Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Musiikkibisnes »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Cover-kappaleen laittaminen Youtubeen
1
faq1
26.12.2019 07:37:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Youtubessa näyttää olevan todella paljon yksityisten ihmisten musiiikkikappalesoittoesityksiä. Voiko tekijänoikeusjutut tulla vastaan, jos soittelee ja siirtää sinne itse soittamansa kauapallisen musiikkikappaleen?
 
zekeode
26.12.2019 17:24:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi tulla. Pahimmassa tapauksessa joku tulee ja poistaa sen sun videon. Siinä voi olla koko elämä pilalla.
morfin_mafer
12.01.2020 12:57:06 (muokattu 12.01.2020 12:59:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zekeode: Voi tulla. Pahimmassa tapauksessa joku tulee ja poistaa sen sun videon. Siinä voi olla koko elämä pilalla.
 
Video on merkittävä Coverkiski: https://support.google.com/youtube/ … =637124698987852012-2097067815&rd=1
 
Näin tekijänoikeusmaksut menee oikeaan osoitteeseen.
 
iPadGuitarist
19.02.2020 15:43:16 (muokattu 19.02.2020 15:56:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

faq1: Youtubessa näyttää olevan todella paljon yksityisten ihmisten musiiikkikappalesoittoesityksiä. Voiko tekijänoikeusjutut tulla vastaan, jos soittelee ja siirtää sinne itse soittamansa kauapallisen musiikkikappaleen?
 
Joo miellyttävämpi tarkastaa etukäteen, eikä vasta sitten kun on viikkoja opetellut biisiä, videoinut ja uploadannut vain todetakseen että maailmanlaajuiseen esityskieltoon meni.
 
Aika harvat koverit menevät esityskieltoon. Itse olen upannut aika paljon ja muutama meni alussa. Kun koveri sallitaan, ainoa seuraus yleensä on, että musiikin oikeudenhaltijat voivat kaupallistaa videosi, eli videossasi esitettävistä mainoksista menee siivu oikeiksien haltijalle, mikä on tietysti hyvä. Itse et voi kaupallista niitä videoita. Joskus joissakin maissa video menee esityskieltoon, kuten minun Quiet Riotin Cum on feel the noize, koska käytin videossa alkuperäistä videomateriaalia 1983 jenkeissä soitetusta keikasta => meni jenkeissä esityskieltoon, mutta eipä siitä sen kummempaa seurannut ja tekijänoikeustilanteeni kanavallani on edelleen hymymies vaikka muutamaan otteeseen videot menneet esityskieltoon, eli no worries.
 
Youtube => Youtube Studio => Äänikirjasto => Onko videossasi käytetty jotakin muuta musiikkia : Tarkista sen tekijänoikeuskäytännöt => Hae biisiä nimeltä ja saat tietää sallitaanko soittokoveri vai ei.
 
Toinen polku Youtube => Kanavasi => Youtube Studio => Vanha Creator Studio (Ihan sivun alaosasta) => Luo => Musiikkikäytännöt ja hae sieltä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «