Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Musiikkibisnes »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Miten saada levitykseen
1
BrianEno
11.04.2018 22:37:59 (muokattu 11.04.2018 22:41:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tilanne:
Albumillinen materiaalia on valmis julkaistavaksi. Bändi ei keikkaile, vaan on pelkkä studioprojekti. Onko silloin tavoite sopimuksesta jonkun julkaisijan kanssa edes järkevää? Se lafkahan veis suurimman osan Spotifytuloista, ja muita tuloja ei olis.
Olen rahoittanut projektin itse, enkä haluaisi vaan antaa oikeuksia pois jollekin joka ei ole mitenkään osallisena.
 
Tavoite:
Että kunnianhimoinen projekti ei jäisi vaan omaan iTunes kirjastoon.
 
Jos taas julkaisee itse, niin se kai tarkoittaa että media ei koske siihen.
 
Neuvoja?
 
Objectif Lune
16.04.2018 08:12:45 (muokattu 16.04.2018 08:15:16)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BrianEno: Tilanne:
Neuvoja?

 
- No studioproggikksen saaminen julkaistuksi on aika poikkeuksellista. Pääosin lafkat on kiinnostuneita keikkailevista bändeistä, koska mikään ei ole parempaa promoa äänitteille kuin keikkailu.
- Julkaiseminen itse on aika helppoa. Esim. Record Unionin kautta saat julkaistua kaikkiin tärkeimpiin striimausmestoihin helposti (Spotify jne.) Ne vie jonkun pienen siivun tuloista, mutta oikeudet jäävät toki sulle. Maksamalla hieman enemmän, saa kasvatettua osuuttaan tilityksistä.
- Kyllä media omakustanteihinkin koskee, jos toimittaja kiinnostuu. Täytyy vain promota. Tosin media kiinnostuu paljon herkemmin keikkailevista artisteita/bändeistä.
- Jos haluaa yleisöä - somemarkkinointi on tie siihen. Varmasti ensin tappiollista puuhaa, mutta itse en ymmärrä, miksei laittaisi rahaa markkinointiin, jos ensin laittaa hirveät määrät rahaa studioon, soittimiin, treenikämppään jne. Tällä tarkoitan esim. Facebookin ja Instagrammin maksettuja mainoksia.
 
Jos ei keikkailu, itse julkaiseminen ja itse somemarkkinoinnin tekeminen kiinnosta, kannattaa ehkä suosiolla unohtaa se, että kovin moni sitä musiikkia pääsisi kuuntelemaan.
 
Pelko: https://www.facebook.com/pelkohelsinki/ https://soundcloud.com/pelko-264900760
BrianEno
18.04.2018 22:47:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olet varmaan oikeassa. Pitää harkita itsejulkaisua ja pientä budjettia markkinoinnille.
 
morfin_mafer
19.04.2018 08:46:51 (muokattu 19.04.2018 08:48:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BrianEno: Olet varmaan oikeassa. Pitää harkita itsejulkaisua ja pientä budjettia markkinoinnille.
 
Facebook-markkinointi ei ole kovin kallistakaan ja siinä voi päättää itse budjetin. Esim. voi sijoittaa vaikka vain 20 € ja sillä saa jo aika paljon näkyvyyttä. Ja sitten jos on varaa pitää esim. 100 USD / kk mainontaan niin toneden.io automatisoi Facebook-mainokset ja niiden käyttötuki neuvoo tarvittaessa Facebook-mainonnan oikein tekemisessä ja tuon 100 USD / kk lisäksi pitää itse maksaa Facebook:n tuottamat kulut erikseen.
 
Distribuutoreita on enemmänkin kuin Record Union ja se on vuosimaksullinen per levy ja sieltä rahat myynnistä saa vain 3 kk välein levyn julkaisupäivästä. Jos haluaa kaikille levyilleen kiinteän 19,99 UDS / vuosi hinnan niin DistroKid on tähän ratkaisu ja DistroKid maksaa tuolla hinnalla 100 % tuotosta ja vielä 1 kk välein.
 
BrianEno
19.04.2018 22:05:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos tiedoista, näillä pääsen etenemään!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «