Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Musiikkibisnes »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Keikkaverotuskuviot
1 2 3 4 5
Tomtom
09.02.2006 09:51:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei sillä ole mitään merkitystä, mista yritysmuodosta sulle maksetaan palkkaa.
 
Tämähän se kai aika hyvin kiteyttää sen pohdinnan, että minkä yritys-tai yhdistysmuodon bändille laittaa. Eroja saattaa olla esim.kaluston hallinnallisessa osassa, mutta palkanmaksun kannalta se on yks p**kan hailee, verottaja vie kaiken kuitenkin. No joo, tuleehan siinä sitten mummot ja vaarit kylvetettyä samalla rahalla. : )
 
"Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M.
killutin
07.05.2007 16:03:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olenko täysin hakoteillä...
Olen opiskelija ja teen kesätöitä verokortilla, tienaan muutamasta kuukaudesta vaikka 6000e. Sivutuloverokortti on ohjelmatoimistollamme, siihen pärähtää n. 1000e/vuodessa.
Mitä saan vähentää verotuksessa?
Mikä on se maaginen 620e?
Jos ostan vaikka kitaran joka maksaa 600e, sen saan vähentää tulonhankkimiskuluina?
Entä jos kitara maksaakin 1000e?
 
varakeef
08.05.2007 11:19:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olenko täysin hakoteillä...
Olen opiskelija ja teen kesätöitä verokortilla, tienaan muutamasta kuukaudesta vaikka 6000e. Sivutuloverokortti on ohjelmatoimistollamme, siihen pärähtää n. 1000e/vuodessa.
Mitä saan vähentää verotuksessa?

 
Sillä ei ole loppupeleissä merkitystä, onko tulo tienattu sivu- vai päätuloverokortilla. Sillä voi olla hyvinkin merkitystä, minkä tyyppisestä työnteosta tulosi koostuvat. Oletan kuitenkin, että esimerkissäsi vain tuo 1000 euroa on sellaista työtä, josta voisi kuvitella kitaran hankinnan tulonhankkimoismenona vähentävänsä.
 
Saat vähentää tulonhankkimisesta aiheutuneet menot: jos soitat kitaraa ja tienaat sillä verollisia tuloja, voit vähentää hankintakustannukset.