Muusikoiden.net
09.12.2016

Lyriikka »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jos amerikkalaiset rokkarit olisivat suomalaisia..
1
mikogale
17.08.2016 17:05:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä luulette, jos esimerkiksi Kurt Cobain, Billy Corgan, Robert Smith, Jim Morrison, yms. amerikkalaiset rocktähdet olisivat olleet suomalaisia, olisivatko he kirjoittaneet lyriikkansa suomeksi, vai englanniksi? Mielipiteitä?
Kysyn mielipiteitänne asiasta siksi, koska itse mietin, että pitäisikö kirjoittaa sanoituksia englanniksi vai suomeksi. Tästäkin voi antaa mielipiteitä mikäli on perusteluja.

leka
18.08.2016 10:42:57

https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=19&t=57576

Det är farligt att leka i hissen
mikogale
21.08.2016 14:10:26

leka: https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=19&t=57576

Tuokin kyllä auttaa tähän mun tilanteeseen, mutta taisin sanoa vähän epäselvästi; haluan siis mielipiteitä, josko ajattelette että esim. Lou Reed olisi kirjoittanut sanansa suomeksi jos olisi ollut suomalainen, vai olisiko mennyt englannilla.

Sergei Fallinen
21.08.2016 16:17:23

mikogale: Tuokin kyllä auttaa tähän mun tilanteeseen, mutta taisin sanoa vähän epäselvästi; haluan siis mielipiteitä, josko ajattelette että esim. Lou Reed olisi kirjoittanut sanansa suomeksi jos olisi ollut suomalainen, vai olisiko mennyt englannilla.

Tuon tason jossitteluihin on vaikea sanoa oikein mitään. Jos Lou Reed olisi kirjoittanut suomeksi, hänestä olisi tullut joku Juicen tms tapainen hahmo, ja sitten taas jostain tyypistä Amerikassa olisi tullut Lou Reed Lou Reedin paikalle. Rock-tähteys on aika paljon yhteiskunnallinen ja liiketoiminnallinen kysymys eikä kukaan ole korvaamaton. Jos bisnes kaipaa määkivää narkkaria (esimerkiksi), sellaisia on jonossa kymmenen tai sata, mutta vain yhdellä voi käydä tuuri ja olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan.

Jos ihan Lou Reediä tyyppinä miettii niin luulen, että olisi tehnyt juuri sitä, mikä huvittaa, turhan itsetietoisen viivyttelyn sijaan. Ehkä jopa kokeillut molempia ja katsonut kumpi tuntuu oikeammalta.

vain taito on rajana
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti