Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Musiikkibisnes »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Miksi keikkailu on edellytys sopparille?
1 2
kimurantti1
09.10.2011 19:36:32 (muokattu 09.10.2011 19:38:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janus: Joskus noinkin. Livetuotannossa sit on mukana porukkaa, joka saattaa olla joskus jonkun keikankin tehnyt...
 
Olisiko sulla heittää jotain vähänkään tunnetummmaksi tullutta suomalaista artistia, joka olisi näin 2000-luvulla saanut sopparin heittämättä yhtäkään keikkaa ja ilman valmiiksi orastavaa fanikuntaa? Idolseja ei lasketa, se formaatti on oma juttunsa.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Ianuarius
09.10.2011 19:54:47 (muokattu 09.10.2011 19:57:07)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sergei Fallinen: Juuh, tää taitaakin selittää miks tän asian käsittäminen tuottaa niin suuria vaikeuksia.
 
NC

 
Juuh, opettelepa vähän käytöstapoja.
 
kimurantti1: Miten sä luulet, että bändit nousee suosioon? Luuletko, että levy-yhtiöt vaan nappaa jonkun satunnaisen artistin, syytää parikymmentä tonnia markkinointiin ja promootioon ja tähti on syntynyt?
 
Vastaat kysymykseen kysymyksellä? En mä tiedä. Siksi kysyin. Jos tietäisin, en kysyisi. En mä yritä millään tavalla hyökätä sun kimppuun; ei tarvi nukkua toinen silmä raollaan; relax, take it easy. Kunhan vaan haluan selventää tilannetta itselleni.
 
The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein
emukka
09.10.2011 22:13:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Olisiko sulla heittää jotain vähänkään tunnetummmaksi tullutta suomalaista artistia, joka olisi näin 2000-luvulla saanut sopparin heittämättä yhtäkään keikkaa ja ilman valmiiksi orastavaa fanikuntaa? Idolseja ei lasketa, se formaatti on oma juttunsa.
 
Justin Bieberillä ei ollut ainuttakaan keikkaa takana ;)
 
kimurantti1
09.10.2011 22:55:23 (muokattu 09.10.2011 23:05:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

emukka: Justin Bieberillä ei ollut ainuttakaan keikkaa takana ;)
 
Ja Justin Bieberkö kieltäytyi keikkailemasta silloin kun levy tulee pihalle? Ei mun tietääkseni. Jos se niin olisi tehnyt, ei taustajoukkojen olisi ollut mitään järkeä ruveta rakentamaan uraa niin vaikean kautta. Kamoon hei, yritetään pysyä tän ketjun asiayhteydessä, niin jutussa on joku järki. ;-)
 
Ianuarius: Vastaat kysymykseen kysymyksellä? En mä tiedä. Siksi kysyin. Jos tietäisin, en kysyisi. En mä yritä millään tavalla hyökätä sun kimppuun; ei tarvi nukkua toinen silmä raollaan; relax, take it easy. Kunhan vaan haluan selventää tilannetta itselleni.
 
Joo, vastasin kysymykseen kysymyksellä, jolla yritin saada sut ajattelemaan asiaa muustakin kuin musantekijän näkövinkkelistä. En mä sun juttuja minään hyökkäyksenä ole ottanut. Näin viidettä viestiä samaa asiaa selittäessäni en kuitenkaan ymmärrä, että mikä asiassa on vaikeaa käsittää. Etkö siis usko, että keikoilla on oikeasti väliä artistin tunnettuuden kannalta?
 
E: Tai hetkinen, tuolla edellisellä sivulla mainitsit ettet juurikaan käy keikoilla. Siinä valossa on ymmärrettävää, jos susta keikat ei tunnu mitenkään merkitykselliseltä asialta. Mä puolestaan käyn aktiivisesti keikoilla, ja olenpa niitä muutaman viime vuoden aikana itsekin noin parisataa soittanut. Kyllä niillä on merkitystä, usko pois.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
misty
10.10.2011 12:52:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Olisiko sulla heittää jotain vähänkään tunnetummmaksi tullutta suomalaista artistia, joka olisi näin 2000-luvulla saanut sopparin heittämättä yhtäkään keikkaa ja ilman valmiiksi orastavaa fanikuntaa? Idolseja ei lasketa, se formaatti on oma juttunsa.
 
Noita löytyy kun katsoo vaikka Sonyn viimoisia kiinnityksiä. Bändien jäsenet on alle 20, jopa alle 18. Pari nuta-keikkaa tsägällä alla. Osasta niistä voi lukea lehdistä kuten SUE, joka tekee jutun kaikista isojen puljujen "nousukkaista" kunhan vaan ostavat vähintään 1/4 sivun mainoksen samaan lehteen. Onko se sitten jo tunnetuksi tulemista, tiedä häntä.. Mainittakoon vielä, että bändeille hoidetaan kyllä keikkakalenteria täyteen, otetaan hyvät liksat, mutta bändin jäsenet eivät tästä saa mitään. Nykyään tuoreelle artistille tarjottavat sopparit on ihan järkyttäviä, itse olen moisia tarjouksia hylännyt, sillä levy-yhtiön arvo nykyään on aika minimaalinen, jos itsellä on suhteita ja kanavat hallussa.
 
http://www.damiancullenband.com
Janus
10.10.2011 17:40:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Ja Justin Bieberkö kieltäytyi keikkailemasta silloin kun levy tulee pihalle? Ei mun tietääkseni. Jos se niin olisi tehnyt, ei taustajoukkojen olisi ollut mitään järkeä ruveta rakentamaan uraa niin vaikean kautta. Kamoon hei, yritetään pysyä tän ketjun asiayhteydessä, niin jutussa on joku järki. ;-)
 
Joo, tossa sulla on kyllä pointti - jos formaattiartistit, siinä missä myös muutakin kautta löydetyt/esiin nostetut artistit eivät keikkaile tai hoida promootiota muulla(kaan) tavoin, ura katkeaa kyllä nopeammin kuin on alkanutkaan.
 
Toisaalta, esim. Wintersun sai hyvin pidettyä hypeä yllä 2006-2011 heittämättä keikan keikkaa ja yleisön reaktio oli, no, raivoisa kun proggis taas tämän vuoden puolella nousi lavoille. Ja delaaminen (Jeff Buckley jne.) nyt on varma keino saavuttaa suosiota, jos matsku on riittävän hyvää mutta keikkailu/promo ei maita.
 
reos
10.10.2011 18:38:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Ei kai kukaan väittänytkään, että artisteille itsearvoinen kannatuksen kerääminen olisi jotenkin tärkeämpää kuin hyvän musan teko? Asia kun oli esillä siinä valossa, että miksei yleensä levy-yhtiö, siis voittoa tavoitteleva yritys joka ottaa jokaisen uuden levyn tuotannossa taloudellisen riskin, halua signata keikkailemattomia bändejä. Ilman sitä kannatusta hyväkään musa ei vaan päädy kuulijoiden korviin, eikä tietoisuus artistista pelkällä MySpacella leviä.
 
Ei kukaan väittänytkään, en mä halunnu ruokkia vastakkain asettelua :). Mä nyt vaan huutelin ihan turhaan väiliin juttuja. Lähinnä noi mun ajattelemat yhtyeet on jossain tosi syvällä marginaaleissa ja kaukana populäärimusiikistakin.
 
"Nokkela sanonta ei todista mitään." François-Marie Arouet "Nyt iloitsen siitä, että kokeilujen jälkeen on löytynyt siedettävä kipulääkearsenaali." Päivi Räsänen
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «