Muusikoiden.net
03.12.2016

Musiikkibisnes »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jakelusopimus
1
werneri
11.01.2011 23:44:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oisko tietoa em aiheesta , kun tekee omakustanteen miten jakelu kuviot hoidetaan esim sopimus hinnat ym

chachi
16.01.2011 21:06:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Riippuu tietenkin ensimmäisenä siitä mikä jakeluyhtiö haluaa ottaa omakustanteesi jakelun riesak..hallintaansa.

Yleensä määrität itse tukkuhinnan, jonka päälle jakelija leipoo vielä oman katteensa jolla sitten levy myydään kauppaan (tässä kohdassa kauppahinnan saa aika yleisesti kertomalla tukkuhintasi 1.7:llä). Sitten taas että määritätkö itse levylle kiinteän hinnan joka sinun on saatava jokaisesta myydystä levystä vai annatko jakelijan ottaa oman osuutensa summasta (yleensä 25%).

Niin, täytyy myös muistaa, että jakelijat arvostavat EAN-koodia levyssä ja että kyseessä on oikea cd (tai lp) eikä mikään paremmin poltettu/tehdasvalmisteinen CD-R.

Muista myös, että vaikka levy onkin jakelijalla, niin se ei välttämättä tee sinua rikkaaksi tai hävitä levypinoasi automaattisesti about kaikkialle. Joissain tapauksissa kannattaa tuo suoramyyminen liikkeisiin hoitaa ihan itse kun jakelijalla ei välttämättä ole aikaa eikä intoa muistuttaa julkaisusi olemassaolosta jokaiselle kauppiaalle muutenkuin parilla rivillä mahdollisessa viikkokirjeessä.

www.qstock.org/ | www.teatria.com | www.jalometalli.net | www.psychedelica.fi
chachi
21.01.2011 11:25:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja onhan täällä vanhaakin keskustelua aiheesta:

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=2&t=131491&o=20&oo=0

www.qstock.org | www.teatria.com | www.jalometalli.net | www.psychedelica.fi
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti