Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: TAMK/Virrat (entinen PIRAMK)
1 2 3 4 536 37 38 39 40
Topa-
05.07.2012 02:51:02 (muokattu 05.07.2012 02:53:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

orrkki: No höh, eipä tullut hyväksyntää. Mistä ihmeestä niitä pojoja oikein irtoaa? :o
 
Lähinnä kismittää se, että tämä oli viimeinen mahdollisuus hakea. Ainakin Virroille, siis.
 
Onnittelut sisäänpäässeille ja hyvää jatkoa!

 
Sama homma. Tällä hetkellä tavoitteet on ulkomaille, kun suomessa ei enää ole musiikkibisnes alan koulua, kun tämä oli viimeinen vuosi hakea.
 
Kannustan muitakin jotka eivät ole pääseet virroille hakemaan ulkomaille esim skotlantiin, missä on saman alana koulutusta ja opiskelu ilmaista ja kouluja on enemmän kuin tarpeeksi. Tästäkin mahdollisuudesta kannattaa kiiittää EU:ta. Ainoa vaatimus on oikeastaan UAAS hyväksyntä mikä vastaa about. englannin YO kirjoitusta.
 
torkkumaada
05.07.2012 13:14:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Topa-:
Kannustan muitakin jotka eivät ole pääseet virroille hakemaan ulkomaille esim skotlantiin, missä on saman alana koulutusta ja opiskelu ilmaista ja kouluja on enemmän kuin tarpeeksi. Tästäkin mahdollisuudesta kannattaa kiiittää EU:ta. Ainoa vaatimus on oikeastaan UAAS hyväksyntä mikä vastaa about. englannin YO kirjoitusta.

 
Kiinnostavaa. Onko tästä enemmältikin tietoa jossain löydettävissä/jaettavissa?
 
JAV
05.07.2012 18:33:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Topa-: Sama homma. Tällä hetkellä tavoitteet on ulkomaille, kun suomessa ei enää ole musiikkibisnes alan koulua, kun tämä oli viimeinen vuosi hakea.
 
Koulun toiminta jatkuu Tampereella ja mitä asiasta olen kuullut, niin yhteistyötä esim. ylen kanssa aletaan tekemään vahvasti. Tämä parantaa valmistuneiden työllistymistä. Koulutusohjelman kieleksi tulee tosin englanti.
 
Arranger
06.07.2012 14:02:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JAV: Koulun toiminta jatkuu Tampereella ja mitä asiasta olen kuullut, niin yhteistyötä esim. ylen kanssa aletaan tekemään vahvasti. Tämä parantaa valmistuneiden työllistymistä. Koulutusohjelman kieleksi tulee tosin englanti.
 
Ja jatkuu nimenomaan kansainvälisenä, eli koulutus englanniksi ja todennäkösesti opiskelijoita sen siivin ulkomailtakin. Sisältö varmasti muuttuu jonkin verran, mutta ilmeisesti on mahdollisuus vapaammin valita kursseista oman mieltymyksen mukaan.
 
Harsu
06.07.2012 18:32:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arranger: Ja jatkuu nimenomaan kansainvälisenä, eli koulutus englanniksi ja todennäkösesti opiskelijoita sen siivin ulkomailtakin. Sisältö varmasti muuttuu jonkin verran, mutta ilmeisesti on mahdollisuus vapaammin valita kursseista oman mieltymyksen mukaan.
 
Joo siis tuo koulutushan paranee kaikinpuolin. Sekin jo, että porukkaa otetaan vähemmän sisään karsii niin sanottuja tyhjäntoimittajiksi valmistuvia.
 
Ennen kaikkea sijaitsee Tampereella, eikä keskellä ei mitään.
 
musatuukka
13.07.2012 13:26:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei nyt liity mitenkään tähän keskusteluun, mutta ajattelin josko tätä ketjua lukee joku sisäänpäässyt joka on kenties etsimässä asuntoja. Olen itse sisäänpäässyt ja etsin kämppistä virroille asustelemaan. Haussa olis vaikka esim joku kaksio jne.
 
Jos kiinnostuit laita pikaviesti tai mailaa tjurkka@gmail.com
 
Eipäs muuta täl erää.
 
Vaikeanmusiikinammattilaiset.com
Eddie
13.07.2012 17:35:31 (muokattu 13.07.2012 17:35:42)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JAV: Koulun toiminta jatkuu Tampereella ja mitä asiasta olen kuullut, niin yhteistyötä esim. ylen kanssa aletaan tekemään vahvasti. Tämä parantaa valmistuneiden työllistymistä. Koulutusohjelman kieleksi tulee tosin englanti.
 
Eli aloittavatko siis Digitaalisen äänen ja kaupallisen musiikin -koulutusohjelman uudet opiskelijat suoraan Tampereella opintonsa? (Mikäli siis tämä koulutusohjelma vielä ottaa uusia opiskelijoita.) Vai kannattaisiko hakea suoraan tohon englanninkieliseen koulutukseen?
 
Toi englanninkielinen ohjelma vaikuttais joka tapauksessa iha mielenkiintoiselta, voi olla, että tulee hakupapereita heiteltyä siihen suuntaan!
 
Ostetaan soittotaito.
Arranger
16.07.2012 15:59:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eddie: Eli aloittavatko siis Digitaalisen äänen ja kaupallisen musiikin -koulutusohjelman uudet opiskelijat suoraan Tampereella opintonsa? (Mikäli siis tämä koulutusohjelma vielä ottaa uusia opiskelijoita.) Vai kannattaisiko hakea suoraan tohon englanninkieliseen koulutukseen?
 
Toi englanninkielinen ohjelma vaikuttais joka tapauksessa iha mielenkiintoiselta, voi olla, että tulee hakupapereita heiteltyä siihen suuntaan!

 
Nyt ja ensi vuonna sisään päässeet aloittavat opintonsa Virroilla normaalisti. Arviolta vuonna 2015 ne, joilla opinnot ovat vielä kesken, siirtyvät päättämään opintonsa Tohloppiin. Näillä näkymin siis '11 aloittaneet ehtivät suorittaa opintonsa kokonaan Virroilla.
 
Siirtymäajankohta ei kuitenkaan ole vielä täysin lukkoon lyöty. Tällä hetkellä Tohlopissa ei ole edes minkäänlaisia tiloja valmiina, joten kovin pian siirtymä ei voisi tapahtua muutenkaan.
 
Suoraan uudentyyppiseen koulutusohjelmaan voi siis hakea vasta parin vuoden päästä :)
 
Pop Corn
17.07.2012 02:37:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harsu: Joo siis tuo koulutushan paranee kaikinpuolin. Sekin jo, että porukkaa otetaan vähemmän sisään karsii niin sanottuja tyhjäntoimittajiksi valmistuvia.
 
Pitäisi olla kyllä ennakkovaatimuksena peruslogiikka kurssi, jos tähän on tultu. Tuossa Harsun väittämässä ei näet ole mitään logiikkaa.
 
Tain no, onhan siinä tiettyä järkeä. Kun väkeä vähennetään "epäonnistujia" tietysti tulee vähemmän. Toisaalta taas myös "onnistujia" tulee vähemmän. Plus miinus nolla... öh eiku miinus, pakkasen puolelle mennään.
 
Vai ei kai kukaan tätä lukeva usko, että jonkun musiikkikoulun pääsykoe ja/tai koulussa menestyminen kertoo tulevasta menestyksestä luovalla alalla yhtään mitään?
 
Kun ei se kerro sitä muilla aloillakaan, joissa koulutuksen merkitys on huomattavasti suurempi. Terveisin college dropouts, Bill Gates ja Steve Jobs. Muiden muassa.
 
Mutta lukeminen toki kannattaa aina, ainakin omaksi iloksi.
 
.
Harsu
22.07.2012 12:28:17 (muokattu 22.07.2012 12:29:15)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pop Corn: Pitäisi olla kyllä ennakkovaatimuksena peruslogiikka kurssi, jos tähän on tultu. Tuossa Harsun väittämässä ei näet ole mitään logiikkaa.
 
Viittasin vain siihen prosenttiin kuinka moni valmistuneista elättää itsensä alan töillä. Alalla ei ole työpaikkoja siinä määrin mitä nykyään AMK-koulutusta tarjotaan ja siksi on hyvä, että aloituspaikkoja vähennetään. Itse löydän tuosta jopa hitusen logiikkaa.
 
EDIT kuinka monta medianomia tarvitaan vaihtamaan lamppu?
 
No yksi mutta koulutetaan varmuuden vuoksi kymmenen.
 
Pop Corn
23.07.2012 21:26:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harsu: Viittasin vain siihen prosenttiin kuinka moni valmistuneista elättää itsensä alan töillä. Alalla ei ole työpaikkoja siinä määrin mitä nykyään AMK-koulutusta tarjotaan ja siksi on hyvä, että aloituspaikkoja vähennetään. Itse löydän tuosta jopa hitusen logiikkaa.
 
Mä en.
 
Nyt puhutaan luovasta alasta, jolla intohimon ja tietynlaisen "kutsumuksen" osuus on motivaatiossa hyvin tärkeää. Ja alasta jolla työpaikat luodaan pitkälti itse, sen sijaan että mennään valmiisiin firmoihin töihin. Tämän takia musta aloituspaikkojen vähentäminen on huono juttu.
 
Mä en oikein usko, että ne halukkaat jotka jäävät rannalle hakevat lääkkikseen tai amiksen putkilinjalle. Tai jos niin tekevätkin, että heistä tulee hyviä putkimiehiä tai lääkäreitä.
 
Mä en kuitenkaan tarkoittanut vitsiksi sitä että koulutus kannattaa aina. Musta koulutus kannattaa aina ja on parempi vaihtoehto kuin ajelehtimaan jääminen. Oli työllistymisnäkymät sitten millaiset hyvänsä.
 
No, se koulutus- ja työvoimapolitiikasta. Nämä ovat aika hankalia asioita.
 
.
Harsu
24.07.2012 12:17:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pop Corn: Mä en.
 
Nyt puhutaan luovasta alasta, jolla intohimon ja tietynlaisen "kutsumuksen" osuus on motivaatiossa hyvin tärkeää. Ja alasta jolla työpaikat luodaan pitkälti itse, sen sijaan että mennään valmiisiin firmoihin töihin.

 
Tältä osin olen täysin samaa mieltä, mutta väitätkö tosissasi, että vuosittain Virtain kaltaiseen koulutukseen täytyisi Suomessa ottaa 20 uutta tyyppiä vuosittain sisään? En pysty ymmärtämään.
 
jannu
25.07.2012 01:36:39 (muokattu 25.07.2012 01:39:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harsu: Tältä osin olen täysin samaa mieltä, mutta väitätkö tosissasi, että vuosittain Virtain kaltaiseen koulutukseen täytyisi Suomessa ottaa 20 uutta tyyppiä vuosittain sisään? En pysty ymmärtämään.
 
Se ei tainnut olla se pointti vaan se että on tietyllä tapaa hyvinkin kyseenalaista otaksua, että vähentämällä aloituspaikkoja ja tiukentamalla hakuukriteerejä (yhtään millään linjalla yhtään missään oppilaitoksessa) lopputuloksena olisi automaattisesti parempia tai paremmin työllistyviä ammattilaisia.
 
"You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Pop Corn
25.07.2012 15:48:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jannu: Se ei tainnut olla se pointti vaan se että on tietyllä tapaa hyvinkin kyseenalaista otaksua, että vähentämällä aloituspaikkoja ja tiukentamalla hakuukriteerejä (yhtään millään linjalla yhtään missään oppilaitoksessa) lopputuloksena olisi automaattisesti parempia tai paremmin työllistyviä ammattilaisia.
 
Jannu ilmaisee kristallin kirkkaasti alkuperäisen aivoitukseni.
 
---
 
Toinen pointti mulla on se, että vaikka studio-musiikki-bisnekset ovat tällä hetkellä ahdingossa, osaavalla ääni/media-alan tyypillä voi olla nyt ja tulevaisuudessa suurtakin kysyntää, varsinkin yhdistettynä johonkin muuhun osaamisalueeseen/koulutukseen.
 
Nuo puljun nettisivut kertoo että työtä voi saada:
 
Graduates of the Media Programme have found work as Animators, Art Directors, Concept Designers, Game Artists, Graphic Designers, Project Managers, Producers, UI Designers, Web Designers, Web Programmers, Music Producers, Sound Designers, Song Writers, Performing Artists, Live Sound and Light Engineers, Event Producers, Production Managers.
 
Kun tältä pohjalta ajattelee, 20 uutta tyyppiä/vuosi alkaa kuullostamaan jopa pirun pieneltä, eiks vaan?
 
Ja sitäpaitsi, nykyään on aika vaikea löytää töitä suoraan koulunpenkiltä millään alalla. Poikkeuksena ehkä lääkärit, lähihoitajat ja putkimiehet.
 
.
Songbird
28.07.2012 14:05:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on kämppä hankittu Virroilta! Minkälaisia kokemuksia on ollut niistä koulun vieressä olevista opiskelija-asunnoista? Sieltä vuokrasin yläkerran yksiön.
 
Fishfinger
28.07.2012 19:16:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on kämppä hankittu Virroilta! Minkälaisia kokemuksia on ollut niistä koulun vieressä olevista opiskelija-asunnoista? Sieltä vuokrasin yläkerran yksiön.
 
Toivottavasti tykkäät jatkoista ja/tai et ole kovin herkkäuninen :)
 
http://soundcloud.com/siberiateaches
noodle
29.07.2012 14:59:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Songbird: Nyt on kämppä hankittu Virroilta! Minkälaisia kokemuksia on ollut niistä koulun vieressä olevista opiskelija-asunnoista? Sieltä vuokrasin yläkerran yksiön.
 
siinä on kahdenlaisia taloja. ihan koulun viereisissä ns. "vanhemmissa" rivitaloissa on ollut siellä, täällä vuosittain lutikkaongelmia, joten silmät auki. alempana olevat tuoreemmat opiskelijatalot on iha asiallisissa kunnossa käsittääkseni. sosiaalisuutta vaativat talot, mutta jos päivittäinen pöllöily ja hengaaminen maistuu ni sitte ehdottomasti mukava mesta olla!
 
Songbird
29.07.2012 16:10:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taitaa olla tuo niitä tuoreempia sitten, se on ns viimeinen talo ja näkymät urheilukentälle. Jatkot jne ei häiritse yhtään, joten eiköhän se sitten ihan hyvä valinta ollut!
 
noodle
29.07.2012 20:59:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Songbird: Taitaa olla tuo niitä tuoreempia sitten, se on ns viimeinen talo ja näkymät urheilukentälle. Jatkot jne ei häiritse yhtään, joten eiköhän se sitten ihan hyvä valinta ollut!
 
sielä o mahtia sakkia ja asiallista meininkiä!
 
MelliW
22.11.2012 12:45:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys Virtain TAMKilaiset!
 
Oon jo keväästä asti suunnitellu hakevani opiskelemaan Virroille äänipuolelle. Sisältönsä puolesta Virrat vaikuttais mulle just sopivalta opiskelupaikalta, joten innostus tätä oppilaitosta kohtaan on suuri. Tarkoitus ois hakea opiskelemaan sinne kevään 2013 yhteishaussa, jos se vain suinkin on mahdollista. Siispä ajattelin kysellä muutamia kysymyksiä. Osa samoja mitä täällä on jo käsitelty. Mutta ehkä tietojen päivitys ei olisi pahitteeksi.
 
Ensinnäkin: näyttääkö tilanne edelleen siltä, että ensi keväänä otetaan opiskelijoita vain äänipuolelle? Tykkään suomen kielestä, joten opiskelisin mieluusti suomeksi. Vieläkö ensi keväänä on mahdollista hakea suomenkieliseen koulutusohjelmaan ja nimenomaan Virroille?
 
Ois tosi mukavaa tehdä myös yhteistyötä ja äänisuunnittelua käsikirjoittajien kanssa. Kuuluuko opiskeluun tällä hetkellä mitään projekteja käsikirjoittajien kanssa? Jos käsikirjoittajien puoli jää Virroilta ensi vuonna pois, niin heikkeneekö opiskelu tältä osin?
 
Olen jo tuhlannut kaikki opintotukikuukauteni yliopistoon. Tarkoitus ois hakea opiskelemaan työttömänä omaehtoisena opiskelijana. Opinto-oikeutta tähän tarkoitukseen saa maksimissaan 24 kuukautta. Pystyisköhän opinnot suorittamaan jopa 24 kuukaudessa? Olen siis jo opiskellut yliopsiton puolella kaikki korkeakouluopintoihin vaadittavat 'perus'aineet kuten: ruotsi, englanti, kirjallinen ja suullinen viestintä (suomen kieli).
 
Pystyykö opintoja suorittamaan myös kesällä?
 
Mites muuten, ootko tykänny paikasta?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 536 37 38 39 40

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «