Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: MS Audiotron-mikseri
1 2
kurmo
04.01.2005 08:39:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näistä lienee jollakulla käyttökokemuksia ja mielipiteitä? Voisi olettaa, että tällainen on projektistudioon vähintään tarpeeksi hyvä peli? Sain 26-kanavaisen tuommoisen jota olen tässä alkamassa kunnostella. Urakan kannattavuus tosin hienoisesti epäilyttää. Soundaako nää hyvältä?
 
"En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy
Niskamies
04.01.2005 12:50:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uskoisin että urakka kannattaa. Matti on mulle sanonut että noissa vehkeissään käytti laatukomponentteja ja ettei paskoja ole ne.
 
Meitsi on meshissä.
PL
04.01.2005 13:13:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uskoisin että urakka kannattaa. Matti on mulle sanonut että noissa vehkeissään käytti laatukomponentteja ja ettei paskoja ole ne.
 
Pitää kuitenkin muistaa, että laatukomponentti 30v. sitten ei ole laatukomponentti nykyisellä mitta-asteikolla katsottuna.
 
Kotimaista laatutuotantoa aikakaudelta jolloin kaikki vehkeet piti tehdä kotimaassa. Jos ko. värkki ei ole aivan loppuunhinkattu niin tekeehän se sen mihin on suunniteltukin. Loppuunajetun pöydän huoltaminen ei todennäköisesti ole ainakaan taloudellisesti kannattavaa ja kulutusosien saaminenkin tuon aikakauden vehkeisiin saattaa olla vaikeaa.
 
kurmo
04.01.2005 13:30:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitää kuitenkin muistaa, että laatukomponentti 30v. sitten ei ole laatukomponentti nykyisellä mitta-asteikolla katsottuna.
 
Kotimaista laatutuotantoa aikakaudelta jolloin kaikki vehkeet piti tehdä kotimaassa. Jos ko. värkki ei ole aivan loppuunhinkattu niin tekeehän se sen mihin on suunniteltukin. Loppuunajetun pöydän huoltaminen ei todennäköisesti ole ainakaan taloudellisesti kannattavaa ja kulutusosien saaminenkin tuon aikakauden vehkeisiin saattaa olla vaikeaa.

 
Testailin tiskin tässä aamupäivän mittaan ja totesin että kävipä tuuri. Yhden stereokanavan toinen puoli on pimeänä, mutta muuten homma pelaa huomattavan hyvin. Ei juuri kohise, potikat eivät rahise tai pauku, ja veikaten tuo kohinakin häipyy kun virtalähteistä vaihtaa suotokonkat. Kohta on siis 26 kanavan verran muuntajilla varustettuja etuasteita vieretysten.
 
"En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy
samic
04.01.2005 17:50:47 (muokattu 04.01.2005 18:04:33)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näistä lienee jollakulla käyttökokemuksia ja mielipiteitä? Voisi olettaa, että tällainen on projektistudioon vähintään tarpeeksi hyvä peli? Sain 26-kanavaisen tuommoisen jota olen tässä alkamassa kunnostella. Urakan kannattavuus tosin hienoisesti epäilyttää. Soundaako nää hyvältä?
 
Itte ostin tuossa jokuaika sitte MS:n pöydän,lars lundahlin muuntimet o pöydässä ja kyllä etuset on todella hyvät.
soundaa ainakin tämä pöytä.
mulla on jääny toi SPL channel one käyttämttömäks pöydän jälkeen ;(
 
laitas kuva pelistä tahtoo nähä....
 
EDIT:tää pöytä on 80-luvun lopulla väsätty
kuva: http://www.morianband.com/rojut/etu.jpg
 
kalaman
Thomas
04.01.2005 20:14:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaas mistä olette ms-audiotroneja ostelleet ja paljonko olette maksaneet? Niitähän on Suomessa ilmeisesti vähän joka toisessa monitoimitalossa/teatterissa..
 
kurmo
05.01.2005 16:36:13 (muokattu 05.01.2005 16:40:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaas mistä olette ms-audiotroneja ostelleet ja paljonko olette maksaneet? Niitähän on Suomessa ilmeisesti vähän joka toisessa monitoimitalossa/teatterissa..
 
Tääkin on kait Kansallisteatterin vanha. Tää oli kaverin treeniksellä käytössä, mutta niitten tarpeisiin ihan ylimitoitetun kokonen, ja koska eivät tarvinneet murto-osaakaan ominaisuuksista niin sovittiin ihan päittäinen vaihtokauppa snadiin räkkimikseriin. Vuosimalli on ilmeisesti 1982. Tässäpä kuva:
 
http://being.miina.com/~esp/ms/dsc02152.jpg
 
EDIT: niinjoo. Veikaten kannattaa ihan kysellä noilta teattereilta sun muilta josko niillä sattuu olemaan jossain varastonperällä tallella vielä. Myöskin Kajaani-äänipöydät on kuulemma törkeen hyviä. Hintatasosta en osaa mitään sanoa.... eiks joku MS-audiotron mennyt hiljan huuto.netissä? Ehkä se löytyy haulla.
 
Tässäkin yksilössä on Lundahlin muuntajat, itse asiassa kaksin kappalein per kanava. Oma sekä linjalle että mikrofonille.
 
"En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy
Crackis
05.01.2005 16:46:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisihan se pitäny arvata että jos ei google anna tulosta niin vanha kunnon muusikoiden.net pelastaa :)
 
Meiltäkin löytyy treenikseltä 16 kanavainen MS-audiotronin mikseri. Olen vain aivan poropeukalo noiden kanssa, eli ei kenelläkään olisi tietoa onko mistään saatavilla minkäänlaista manuaalin tapaista tms? Paljon tuosta kyllä tavaraa löytyy, mutta mies joka saa kaiken hyödyn irti puuttuu.
 
kurmo
05.01.2005 16:53:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisihan se pitäny arvata että jos ei google anna tulosta niin vanha kunnon muusikoiden.net pelastaa :)
 
Meiltäkin löytyy treenikseltä 16 kanavainen MS-audiotronin mikseri. Olen vain aivan poropeukalo noiden kanssa, eli ei kenelläkään olisi tietoa onko mistään saatavilla minkäänlaista manuaalin tapaista tms? Paljon tuosta kyllä tavaraa löytyy, mutta mies joka saa kaiken hyödyn irti puuttuu.

 
Tota, esim. tää mun yksilö on kyllä aika peruskamaa. Jos mikserit sinänsä on tuttuja, ei pitäis tuottaa ongelmaa käyttää... Soundcraftin www-sivuilla on hyvä PDF, jossa selvitetään nää "perustoiminnot" jotka on melkeinpä kaikissa analogitiskeissä samalla tavalla. Tässäpä:
 
http://www.soundcraft.com/download. … f/palz/guide_to_mixing_brochure.pdf
 
"En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy
fljormar
18.07.2006 09:42:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys
 
Lämmittelen vanhaa ketjua. Eli olisi kysymys vanhasta MS:n mikseristä. Saatu messukeskuksesta (roskalavalta). Puuttuu power yksikkö. Saan mahdollisesti uuden Matilta (Sarapaltio), mutta hinnasta ei ole tietoa. Onko jollain mahdollisesti samantapainen jossa on 7 pinninen PSU liitin?
Jos käviisi niin hyvä tuuri, että jollain olisi niin jos saisin tiedot mitkä pinnit ja mitä "virtaa" siihin tulee. Tekisin itse virtalähteen.
Toinen ongelma on miten laitetta käytetään! Ketjussa oli hyvä ohje, mutta kun olen näissä asioissa vielä täysi Uuno, tarvitsesin vielä hieman opstusta miten saan ääntä ulos laitteesta.
 
T Jorma
 
Ps laitan kuvia myöhemmin
 
JoM
virtalahde
18.07.2006 09:57:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuri tällä hetkellä rakennan isoa MS-Audiotron Multimixin poweria korvaamaan viisi pientä vanhaa. Vanhat (asiakkaan pöydän) powerit eivät oikein jaksa kun modasin pöydän vielä aika perusteellisesti. :)
 
Pinnijärjestys:
 
1 = 0v
2 = +15v
3 = -15v
4 = +6v
5 = +48v
6 = ~20v (20vac jännitettä ei mikään moduli kyllä käyttänyt..)
7 = 0v
 
Tekisin itse virtalähteen.
 
Kuinka isosta pöydästä puhutaan? Onko mittarisilta tallella? Tuo 6v linja menee mittarisillalle ja ledit tarvitsevat melkoisesti virtaa - varaisin ainakin 3A kahtakymmentä mittaria kohti. Jos kyse on pienestä pöydästä, pitäisi LM338:sien riittää kunnollisella jäähdytyksellä.
 
Toinen ongelma on miten laitetta käytetään! Ketjussa oli hyvä ohje, mutta kun olen näissä asioissa vielä täysi Uuno, tarvitsesin vielä hieman opstusta miten saan ääntä ulos laitteesta.
 
Laita ihmeessä kuvia. Ainakin modaamissani yksilöissä on ollut studiotyötä ajatellen vähän heikot ulostulot, joten rakensin kokonaan uuden kuuntelumodulin, directoutit sun muut. Saitko lavalta kaapeleita mukaan? Jossakin alkuperäisessä modulissa oli ainakin persiissä D-liitin..
 
Jaakko Viitalähde >> http://www.virtalahde.com
Raimo
18.07.2006 15:06:28 (muokattu 18.07.2006 15:07:00)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun naapuritarkkaamossa pönöttää tommoinen Multimix, modattuna 16- kanavaiseksi... Kuulemma saundaa perkeleen hyvältä. Pian se kuullaan kun rupeavat enempi äänittelemään täällä, saatan itsekin tyypata tuon. (Ja Hulio saattaa itsekin tulla raporteeraamaan)
 
Blah.
virtalahde
18.07.2006 15:18:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulemma saundaa perkeleen hyvältä.
 
Multimixit ovat peruskamaa, mutta hyvin toteutettuna. Lundahlin muuntajat ja konkkien minimointi signaalitieltä auttavat erittäin paljon, ja konkkapuolellakin on käytössä lähinnä tantaalilyyttejä (joissa on oma soundinsa) ja polyesterikonkkia.
 
Eli:
 
Kyllä, soundaavat asialliselta. Varsinkin, kun passiivisesti summattu tavara nostetaan takaisin Neve-etuastekloonilla. :D
 
Jaakko Viitalähde >> http://www.virtalahde.com
fljormar
18.07.2006 19:00:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tere
 
Nyt sain kuvia nettiin.
http://s91.photobucket.com/albums/k307/Jormam/
 
Kyseessä on siis noin -85 vuodelta (arvaus) oleva laite.
Tuo virtalähteen itse rakentaminen kyllä kuulostaa epävarmalta.
 
Jos jollakin olisi enemmän tietoa ja/tai jopa itse powerin, niin olisin tosi tyytyväinen.
Paitsi tietysti en osaa laitetta käyttää, saati sitten kytkeä oikeita johtoja oikeisiin paikkoihin.
 
Tämä kyllä tuntuu taas mielenkiintoiselta haasteelta.
 
Jos saisin edes yhden kanavan toimimaan ja sitten kytkettyä tietokoneeseen ja ,, ja ,, ,,, jne..
 
Tv JoM
 
Ps johtoja en saanut pelasttua, ja olisi ollut 3 kpl monitori kaiuttimia, mutta niitä ei saanut antaa, vaan täytyi rikkoa!!! Järjetöntä touhua.
 
JoM
virtalahde
18.07.2006 19:46:16 (muokattu 18.07.2006 19:47:25)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossahan on jo kaikki liitännät jo valmiina. Poweri kiinni ja menoksi.
 
Poweri ei ole vaikea rakentaa tuohon. +/-15v ja +6v TO-3 -mallin LM317/337 -regulaattoreilla hyvällä jäähdytyksellä, phantomille tavallinen TO-220 -koteloinen LM317. Osiin menee rahaa ehkä 200€ jos rakentaa kunnolla eikä Bebek-osista.
 
Jaakko Viitalähde >> http://www.virtalahde.com
ITTAM
18.07.2006 21:34:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pelkät Lundhal muuntajat, elä hukkaa ainakaan niitä ;-)
Matti
 
studiokekkonen
19.07.2006 00:33:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä joo, oikein mainio vehje se on.
 
Itse irroitin kaikki modulit 24-kanavaisesta versiosta ja laitoin niistä 17 (!) kanavaa ja masterin pienempään runkoon. Siististi suunniteltu sisuksiltaan, homma oli melko yksinkertainen, kunhan piti hyvää kirjaa siitä mikä lattakaapeli meni mihinkin. Yks input-moduli ja yks feideri sanoutui irti hötäkän aikana, toista runkoa joutui vähän mutiloimaan ja yhden kaapelin joutui uusimaan, muuten suht kivuton show.
 
Lundahlin muuntajat mikki- ja linjainputeissa... Ne yksinään on varsin arvokasta tavaraa.
 
EQ on jännä, siinä on ylä- ja alapään hyllyt, ilmeisesti Baxandall-tyyppisellä kytkennällä... Yläpään korostuksen rajataajuus on todella ylhäällä ja on itse asiassa aika hyvän kuuloinen hylly. Keskialueet on hämmentävät, kaksi aluetta jossa on molemmissa kaksi valittavaa taajuutta, 200 ja 500 Hz ja 2 ja 5 kHz, loiva Q, +/-18dB. Vähän rajalliset on tuollaisen mahdollisuudet, mutta vänkä se on. Siihen on olemassa sellainenkin input-moduli jossa on yksi puoliparametrinen (vai olisiko jopa ihan täysin parametrinen) EQ keskialueelle.
 
Niin joo, insertit on muuten muutettavissa direct outeiksi kytkimellä joka löytyy sieltä input-modulin sisältä.
 
Koko tiski kohisee jonkun verran, en oo ehtinyt paneutua siihen tarkemmin vielä.
 
Rumahan se on kuin piru, mutta sehän taas ei menoa haittaa. Jotkut nappulat löytyy kanssa vähän yllättävistä paikoista, tuohan on teatterikäyttöön alun perin suunniteltu.
 
Hulio
 
jurpontor
19.07.2006 15:11:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oisko jollain pin-outtia siitä että miten ne "virranjakolatat" menee, as in, missä piuhassa menee mitäkin sähöä? Tästä ois kovasti hyötyä yhden tapauksen elvyttämisessä.
 
Kallekorvola
21.07.2006 19:38:38 (muokattu 21.07.2006 19:38:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaas mistä olette ms-audiotroneja ostelleet ja paljonko olette maksaneet?
 
no mä en ite ostanu, mut veli makso moisesta 10 euroo. kuulemma toimii ja on melkosen hyvässä kunnossakin... ostan siltä pois heti kun/jos kyllästyy...
 
jusabossa
12.04.2012 12:02:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HEIPPA vaan kaikille äänivelhoveljille!
Saimme käsiimme ostettavaksi kahdeksan etusta, tiedustelen oisko jollakulla tiedossa ulosottopalikoita tai mitä tahansa näihin sopivia lisäosia, jos rakentais toimivan paketin. Mulla on alkuperäinen järjettömän järeä virtalähde käsissä jo myös.
 
Kiitos kaikista vinkeistä
juuso(at)diibii.fi
 
juuso(MUUTAat)juusohapponen.net
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «