Muusikoiden.net
06.12.2016

Musiikkibisnes »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Minne biisit?
1
reaper666
16.05.2011 22:37:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tapailin jotain paskoja melodioita akustisella aikani kuluksi ja jotain ihan ok pätkiä sieltä välillä kuuluukin. Ainakin jos joku studiomuusikko ne soittaisi. No entä jos osaisinkin sovittaa ne hienot osat yhdeksi biisiksi ja haluaisin tienata koko kesän(2013) kalja ja festarirahat tällä niin pitäisi myydä se biisi jollekkin artistille joka ei tee itse biisejään mutta myy paljon. Eli oikeastaan kenelle tahansa mikä soi vaan radiossa.
Minne tällöin voin tarjota matskuani? Pitääkö itse keksiä rumpukompitkin? Vai onko se sovittavissa?
Entä jos biisistä tulee Jenni Vartiaisen seuraava sinkku niin onko kesä 2013 turvattu? (Jos ei oteta mukaan maya-kalenterin loppumista)

Tästä voisi oikeastaan pysyvänkin topikin tehdä! Sori jos tälläinen oli jo mutta en ainakaan n.30sekunnin etsinnällä löytänyt.

kivi
17.05.2011 01:12:39

reaper666: Tapailin jotain paskoja melodioita akustisella aikani kuluksi ja jotain ihan ok pätkiä sieltä välillä kuuluukin. Ainakin jos joku studiomuusikko ne soittaisi. No entä jos osaisinkin sovittaa ne hienot osat yhdeksi biisiksi ja haluaisin tienata koko kesän(2013) kalja ja festarirahat tällä niin pitäisi myydä se biisi jollekkin artistille joka ei tee itse biisejään mutta myy paljon. Eli oikeastaan kenelle tahansa mikä soi vaan radiossa.
Minne tällöin voin tarjota matskuani? Pitääkö itse keksiä rumpukompitkin? Vai onko se sovittavissa?
Entä jos biisistä tulee Jenni Vartiaisen seuraava sinkku niin onko kesä 2013 turvattu? (Jos ei oteta mukaan maya-kalenterin loppumista)

Tästä voisi oikeastaan pysyvänkin topikin tehdä! Sori jos tälläinen oli jo mutta en ainakaan n.30sekunnin etsinnällä löytänyt.

Vai pysyvän topikin :-D

Nyt tekis mieli sanoa jotain ilkeää, mutta toivotankin vain onnea.

"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
reaper666
17.05.2011 08:10:35

kivi: Vai pysyvän topikin :-D

Nyt tekis mieli sanoa jotain ilkeää, mutta toivotankin vain onnea.

No mitä ilkeää? :D

Veikkaan kyllä, että aika moni on miettinyt minne biisejä voisi lähetellä!

Sytrus
20.05.2011 02:35:11

Olen miettinyt samaa. Tosin paskojen melodiatapailujen sijaan olen säveltänyt koskettimilla tarttuvia hittiaineksia pursuavia biisiaihioita ja työstänyt niistä koneella valmiita taustoja rumpuja ja bassolinjoja myöten. Kannattaako sävellyksiä tarjota levy-yhtiöille tahi tuottajille? Miten päästä musiikkibisnekseen sisään?

Janus
20.05.2011 09:16:11

Sytrus: Olen miettinyt samaa. Tosin paskojen melodiatapailujen sijaan olen säveltänyt koskettimilla tarttuvia hittiaineksia pursuavia biisiaihioita ja työstänyt niistä koneella valmiita taustoja rumpuja ja bassolinjoja myöten. Kannattaako sävellyksiä tarjota levy-yhtiöille tahi tuottajille? Miten päästä musiikkibisnekseen sisään?

Protip: pelkällä "sävellyksellä" saati sit melodiattomalla träkillä kukaan levy-yhtiö tai tuottaja (ellei t. ole myös biisinkirjoittaja itsekin) tee yhtään mitään. Ota yhteyttä johonkuhun sanoittajaan / toplineriin ja työstä sanoituksia ja lauluja myöten valmiita demoja.

Ukko
20.05.2011 13:50:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sytrus: Olen miettinyt samaa. Tosin paskojen melodiatapailujen sijaan olen säveltänyt koskettimilla tarttuvia hittiaineksia pursuavia biisiaihioita ja työstänyt niistä koneella valmiita taustoja rumpuja ja bassolinjoja myöten. Kannattaako sävellyksiä tarjota levy-yhtiöille tahi tuottajille? Miten päästä musiikkibisnekseen sisään?

Suhteilla. Se lienee kaikkein toimivin tapa.

COVS jäsen nro 6
JoeCreb
20.05.2011 13:54:23 (muokattu 20.05.2011 13:58:59)

Aavistuksen kyynistä on poikien ajattelu nyt.
Niin melkein sama kuin toivottaisitte, että "painu V#%uN ollaanhan sitä jo ittekkin Härmäläisinäkin koiteltu demoa lähettää, mut ku ei niit kiinnosta = )
Jos ei osata antaa kysymykseen vastausta, jota etsitään. Ei varmaan kannata edees vaivautua.

Sergei Fallinen
20.05.2011 14:07:52 (muokattu 20.05.2011 14:09:00)

JoeCreb: Aavistuksen kyynistä on poikien ajattelu nyt.
Niin melkein sama kuin toivottaisitte, että "painu V#%uN ollaanhan sitä jo ittekkin Härmäläisinäkin koiteltu demoa lähettää, mut ku ei niit kiinnosta = )
Jos ei osata antaa kysymykseen vastausta, jota etsitään. Ei varmaan kannata edees vaivautua.

Ihan oikeita vastauksiahan ne oli. Tuottajat ja levy-yhtiöjäbät voi kyllä tehdä ne biisit kokonaan itekin niin saa enemmän massia, ellei oo jotain oikeesti suht valmista tarjota. Oikeesti hyviä biisejä ei oo koskaan liikaa mutta puolivalmiita aihioita löytyy varmasti omastakin takaa enemmän kuin tarpeeks

vain taito on rajana
Janus
20.05.2011 16:18:19

JoeCreb: --- "painu V#%uN ollaanhan sitä jo ittekkin Härmäläisinäkin koiteltu demoa lähettää, mut ku ei niit kiinnosta = )

Hoho.

Tossa oli aika monta aivopierua saatu mahtumaan verrattain pieneen merkkimäärään, ihan tekstin asusta lähtien...

kivi
20.05.2011 18:27:38

JoeCreb: Aavistuksen kyynistä on poikien ajattelu nyt.

Ei kun päinvastoin, nimenomaan on onnistuttu (yli 300 biisiä minultakin on levytetty, kumminnii, vähän kaikenlaisten tahojen toimesta, ja sivusta oon nähnyt suuren maailman mittakaavaa). Mutta tuolla tavalla ei vaan voi onnistua ellei tapahdu ihmettä. Ja ihmeet ei oikein oo tän neuvokkipalstan alaa.

"No miksei sitten anneta neuvoja kädestä pitäen jos kerran tiedetään?"

Mä kysyin veljeltäni neuvoa, saako julkisesti laittaa jakoon "hitin patentin" sellaisena kuin se oli silloin validia tietoa. "Miksi" kysyi broidi. "No jotta saataisiin parempia biisejä vaikkapa radioon."
"Aivan turhaa" sanoi broidi. "Ne jotka siihen pystyy, tietää jo, ja loput ei usko kuitenkaan. Sitäpaitsi se on onnesta kiinni sittenkin kun kaikki on kohdallaan."

Tää on käyty kyllä tuolla Tuottaminen-osastollakin läpi. Paras neuvoni on, että palataan asiaan sitten kun oot sen tuhannennen biisin kirjoittanut valmiiksi asti, sitten niissä alkaa olla jo jotain ideaa.

Anteeksi. En olis sanonut, mutta kun noita Joe Creb'ejä kerran on, niin lienee syytä perustella vastauksensa, kyynisetkin.

"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti