Muusikoiden.net
07.12.2016
Rockway LIVE! Joka maanantai ja keskiviikko klo 17-19 

Lyriikka »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mistä ammennatte aiheet sanoituksiin?
1
Jake24-25
25.01.2013 17:46:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen aloittanut juuri lyriikoiden kirjoittamisen ja olen keksinyt mistä otan aiheet omiin sanoituksiini. Olen pitänyt unipäiväkirjaa josta otan aiheet sanoituksiini. Lyriikkani siis perustuvat unissa näkemiini hahmoihin, tapahtumiin jne. Mistä te muut otatte aiheenne?

dts9624
26.01.2013 13:41:49

Arkisista havainnoista ammennan aiheet.
Tarkkailemalla tuotoksiani syntyy taide.

Old Joe
26.01.2013 22:49:15

dts9624: Arkisista havainnoista ammennan aiheet.

Aamen tälle!
Voin saada aiheen myös musiikista, tai vaikkapa jonkun vanhan muiston palautumisesta. Jokun toisen tekemä sanoitus voi myö inspiroida.

Tarkkailemalla tuotoksiani syntyy taide.

Paitsi että ei synny taidetta :)

Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä.
SossunRahoil
23.06.2013 13:37:35

Selailen wikipediaa ja kun vastaan tulee kiinnostava aihe, siitä on helppoa alkaa kirjoittamaan. Ja helpointahan on kirjoittaa sanoituksia semmosista aiheista, jotka itse kokee kiinnostavana.

"Kokoo kokko." "Koko kokkoko?" "Koko kokko."
barclay
27.06.2013 20:04:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elävästä elämästä yleensä. Joskus tulee tosin kirjotettua mitä nyt sattuu mieleen tulemaan..

Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli www.mikseri.net/kostiainenproj
minea
01.07.2013 18:38:48

Elämän tilanteista...sen hetkisistä fiiliksistä. Lyriikat ovat vähän kuin päiväkirja.

mondo
01.07.2013 20:25:21

Ilot,surut,tapahtumat ympärillä isot sekä pienet,fiktiot ja faktat,kaikesta voi väsätä laulun.

Berzerkowitz
07.07.2013 16:33:10

Monta kertaa on lähtökohtana ollut jokin kirja tahikka sarjakuva minkä olen lukenut tai leffa minkä olen nähnyt tai jokin reaalimaailman tapaus mistä olen kuullut. Siihen on sitten omia juttuja heitelty mukaan jonkin verran.

Tiedä sitten mitä siitä tulisi jos jättäisikin fiktiot väliin tai tekisikin ihan 100% omakohtaisista jutuista. Et tulisko aivan yyber-tylsää kamaa vaiko ei.

Koivulahti
30.07.2013 01:55:00 (muokattu 30.07.2013 01:57:28)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan mistä tahansa. Tuntosarvet auki vaan ja ahkerasti ajatuksia paperille, niin siitä se lähtee.

Valmiiseen sävellykseen kirjoittaessa, sävellys usein johdattelee minut johonkin omaan maailmaansa josta sitten alan pukea tunnetiloja ja tunnelmakuvia sanoiksi.

Vastaavasti kun kirjoitan tekstiä sävellettäväksi on taustalla usein tarve sanoa jotakin. Jokin pakko on pistää sanoja riviin ja koittaa niillä kääntää maailmaa hitusen parempaan suuntaan tai kiinnittää ihmisten huomio johonkin tiettyyn epäkohtaan.

Silloin kun teksti ja sävel syntyvät samanaikaisesti en aina itsekään tiedä mitä olen tekemässä tai mitä on tulossa. Sitä vaan upputuu tekemiseensä ja lopputuloksena syntyy jotain mikä tuntuu kielenpäällä kivalta ja soundaa hyvältä. Jälkikäteen tarkasteltuna sitä välillä ihmetteleekin, että: "Mistähän nuokin ajatukset oikein kumpuavat vaikka on kyllä hyvin sanottu!" ;-)

Kaikki tiet johtaa Roomaan. Sama se minkä niistä valitsee. Yhdellä sitä on heti perillä - toisen kanssa taas pääsee ihailemaan maisemia.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti