Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Pukeutuminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Miksi muotivaatteisiin pukeutuneet..
1 2 3 4 58 9 10 11 12 13 14
Tuomas
29.01.2005 11:44:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ei ole väliä onko järjestäytynyt vai ei, massa kuitenkin, vaikka he yrittävät kasittääkseni pyrkiä pois siitä. Keinotekoista.
 
Luetko noita kirjoituksiani ollenkaan loppuun? Minähän juuri totesin, että jokainen kuuluu massaan, halusi sitä tai ei. Mielestäni kyse ei olekaan siitä, että pyrkii pois massasta, vaan siitä, että pyrkii pois _tietystä_ massasta.
 
Jokainen ihminen on sellaisenaan ja omana itsenään ainoa maailmassa ja ainutlaatuinen yksilö.
 
Tästä lienemme yhtä mieltä.
 
Farnsworth: If for example you were to kill your grandfather, you would cease to exist! Fry: (gasp) But existing is basically all I do! Kristallipallo
DJKaaos
29.01.2005 11:51:06 (muokattu 29.01.2005 12:00:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luetko noita kirjoituksiani ollenkaan loppuun?
 
Luen, vaikka sekavasti kirjoitatkin. Viittasin tuolla kommentillani tuohon sun mainitsemaan järjestäytyneeseen massoittumiseen ja siitä eteenpäin siihen, että massa mikä massa.
 
Ja mä en puhu nyt mistään muista ryhmistä kuten hevarit, roolipellet tai hopparit, vaan pelkästään näistä misssixty -teineistä ja sitten näistä joiden tarkoitus on olla erilainen nuori ja jotka halveksuvat näitä ensiksi mainittuja.
 
Rock 'n' roll on tie, totuus ja elämä.
Tuomas
29.01.2005 11:59:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luen, vaikka sekavasti kirjoitatkin. Viittasin tuolla kommentillani tuohon sun mainitsemaan järjestäytyneeseen massoittumiseen ja siitä eteenpäin siihen, että massa mikä massa.
 
Massoittumistahan tapahtuu silloin, kun valitaan massan mielipide oman mielipideen edestä, "siksi kun muutkin tekevät näin". Näin ainakin olen käsittänyt. Siinä mielessä kaikki, jotka ihan vain kieltäytymisen ilosta "kun me hipit ollaan tätä mieltä" kieltäytyvät asioista, ovat myöskin massan orjia. Silloin jos ja kun tekee päätöksiä, jotka ovat oman harkinnan mukaan tehtyjä, voi sanoa, ettei ole antanut massan vaikuttaa (paitsi korkeintaan alitajuisesti). Siinä mielessä "järjestäytynyt massa" eroaa "mistä tahansa massasta", että minä en tee mitään valintaa Antti Tuiskun ostamattomuuteen, koska harvemmin edes ajattelen asiaa. Se ei kosketa minua.
 
Edelleen olen sitä mieltä, että on huono juttu, jos kaverit sanelevat kaikki ajatukset pennalismin uhalla. Oli tyylisuunta mikä tahansa. Toivottavasti olin edes vähän selkeämpi.
 
Farnsworth: If for example you were to kill your grandfather, you would cease to exist! Fry: (gasp) But existing is basically all I do! Kristallipallo
DJKaaos
29.01.2005 12:03:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Massoittumistahan tapahtuu silloin, kun valitaan massan mielipide oman mielipideen edestä, "siksi kun muutkin tekevät näin". Näin ainakin olen käsittänyt. Siinä mielessä kaikki, jotka ihan vain kieltäytymisen ilosta "kun me hipit ollaan tätä mieltä" kieltäytyvät asioista, ovat myöskin massan orjia. Silloin jos ja kun tekee päätöksiä, jotka ovat oman harkinnan mukaan tehtyjä, voi sanoa, ettei ole antanut massan vaikuttaa (paitsi korkeintaan alitajuisesti). Siinä mielessä "järjestäytynyt massa" eroaa "mistä tahansa massasta", että minä en tee mitään valintaa Antti Tuiskun ostamattomuuteen, koska harvemmin edes ajattelen asiaa. Se ei kosketa minua.
 
Edelleen olen sitä mieltä, että on huono juttu, jos kaverit sanelevat kaikki ajatukset pennalismin uhalla. Oli tyylisuunta mikä tahansa. Toivottavasti olin edes vähän selkeämpi.

 
Joo ehkä mun luetun_ymmärryksessä on jotain vikaa, mutta mä oon kuitenkin ihan samaa mieltä tuon sun kirjoittaman kanssa.
 
Rock 'n' roll on tie, totuus ja elämä.
MrQ
01.02.2005 04:01:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja sitten semmoinen ajatus tähän perään vielä.
 
En tiedä onko tätä tuotu muiden kuin juoppiksen toimesta esiin mutta täsmennän:
 
Trendejä dissaavat skeneilijät hyvin usein eivät nää metsää puilta.
Ei ole sattumaa että hevarit pukeutuvat mustiin ja on silkkaa paskapuhetta että "mä vaan "satun" tykkäämään tällaisista vaatteista". Se on trendi, siinä missä muutkin. Sama pätee kaikkiin alakulttuureihin, ja mitä voimallisemmin yritetään tehdä pesäeroa massatrendeistä, sitä enemmän sanomani pitää paikkansa.
 
Aivan sama korotetuna potenssiin simpukka pätee myös ideologiaan, joka alakulttuureissa on sangen homogeeninen.
-Asia joka on pelottavampaa kuin identtiset vaateparret.
 
Sanon tämän: On silkkaa turhuutta lähteä arvostelemaan "noiden muiden" pukeutumista ja vakuuttaa itselleen olevansa pure ja tr00 sillä se on silkkaa hevon paskaa.
 
Itselläni on sentään se etten kiinnitä muuhun elämään juuri mitään visuaalista huomiota. "Hei kulta, kiva kampaus, kävit siis parturissa" on jotain mitä suustani tulee vasta hienovaraisten vihjeiden ja tappouhkausten jälkeen.
 
Lisäksi tässä on se, että vaikka itse olisinkin mitä tahansa mieltä asiasta kuin asiasta, tuon keskustelussa mieluummin esiin kolikon kääntöpuolen, oli se mikä tahansa, kuin oman kantani, etenkin jos se on "yleisen mielipiteen mukainen" antaakseni ajattelun aihetta.
 
Tiesittekö että hitler oli yksi vitun nero? Ja tämä ei ole mielipideasia. Kuka tahansa joka saa hommat hoidettua tuolla tavoin on aivan hemmetin pätevä kaveri.
 
Siitä, oliko esim holokausti hyvä juttu voidaan toki olla montaa mieltä...
 
ganesha
04.02.2005 13:25:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aforismi huora-lookkiin liittyen:
 
Crack-whoredom - better than boredom.
 
"if we can´t be free, let´s at least be cheap!" - Frank Zappa
Wilsson
02.06.2007 17:47:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä monesti olen itselleni tätä aihetta päivitellyt. Joskus on silmään iskenyt jostain lehdestä mainos toisesta lehdestä, olisiko nimeltään ollut Systeri tai joku muu vastaava, kannessa turhan paljon meikattuna pikku tyttö about 10-12 v. ja jotai kuvia lehden alaosassa mis pari samanikästä pikkutyttää muotivaatteet päällä ja meikeissä. Onko se joku kasvatusmalli?
 
kassper
12.06.2007 21:07:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossahan tuo http://www.lehtiapaja.fi/Egmont/Systeri/
 
Hip hei huraa stereotypiat. Näyttää melko pahalle.
 
Onhan se Aku Ankkakin manaava merimies, jolla ei ole housuja, mutta ehkä edelleen tilaisin mukuloille (jos sellaisia olisi) kyseistä lehteä ennemmin kuin tuollaista "meikkaa-pukeudu-ole-kuin-aikuisetkin"-lehteä. Hyi helevata... :E
 
Kyllä mäkin lapsena ihailin aikuisia, mutten kokenut silloin tarvetta kuitenkaan toteuttaa itseäni sen ihailun mukaan. Kavereiden kanssakin hehkutettiin jostain Maradonasta tai Litmasesta, että: "Mäkin haluun olla tollanen _isona_!" Nykyään saman ikäset nassikat treenaa neljä kertaa viikossa vähintään ja elää ruokavaliolla...
Vähän myöhemmin nousi sit noita muusikoita ihailun kohteeksi, mutten mä silti halunnu saada fidysti naisii ja rännätä heposta ja juoda viinaa, koska mutsi sano, että se ei oo kovin suotavaa. Liekö sitten nyky-yhteiskunnassa vallalla oleva vanhempien välinpitämättömyys ja kaikki-mulle-heti-nyt-mentaliteetti syynä siihen, että se "sitten isona" ei enää riitä. Pitää saada hyväksyntää heti.
 
Basson soittaminen kuin kitaraa on helppoa. Basson soittaminen bassona onkin sitten ihan eri juttu. -KaamOs "If you kill a whale, you get Greenpeace and Jacques Cousteau on your back, but wipe out sardines and you get a canning subsidy!" -Ben-
Melkore
14.06.2007 23:38:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omien kokemusten perusteella tuo pikkutyttöjen meikkaaminen/"huoraksi" pukeutuminen on vain sellaista, että halutaan leikkiä(!) isoa tyttöä, eikä se ole useimmissa tapauksissa niin totista miltä se näyttää. :) Kyllä sitä koko ala-asteen ajan tuli käytyä äidin meikkilaukulla, mutta ennen 6.-luokkaa ei sinänsä edes huvittanut näyttää aikuiselta. Sama tuntuu pätevän aika monen muunkin kohdalla.
 
Toki on tapauksia, jotka ottavat aivan liian tosissaan sen "ison tytön" leikkimisen. Silloin kyllä mielestäni pitäisi osata syyttää jotain muuta kuin mediaa ja H&M:n kaltaisia rättikauppoja. Olisiko kenties vanhemmilla peiliin katsomista, kun eivät muistaneet mainita pienelle kiltille Liisalleen, että se mitä lehtien kansissa, TV:ssä jne. näkyy, on kaukana todellisuudesta...
 
Bow before a war, call it religion.
Sarko
20.06.2007 17:32:14 (muokattu 20.06.2007 17:36:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meikästä Alan Deloin ja MC5 on tyylikkäitä, miehekästä olematta mitään fruittaripaskaa tai tribaali-liekkiäijäily kuraa.
 
mut asiaan:
 
Lisäksi valtamedia, kuten MTV, on niin cool, että se päättää mikä on cool. Tämä vaikuttaa erityisesti kohderyhmän asenteisiin.
 
Tää oli kyllä todella oivaltava laini, ei auta kuin yhtyä 101%.
 
Niin ja näistä nuorista. Minä vihaan nuoria ihmisiä.
 
np. St. Vitus - Born To Late.
 
Tsäpätitsäijjää
Credence
11.07.2007 15:45:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antakaapa ihmisten näyttää miltä haluavat, kun kerran haluavat.
Eikös se ole ihan ymmärrettävää että pikkutytöt/pojat näyttävät ja käyttäytyvät niinkuin tekevät, kun ajattelee millaisia heistä melkein poikkeuksetta tulee.
Ja kun he sitten tekevät lapsia niin homma jatkuu => Circle Of Life/Nolife
 
En ymmärrä tätä enää, mutta kirjoitinpas menemään...
 
Quru
29.07.2007 16:50:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asiallinen ketju, asiallisia kirjoituksia, itseäni vain vähän ottaa päähän kun jotkut puhuvat yleistäen pelkistä nuorista. Itse kuulun tähän nuorisoksi kutsuttuun ihmisryhmään, mutta en koe pyrkiväni näyttämään/esittämään itseäni vanhempaa. En vietä viikonloppujani alkoholipitoisia aineita nauttien, vahvin aine jota viikonloppuna saatan ottaa, on battery. En polta tupakkaa tai harrasta teinisuhteita. Ei vain oikein kiinnosta moinen toiminta. Siitä huolimatta monet ihmiset, jotka tutustuvat minuun, sanovat, että vaikutan reilusti ikäistäni vanhemmalta. On siis melko paradoksaalista, että en tee mitään niistä asioista, joita ikäiseni tekevät pyrkiessään olemaan vanhempia kuin ovat, mutta silti minua veikkaillaan noin 5vuotta ikääni vanhemmaksi. Eikä tämä johdu siitä, että näyttäisin reilusti vanhemmalta kuin olen (vaikka niinkin on monesti sanottu). Siteeraan tässä prometheusleirini apparin sanoja (kysymättä häneltä lupaa) "Vaikutat tosi paljon ikääsi vanhemmalta. Osaat keskustella hyvin ja sulla on paljon tietoa monesta eri asiasta. Ja mielipide sulla on asiaan kuin asiaan. Tuntuu että olet ajatellut paljon asioita. Sinulla on oikeasti päässä järkeä. Muista käyttää sitä".
 
Voin rehellisesti sanoa, että todellakin pukeudun vaatteisiin joista tykkään. En kulje massan mukana, en myöskään "hevarimassan" mukana. Pukeudun kyllä tummiin vaatteisiin, mutta minulla on paljon värikkäitäkin vaatteita. Tummat sävyt nyt vain sattuvat miellyttämään minua itseäni. Plussaa toki on, jos paidassa on jonkun hyvän bändin logo, mutta en tietoisesti hae "olen hevari, katsokaa mua"-lookkia. Farkut ovat kestävät, käytännölliset ja äärettömän mukavat päällä. Ketjuja on roikota muutoin kuin lompakon turvana joissakin yleisötapahtumissa. Yhtä hyvin päälläni voi nähdä punaraidallisen kauluspaidan kuin Tuska 10v t-paidan. Fiiliksen mukaan. Muutkin saisivat tehdä niin.
 
Kikolaa
31.07.2007 20:44:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asiallinen ketju, asiallisia kirjoituksia, itseäni vain vähän ottaa päähän kun jotkut puhuvat yleistäen pelkistä nuorista. Itse kuulun tähän nuorisoksi kutsuttuun ihmisryhmään, mutta en koe pyrkiväni näyttämään/esittämään itseäni vanhempaa. En vietä viikonloppujani alkoholipitoisia aineita nauttien, vahvin aine jota viikonloppuna saatan ottaa, on battery. En polta tupakkaa tai harrasta teinisuhteita. Ei vain oikein kiinnosta moinen toiminta. Siitä huolimatta monet ihmiset, jotka tutustuvat minuun, sanovat, että vaikutan reilusti ikäistäni vanhemmalta. On siis melko paradoksaalista, että en tee mitään niistä asioista, joita ikäiseni tekevät pyrkiessään olemaan vanhempia kuin ovat, mutta silti minua veikkaillaan noin 5vuotta ikääni vanhemmaksi.
 
Voin rehellisesti sanoa, että todellakin pukeudun vaatteisiin joista tykkään. En kulje massan mukana, en myöskään "hevarimassan" mukana. Pukeudun kyllä tummiin vaatteisiin, mutta minulla on paljon värikkäitäkin vaatteita. Tummat sävyt nyt vain sattuvat miellyttämään minua itseäni. Plussaa toki on, jos paidassa on jonkun hyvän bändin logo, mutta en tietoisesti hae "olen hevari, katsokaa mua"-lookkia. Farkut ovat kestävät, käytännölliset ja äärettömän mukavat päällä. Ketjuja on roikota muutoin kuin lompakon turvana joissakin yleisötapahtumissa. Yhtä hyvin päälläni voi nähdä punaraidallisen kauluspaidan kuin Tuska 10v t-paidan. Fiiliksen mukaan. Muutkin saisivat tehdä niin.

 
Hei, mehän ollaan vähän samanlaisia ;)
 
Fender Stratocaster
01.08.2007 21:31:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aivan samaa mieltä, nykymuoti on perseestä!
Itse ainakin ostan suuren osan vaatteistani kirpputorilta, nahkarotseja löytyy ainakin hyvin... :D
En edes haluaisi olla muodikas, koska silloin kaikki olisivat samanlaisia, ja yksi päämääräni miltei joka asiassa on olla erilainen kuin muut.
 
Olen ilmiselvästi syntynyt liian myöhään, olisinpa saanut elää kultaisen 70-80-luvun, silloin tehtiin sentään hyvää musiikkia!
 
Orange amplifiers - Voice of the world
Juzpe
07.08.2007 03:22:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olinpas tässä tänään (kellon mukaan eilen) käveleskelemässä Tampereen keskustassa tuossa iltapäivän tunteina. Istahdin oluelle erään kävelykadulla sijaitsevan ravintolan terassille ja aloin jälleen miettiä (muutaman ohikulkeneen pissiksen ulkoisen olemuksen in(h/n)oittamana), notta ei helvetti.
 
Ohitseni käveli toinen toistaan nuorempia tytön tylleröitä (veikkaisin 13-16v), pukeutuneena.. no.. niinkuin nyt pissiksillä on tapana. Toppi, stringit ja miss-sixtyt tai vastaavat puolenperseen korkuiset farkut. Ensinnäkin: olen itsekin kolmenlympin rajapyykin lähestyessä saanut hieman kaljamahaa ja muuta asiaan kuuluvaa, muttei muistaakseni minun aikanani vielä teini-ikäisillä tylleröillä ollut puolentoista kilon palapaistin kokoisia jenkka/polkkakahvoja pullottamassa paidan ja housujen välimaastosta. Jotain ihmisten (siis nimenomaan lasten/nuorten) elämäntapakasvatuksessa on mennyt helvetin pahasti perseelleen kun kersat tuossa iässä ovat noin saatanan lihavia.
 
Toisekseen: Eivätkö lapset saa enää olla lapsia? Mielestäni on helvetin kummallista, että 10-12 vuotiaat katsovat pukeutumisvinkkinsä MTV:ltä (joka nyt "ohjelman tason" puolesta pitäisi lähettää Alfa Centauria kiertävälle radalle), ovat käyttäytyvinään kuin aikuiset jne....
 
Kolmanneksi: Appiukkokokelaan kanssa juteltiin teinien viikonlopunvietosta... ja itsekin aina "välillä" Tampereen yöelämässä työni puolesta selvinkinpäin liikkuneena (olenhan duunissa pääsääntöisesti ainakin viikonloppuisin), olen tehnyt havaintoja TOTAALISEN vinoutuneesta touhuilusta. En tiedä miksi vitussa 12-vuotiaat kakarat riehuvat ympärikännissä neljän aikaan aamuyöstä kaupungilla? Ovatko ne saatana orpoja kaikki joilla ei ole mutsia/faijaa (tai jopa molempia) sanomassa mitä saa/mitä ei saa tehdä ja mitä 12 vuotiaan elämään kuuluu... Ei saatana elämä ole allasbileitä, dokaamista, ympäriinsä nussimista jne. 24/7. Ei helvetti. Kuka niitä kersoja kasvattaa? Vanhemmat? Netti (lue irc-galleria)? Music TV?
 
En minäkään teininä (enkä vieläkään) mikään mallikansalainen ollut/ole. Joku raja nyt sentään....
 
Ja poika/tyttöystäviä 12-vuotiaana... justiinsa.
 
Otan kyl toisen kaljan ja menen nukkumaan.
 
"Kiljua sai silti, kunhan muisti olla kaatamatta kaveria." - IS 11.7.2007 Harry Potter - maniasta
Lord of the strings
07.08.2007 15:58:38 (muokattu 07.08.2007 16:18:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

muttei muistaakseni minun aikanani vielä teini-ikäisillä tylleröillä ollut puolentoista kilon palapaistin kokoisia jenkka/polkkakahvoja pullottamassa paidan ja housujen välimaastosta. Jotain ihmisten (siis nimenomaan lasten/nuorten) elämäntapakasvatuksessa on mennyt helvetin pahasti perseelleen kun kersat tuossa iässä ovat noin saatanan lihavia.
 
Välillä tuntuu että näiden ns. pissisten päähän pitäisi istuttaa vähän itsekritiikkiö. Kyllä pari kertaa tullut mietittyä, että eikö tuo tyttö tajua että nyt on vähän liian tiukat vaatteet päällä.
 
Pitäähän sitä olla jotain mistä ottaa kiinni, mutta pitääkö se kaikki puristaa tuohon keskivartaloon. Ei saatana. Onneksi ylä-asteen jälkeen en ole noita niin paljon nähnyt.
 
"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))>
hullu_ukko
07.08.2007 20:11:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

muttei muistaakseni minun aikanani vielä teini-ikäisillä tylleröillä ollut puolentoista kilon palapaistin kokoisia jenkka/polkkakahvoja pullottamassa paidan ja housujen välimaastosta. Jotain ihmisten (siis nimenomaan lasten/nuorten) elämäntapakasvatuksessa on mennyt helvetin pahasti perseelleen kun kersat tuossa iässä ovat noin saatanan lihavia.
 
Nykyajan pikaruokakulttuurilla saattaa olla jotain tekemistä asian kanssa. Jos joka päivä vedetään niitä mäkin ruokia ja joka viikonloppu sitten vielä kitataan ei-niin-kohtuullisia määriä siideriä ja olutta niin johan alkaa näkyä tuollaisina puolentoista kilon palapaisteina. Pahinta on tosiaan sitten se, että pidetään vielä liian tiukkoja vaatteita.. Teinigootit on kaikista parhaita tuossa. Korsetti mahdollisimman tiukalle + vähän liikaa mahaa = hyisss.
 
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | ''Mun mielestä tolla Farerilla on ihan hyvää kamaa.''-Blake Steelwolf
Quru
09.08.2007 13:22:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nykyajan pikaruokakulttuurilla saattaa olla jotain tekemistä asian kanssa. Jos joka päivä vedetään niitä mäkin ruokia ja joka viikonloppu sitten vielä kitataan ei-niin-kohtuullisia määriä siideriä ja olutta niin johan alkaa näkyä tuollaisina puolentoista kilon palapaisteina. Pahinta on tosiaan sitten se, että pidetään vielä liian tiukkoja vaatteita.. Teinigootit on kaikista parhaita tuossa. Korsetti mahdollisimman tiukalle + vähän liikaa mahaa = hyisss.
 
+ kisakireä nahkaminari = HYISSSSS
 
Nidhöggr
09.08.2007 16:30:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

+ kisakireä nahkaminari = HYISSSSS
 
+ siiderikännissä tehty meikki = panisin.
 
Krää-ähh.
Shemhamforash
09.08.2007 19:53:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sukupolvet kauhistelee nuorempaa sukupolvea kauhistelee nuorempaa sukupolvea kauhistelee nuorempaa sukupolvea.
 
Iltaa shemisti. Jos sä oisit mä niin oisitko shefunkelist? Jos mä oisin sä, niin olisin kyllä älasti heti -efunkelist Bella Italia #16
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 58 9 10 11 12 13 14

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «