Muusikoiden.net
10.12.2016

Demostudio »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Samuli : Masterplan (Rock/Pop)
1
Demostudio
07.10.2009 22:13:24
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bändin nimi: Samuli
Kappaleen nimi: Masterplan

Genre: Rock/Pop

URL: http://www.myspace.com/rocksamuli (Mp3)

Rokkibiisi synakuvion päälle? No ihmetelkää itse!

samulirask
07.10.2009 22:36:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitoin MySpacen osoitteeksi, koska sieltä ainakin näkee, montako kertaa biisiä on soitettu. Menkää tosiaan ja hämmästykää! (tai jotain...)
Luomala
09.10.2009 21:27:04

Jaahas. Meikähän on sitä mieltä että tässä on aineksia jopa. Mutta.
Tuo syntikka saundi ottaa hermoon. Luultavasti samalla vehkeellä tehty nuo rummutkin. Ehkä se on ajateltu tehokeinoksi.
Jos tässä olisi paremmat rummut, syntikka huitsin nevadassa ja parempi laulaja, niin tämähän olisi perhanan hyvä!
Voihan se olla, että eväät plugareiden ja muiden vehkeiden osalta, mitä ne sitten ovatkaan, ovat tuossa. Niillä tehdään mitä on. Niinhän sitä meikäkin ja lopputulos on semmoinen omalla kohdalla ettei niitä tänne sentään herrajjumala.
tämä sentään on kelpo.

samulirask
09.10.2009 23:10:26

eskopoika: Jaahas. Meikähän on sitä mieltä että tässä on aineksia jopa. Mutta.
Tuo syntikka saundi ottaa hermoon. Luultavasti samalla vehkeellä tehty nuo rummutkin. Ehkä se on ajateltu tehokeinoksi.
Jos tässä olisi paremmat rummut, syntikka huitsin nevadassa ja parempi laulaja, niin tämähän olisi perhanan hyvä!
Voihan se olla, että eväät plugareiden ja muiden vehkeiden osalta, mitä ne sitten ovatkaan, ovat tuossa. Niillä tehdään mitä on. Niinhän sitä meikäkin ja lopputulos on semmoinen omalla kohdalla ettei niitä tänne sentään herrajjumala.
tämä sentään on kelpo.

No niin sitä pitää! Olen aika monta vuotta tehnyt musaa juuri näin tarkoituksenani vain julkaista sitä netissä. Näiden vuosien aikana, mitä musaani on ollut netissä esillä, olen saanut palautetta ehkä yhden käden sormilla laskettavan määrän kertoja. Eli kiitos näistä sanoista!

Heh, ihan mielenkiintoista palautetta... juuri tuota synasoundia hain suorastaan aika monta viikkoa ennen kuin tuohon olin tyytyväinen. Rummut rakentelin luupeista ja Garagebandin rumpusoundeista yhdistelemällä, ja parempaan en pystynyt.

Sinänsä olet Eskopoika osunut asian ytimeen mitä esitykseen tulee soiton ja laulun osalta. En itsekään allekirjoita tekelettäni täysin muilta kuin sävellyksen ja bassoraidan osalta. Mutta toisaalta: Tämä tuotos on kokonaan minun käsialaani ensimmäisestä ideasta aina tuohon äänitys- ja tuottamispuoleen asti. Parempaan en vain pysty yksin. Unelmamaailmassa minulla olisikin hyvä bändi, jonka kanssa näitä ideoita pystyisi kehittämään ja toteuttamaan. Mutta näillä mennään, niin kuin sanonta kuuluu...
Luomala
10.10.2009 10:36:16

Alussahan sitä opettelee soittamaan toisten biisejä, mutta ei minulla ainakaan mielenkiinto pysy muuten kuin omia biisejä kehittelemällä. Alussahan ne on huonoja, mutta kun pikkuhiljaa oppii musiikista jotain , ne on vielä huonompia.Mutta perskules, ne ihan omia. Kukaan ei voi tulla sanomaan, että eihän se noin voi mennä. Sanoo että kyllä se kuule, jumaliste, näin menee.

riniti
10.10.2009 20:23:40

eskopoika: Mutta. Tuo syntikka saundi ottaa hermoon. - - - Jos tässä olisi paremmat rummut, syntikka huitsin nevadassa ja parempi laulaja, niin tämähän olisi perhanan hyvä!

Minua syntikkasaundi nimenomaan ei ottanut hermoon. Jostakin syystä kuulin Masterplanin kahvoissa Pistepirkon! Hyvä biisi. Vaikutteita on ainakin tähän kipaleeseen putoillut sekä Purplen että Whon tahoilta. Procol Harumkin kipaisi paikalla...

Olisi kiva kuulla kappale jossa tekijä on saanut miksattua raidat kunnolla esiin ja jossa laulun puutteet on jotenkin kuitattu - vaikkapa hiukan puhemaisemmalla laululla ja taustoilla. Vai onko laulu vain epävarmaa? Kerrostalossa äänitetty?

Biisit on omin kätösin tehty, alusta loppuun.

Komppaan.

Aika ei ole lukujärjestys. Mahdottomat asiat on alettava heti. (Paavo Haavikko)
samulirask
10.10.2009 21:54:14 (muokattu 10.10.2009 21:59:02)

riniti: Minua syntikkasaundi nimenomaan ei ottanut hermoon. Jostakin syystä kuulin Masterplanin kahvoissa Pistepirkon! Hyvä biisi. Vaikutteita on ainakin tähän kipaleeseen putoillut sekä Purplen että Whon tahoilta. Procol Harumkin kipaisi paikalla...

Olisi kiva kuulla kappale jossa tekijä on saanut miksattua raidat kunnolla esiin ja jossa laulun puutteet on jotenkin kuitattu - vaikkapa hiukan puhemaisemmalla laululla ja taustoilla. Vai onko laulu vain epävarmaa? Kerrostalossa äänitetty?

Biisit on omin kätösin tehty, alusta loppuun.

Komppaan.

Kiitos palautteesta! Tätä laulusuoritustani itse asiassa pidän näistä netissä olevista biiseistä melko hyvänä. Äänitin laulut lomareissulla vähän syrjemmässä... Noita mainittuja laulusuoritusten kerrostaloversioita löytyy tosiaan noista muista biiseistä yllin kyllin. Siellä kun ei yksinkertaisesti kehtaa vetää täysillä. Mutta en tosiaankaan ole mikään omien biisieni optimilaulaja - esim. Paul Rodgers voisi olla aika hyvä (Pete Townshend voisi sanoittaa!).

Noista raitojen esiinmiksuksesta... Tulee kieltämättä laitettua aika paljon kamaa näihin biiseihin, kun se kerran on nykyään mahdollista (vanha neliraitaveteraani muistelee). Sinänsä kovin hyviä miksusfasiliteetteja ei kotoa löydy, joten jälleen kerran: Näillä mennään.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti