans Landa, se ranskalaispimu ja saksalainen sotasankari.
Oli se hiton hyvä leffa, mutta basterdsejä (hitto, nehän ovat elokuvan nimessäkin) olisi saanut käyttää enemmän...
 
Kuinka moni on muuten nähnyt alkuperäisen inglorious bastardsin? Mahtava.
 
Bluesmies
09.12.2009 10:33:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokku: Kuinka moni on muuten nähnyt alkuperäisen inglorious bastardsin? Mahtava.
 
Mielestäni ei voida puhua mitenkään "alkuperäisestä", sillä leffat eivät kyllä liity toisiinsa mitenkään.
nappero
09.12.2009 10:49:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muovinen:Pittiki (ja oikeastaan koko basterds-joukkio) lähinnä ärsytti.
 
Omasta mielestäni sehän oli vain hyvä juttu, että Paskiaisia ei näknyt ruudussa sen enempää. Se vaan oli, ja hoiti hommansa, eikä mitään sen syvällisempää. Ja Brad Pitt hoiti roolinsa loistavasti.
 
Terve ja heipähei!
itsy
09.12.2009 10:53:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokku: Mun ongelma oli se, että mikään ei erityisemmin päässyt edes ärsyttämään. Basterdsit olivat täysin sivuosassa. Ainoat henkilöt joita pohjustettiin yhtään ja joita kehitettiin olivat Hans Landa, se ranskalaispimu ja saksalainen sotasankari.
 
Minusta oli ihan hyvä näin, liialti kehitettäviä henkilöhahmoja muuttuu helposti turhan raskaaksi katsottavaksi. Basterdsit toimivat hyvinkin tuollaisina comic relief-hahmoina, vaikka nyt tuollaista kirosanaa käytänkin.
 
ex-Izzy | pian on taas villatakki aika,villa sukka menot alkaa! jee! - Jippu
Jokku
09.12.2009 11:45:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bluesmies: Mielestäni ei voida puhua mitenkään "alkuperäisestä", sillä leffat eivät kyllä liity toisiinsa mitenkään.
 
Lukuunottamatta selvää viittausta nimellä ja tapahtuma-ajalla sekä paikalla. Muuten ihan totta.
 
Mika Kangas
19.12.2009 16:23:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Christoph Waltz oli sanalla sanoen loistava.Hans Landan roolihahmo oli muutenkin leffan parasta antia,jotain ihan muuta kuin sellainen hymyilemätön ase kädessä kulkeva ss-upseeri mitä yleensä on totuttu näkemään.
Aldon jenkkiaksentilla puhuttu Italia oli suorastaan hykerryttävän hauska.Menisi varmaan oikeassa elämässä täydestä :).
 
M4ss3 m/
19.12.2009 23:29:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tossa hyllyssähän tää odottaa katsomista, voisi vaikka huomenna katsoa jos tulee tylsää.
 
Btw, oon kuullu jotain huhuja, että Tarantino ohjais Half-Lifestä elokuvan. Toivottavasti se ei vaan tekisi sitten Resident Evileitä ja sekoittaisi pelin hahmot ohjaajan jonkun surkean luomuksen kanssa aivan ihmeellisellä juonella varustettuna.
 
[hullu ukko: Särö pedalli musta slip knot ääni http://ultimate-guitar.com/metalzoneasaasdasd]
elbowski
19.12.2009 23:48:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M4ss3 m/: Btw, oon kuullu jotain huhuja, että Tarantino ohjais Half-Lifestä elokuvan. Toivottavasti se ei vaan tekisi sitten Resident Evileitä ja sekoittaisi pelin hahmot ohjaajan jonkun surkean luomuksen kanssa aivan ihmeellisellä juonella varustettuna.
 
Hmm, nämä huhut taisivat pyöriä tammikuussa 2006, ja jo silloin ne leimattiin idioottimaisiksi.
 
Photography is truth. The cinema is truth twenty-four times per second.
Räbbänä
22.12.2009 19:37:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gigantista tuli poistettu Paskiaisten blu-ray versio 19,90e hintaan. Tällä haavaa halvin, minkä löysin. Play.comissakin hinta yli 20 euroa.
 
Painajaismainen: Tätä keskustelua ei sitten käyty.
M4ss3 m/
22.12.2009 19:38:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katsoin muuten tämän leffan ja oli aika raaka. Jotenkin kyllä se veri näytti ihan kuin jotain tomaattimurskaa olisi heitetty ilmaan, tuollaista se on vieläpä ainakin siinä Tarantinon toisessa leffassa, mikä Planet Terror nyt olikaan.
 
[hullu ukko: Särö pedalli musta slip knot ääni http://ultimate-guitar.com/metalzoneasaasdasd]
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «