Muusikoiden.net
03.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Musiikkibisnes »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jamendo
1
Michikawa
24.02.2011 12:11:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselleni Jamendo ( http://www.jamendo.com ) on osoittautunut yllättävän toimivaksi tavaksi tuoda omaa musiikkiani julki ja olen myös saanut sille huomattavasti parempaa tuloa kuin olisin koskaan kyennyt perinteistä Teosto/Gramex reittiä saamaan, johtuen siitä, että omien projektieni genret ja tyylit eivät ole radiosoittokamaa. Niitä ei varmastikaan levyinä hirveästi osteltaisi perinteisistä kaupoista, eikä minulla ole kiinnostusta perinteiseen levytuotantomeininkiin, vaan pyrin vain tekemään mahdollisimman laadukasta jälkeä kotistudiossani ja puskea maailmalle, eli käytännössä nettiin suoraan mp3/wav meininkiä.

Jamendo on siis Teostoon kuulumattomille muusikoille tarkoitettu Creative Commons levitysväylä, minne kuka tahansa voi halutessaan omia tuotoksiaan uploadata ja mahdollistaa varsin vapaan latauksen, levityksen ja käytön.

Tämän ohella Jamendo kuitenkin itse tarjoaa yrityksille, hotelleille jne. lisensöintimahdollisuuksia Teostovapaasti, eli lisenssien hinnat ovat huomattavasti perinteisiä halvempia. Jamendo ottaa 50% tuloista ja 50% tulee suoraan artistille. Artistin kannalta diili ei kuitenkaan ole maailman huonoin, koska itse ei tarvitse hoitaa markkinointia tai mitään muutakaan, voi vaan odotella ja katsoa jos/kun diilejä ilmestyy.

Jamendon liikevaihto tuskin on mitään päätähuimaavaa, ja teknisesti sivustolla on turhan usein ongelmia, mutta kaikista pienistä hankaluuksista huolimatta se on ehdottomasti ainakin itselleni ollut paras vaihtoehto ja olen ollut mukanaolooni äärimmäisen tyytyväinen.

Kannattaa harkita, jos miettii itse vaihtoehtoja Teostoon kuulumiselle ja levitysväylille!

http://www.jamendo.com/artist/celestial.aeon.project
jannu
28.02.2011 01:26:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin... Saakos Jamendosta tekijänoikeuskorvausta livekeikoista ja siitä kun joku toinen esittää kappaleitasi jossakin?

"You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti