Muusikoiden.net
07.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Demostudio »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Radio Dial : When The Night Is Over (Metalli)
1
Demostudio
07.09.2009 16:54:15
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bändin nimi: Radio Dial
Kappaleen nimi: When The Night Is Over

Genre: Metalli

URL: http://www.myspace.com/radiodial (Mp3)

Bändimme esikoinen. Arvosteluja ja kritiikkiä kiitos.

Takajeejee
07.09.2009 16:56:12 (muokattu 07.09.2009 16:59:06)

En nyt tiedä mihin genreen ton tarkalleen sijoittaisi.

Joku genrepoliisi neuvokoot paremmin

Scars80
09.09.2009 00:45:43 (muokattu 09.09.2009 00:46:13)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanotaanko että olishan tässä jotain potentiaalia......

Mutta korjattavaa helvetisti. Temmot menee minne sattuu ja se laulu... nuotilleen kun osuis voisi olla ihan toimivaakin mutta nyt mulla kyllä sattu korviin ja ikävästi.

Elikäs tarkkuutta taimeissa ja laulajalle reilusti koulutusta ja tarkaavaisuutta nuoteissa.

Ei mulla muuta tähän hätään.

Simo78
09.09.2009 18:57:52

Taimeissa on joo korjailtavaa, mutta siltikin parempi että itse soitettua eikä vempaimilla korjailtua. Aika monet nykyhevibändit vaan kuullostaa ihan liian koneilta, että mä niitä jaksaisin kuunnella. Lauluista tuli mieleen at the drive-in ja soitossa oli ihan kivaa svengiä. Virheistä huolimatta jaksoin pariin kertaa kuunnella, yleensä nää demostudion tuotokset jää puoleen kertaan:-D. Etenkin hevibändit...

Takajeejee
09.09.2009 22:47:58

Hee joo rumpali ei o ennen soittanu metronomin kanssa joten.. =) Laulajamme ei ole laulutuntejakaan ottanut =) Nooh näiden ongelmien kanssa painien seuraavia nauhotuksia kohti!

Simo78
09.09.2009 23:05:06

Takajeejee: Hee joo rumpali ei o ennen soittanu metronomin kanssa joten.. =) Laulajamme ei ole laulutuntejakaan ottanut =) Nooh näiden ongelmien kanssa painien seuraavia nauhotuksia kohti!

Ainakaan itse en pidä klikkiä minään itseisarvona, tai vaikka sen kanssa soitetaan, niin se voi mun mielestä olla vain "ohjenuora" rumpalille, ettei taimi elä liikaa. Nykypäivänä taitaa vaan aika suuressa osassa levyjä olla rummut liiankin klikkiin siirreltyjä, ainakin hevigenressä. Mä en usko että soittajat ois muka niin paljon entistä parempia:-D

Takajeejee
10.09.2009 14:14:00

Simo78: Ainakaan itse en pidä klikkiä minään itseisarvona, tai vaikka sen kanssa soitetaan, niin se voi mun mielestä olla vain "ohjenuora" rumpalille, ettei taimi elä liikaa. Nykypäivänä taitaa vaan aika suuressa osassa levyjä olla rummut liiankin klikkiin siirreltyjä, ainakin hevigenressä. Mä en usko että soittajat ois muka niin paljon entistä parempia:-D

Toi on kyllä ihan totta.

Bobana
11.09.2009 23:32:22

Kyllä pahimmat ryssät oli tossa kitaristilla tai k-teilla. Ei rumpali paljoakaan sekoillut.

Paljon on vielä hakemista mutta ei tää helppoa ole.

Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
strophe
12.09.2009 09:35:06

Kyllä tätä mieluummin kuunteli kuin turpaansa otti. Potentiaalia periaatteessa löytyisi, mutta sovituksista täytyy saada mielenkiintoisempia. Rumpali oli nyt sivuosassa, mutta tämänkaltaisessa musiikissa se ei käy päinsä. Raskaampi rock on rumpuvetoista tavaraa ja jos se sektori ei toimi, koko homma murtuu. Ja laulaja tunneille. En voi painottaa tätä tarpeeksi. Laulajaan kiinnitetään ensimmäisenä huomiota ja jos se huomio on negatiivissävytteistä... noh... arvannette varmaan?

Potentiaalia löytyy. Treeniä lisää.

~Volyymi korvaa puuttuvan taidon~ www.mikseri.net/sapiska
Takajeejee
14.09.2009 16:30:25

strophe: Kyllä tätä mieluummin kuunteli kuin turpaansa otti. Potentiaalia periaatteessa löytyisi, mutta sovituksista täytyy saada mielenkiintoisempia. Rumpali oli nyt sivuosassa, mutta tämänkaltaisessa musiikissa se ei käy päinsä. Raskaampi rock on rumpuvetoista tavaraa ja jos se sektori ei toimi, koko homma murtuu. Ja laulaja tunneille. En voi painottaa tätä tarpeeksi. Laulajaan kiinnitetään ensimmäisenä huomiota ja jos se huomio on negatiivissävytteistä... noh... arvannette varmaan?

Potentiaalia löytyy. Treeniä lisää

Rumpukompeista ja laulumelodiasta yritettiin tehdä, noh, ei niin monimutkaisia johtuen just tosta että ei mitään pro -soittajia olla. Ja kitaroilla ei viittiny mitään sooloilua, ois tullu vaan sanomista =)

strophe
14.09.2009 17:22:17

Takajeejee: Rumpukompeista ja laulumelodiasta yritettiin tehdä, noh, ei niin monimutkaisia johtuen just tosta että ei mitään pro -soittajia olla. Ja kitaroilla ei viittiny mitään sooloilua, ois tullu vaan sanomista =)

No joo, siinä tapauksessa. Itse harrastan paljon taidon ylärajalle säveltämistä, jolloin biisiä treenatessa kehittyy jatkuvasti. Jos kappaleessa ei ole itselleen haastetta, on sitä tylsä soittaa yksikseen. Keikka on sitten asia erikseen, yleisölle on helvetin siistä soittaa vaikka A-mollia puolen tunnin ajan. Oman bändin kanssa on kätevää se, että meillä kitaristeilla on erilaiset erityisosaamisalueet, eli molemmilla on jäätävä määrä treenaamista aina, kun toinen säveltää toiselle juttuja. Suosittelen. Saa sitä paitsi nauraa ja ilkkua toiselle, jos ja kun ei heti opi. :D

~Volyymi korvaa puuttuvan taidon~ www.mikseri.net/sapiska
Takajeejee
16.09.2009 23:10:53

strophe: No joo, siinä tapauksessa. Itse harrastan paljon taidon ylärajalle säveltämistä, jolloin biisiä treenatessa kehittyy jatkuvasti. Jos kappaleessa ei ole itselleen haastetta, on sitä tylsä soittaa yksikseen. Keikka on sitten asia erikseen, yleisölle on helvetin siistä soittaa vaikka A-mollia puolen tunnin ajan. Oman bändin kanssa on kätevää se, että meillä kitaristeilla on erilaiset erityisosaamisalueet, eli molemmilla on jäätävä määrä treenaamista aina, kun toinen säveltää toiselle juttuja. Suosittelen. Saa sitä paitsi nauraa ja ilkkua toiselle, jos ja kun ei heti opi. :D

Siisjoo tottakai sitä reeneissä vetää/veti paljon oman tason yläpuolelle sävellettyjä kappaleita, mutta parempi se nyt on äänittää sellanen joka kaikilta sujuu suht hyvin =) ku sellanen jossa kaikki takkuilee vitusti enemmän.

Simo78
17.09.2009 19:39:08

Takajeejee: Siisjoo tottakai sitä reeneissä vetää/veti paljon oman tason yläpuolelle sävellettyjä kappaleita, mutta parempi se nyt on äänittää sellanen joka kaikilta sujuu suht hyvin =) ku sellanen jossa kaikki takkuilee vitusti enemmän.

Mä taas sanoisin, että himassa tai yksin treenatessa voi vetää ylikykyjen, mutta kun bändi treenaa yhdessä niin silloin ei! Kuitenkin sitä "helppoa" yhteissoittoakin tarvii reenata, tai tietenkin jos on vaan niin vitun hyvä, niin silloin voi vetää vaikka mitä:-D. Mä en kyllä kuulu tuoho joukkoon...

Takajeejee
19.09.2009 14:18:25

Simo78: Mä taas sanoisin, että himassa tai yksin treenatessa voi vetää ylikykyjen, mutta kun bändi treenaa yhdessä niin silloin ei! Kuitenkin sitä "helppoa" yhteissoittoakin tarvii reenata, tai tietenkin jos on vaan niin vitun hyvä, niin silloin voi vetää vaikka mitä:-D. Mä en kyllä kuulu tuoho joukkoon...

En nyt tarkoittanut että jokaikinen biisi on 100000000x tason yläpuolella. Mutta ku reenaa pätkissä ni kyllä saa aikahyvin onnistumaan. Eikä tarkotus ole saada itteään kuullostaa täsmälleen toiselta artistilta

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti