Muusikoiden.net
04.12.2016
The Bassbreaker™ Guitar Amplifier Series | Fender® 

Lyriikka »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sanoitus: Kuivakukkainen seppele
1
oo-p
09.05.2010 22:51:38 (muokattu 11.05.2010 18:55:26)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitkästä aikaa jotakin vähän tuoreempaa, eli kappale joka on saanut alkunsa viimevuoden syyskuussa, eläessäni aika vaikeaa aikaa.. Pitkään epäröin, enkä oikein uskaltanut pistää tätä tänne näytille, sillä tämä on kuitenkin mahdollisesti tuleva bändibiisi, mutta ei vielä edes seuraavalle levylle, vaan jonnekin tulevaisuuteen..

Jotenkin tässä tekstissä on minulle kauhean voimakas tunnelataus, sillä se on jotenkin niin.. Julma. Jos niin voisi sanoa. Kaikessa naivistisuudessaan. Tästä tulee jopa vähän paha mieli itselleni.

Nauhoittelin kappaleesta myös melkoisen pelkistetyn äänitteen kuultavaksenne:
http://dl.dropbox.com/u/4285848/Kuivakukkainen_seppele.mp3
ralli löytyy myös täältä: http://www.harhakuva.org/view/166457

Kuivakukkainen seppele (en tiedä onko nimi vielä lopullinen)

Mukanani minulla on
kuivakukkainen seppele
ja pieni rasia kaikkea
sinulle keräämääni kaunista

Heräsin tänäyönä
enkä saanut enää unta
Kuu tuijotti lempeästi
kuiskasi minut mukaansa

"Tule nyt, niin näytän sinulle tien
opastan sinut perille.
Tule nyt, niin kerron missä hän on
jolle olet säästänyt kauneimmat asiasi."

Mukanani minulla on
kuivakukkainen seppele
ja pieni rasia kaikkea
sinulle keräämääni kaunista

Mutta Kuuta ei näy enää
Kuu on minut pettänyt
ja kuka saattaisikaan minut
perille nyt?

Vain viluani yskin
ja pimeyskin pelottaa

Kun minä en osaa enää suunnistaa
Huudan - kunpa tulisit katsomaan
Tämän kaiken olen säästänyt sinua varten
sillä en omista mitään kauniimpaa
(ennen kun sinut saan)

Kuljin pienet jalkani verille
itkin silmäni rakoille
en löydä takaisin kotiini, en luoksesi
perille mihinkään

Huusin ääneni kuulumattomaksi
voi kunpa meitä olisi kaksi
Huusin ääneni kuulumattomaksi
voi kunpa meitä olisi kaksi

Seppele ei lämmitä
sen tuuli repii käsistäni
Ystävän, jota odotin luo
uskoin kadottavan ikäväni

Pettäjä Kuu
Pettäjä Kuu
Pettäjä Kuu
Tikareita selässäni

Terve, ja kiitos kaloista! ..Delay, missä viivyt?!
soihtu55
11.05.2010 21:45:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En nyt lähde erittelemään sanoja, vaan tunnelman kokonaisuutta, mitä olet saanut aikaiseksi sävellykselläsi ja laulullasi. Tunnelma on aito, ja äänesi sopii hyvin tähän kappaleeseen. Yksi asia jonka tekisin toisin, on kertosäkeen voimakkuus, se hyppää minusta liikaa esiin tästä kauniin hennosta kappaleesta.

Tiedän, että kertosäe on usein ikäänkuin "kuningas" kappaleessa, joka jylisee ja kiinnittää huomion. Mutta tässä en nostaisi, sitä niin esiin. Mutta makunihan poikkeaa usein valtavirrasta, joten siihen ei ole luottamista tietenkään, vain yksi mielipide.

oo-p
11.05.2010 21:56:41

soihtu55: En nyt lähde erittelemään sanoja, vaan tunnelman kokonaisuutta, mitä olet saanut aikaiseksi sävellykselläsi ja laulullasi. Tunnelma on aito, ja äänesi sopii hyvin tähän kappaleeseen. Yksi asia jonka tekisin toisin, on kertosäkeen voimakkuus, se hyppää minusta liikaa esiin tästä kauniin hennosta kappaleesta.

Tiedän, että kertosäe on usein ikäänkuin "kuningas" kappaleessa, joka jylisee ja kiinnittää huomion. Mutta tässä en nostaisi, sitä niin esiin. Mutta makunihan poikkeaa usein valtavirrasta, joten siihen ei ole luottamista tietenkään, vain yksi mielipide.

kiitos. Valtavirtaa vastaanhan tässä on itsekki koitettu uida jo aikamoinen aika.. :)

Oikeastaan tuossa kappaleessa varmaan tunnelma on se juttu jota olen enemmän koittanut tallentanut kuin yksittäisiä rivejä. Kertosäe loikkaa tuossa äänitteessä korville varmaan juurikin siksi, kun se on vain tuollainen suoraan vetästy ja soitonvoimakkuuden vaihtelu on tallentunut sellaisenaan sitten nauhalle..

Mukavaa, jos kuitenkin jotain välittyi :)

Hansu E
19.05.2010 21:57:24

Turhaan ujostelit tuon esityksen tänne laittamista - oikein upea kokonaisuus, ja varmasti pystyt parhaiten tulkitsemaan tekstin merkityksen noin ihan itse...

Hyvin vahva tulkinta, minun täytynee ottaa oppia itsekin Sinusta, kuinka tekstiä voi tulkita sydämestään asti...

Älä piilottele tuollaisia sävellyksiä, ja itsekin olen vahvan musiikin ystävä, mutta ymmärrän myös tuon Merjan (soihtu55) kannan herkän kappaleen suhteen, vaikka teenkin samoja ratkaisuja itsekin, kuin Sinä tuon kertosäkeesi kanssa.

Anna mennä vain..!

oo-p
19.05.2010 22:08:56

Hansu E: Turhaan ujostelit tuon esityksen tänne laittamista - oikein upea kokonaisuus, ja varmasti pystyt parhaiten tulkitsemaan tekstin merkityksen noin ihan itse...

Hyvin vahva tulkinta, minun täytynee ottaa oppia itsekin Sinusta, kuinka tekstiä voi tulkita sydämestään asti...

Älä piilottele tuollaisia sävellyksiä, ja itsekin olen vahvan musiikin ystävä, mutta ymmärrän myös tuon Merjan (soihtu55) kannan herkän kappaleen suhteen, vaikka teenkin samoja ratkaisuja itsekin, kuin Sinä tuon kertosäkeesi kanssa.

Anna mennä vain..!

:) Suuret kiitokset!

Ehkä se, mikä tuosta kappaleesta tekee minulle vähän erityisen, on se, että se on jopa omasta mielestäni huomattavan naiivi ja siksi minulle ehkä niin lähellä aitoa, kuin tässä jamassa voi olla.

Bändin kanssa tällaisia juttuja saa ehkä vähän piilotettua, mutta yksinään siinä ei ole ketään tukemassa esitystä ja siksi siinä samalla sekä suojautuu jotenkin noissa hiljaisissa kohdissa, että sitten kun kertosäe antaa tilaisuuden päästä ääntämään kovemmin, niin siinä taas sitten tavallaan suojelee itseään "meluamalla". ..Jos tuo "alastomuus" kuuluu lopputuloksesta, niin se on omasta mielestäni oikeastaan aina hyvä ja tavoiteltava asia..

Mahtavaa, että pidit :)

oo-p
31.05.2010 18:14:50

Nyt löytyy myspacesta kappaleen jalostetumpi äänite, jossa balanssi on ehkä paremmin kohdillaan:
http://www.myspace.com/ossiop

Hansu E
01.06.2010 10:35:44 (muokattu 01.06.2010 10:58:35)

Käynpä minäkin tutkimassa. Hyvä.

Hyviä biisejä Sinulla siellä. Hienoa, että uskallat kokeilla kaikkea rohkeasti, efektejä, ym. Minusta ovat aika omaperäisiä biisejä, kansanmusiikkiin viittaavia.

Tykkäsin kovasti "Surusta". Se oli mielenkiintoinen ja uteliaisuutta herättävä, hyvä sävellys.

Moi.

oo-p
01.06.2010 13:12:48

Hansu E: Käynpä minäkin tutkimassa. Hyvä.

Hyviä biisejä Sinulla siellä. Hienoa, että uskallat kokeilla kaikkea rohkeasti, efektejä, ym. Minusta ovat aika omaperäisiä biisejä, kansanmusiikkiin viittaavia.

Tykkäsin kovasti "Surusta". Se oli mielenkiintoinen ja uteliaisuutta herättävä, hyvä sävellys.

Moi.

:) Kiitos.

Olen äänittänyt kaikki nuo kappaleet yksin kotonani. Surusta on minulle ehkä kaikkien aikojen henkilökohtaisin laulu (kuulostaapa taiteelliselta), ja siteerasin sen tekstiin yhtä Aale Tynnin runoa, jotta sain pois sitä kauheaa raskautta, joka tekstissä muuten on.

Tavoite on ollut noiden efektien avulla käyttää omaa ääntäni ikäänkuin yhtenä instrumenttina muiden lomassa. Todella mukavaa, jos herätti kiinnostusta. :)

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti