Muusikoiden.net
04.12.2016
Rockway LIVE! Joka maanantai ja keskiviikko klo 17-19 

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Silent Hill- pelisarja
1 2
Brian May jr.
23.01.2006 22:36:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, eli kuinkas moni on pelaillut tätä loistavaksi kehuttua "Horror Survival" -pelisarjaa? Itselläni ensikosketus oli muistaakseni 15-vuotiaana, kun pelasimme yhden kaverini luona PS2:lla Silent Hill 2:ta hyvinkin keskiyön jälkeen ja äänet(luonnollisesti) täysillä. Tuolloin peli jätti hyvän maun suuhun, sillä useimmat sen elementeistä oikeasti kammottivat minua; kamerakulmat, sumuinen kuvaruutu, epämääräiset äänet, varjot, alueet ja useimmiten ainoana valonlähteenä jokin hikinen taskulamppu.

Vei kuitenkin aika lailla aikaa, ennen kuin palasin pelisarjan pariin, ja näin sitten sain toissapäivänä Silent Hill 3:n lainaksi. Riippuu varmaan ihmisistä, mutta itse en tuota hirveän suurina annoksina pysty pelaamaan; tarkoittaa siis sitä että peli tekee juuri sen mitä on tarkoituskin. Se pelottaa. Mites te muut Silent Hillejä pelanneet suhtaudutte näihin? Mitkä neljästä SH:sta ovat parhaimmat ja mitkä huonoimmat, ja miksi?

Vettä!
Informaatiokameli
23.01.2006 23:36:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse joskus ala-asteella sain ykkösosan itselleni ja se iski heti. Pirun pelottava ja ahdistava peli. Eri loppuratkaisutkin olivat kaikki omalla tavallaan helvetin hienoja, jopa se koominen avaruusolioloppu. Vähän isompana pelasin peliä uudelleen ja se pelotti vielä enemmän kun siitä ymmärsi vähän enemmän.

Hommasin sitten kakkososan joka sekin oli erittäin tunnelmallinen vaikkei ykkösosan tasolle päässyt läheskään. Suurena plussana pelissä olivat vaikuttavat viholliset ja komea Pyramid Head. Kolmonen oli hieman valjumpi kuin kakkonen mutta juonikytkökset ensimmäiseen osaan jaksoivat pitää mielenkiinnon yllä. Jotkut viholliset latistivat tunnelmaa reippaasti kolmososassa. Nelosta en ole vielä päässyt kokeilemaan mutta sekin asia tulee todennäköisesti korjautumaan lähiaikoina. En ole ainakaan kuullut hirveästi kehuja nelososasta.

Ja pitää vielä mainita sekin seikka, että pelisarjan musiikit ovat aivan loistaa tavaraa.

Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
Kukkis 77
24.01.2006 10:25:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ykkösosaan tuli joskus jäätyä koukkuun. Treenikämpällä sitä hakkasimme yöt läpeensä, ja äänet tottakai PA:n läpi ja vitun kovaa..:)

Mihi est propositum in taberna mori
Lonnie
24.01.2006 10:54:51 (muokattu 24.01.2006 10:55:32)

Justiinsa ykkösen alotin. Koukkuun jäin saman tien. Hienoja hetkiä kun saa ratkastua jonkun fiksun pulman mitä on pitäny vähän ajatellakkin, taikka kun kädet hikoilee, niskakarvat on pystyssä ja syrän hakkaa vaikka ruudulla ei varsinaisesti tapahdu yhtään mitään.

En minä halua oppia soittamaan soitinta. Megaman #011 Walkin´-man THV #22
krushing
24.01.2006 11:25:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieno tunnelma, ok puzzlet, mutta se mörköjen mätkintä ja muutamat varsin epäloogiset ongelmat (sixpäkkiä tarvitaan tietty siihe että se pudotetaan roskakuiluun josta saa jonkun medaljongin tms.) latistivat tunnelmaa kiusallisesti. Noista saisi jättää melkein sen reaaliaikaisen toiminnan pois kokonaan tai sitten tehdä sen kunnolla (a la Resident Evil 4).

Slemmu
24.01.2006 15:15:46 (muokattu 24.01.2006 15:19:34)

Kyllähän näitä on tullut diggailtua ja oikeastaan ovat syypäitä siihen, miksi aikoinaan hommasin PSX:n ja myöhemmin PS2:n. Luin Silent Hill ykkösen ilmestymisen aikoihin arvostelun pelistä NYT-liitteestä ja kiinnostuin vanhana kauhuelokuvien ystävänä tästä mainiosta pelistä niin paljon, että hommasin sitten PSX:n ja ykkös hillin. Olin oitis koukussa ja tahkosin sen sitten useampaan otteeseenkin läpi. Sitten myöhemmin näin uutisen, että SH 2 olisi tulossa ps2:lle ja homma olikin sitten selvä; talouteen pitää hommata uusi konsoli! Mahtavuutta tämäkin julkaisu olikin. Kolmonen toimii vielä ihan ok, mutta nelosta en ole vieläkään jaksanut tahkota läpi, vaikka hommasin senkin tietysti julkaisupäivänä. On tietysti hyvä että pelisarjaa uudistetaan, eikä jäädä paikoilleen junnaamaan, mutta nelosessa mennään jo mun mielestä vähän metsään toiminnallisuudellaan. Kyllähän nämä pelit ovat tunnelmallisuudellaan aivan omaa luokkaansa (se äänimaailma ja musat!). Niin joo saas nähdä minkälaisen leffan ne tästä saa aikaiseksi, ottaen huomioon minkälaista kuraa yleensä nuo pelileffat ovat... Traileri ainakin vaikutti ihan suht hyvältä (melkein kaikki kohdat suoraan pelisarjasta).
http://www.sonypictures.com/movies/silenthill/
Seuraavaa peliä odotellessa sitten vaan.

Ite ku tekee, ni tulee parempi!
Brian May jr.
24.01.2006 15:28:51

Kolmonen toimii vielä ihan ok, mutta nelosta en ole vieläkään jaksanut tahkota läpi, vaikka hommasin senkin tietysti julkaisupäivänä. On tietysti hyvä että pelisarjaa uudistetaan, eikä jäädä paikoilleen junnaamaan, mutta nelosessa mennään jo mun mielestä vähän metsään toiminnallisuudellaan.

Nelosessa vastukset kuulemma heräävät henkiin aina jonkun ajan kuluttua? Ei taida juuri parantaa tunnelmaa.

Vettä!
kyseinen
24.01.2006 16:22:56

Nelosessa vastukset kuulemma heräävät henkiin aina jonkun ajan kuluttua? Ei taida juuri parantaa tunnelmaa.

Joo, ainakin Xbox-versiossa. Niitä kannattaa usein ennemmin juosta karkuun kuin jäädä mätkimään.

En ole aiempia sarjan pelejä pelannut, mutta nelonen on ainakin ihan mukavan tunnelmallinen pala.

ekikoo
24.01.2006 19:24:35

Kaveri sai Metal Gear Solidin mukana SH1:n demon ja sitä pelattuamme päätimme että kaveri hankkii sen pelin (ite olin niitä Nintendo-poikia), niin kävi, ja sitä hakattiin paljon. Itselläni ei ole kuin SH2, kolmosta olen jo pitkän aikaa katellut huuto.netistä mutta kukaan ei älyä pyytää siitä sen ikäiselle pelille sopivaa hintaa (~10€). Leffaa odotan.

A signature? Oh wait...
Skebameizi
24.01.2006 21:29:44

Parhautta. 'nuff said.

Miksi siirtää huomiseksi se minkä voi tehdä ylihuomenna?
Quark
24.01.2006 23:02:28

Riippuu varmaan ihmisistä, mutta itse en tuota hirveän suurina annoksina pysty pelaamaan; tarkoittaa siis sitä että peli tekee juuri sen mitä on tarkoituskin. Se pelottaa.

Totta. Juuri pelasin kakkososaa hetken aikaa hämärässä kuulokkeet korvilla. Ei vaan pysty enää jatkamaan. Sumu, rakeinen kuva ja ne äänet... Hrr.

They lock me in the cellar and feed me pins!
öl m
25.01.2006 14:08:36

1. Silent Hill 2. Ehdottomasti paras. Tunnelma ja tarina toimii. Pelattu läpi useampaan kertaan.

2. Silent Hill.

3. Silent Hill 3. Tuli vielä pari kertaa pelattua uudelleen. Ei tosin aivan samaa tasoa kuin aikaisemmat. Parhain grafiikka tosin.

4. Silent Hill 4: The Room. Ei vieläkään läpi pelattu. Heikoin. Hyviä hetkiä, mutta rasittavaa ja uuvuttavaa mätkimistä. Turhauttava.

Leffaa odotellessa...

"A way a lone a last a loved a long the (...) riverrun, past Eve and Adam's, from swerve of shore to bend of bay, brings us by a commodius vicus of recirculation back to Howth Castle and Environs."
Qwarek
25.01.2006 14:43:29 (muokattu 25.01.2006 14:45:49)

Pelinörtti kun olen, on tullut Silent Hillejä tullut helvetisti pelattua jo pitkän aikaa.

Kanjonit
26.01.2006 10:56:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikkien aikojen paras pelisarja mielestäni. Nelonen tosin on jäänyt joka kerta kesken, kuten näemmä monelta muultakin täältä. Mutta kolmea ensimmäistä osaa parempia Liipan pelottelijoita ei maailmasta ole vielä löytynytkään.

Silhuetti
Röytäen olisit jo perillä.
Demostuodio: Silhuetti - Peili ja minä
Tympee Huttunen
26.01.2006 11:06:49

Mulla jäi kolmonen kesken, kun kaikki alkoi mennä ihan painajaismaiseksi ja seinät suli ja ties mitä. Sitten lähdin sinne jonnekin huvipuistoon ja siellä oli taas lisää örkkejä ja kuolin. Onko tuosta vielä paljon loppuun?

Kakkonen oli todella hyvä, mutta silti se ykkösen tunnelma ensimmäistä kertaa pelatessa oli lyömätön.

Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti?
tähtivaeltaja
27.01.2006 04:13:51

Noista saisi jättää melkein sen reaaliaikaisen toiminnan pois kokonaan tai sitten tehdä sen kunnolla (a la Resident Evil 4).

Resident Evil ja Resident Evil, bah. Jos haluaa jotain vastinetta SH:lle niin tutustukaa Forbidden Siren -peliin. Se onpi Silent Hill 1:n 'luojalta'. Sumua ja ahdistavuutta riittää.

'Why do you necessarily have to be wrong just because a few million people think you are?' -Frank Zappa
Uruk
27.01.2006 10:03:51

Siren oli aika tylsä, kakkonen on tulossa ja on huhuttu että tekijät ovat ottaneet mallia virheistään.

Ps. Sirenin koulukohta on ärsyttävän haastava kontrollien takia ja sen seikan että ne kaapot kantavat reukkuja ja fikkareita.

"Liisa hakee sakset..."
ekikoo
27.01.2006 10:16:26

Pelinörtti kun olen, on tullut Silent Hillejä tullut helvetisti pelattua jo pitkän aikaa.

ei se minun mielestäni nörttiä tee että tunnistaa laatuviihteen

A signature? Oh wait...
tähtivaeltaja
27.01.2006 22:39:37

reukkuja ja fikkareita.

Liittyy ilmeisesti aseistukseen? suomeksi? :)

'Why do you necessarily have to be wrong just because a few million people think you are?' -Frank Zappa
Brian May jr.
28.01.2006 15:35:20

Tietääkö kukaan mitä Silent Hill 2 - Director's Cut sisältää? Olen koittanut etsiä pc:lle kyseisestä peliä, ja löysin tuollaisen hintaan 10e.

Vettä!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti