Aihe: Vuosi ilman televisiota
1 2 3
Juhani
03.02.2009 18:42:07

Huomasin juuri että vuosi on vierähtänyt digitv-pakosta. Television annoin silloin kaverille enkä uutta ole hankkinut. Taannoinen tilitys on kotisivuillani jos kiinnostaa: http://www.paaso.net/index.php?l=6

Onko täällä muita "kohtalotovereita"? Itsellä ei ainakaan ole televisiota ikävä ja nettiiinkin on siirtynyt aika paljon noita esitettäviä ohjelmia niin ei jää kaiken maailman Mikkosen tilitykset näkemättä.
zekeode
03.02.2009 18:50:46

Huomasin juuri että vuosi on vierähtänyt digitv-pakosta. Television annoin silloin kaverille enkä uutta ole hankkinut. Taannoinen tilitys on kotisivuillani jos kiinnostaa: http://www.paaso.net/index.php?l=6

Onko täällä muita "kohtalotovereita"? Itsellä ei ainakaan ole televisiota ikävä ja nettiiinkin on siirtynyt aika paljon noita esitettäviä ohjelmia niin ei jää kaiken maailman Mikkosen tilitykset näkemättä.

Ostin juuri parin vuoden jälkeen television...TV-maksua kun on "pakko" maksaa, kun omistan Saunalahden saunavision, joten sama se oli sitten ostaa telkkarikin. :)
Röntgen-Jeesus
03.02.2009 18:59:05

Aikalailla vuosi sitten möin itsekin töllön pois eikä ole ollut ikävä. Netistä näkee kaiken tarvittavan ja toisinaan enemmän.
"Lets black some metal, shall we?"
Juhani
03.02.2009 19:00:51

Ostin juuri parin vuoden jälkeen television...TV-maksua kun on "pakko" maksaa, kun omistan Saunalahden saunavision, joten sama se oli sitten ostaa telkkarikin. :)

Niin eikä siinä televisiossa itsessään ole mitään vikaa. Joskus haluaisin FullHD/Blueray/Surroundit kotiin elokuvia varten, jotenkin vaan tuli pidettyä ennen sitä aina laitosta "turhaan" päällä häiritsemässä. Videotykki voisi olla kova sana, toisaalta noissa isoissa näytöissä on melkeen parempi kuva. Onneksi ei ole rahaa niin ei tarvi murehtia, mutta ehkä joskus hankin.

Sen olen tässä vuoden aikana huomannut, että aina kun on vuokrannut jonkun elokuvan niin sen kokee ehkä jotenkin vahvemmin kun ennen, koska ei turtunut siihen loputtomaan kuvavirtaan. Samalla myös ehkä jaksaa katsoa vähän raskaamia leffoja, tyyliin "ylipitkiä" suhteessa muihin parin tunnin juttuihin.

Niin ja ei tarvi enää maksaa niitä TV "lupia".
MK73
03.02.2009 19:03:09 (muokattu 03.02.2009 19:11:00)
Minä olisin valmis luopumaan telkkarista, turha kapistus. Eikä tuo digiaikaan siirtyminen ainakaan lisännyt innostusta toljottaa mokomaa lootaa, kuvakin räpsii vähän väliä. Kun olen yksin kotona, mulla ei ole juuri koskaan tv päällä. No, satunnaisia hyviä musiikkiohjelmia tulee katsottua, sitten vähän uutisia, luontodokumentteja ja joskus urheilua. Niitäkin ilman pärjäisin.

Mutta vaimo räppää kyllä heti telkun päälle kotiin tullessaan. Hänelle tuottaisi todellisia vaikeuksia elää ilman tölsyä. Minulle ei, niin kauan kun cd-soitin toimii :-)
Hiki ja vääntö.
Von Härskiburg
03.02.2009 19:06:37

On mulla TV-vastaanotin, jolla en tosin ole vastaanottanut ainuttakaan TV-ohjelmaa, vaan ainoastaan leffojen katseluun DVD:ltä käytän. Hankin kapistuksen, kun tässä vuosi takaperin muutin omaan kämppään; ajattelin, että kivempi tuosta on katsoa elokuvia jne, kuin läppärin näytöltä. Sitä ennenkään en melkein pariin vuoteen ollut katsonut telkkaria. Tietty jossain kaverilla ollessa on saattanut olla taikalaatikko päällä, ja sieltä olen sitten vähän syynännyt, että mitähän mahtaa töllöttimestä nykyään tulla, mutta olen ainoastaan päätynyt käyttämään muutenkin hukkaan valuvan elämäni luppoaikaa johonkin muuhun kuin tosi-tv:n, valmiiksi naurettujen "komedia"sarjojen ja mainoskatkoilla pilattujen leffojen tapittamiseen.
What is the price of nothing? Tervetuloa Schima-taajuudelle.
gasser
03.02.2009 19:11:10
Mulla loppu töllön tuijotus jo ennen digiaikaan siirtymistä. Jotenkin se vaan jäi pikkuhiljaa pois, eikä oo ikävä. Mulla ei ole edes mitään hajua mitä siellä nykyään pyörii, eikä ihmeemmin kiinnostakaan. Netin kautta tulee tsiigailtua sitten vähän sitä sun tätä, fiiliksestä riippuen.
-?-
Bongowing
03.02.2009 19:22:36
Pari vuotta tullut oltua kuivilla. Jollain perverssillä tavalla ainut mitä olen eetteristä jäänyt kaipaamaan on mainokset. Kertonee jotain tv-ohjelmien tasosta. No onhan "ne teeman dokkarit" myös ihan kivoja. Muu löytyy netistä..
There is no ought from is.
LiiMaNHeNKi
03.02.2009 19:43:43
Itsellä pöhlöpurkki vielä maatuu nurkassa, mutta ihmeellisesti sen tuijotus on viime vuosina vähentynyt. Piuhatkin on irti seinästä suurimman osan ajasta. Joitain leffoja, ylen dokkareita ja Salaisten kansioiden uusintoja enää katselen. Kyseessä on vielä vanha putkinäyttö, ja kun se lopulta hajoaa, en varmaankaan jaksa hankkia uutta.
Muistinko muuten mainita, että olen joskus hieman hajamielinen?
KooAa
03.02.2009 19:44:57
Ihan tarkkaan en muista mut noin vuodet 92-97 olin ilman töllöä. Nykyään tulee seurattua dokumetteja, musaohjelmia, uutisia, harvoja sarjoja ja satunnaisia elokuvia. TV on kyl toisaalta liikaa päällä ja ihan turhaa.
Kalju juntti #1 KooAalla ei ole merkitystä sukupuoliyhteyden onnistumiseen. The R.I.P.Off 17.09.2008 valmistunut demo kuunneltavissa
Milkop
03.02.2009 19:49:14

Pelailun takia hommasin viime keväänä 40" fullhd Samsungin. Täyttä paskaahan suurin osa varsinkin mainoskanavien tarjonnasta on, mutta onneksi on sentään Teema.
"I started to see people as little lonesome, water based, pink meat, life forms pushing air through themselves and making noises that the other little pieces of meat seemed to understand..." -Devin Townsend
Juhani
03.02.2009 19:54:59

Pelailun takia hommasin viime keväänä 40" fullhd Samsungin. Täyttä paskaahan suurin osa varsinkin mainoskanavien tarjonnasta on, mutta onneksi on sentään Teema.

Toi on ihan p*rseestä, että jos hommaa pelailuun jokun PS3:sen. Niin hakkaat siinä sitten Pleikkaria kun TV-lupatarkastaja soittelee ovikelloa. Varsinkin kun digiboksi taitaa sisältyä suurimpaan osaan noista kunnon näytöistä itseensä.

Vähän kuin tietokoneen omistamisesta vaadittaisiin erikseen vain monitorimaksu.
Milkop
03.02.2009 20:16:47 (muokattu 03.02.2009 20:17:15)

kun TV-lupatarkastaja soittelee ovikelloa.

Saa soitella, maksettu on.

Terv. kunnon kansalainen :D

E: Tosin ymmärrän kyllä mitä tarkoitat ja perseestähän se on.
"I started to see people as little lonesome, water based, pink meat, life forms pushing air through themselves and making noises that the other little pieces of meat seemed to understand..." -Devin Townsend
mos6581
03.02.2009 22:02:30
Digiaikaan siirtymisestä lähtien ilman televisiota. Ei ole ikävä idioottilaatikkoa, eikä moista tule tähän talouteen.
samsonov
03.02.2009 22:06:38 (muokattu 03.02.2009 22:16:07)
Digiaikaan siirtymisestä lähtien omistanut taulutelevision jossa sisäänrakennettu digiviritin.

Kiinnostuin nyt sen verran että mietiskelin seuraavaa: Mikä tämä monen kanssamuusikon televisiosta luopumisen perimmäinen syy nyt on.

1. Tämmöinen vanhan kansan kapina, että 'minähän en tikipoksia hommaa' vain koska "on pakko". Tälle kansalle oli myös hankalaa luopua markasta jne.

2. Vai onko syy pohjimmiltaan ihan terve ajattelu, että sen töllön edessä vietetyn ajan voi käyttää paremminkin. Yks tuttu ei ole telkkaria omistanu ihan sen takia et lapset tekis jotai järkevää.

3. Uskontohommat.

Veikkaan yköstä, mutta en yhtään nyt naljaile tai mittää semmosta.
"Peli on raakaa, mutta julmaa"
miscage
03.02.2009 22:15:49
Mmm...aika hiton pitkään ollu käytännössä ilman telkkaria. Sanoisin, että absoluuttisesti, siis ilman katselumahdollisuutta 1,5 vuotta mutta 0-2h viikossa jo varmaan kolme vuotta.

Nyt aattelin alkaa katteleen taas. Vanha putkitöllö!
en vittu tiiä. juon vaan - Grunge-Jukka
mos6581
03.02.2009 22:33:54 (muokattu 03.02.2009 22:35:11)
Kiinnostuin nyt sen verran että mietiskelin seuraavaa: Mikä tämä monen kanssamuusikon televisiosta luopumisen perimmäinen syy nyt on.

Yks suurimmista syistä on uusinnat, uusinnat, uusinnat, uusinnat ja uusinnat. Toinen syy on se että täysin kelvolliseen lähetysaikaan joutuu kärsimään kaikenmaailman tsäteistä ja muista mobiilikusetuksista (joihin tämä vitun urpo kansa rahaansa työntää!), riippumatta kanavasta. Kolmas syy on se että tulee tuhlattua vapaa-aika enemmän tai vähemmän järkevämmin kun nurkassa ei Seppo Taalasmaa älise joka ilta. Neljäs ja viides syy netti. Netistä voin valita mitä uutisia tai mitä mediaa ja missä muodossa seuraan, haluamaani aikaan. Ei tarvitse sietää TV:n pakkosyöttöä kaikesta lähi-idän paskasta, jolle tavan pulliaisena ei mitään mahda tai katsella jotain haluatko huippumalli-idoliksi tosi-tv paskoja, jotka luo vähemmän tai enemmän vääristynyttä kuvaa todellisuudesta. Tässä nyt jotain, jos niillä alkuun pääsis?
Räbbänä
03.02.2009 22:38:52
Itselläkin tuo televisio loppujen lopuksi melko tyhjän panttina. Joskus tulee Simpsoneita, Pasilaa ja harvoin leffoja katseltua. Pleikkarillakaan ei tule oikeastaan pahemmin pelattua ja DVD:eitä kattelen koneelta tai porukoiden isommalla taulutelkkarilla, joskin hyvin harvoin.
"Minä vielä kotiin mene perkele... MINÄ MENEN AVANTOON!" :-|
Stradlin
03.02.2009 22:40:37

Mulla vaan jäi digihommiin siirryttäessä se poksi ostamatta, laiska ja saamaton kun olen muutenkin. Jossain vaiheessa sitten unohtui koko töllö, enkä sitä nyt kauheasti ole osannut kaivata enää. Ihan järkyttävää skeidaahan sieltä suurimmaksi osaksi tulee ja ne itselle pakolliset jutut yleensä näkee vaikkapa netistä (lähinnä urheilutsydeemit siis).

Enpä kuitenkaan voi sanoa että ilman telkkaria jotenkin järkevämmin kuluttaisin aikaani, nykyään tulee sitten tässä tietokoneella roikuttua se aiemmin teeveen ääressä vietetty aika.
"There are many dying children out there whose last wish is to meet me." - David Hasselhoff
DJKaaos
03.02.2009 22:52:08
Mulla televisio on ja tulee varmasti olemaan. Telkkarista tulee hyvää ja tasokasta ohjelmaa. Ihmetyttää tämä yleinen meuhkaus siitä, että kun telkkarista tulee niin vähän katsottavaa ohjelmaa. Eihän sitä katsomisen arvoista ohjelmaa voi/tarvitse jatkuvasti tulla - kuka helvetti istuu telkkarin ääressä jatkuvasti? Sieltä vaan poimii ne mielenkiintoiset ohjelmat ja katselee ne sitten kun haluaa. Ja jos joku väittää, että telkkarista ei oikeasti tule mitään kiinnostavaa, mutta halu katsoa telkkaria silti on, niin kannattaisi alkaa avartamaan sitä omaa maailmaa ja kiinnostuksen kohteita.

NettiTV ei ole vaihtoehto, koska katson enimmäkseen telkkarista jalkapalloa ja sitä ei juuri nettitelkkareista näje. Ja jos ihan rehellisiä ollaan, niin on se aivan helvetin kivaa katsella futista tai elokuvia tommosesta nelkyttuumasesta töllöttimestä.
Minä olen minä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)