Aihe: Pitkästä aikaa hyvä kauhuleffa..! El Orfanato (Orpokoti)
1 2
JCM
28.05.2008 15:02:40 (muokattu 28.05.2008 15:03:31)

El Orfanato (Orpokoti):

http://www.finnkino.fi/movie/1994/

Aikovat tehdä tuosta Hollywood- versioinnin myös.. onneksi sitä ei tarvitse katsoa:D

Olipahan loistava leffa tämä, mahtavaa. Pitkästä aikaa leffa iski oikein kunnolla mieleen. Hyvä juoni, tosi hyvä ohjaus ja sujuva tarinankerronta.. loppuvaiheilla yhdessä ainoassa kohtaa tuli sellainen olo, että saattaa mennä rautalangan vääntämiseksi, mutta ei onneksi mennyt ja extrat katsottuani totesin, että hyvin ne vetää.

Nykyään on niin paljon paskoja kauhuleffoja, että tällainen on varsinainen piristysruiske kaiken sen skeidan keskellä.

Oletteko katsoneet kyseistä leffaa? Jos olette niin älkää postatko spoilereita tähän ketjuun ja jos postaatte niin varoittakaa niistä kissan kokoisin kirjaimin.

Tää oli vitun hyvä leffa, lisää tällaisia.. suositelkaa samassa sarjassa painivia mulle kiitos heti.
npk
28.05.2008 15:11:51
Eipä ole (vielä) tullut katsottua, mutta listalla on :)

Kannattaa myös vilkaista samalta ohjaajalta jo muutaman vuoden vanha Pan's Labyrinth, loistoleffa sekin.
"Define irony: a bunch of idiots dancing around on a plane to a song made famous by a band that died in a plane crash."
Milkop
28.05.2008 15:13:44

Laura palaa lapsuutensa kotiin miehensä ja 7-vuotiaan poikansa Simónin kanssa. Uuden kodin salaperäinen ympäristö herättää pojan mielikuvituksen ja hän alkaa rakentaa omaa mielikuvitusmaailmaansa ei-niin-viattomine leikkeineen. Maailmaa, joka huolestuttaa Lauraa ja herättää hänessä kauan sitten unohdettuja ja ahdistavia muistoja. Pikkuhiljaa hän vakuuttuu, että vanhassa talossa piileskelee jotain kaameaa, joka haluaa vahingoittaa hänen perhettään. Ja juuri silloin Simón katoaa...

Hui kamala, miten Simo nyt selviää :) Eipä ainakaan tuon perusteella liiemmin vakuuta, mutta se nyt ei vielä tarkoita mitään. Pitää pistää nimi muistiin jos joskus tulee leffa vastaan.

Mitähän noita nyt olisi hyviä kauhupätkiä... Japanilaiset ovat imo tämän genren mestareita, mutta varmasti ovat Dark Water, Ringu ja The Grudge tuttuja jo entuudestaan. Jenkitkin ovat tainneet jämähtää vain uusioversioiden tekemiseen. Itsekin olisin kiinnostunut kuulemaan ehdotuksia oikein kunnon psykologisista, piinaavista kauhuleffoista. Tuntuu ettei enää jännitä oikein mikään. Kunnon hermoja raastava piina on siis haussa :)
"I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Kuvataide
Zammy
28.05.2008 15:17:42
Tää oli vitun hyvä leffa, lisää tällaisia.. suositelkaa samassa sarjassa painivia mulle kiitos heti.

No ensimmäisenä tietenkin tulee mieleen Pan's Labyrinth, ellei se mennyt jo liian itsestäänselvyyksiin.

Tuota Hollywood-versiota en vaan voi tajuta. Miks hyvästä elokuvasta pitää tehdä uusi versio, eikö tekstitys tai vaikka dubbauskin olisi jotain?
Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen.
JCM
28.05.2008 15:21:16 (muokattu 28.05.2008 15:28:11)

Hui kamala, miten Simo nyt selviää :) Eipä ainakaan tuon perusteella liiemmin vakuuta, mutta se nyt ei vielä tarkoita mitään. Pitää pistää nimi muistiin jos joskus tulee leffa vastaan.

Heh, noiden esittelytekstien perusteella ei kyllä yleensäkään kannata leffoja valita, vinkkinä vain;) Paitsi niin me taidettiin itsekin tehdä:D:D

Mitähän noita nyt olisi hyviä kauhupätkiä... Japanilaiset ovat imo tämän genren mestareita, mutta varmasti ovat Dark Water, Ringu ja The Grudge tuttuja jo entuudestaan.

On, tosin alkuperäisversioita en ole nähnyt siis, Hollywood versioina Ring oli ihan paska, samoin kuin Grudge (taisin peräti nukkua puoli leffaa).

Jenkitkin ovat tainneet jämähtää vain uusioversioiden tekemiseen. Itsekin olisin kiinnostunut kuulemaan ehdotuksia oikein kunnon psykologisista, piinaavista kauhuleffoista. Tuntuu ettei enää jännitä oikein mikään. Kunnon hermoja raastava piina on siis haussa :)

Suosittelen katsomaan Orpokodin. Ei maailman pelottavin leffa, mutta kyllä pisti niskakarvat tekemään seisontaharjoituksia. Ja ennen kaikkea hyvä leffa, mielenkiinto ei päässyt herpaantumaan missään välissä.

E: Nyt kun tuota Pan's Labyrinthia on pari kertaa suositeltu niin kai se on katsottava seuraavaksi.
Tietysti Pauligin
28.05.2008 15:36:43

Kannattaa myös vilkaista samalta ohjaajalta jo muutaman vuoden vanha Pan's Labyrinth, loistoleffa sekin.

Guillermo del Toro oli Orpokodissa tuottajan roolissa, Pan's Labyrinthin ohjasi.
Nus nus, antx.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Manuel Pyrhullo
28.05.2008 17:39:43
DaKiller
28.05.2008 17:43:57

Tuo pans labyrinth on mielestäni vähän ylihehkutettu. Onhan se ihan katsottava ja "ok" mutta jokseenkin vaisu esitys se silti oli. Hollywoodia.
Mustikkamuffinssi
28.05.2008 19:16:39
Musta taas Pan's Labyrinth oli ehkä vuoden paras leffa. The Prestigen ohella. Tuosta orpokodista olin ihan Del Toron nimen takia aluksi jotenkin tosi innoissani, mutta sitten kun valkokankaalle rynnikin samaan aikaan parit länkkärit, niin tuo jotenkin unohtui enkä sitä ole vieläkään nähnyt.
kalamies#45 >-)))>
laite
28.05.2008 19:28:46 (muokattu 28.05.2008 19:39:31)
Musta taas Pan's Labyrinth oli ehkä vuoden paras leffa.

Sanotaan nyt, kun kaikki tätä tuntuu täällä kehuvan. Mun mielestä tämä oli vain keskinkertainen elokuva, joka ei missään vaiheessa ottanut mukaansa. Saman ohjaajan tekele Hellboy sen sijaan on oikeastaan ainoita action-leffoja, joista olen ikinä tykännyt.

e: hoho, ja tietysti onnistuin skippaamaan DaKillerin tekstin tuosta yltä. Mut siinähän se hyvin tulikin :)
Mä löysin liisan luo mellunmäkeen
juuso a
28.05.2008 19:42:53 (muokattu 29.05.2008 09:47:15)

Nämä kannattanee katsoa:
http://www.imdb.com/title/tt0856288/
http://www.imdb.com/title/tt1038988/

Molemmat nähty. REC on ihan jees mutta toi Inside oli mun mielestä turhaa tarkoituksetonta verellä mässäilyä. Ehkä olisin pitänyt maailman parhaina leffana vielä 15-vuotiaana kun videosensuuri oli pahimmillaan.

Toi Orpahanage oli kanssa ihan kohtalainen, mutta jotain siitä puuttui joka olisi tehnyt siitä mun mielestä helkkarin hyvän.

E:lisätään nyt vielä, että nämä on kaikki ehdottomasti katsomisen arvoisia pätkiä ja voittaa normi hollywoodteinikauhusläsherit 6-0 ihan koska vaan.
Grissom tietää kaiken
Perzzza
28.05.2008 23:12:09
RECiä itsekin suosittelen kovasti! Päänäyttelijä on äärimmäisen söpö. Vetää vertaansa aivan kympillä hollywood-tekeleille jotka toistavat itseänsä. Tykkään todella paljon näistä ulkomaisista kauhuleffoista, missä ei puhuta englantia. Jotenkin niissä on "aidompi" tunnelma.

Itse odotan todella paljon tätä:

http://www.bronsonclub.fi/sauna/

Ainakin ennakkokuvien ja tarinan perusteella tuossa voisi olla aihetta suomalaisen kauhuelokuvagenren (minkä? ;) virstanpylvääksi.
Kuopion pääkirjastossa on sininen valo narkomaanien pistoksenoton vaikeuttamikseksi. Alkoholin nauttimista sivivalot eivät estä.
south_of_heaven
29.05.2008 01:37:34
Hyvä leffa. täytyy vuokrata taas DVD, vaikka melkein muistan vieläkin leffan tapahtumat. :)
Guitars are like assholes; Everybody has one.
lethus1
29.05.2008 08:23:49
TÄysin sattumalta kattelin eilen leffan kantta ja vaikutti melko mainiolta. Sitten Mnetissä leffasta jauhetaan enemmänkin -> must see. Kuten myös Rec.
Vompatti: http://www.elisanet.fi/thebandsear/Destination_single.MP3
konnamatti
29.05.2008 17:50:11
Tää oli kyllä helvetin hyvä kuva. Kaverit vielä valehteli tahallaan että paska eikä oo kauhua (no ei kyllä itseasiassa pahemmin), etten luulisi liikoja. Kiitos niille, toimi tuplaten paremmin kun ei oottanu mitään.

Musta taas Pan's Labyrinth oli ehkä vuoden paras leffa. The Prestigen ohella.

True, true.
"mmorpgithan on parasta mihin nuori seksuaalisesti turhautunu mies voi pistää rahansa"
BassLass
29.05.2008 21:53:56

Eile sattu ärrällä käteen toi Pan's Labyrinth, mutta oli niin hassun näkönen kansi että ei voinut ottaa mukaan :)
Nooh, huomenissa vois käydä korjailemassa virheitä.
päänahka
30.05.2008 00:24:11
No joo, oli kyllä aika tylsä. Samoin kuin Pan's Labyrinth. Ei nyt paska, mutta enpä paljon hehkuttaisi.
Up and down, that's how energy stays alive.
tcitc
30.05.2008 01:35:02
Joo tuo Pan's Labyrinth oli ihan siisti leffa, käytiin kattoo se leffateatterissa siks ku siihen kellonaikaan ei enää pyöriny mitään muuta. Paras leffa jonka oon kattonu hetken mielijohteesta. Vaimo ei vaan tykänny, luultiin sitä vähän iisimmäks leffaks :D
Amateurs built Titanic, professionals built the ark.
ozmo
30.05.2008 11:01:00
No höh, kieltämättä petyin hieman kun aloitusviestissä hehkutettiin elokuvaa kauhuelokuvana. Ihan hyvä pätkähän tuo on, mutta ei mielestäni mikään varsinainen kauhuelokuva, loppujen lopuksi varsin lämpimästä teoksestahan tuossa on kyse. Kieltämättä tuo Pan's Labyrintihin mieleen, mikä ainakin musta on ihan positiivista. :)
"Alright... I am the messiah... Now, FUCK OFF!"
Pro Ulrich säätiö#1
Booligan
30.05.2008 13:43:06

Itse kävin jopa leffateatterisssa katsomassa tän pätkän ja pidin kyllä, vaikka yleensä en kauhun ystävä olekaan. Erittäin hyvin otteessa pitävä elokuva.

jos vertaillaan niin Pans Labyrinth oli silti parempi..ollen aivan loistava.
nuotteja säästämättä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)