Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Musiikkibisnes »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Latauskaupan perustamisen haasteita ja esteitä
1
KLauri
30.10.2014 16:16:47 (muokattu 30.10.2014 16:25:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen perustamassa tai no jo perustanut latauskaupan musiikintekijöille ja vähän kaikille jotka haluaa myydä musiikkiaan. Nyt olen yllättäin törmännyt sisältö ongelmaan.
 
Eli kaikki lähti siitä että ajattelin perustaa perinteisen lataus kaupan jossa minä myyn musiikkia. No se ei onnistunut koska levy-yhtiöllä on niin äärettömän kovat vaatimukset rahallisesti. Eli kappaleista olisi pitänyt tilittää noin 0,90€ pelkästään levy-yhtiölle. siihen päälle teostokorvaus sekä lisenssit ja verot. Eikä se siihen lopu, sen lisäksi olisi pitänyt maksaa hirveät ennakot per maa johon haluaa myydä ja sitten olisi pitänyt vielä rajoittaa ulkomaisten asiakkaiden pääsy sivustolle.. = Liian kalliita kappaleita. Ei kukaan tolla hinnalla osta mitään, ulkomaalaisista kaupoista saa halvemmalla ja onhan meillä Spotify.. Hyvää bisnestä levy-yhtiölle mutta artisti unohtuu.. Tulee vain tunne että levy-yhtiöt eivät halua kilpailua digitaalisen myynnin alalle.
 
No joka tapauksessa ehdin hankkia palvelimen, yhteyden ja kaiken mahdollisen muun.. Nyt on sivusto pystyssä mutta sisältö puuttuu. Mistähän tähän ongelmaan löytyisi ratkaisu? Olen koittanut houkutella pieniä artisteja myymän tuotteitaan mutta vielä on ollut aikasta hiljasta.
 
emukka
30.10.2014 21:50:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeile piruuttasi indielafkoja.
 
KLauri
31.10.2014 11:14:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

emukka: Kokeile piruuttasi indielafkoja.
 
Voi vitsit, ei se näköjään paljoa vaadi että pääsee pahanlaatuisesta ajatuslukosta eroon. Kiitos. :-)
 
Musabox.com
emukka
31.10.2014 11:59:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli vaan mieleen, kun äsken tsiigasin tota musaboxia. Ennen kun lähdet markkinoimaan indielafkoille niin lisää servuille vaikka joku "demoversio", jossa olisi kymmenen eri artistia ja eri levyt, jotta asettelusta saa selvää. Tällä hetkellä, kun siellä on yksi artisti niin ei oikein saa selvää minkänäköinen lopputuote on. Kiva ulkoasu muuten. Miten maksuliikenne hoituu?
 
KLauri
31.10.2014 13:07:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

emukka: Tuli vaan mieleen, kun äsken tsiigasin tota musaboxia. Ennen kun lähdet markkinoimaan indielafkoille niin lisää servuille vaikka joku "demoversio", jossa olisi kymmenen eri artistia ja eri levyt, jotta asettelusta saa selvää. Tällä hetkellä, kun siellä on yksi artisti niin ei oikein saa selvää minkänäköinen lopputuote on. Kiva ulkoasu muuten. Miten maksuliikenne hoituu?
 
Joo, ei mikään huono idea. :) Maksuliikenne hoituu tällä hetkellä PayPalin voimin koska kaikilla muilla tuntuu olevan vain kk-maksullisia, mutta kuhan saa jotain myytävää niin pitää kyllä hankkia lisää maksutapoja. Ehkä pelkät kortit tai sitten joku kotimainen maksunvälittäjä. Ainoa vaatimus mikä mulla on että maksut tapahtuvat maksunvälittäjän palvelimella.
 
Musabox.com
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «