Muusikoiden.net
11.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Demostudio »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kimi Paunonen : AFL (Rock/Pop)
1
Demostudio
11.10.2009 04:38:17
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bändin nimi: Kimi Paunonen
Kappaleen nimi: AFL

Genre: Rock/Pop

URL: http://maihinnousu.net/s/?song_id=5476 (Mp3)

Kappaleessa ei ole laulua/laulumelodiaa, koska laulaminen ei allekirjoittaneelta onnistu! Kommentteja ja ideoita olen valmis vastaanottamaan.

Luomala
14.10.2009 22:40:43

"hakemaasi kappaletta ei löydy maihinnousun palvelimelta" kuului ilmoitus.
Niin että ei ollut mitään melodiaa. Ehkäpä elämä silti jatkuu kuitenkin. Odotamme innolla melodioita, vaikka tämä tuntemamme maailma on jo muutaman hassun miljardin vuoden kuluttua mennyttä. Punainen jättiläinen ahmaisee meidät ja luhistumme sen jälkeen mustaksi aukoksi joka vääristää aika-avaruutta ja jopa kimi paunosen nuotteja, luulisin.

Les Paul
15.10.2009 05:43:50

Mä vähän odotinkin kyseiseltä jäseneltä kommenttia, mutta että näinkin analyyttinen kommentti ja vielä kuulematta kappaletta! Mieshän on puhdas ammattilainen.

Linkki on näköjään mennyt väärin tuohon osoitteeseen, joten tässä oikea linkki,

http://maihinnousu.net/s/?song_id=5594

-kimi-

High School is like a spork: it's a crappy spoon and a crappy fork, so in the end it's just plain useless. -John Mayer-
Luomala
15.10.2009 08:11:37 (muokattu 15.10.2009 08:20:30)

No nytpä linkki toimi. Eipä tässä pahemmin vääristymiä nuoteissa löytynyt, joten meilläkin on vielä toivoa.

Ovela juttu. Syntikka teki työtään taustalla ja siihen päälle sitten maalailtiin muita juttuja. Ovelia ääniä soljui luurista toiseen maltillisesti.
Tämähän kaipaisi mielestäni kunnon rummut ja basson. Lauluakin kaipailin.
Biisi oli varmaan rakenneltu tuon ovelan syntikkajutun varaan tarkoituksena instrumentaalibiisi. Siihen on paha mennä laulumelodiaa väkisin sovittamaan.

Instrumentaalibiisien ongelma on saada jollain biisi kantamaan loppuun asti. Tässä oli siinä mielessä onnistuttu, että odottelin mielenkiinnolla uusia pieniä yksityiskohtia. Tosin ei niitä sitten kovin paljon tullut.
Oliko mielessä eminence front tuohon syntikka juttuun, vai ihanko hatusta repäsit?

Joo. Ammattilainenhan minä, tosin en muusiikin alalta. Puhdaskin, mutta vain päällisin puolin. Musiikki ja japanin kieli on minulle vähän sama asia. Kuuntelen kyllä sujuvasti, mutta mitään en ymmärrä.

Les Paul
15.10.2009 15:57:03

Syntikka? Ei ole syntikkaa ollenkaan kyseisessä kappaleessa. Kaikki raidat pumpuraidan päällä on pelkkiä kitaroita. Rummut on kasattu valmiista loopeista joten kunnon rummut toisivat kyllä paljon lisää.

-kimi-

High School is like a spork: it's a crappy spoon and a crappy fork, so in the end it's just plain useless. -John Mayer-
Luomala
15.10.2009 17:44:39 (muokattu 15.10.2009 17:46:58)

Ai samperi. Aika hyvin kyllä saat lähes kellontarkasti sen tausta jutun sinne kitaralla.
Minulla oli syntikassa lähes samanlainen saundi, joka syntyi yhtä nappia painamalla. Kun siihen laitto humanizen, niin lähellä oli.

No, sama se millä se on tehty, lopputulos ratkaisee. Tämäkin biisi vaan paranee useammin kuultuna. Rummut on kapiset. Nykyäänhän on hyviä VST-plugareita rumpuihin. Kun ei käytä niissäkään valmiita looppeja, vaan tekee lyönnit itse vaikka koskettimistolla, niin johan paranee homma. Itse en käytä lainkaan valmiita rytmejä.

Hämäsi kun taustasaundit oli niin syntikkamaisen kliinit jotenkin. Hyvä biisi.

Les Paul
16.10.2009 04:53:20

Se kitara siellä taustalla on toi mun CP-60's Strato Logic 9:n Vox-mallinnuksen läpi kahdella delaylla ja kompuralla. Noita erilaisia rumpusoftia mun seuraavaksi on tarkoitus alkaa tutkiskelemaan, koska nuo GarageBandista ja Logicista valmiina löytyvät loopit on jotain ihan hirveätä. Oisko sulla heittää jotain hyviä plugarivinkkejä noiden rumpujen kanssa pelailuun?

-kimi-

Luomala
16.10.2009 10:15:32

Helekutin hyvät on saundit siellä taustakitarassa. Delaylla varmaan on osansa tuossa hommassa. Vähän samaa olen itsekin etsinyt.

Itse käytän kahta rumpuplugaria tilanteen mukaan. Ez Drummer ja Addictive Drums.
Molemmat on hyviä. addictivessa on paljon enemmän säätöja ja paremmat saundit ja se ei haukkaa prossua lähellekään niin paljon kuin ez-drummer. Ez on taas helpompi käyttää. Molempi parempi.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti