Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Apua usb interfacen hankintaan?
1
joel__
16.12.2017 01:09:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen siis av-viestinnän opiskelija ja olen hankkimassa itselleni kotiin usb äänikorttia. Tarkoitus olisi käyttää tätä pääasiassa laulu/kitara äänityksiin. Mitä itse olen selaillut niin yksi todennäköinen vaihtoehto olisi scarlet 6i6 josta löytyisi sitten myös pari "ylimääräistä" inputtia että kun tulee tilanne että tarvitsee enemmän niin ei tarvi heti ostaa uutta. Focusriten äänikorttia olen ennenkin käyttänyt ja olen ollut tyytyväinen mutta mieleeni tuli toinenkin vaihtoehto josta haluaisin nyt mielipiteitä;
olen huomannut että on myös pikku miksereitä jotka toimivat myös äänikortteina esim. Alto Live 802 -mikseri. Tätä vaihtoehtoa olen miettinyt sillä tuota mikseriä voisi käyttää ihan pienissä tilaisuuksissa mikserinäkin ja kävisi myös äänitys juttuihin. Haluaisin tietää että onko noissa laatueroa äänittämisen kannalta verrattuna esim. focusriten äänikortteihin? Ja saako tuollaisilla miksereillä tallennettua vain yhtä raitaa kerrallaan vai useampia?
 
Henri Henri Olavi
16.12.2017 11:35:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joel__: Olen siis av-viestinnän opiskelija ja olen hankkimassa itselleni kotiin usb äänikorttia. Tarkoitus olisi käyttää tätä pääasiassa laulu/kitara äänityksiin. Mitä itse olen selaillut niin yksi todennäköinen vaihtoehto olisi scarlet 6i6 josta löytyisi sitten myös pari "ylimääräistä" inputtia että kun tulee tilanne että tarvitsee enemmän niin ei tarvi heti ostaa uutta. Focusriten äänikorttia olen ennenkin käyttänyt ja olen ollut tyytyväinen mutta mieleeni tuli toinenkin vaihtoehto josta haluaisin nyt mielipiteitä;