Muusikoiden.net
07.12.2016

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pelottavimmat leffakohtauksesi?
1 2 3 4 58 9 10 11 12
tender.insanity
04.11.2008 18:51:52 (muokattu 04.11.2008 22:01:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, eli mitkäs ovat pelottavimmat leffakohtaukset mitä olet nähnyt ja minkä ikäisenä? Tuli mieleen, kun tuolla "viimeiseksi katsomasi elokuva" -triidissä asiaa hiukan sivuttiin.

Mulla tulee nyt neljä mieleen (ei kummemmassa järjestyksessä):

1) Araknofobian suihkukohtaus. Jumalauta kun pelotti katsoa ekaa kertaa. Joskus 11v näin tuon ekan kerran. Hämiskammoinen kun olen, niin pahaa tuo teki. Suihkun tsekkasin monta kertaa tämän jälkeen.

2) Manaaja III:n hoitsukohtaus. Vieläkin pomppaa pystyyn kun youtubesta pätkän katsoo, vaikka tasan tarkkaan tietää, mitä tapahtuu. Olisinko joskus 15v nähnyt tämän ekaa kertaa. (http://www.youtube.com/watch?v=zH8ynu0jRvY)

3) Manaaja I:n hämiskävely. Se nyt on vaan irvokas. Aiheutti yhdelle yölle painajaisia.

4) Piinan jalkojen murskauskohta. Leffana loistava, muuten. Kirjana vielä parempi.

Meidän bändi varastaa teidän bändin riffit
arppah8
04.11.2008 19:00:45 (muokattu 04.11.2008 19:11:25)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Manaaja III:n hoitsukohtaus. Vieläkin pomppaa pystyyn kun youtubesta pätkän katsoo, vaikka tasan tarkkaan tietää, mitä tapahtuu. Olisinko joskus 15v nähnyt tämän ekaa kertaa. http://www.youtube.com/watch?v=zH8ynu0jRvY

Tämä on paha. Hyi kauhia.

Piinan jalkojen murskauskohta. Leffana loistava, muuten. Kirjana vielä parempi.

Tämä kanssa. Tosin miusta leffa toimii aavistuksen kirjaa paremmin, toi kohtaus on yksi syy siihen. Parempi/pahempi ratkaisu kuin kirjan jalan katkaisu/polttaminen.

Lisätäänpäs vielä jotain: Ring-remaken komerotyttö sekä Samaran telkkarista ulostautuminen. Samoin Kauna-remaken portaita alas irvokkaasti ryömivä nariseva eukko kummitteli jälkeenpäin mielessä pitkään.

Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
ekikoo
04.11.2008 19:06:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pet Sematary (Uinu uinu lemmikkini) ku näin pienempänä, kalliolla ukko katsoo alaspäin tms, sieltä nousee joku aave/henki ääniefektin kera. Sitte samassa leffassa perheen äiti näkee unta/näyn kuolleesta siskostaan. Melkosta.

All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
this1sux
04.11.2008 19:22:36

Mulholland Drive on niitä täynnä, mm. se missä ne kaksi naista ovat sängyssä ja toinen alkaa puhua vierasta kieltä unissaan. Se jotenkin vaan pelottaa.

Ei kyllä ole leffasta, mutta välittömästi kun Rabbitsin synamatto alkaa soida taustalla niin karvat nousee pystyyn, jos yksin pimeässä kattoo luurit päässä.

lalalaa
Loijaa
04.11.2008 19:28:16 (muokattu 04.11.2008 19:28:49)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pet Sematary (Uinu uinu lemmikkini) ku näin pienempänä, kalliolla ukko katsoo alaspäin tms, sieltä nousee joku aave/henki ääniefektin kera. Sitte samassa leffassa perheen äiti näkee unta/näyn kuolleesta siskostaan. Melkosta.

Pet Semetary ja se kohtaus, kun sängyn alle piiloutunut kuollut pikkupoika leikkaa jalkaterän vanhalta talkkariäijältä. Lapsena kun näin tämän, niin tuli sen jälkeen hyvin usein hypättyä illalla sänkyyn toiselta puolen huonetta :D

Ihan tehokas kohtaus vieläkin vaikka pelkokertoin on hävinnyt lähes kokonaan..

You know that I would be a liar
embe
04.11.2008 19:39:48

Kuudes aisti: kun nuori poika kysyy pääosan pojalta "haluatko tulla katsomaan isäni asetta" ja sitten hän kääntyy eikä hänellä ole takaraivoa.

Manaaja: koko elokuva. En vaan pysty.

Ring: koko elokuva.

Saw III: kun musta mies on siinä koneessa, joka alkaa kiertää miehen käsivarsia, jalkateriä ja lopulta päätä ympäri. Hyi helvetti.

Hohto: kun kaksoset ilmestyvät hotellin käytävälle ensimmäistä kertaa. Sen jälkeen olen aina joutunut lopettamaan katsomisen.

You have to stop the Q-Tip when there's resistance.
embe
04.11.2008 19:42:42

2) Manaaja III:n hoitsukohtaus. Vieläkin pomppaa pystyyn kun youtubesta pätkän katsoo, vaikka tasan tarkkaan tietää, mitä tapahtuu. Olisinko joskus 15v nähnyt tämän ekaa kertaa. (http://www.youtube.com/watch?v=zH8ynu0jRvY)

Voisiko joku kertoa, mitä tässä tapahtuu? Mulla on outo tapa lukea ja kuunnella muiden selityksiä kauhuleffoista, kun en itse uskalla katsoa :P Olen lukenut imdb:stä varmaan 100 eri kauhuelokuvasta kaikkea triviaa, kun en vaan pysty katsomaan niitä.

You have to stop the Q-Tip when there's resistance.
arppah8
04.11.2008 19:47:12 (muokattu 04.11.2008 19:49:32)

Kuudes aisti: kun nuori poika kysyy pääosan pojalta "haluatko tulla katsomaan isäni asetta" ja sitten hän kääntyy eikä hänellä ole takaraivoa.

Hitto, tämä unohtui omalta listalta. Jännää muuten, että noita pelottavia kohtauksia on alkanut vanhemmiten löytyä enemmän vaikka nuorna tiirasin hitosti kauhua. Ei ne silloin pelottaneet.

Niin ja samasta leffasta vielä se kohtaus, kun tää pääosaskidi on yöllä veskissä ja se naisen haamu vilahtaa oven edestä pojan selän takana. Tuli hurjat flashbackit lapsuusajoilta, kun pelotti mennä yöllä vessaan kun ihan varmasti siellä olisi joku kummajainen.

Mediamoguli
04.11.2008 19:51:28

Voisiko joku kertoa, mitä tässä tapahtuu? Mulla on outo tapa lukea ja kuunnella muiden selityksiä kauhuleffoista, kun en itse uskalla katsoa :P Olen lukenut imdb:stä varmaan 100 eri kauhuelokuvasta kaikkea triviaa, kun en vaan pysty katsomaan niitä.

No siin ollaa ensin laajassa kuvassa yksin ja sit vähä zoomataan ja ollaan tiiviimmässä kuvassa kaksin, sitten näytetään päätöntä patsasta.

Oli kyllä helvetin tehokas pätkä! Ensin kyllästyy että no onpas tylsää, sit ei enää olekaan.

Pimeys komerossa on laajempi psykofyysinen kokemus
KooAa
04.11.2008 19:55:42

http://fi.wikipedia.org/wiki/%E2%80%99Se%E2%80%99_toisesta_maailmasta

Tuo joskus -60 luvulla. En muista ihan tarkkaan miten vanha olin mutta menin tuolin taakse kattomaan kun pelotti. Isävainaa kyseli että miks pitää kattoa jos pelottaa. Olin kuitenkin reilusti alle 10v. silloin.

Kalju juntti #1 KooAalla ei ole merkitystä sukupuoliyhteyden onnistumiseen. The R.I.P.Off 17.09.2008 valmistunut demo kuunneltavissa
tender.insanity
04.11.2008 20:25:02

Joo anna mennä vaan. Hyvä kohtaus.

Niin, tuli kans mieleen Hohdosta se mummokohtaus, missä Nicholson halailee sitä alastonta eukkoa.

Wahi
04.11.2008 20:34:55

Manaaja: koko elokuva. En vaan pysty.

Mua lähinnä nauratti se kun sänky alkoi sheikkaamaan ja vihreetä laattaa lentää :D

Shine on you crazy diamond
Askorbiinihappo
04.11.2008 20:37:03

Saweissa on kaikkea niin irstasta, ettei ole tosikaan. Niinkun nyt vaikka se krusifiksi-kohtaus, sekä se, missä sillä yhellä äijällä on se avain siellä silmässä. Sekä luokkahuone-kohtaus, joka teki oikeasti pahaa katsoa.

Hohdossa se "Here´s Johnny!"-kohtaus on pelottava. Se nainen on vaan niin psykopaatti, ettei ole totta.

Sekä tuntemattomasta leffasta kohtaus, missä muutama äijä on jossain lumisessa metässä. Ne menee sisään johonkin baariin, ja yksi miehistä poikkeaa paskalle vessaan. Kun häntä ei ala kuulua, toiset menevät sisään, ja hänet löydetään yltäpäältä veressä pöntöltä. Äijä on myöskin täynnä jotain matoja, mitkä näyttelevät aika suurta osaa leffassa muutenkin. Oiskohan tää ollut The Thing?

Mikäs se leffa on, missä on Elijah Wood, ja alussa se on suihkussa, ja joku mummo(kai ko. koulun opettaja) tulee sinne, ja halaa sitä Elijahin hahmoa, ja sitten kun Elijah(hitto tuo alkaa kuulostaa tyhmältä) painaa kätensä sen naisen takaraivolle, siltä irtoaa puolet päästä siinä? Joskus näin tuon alun, ja ei se nyt ollut pelottava, mutta olisi kiva tietää, mikä leffa kyseessä.

Mielelläänhän noita kauhuja kattelisi, mutta kun ei perkele vaan uskalla. What a paradox.

"There are some beautiful fucking people in Sweden! Unfortunately, none of them are here tonight."
Bluesmies
04.11.2008 20:41:44

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=26&t=150229&o=0&#p7658050

Tässä on jo topic samasta aiheesta, joten lukkoa tälle ja bannia aloittajalle. :)
Kulkunen
04.11.2008 20:44:00

Pahin säikäytys taitaa olla What Lies Beneathista. Harrison Ford rupeaa laskemaan tajuttomana rollottelevaa Michelle Pfeifferiä ammeeseen ja kun naisen kasvot paljastuvat seuraavassa otoksessa Fordin olkapään takaa, se onkin tämä kuollut lortto. Hyi saakeli.

Manaaja menee melko korkealle pelottavien leffojen listalla, jotain helvetin hyytävää (heh) siinä on. Mulholland Drivessä on myös melko ahdistava tunnelma läpi leffan, paitsi se lesbokohtaus. Pääasiassa pyrin kuitenkin välttelemään pelottavia leffoja.

Ja sitten kevyt ot, mutta tämä tapahtui mulle joskus ala-asteella, milloin pelkäsin kauhuleffoja vielä enemmän kuin nykyään. Televisiosta tuli Hohto alkuillasta ja vanhemmat katsoi sitä. Itse uskalsin/sain tiirailla sitä suurinpiirtein siihen veritulvaan asti, eli ne kaksoset kerkesi siinä vilahtaa jossain välissä. No, yöllä sitten valvoin muita pidempään (kesäloma) ja rupesin katselemaan Twisteriä vuokra-VHS:ltä yksin. No, ketkäs muut siinä kesken leffan pomppaakaan ruudulle kuin ne Hohdon kaksoistytöt. Hyppäsin melkein katosta läpi ja huusin, kerkesin siinä jo miettimään onko leffa lähtenyt nauhoittumaan vuokravideon päälle tai jotain muuta saatanallista, mutta hetken päästä leffassa zoomattiin ulospäin ja näytettiin miten porukka katsoi Hohtoa drive-innissä. Isä taisi tulla kysymään, että mikäs se on hätänä kun noin huutelet. Siinä olikin selittelemistä että sain katsoa edes sen Twisterin loppuun asti.

The downward spiral never ends.
tender.insanity
04.11.2008 20:59:40

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=26&t=150229&o=0&#p7658050

Tässä on jo topic samasta aiheesta, joten lukkoa tälle ja bannia aloittajalle. :)

Muuten hyvä, muttei etsitä järkyttävimpiä/shokeeraavimpia juttuja, vaan pelottavia.

Pelottava voi olla ilman suolenpätkiä ja vertakin.

arppah8
04.11.2008 21:12:48

Avaruuden pirut (Invaders from Mars)-leffa muistuu mieleen lapsuuden pelottavista leffoista. Etenkin ne kohdat, kun jengiä putoaa maan sisään.

http://www.youtube.com/watch?v=kkuyB4wglQw&feature=related

http://www.imdb.com/title/tt0045917/

Tobe Hooperin remakea en ole nähnyt, voisi joskus huvikseen tsekata.

JC
04.11.2008 21:16:44

Kohtauksia en muista, mutta viimeinen kerta kun muistan todella pelänneeni elokuvaa katsoessani oli 27.7.1974, kun olin yksin kotona ja televisiosta tuli Don Siegelin Invasion of the Body Snatchers.

Lape
04.11.2008 21:23:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://fi.wikipedia.org/wiki/%E2%80%99Se%E2%80%99_toisesta_maailmasta

Tuo joskus -60 luvulla. En muista ihan tarkkaan miten vanha olin mutta menin tuolin taakse kattomaan kun pelotti. Isävainaa kyseli että miks pitää kattoa jos pelottaa. Olin kuitenkin reilusti alle 10v. silloin.

Joo tämä on ehkä noloa myöntää näin 90-luvun tuotoksena mutta tämä leffa pisti enemmän kananlihalle kuin Manaaja ja Hohto. Joku näissä 50-luvun kökösti tehdyissä mustavalkoisissa scifi leffoissa puistattaa. En tiä onko se sitten nimenomaan se ettei niitä ole efekteillä pilattu. Onko kukaan nähnyt tätä 20-luvun mykkä-Nosferatua? Se kyllä pisti kakit melkein housuun se oli vaan jotenki karmiva.. Ei nää nykyajan päiden silpomiset kyllä pelota lähinnä äklöttää. Joku noissa vanhoissa kälyissä pätkissä vaan viehättää.
Myös nämä perus nopeat zoomit ja yhtäkkiset riipaisevat musiikit toimii kuten tossa edellämainitussa Manaaja III -pätkässä. En ollut ennen nähnyt mut pelästyin kyllä. Aika tehokas kohtaus kyllä kun itse murhausaktia ei edes näytetä, ton sekunnin zoomauksen perusteella tuli aika selväksi ettei taida olla hoitajalla kovin valoisa tulevaisuus. Hyhyh.

"You tried your best, and you failed miserably. The lesson is, never try." "No matter what you do there's always someone who's better" - Homer Simpson
Ozzyneito
04.11.2008 21:35:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulholland Drive on niitä täynnä, mm. se missä ne kaksi naista ovat sängyssä ja toinen alkaa puhua vierasta kieltä unissaan. Se jotenkin vaan pelottaa.

Juurikin näin. Twin Peaksissa näitä on myös paljon. Ylipäätään ainoastaan Lynchien muistan pelottaneen. Ahdistavaa kamaa on sitten paljon enemmän.

"Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle. Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua." -Erlend Loe
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 58 9 10 11 12

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti