Aihe: Chamber reverb
1
Mikael
15.07.2023 12:36:02 (muokattu 15.07.2023 13:56:06)

Chamber hommat kiehtoo just nyt. Mitkäs on suosikki chamber-kaikuimet 2023. Capitol ja Abbey Road kiinnostaa mutta UAD ja Waves ei :D Softuben Atlantis vaikuttaa kivalta.

Mikä on suhteenne chamber kaikuhommaan ja mitkä on suosikkinne? Löytyyks jostain reverb plugareista mielestänne erityisen hyviä chamber-tiloja?
Fuzz is Clean!
Ianuarius
15.07.2023 13:40:42

Ite oon käyttäny vaan Reaperin mukana tulevaa ReaVerbiä ja lataillu siihen IR-filuja Samplicity M7 -paketista. https://samplicity.com/bricasti-m7-impulse-response-files/

Siellä on myös kivoja halleja, roomeja, plateja ja muita ambientteja ja spaceja.
Your soundcard works perfectly!
Mikael
16.07.2023 11:52:41 (muokattu 16.07.2023 12:01:31)

Latasinkin tänään Atlantiksen ja puuhastelin testejä. Tän käyttöliittymä on tosi hauska ja fiilistä nostattava, mutta hyvin samoihin soundeihin pääsi kyllä Valhalla Roomin Dark Chamber -moodilla ja pienellä EQ:tuksella. Erot ovat pieniä ja sellaisia, mistä vaikea sanoa kumman eduksi, jotan en kyllä reilua sataa euroa tällä kertaa laita Atlantiksen kivan oloiseen käyttöliittymään.

Myös ProToolsin oma ReVibe II oli erittäin jees chamber-hommassa.
Fuzz is Clean!
Janne19691
18.07.2023 19:28:31

Mulla on Abbey Road Chambers ollut jo monta vuotta mutta aika vähän olen sitä käyttänyt. Vaikea sanoa siitä paljon mitään. Ei ole sykähdyttänyt erityisesti mutta voi johtua siitä etten ole oikein paneutunut siihen tarpeeksi.

Viimeksi hommasin Valhalla Roomin kun on tuntunut että Valhalla Vintageverbistä ei ole aina löytynyt tarpeeksi hyviä huoneita ja kaikukammioita. Voi myös olla etten vain ole osannut säätää.
Rule #1: There are no rules.
Mikael
24.07.2023 21:10:49

Mulla on just levy miksattavana, missä tuottajalla oli tuo Abbey Road Chambers monessa demomiksussa käytössä ja se sai innostumaan aiheesta. Ite en oo aikaisemmin ollut mikään kova fani, mutta pienen tutkumusmatkan jälkeen oon innostunut. Laulussa ja rummuissa etenkin tosi toimiva ja parhaimmillan sävykäs asia.
Fuzz is Clean!
Mikael
25.07.2023 11:09:54 (muokattu 25.07.2023 11:12:45)

Valhallan sivulla ihan mielenkiintoista asiaa Abbey Roadin kaikukammioista:
https://valhalladsp.com/2017/05/23/ … hambers-and-plates-and-bears-oh-my/

Etenkin tuolla nauhakaikuimen käytöllä ennen kaikukammiota saa selkeesti paljon aikaan.
Fuzz is Clean!
Janne19691
28.07.2023 16:02:02

Vaikuttaa siltä että mun täytyy paneutua paremmin Abbey Road Chambersin mahdollisuuksiin.
Rule #1: There are no rules.
L-studio
20.08.2023 20:35:41 (muokattu 20.08.2023 20:40:01)
Mikael: Mulla on just levy miksattavana, missä tuottajalla oli tuo Abbey Road Chambers monessa demomiksussa käytössä ja se sai innostumaan aiheesta. Ite en oo aikaisemmin ollut mikään kova fani, mutta pienen tutkumusmatkan jälkeen oon innostunut. Laulussa ja rummuissa etenkin tosi toimiva ja parhaimmillan sävykäs asia.

Jaahas, olen taas ollut nukkumassa, tässäkin asiassa.

Olen käyttänyt reampattuja huonekaikuja jo -70 luvulla useammassa proggiksessa. Parempi vaihtoehto kuin polttaa eli äänittää kyseinen kaiku/huonetila biisiin ja sitä ei saanut enää pois äänityksestä, ainakaan siihen aikaan.
On studion vessan kaikuja, Birdlandin aikaan yläpuolella olleen ostarin rappusten kaikuja, autotalleja ym studion keittiötä, roskista ym mielenkiintoisia. Osa filleissä tms efektinä, ei välttämättä koko biisissa ja eikä ehdottomasti koko albumissa.

Ir-kaiut maailmalta kanssa on olleet mielenkiintoisia, loputon tie kylläkin. Tässä menin jopa äänittämään oman studion soittotilatkin, että jos halutaan lisää kuuntelutilan soundia, täältä pesee.

Abbey Road Chambers on meilläkin, ei plateja, kun reverbit on niin kylmääviä, hyvä ja käyttökelpoinen. Täytyy kokeilla sitä nauhakaiku ensin jutskaa. Kiitos vinkistä!
Elämässä ei ole muuta pakkoa kuin kissat.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)