Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tämän palstan jako kahteen osioon, Analoginen / Digitaalinen?
1 2
kaukopoika
17.03.2017 13:57:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko muiden ajatuksissa, kuin minun pyörinyt ajatuksia siitä, että voisiko olla aiheellista jakaa tämä Studiotyöskentely foorumi otsikon mukaisesti ana ja digi osioihin, vähän kuin kitarat / kitarakamat ja kitarat / soittaminen..
 
Digiäänitys lienee ylivoimainen formaatti tottakai tänäpäivänä, mutta myös meitä muutosvastarintaisia nauhahemmojakin on olemassa vielä runsain mitoin ja ainakaan minulle keskustelu esimerkiksi interfacesta ei kerro yhtään mitään, kun en edes tiedä, mitä se tarkoittaa. Vastaavasti tiedän hyvin, mitä on 24-raitamankan äänipäiden demagnetointi, josta taas digimiehet ei näe edes painajaisunta!
 
Miten on, saisko kannatusta, kun kieltämättä nykyisellään on aikamoista haarukointia löytää itseään kiinnostavia keskusteluketjuja pelkkien otsikoiden perusteella. Tietty on heitäkin, jotka tekee kumpaakin, joten ei tää mustavalkosta ole ja kukaan älkööt vihoittele minulle, ei ole tarkoitus muodosta ana/digi paremmuuskeskustelua :)
 
Henri Henri Olavi
17.03.2017 14:09:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kaukopoika: Onko muiden ajatuksissa, kuin minun pyörinyt ajatuksia siitä, että voisiko olla aiheellista jakaa tämä Studiotyöskentely foorumi otsikon mukaisesti ana ja digi osioihin, vähän kuin kitarat / kitarakamat ja kitarat / soittaminen..
 
Digiäänitys lienee ylivoimainen formaatti tottakai tänäpäivänä, mutta myös meitä muutosvastarintaisia nauhahemmojakin on olemassa vielä runsain mitoin ja ainakaan minulle keskustelu esimerkiksi interfacesta ei kerro yhtään mitään, kun en edes tiedä, mitä se tarkoittaa. Vastaavasti tiedän hyvin, mitä on 24-raitamankan äänipäiden demagnetointi, josta taas digimiehet ei näe edes painajaisunta!
 
Miten on, saisko kannatusta, kun kieltämättä nykyisellään on aikamoista haarukointia löytää itseään kiinnostavia keskusteluketjuja pelkkien otsikoiden perusteella. Tietty on heitäkin, jotka tekee kumpaakin, joten ei tää mustavalkosta ole ja kukaan älkööt vihoittele minulle, ei ole tarkoitus muodosta ana/digi paremmuuskeskustelua :)

 
Etkö sä vaan voi aloittaa ketjua, jossa keskustellaan analogisesta työstöstä? Turha mielestäni jakaa palstaa.
 
K.F.S. is the Only Law
Mikael
17.03.2017 16:11:36 (muokattu 17.03.2017 16:16:04)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suurin osa studiohommista on tossa mielessä universaaleita eivätkä liity mitenkään pelkästään äänitysformaattiin, joten jako tolla perusteella tuntuis aika keinotekoiselta. Kummalla palstalla keskusteltaisiin mikrofoneista, akustiikasta, sähköistä, kompressoinnista, bassorummun äänittämisestä, monitoroinnista, jne....? Eikä tää palsta nyt muutenkaan oo niin tuottelias että sit tarvitsis munkaan nähdäkseni sen takia jakaa mitenkään pienempiin osiin :)
 
Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
oksatboys
17.03.2017 17:03:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikka analogipalsta perustettaisiinkin niin tuskinpa keskustelu tai keskustelijoiden määrä siitä nousisi. Valitettavasti ;(
 
Tämmönen ryhmä on facessa https://www.facebook.com/groups/2134405253450749/
jos noin ylipäätään haluat vaa lueskella analogiasiaa.
 
Mutta pistä ny ihmeessä analogiäänitys ketjupystyyn tänne! Kiinnostaa kyllä kuulla tosta sun setistä ja sen käyttökokemuksista yms.
 
kaukopoika
17.03.2017 19:24:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen jäsenenä tuossa Suomen Analogiäänittäjät Faceryhmässä ja sieltä se ajatus vähän kimposikin :) Mulla on tällä hetkellä "kioski" purettuna ja laatikoissa, kun rakentelen tuonne taloni yläkertaan oikeata musiikkipyhättöä :) Kuvia en siis pysty linkittämään, mutta perästä kuuluu, kerrottakoon nyt kumminkin, että setin päänauhuri on Otari MX-80 24track 2" nauhalla, mikseri Tac Scorpion in/line pöytä 30ch, sekalainen valikoima nauhakaikuja, joitain räkkiefektejä jne. Soittovehjevalikoima käsittää Fender kitaroita ja Fender ja Vox vahvistimia, 60/70 luvuilta jne.
 
Danko
17.03.2017 19:56:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Missäs hybridisetupeista sen jälkeen uskaltaa kysyä?
 
Joskus olen jopa ehdottanut Tietokoneet ja musiikkiohjelmat -alueen sulauttamista Studiotyöskentelyyn, kun ne samat interface-/äänitysohjelmaväännöt käydään nyt vuorotellen joka viikko kummallakin puolella.
 
"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903
-Q-
17.03.2017 20:46:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danko: Missäs hybridisetupeista sen jälkeen uskaltaa kysyä?
 
Joskus olen jopa ehdottanut Tietokoneet ja musiikkiohjelmat -alueen sulauttamista Studiotyöskentelyyn, kun ne samat interface-/äänitysohjelmaväännöt käydään nyt vuorotellen joka viikko kummallakin puolella.

 
Huomattavasti järkevämpi ajatus, ei missään nimessä pienempiin osiin pilkkomista. Voisin kuvitella että 100% analogimiehet tällä palstalla on niin harvinaisia että siihen keskusteluun riittää hyvin yksi ketju..
 
Heikki
17.03.2017 20:54:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Q-: Voisin kuvitella että 100% analogimiehet tällä palstalla on niin harvinaisia että siihen keskusteluun riittää hyvin yksi ketju..
 
Taitaa olla aika harvinaisia ne kenellä on edes mitään analogirautaa, ellei interfacen mikki ja linjavahvistimia lasketa.
 
T-Stag
17.03.2017 23:17:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danko: Missäs hybridisetupeista sen jälkeen uskaltaa kysyä?
 
Sama tuli mieleen... Täällä kun työstetään digitaalisella ja summataan analogisella.
 
Spedemix
18.03.2017 03:01:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heikki: Taitaa olla aika harvinaisia ne kenellä on edes mitään analogirautaa, ellei interfacen mikki ja linjavahvistimia lasketa.
 
No äläs nyt nuolaise. :) Kyl jengi laittaa edelleen rautakompuraa signaalitielle jos siihen riittää rahaa.
 
Spede blendaa: https://blend.io/spede
Jucciz
18.03.2017 03:30:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heikki: Taitaa olla aika harvinaisia ne kenellä on edes mitään analogirautaa, ellei interfacen mikki ja linjavahvistimia lasketa.
 
Kyllä täällä varmaan monilla aika paljon erillisiä etusia ainakin on, hurjimmilla jopa kompuroita.
T-Stag
22.03.2017 20:09:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä taidan olla ihan sekaisin kun mulla on analoginen konsoli JA analoginen masterketju!!!
 
AoA
25.03.2017 03:40:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Loistava idea. Ei ole mitään syytä olla toteuttamatta :)
 
Megadethh2
26.03.2017 20:31:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AoA: Loistava idea. Ei ole mitään syytä olla toteuttamatta :)
 
Paitsi se että kuten yllä on jo mainittu, ei tällä alueella ole niin hirveästi postaajia, että tuossa olisi yhtään mitään järkeä. Pahimmillaan käy niin, että molemmat alueet "kuolee" pois vähäisestä postauksien määrästä johtuen. Lisäksi ei ole mitään syytä, miksei niistä analogijutuista voisi jutella ihan tällä yhdellä alueella.
 
Altered Mind Project "Either you're deliberately out of tune and sabotaging my band, or you don't know you're out of tune, and that's even worse."
Juhani_t
27.03.2017 10:31:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajatuksissa lienee se perinteinen illuusio, jossa palstan jakaminen toisi yhtäkkiä jostain lauman analogiharrastajia mukanaan se vilkas keskustelu äänipäistä, biasien säädöistä ja nauhojen hankinnoista. En muista että millään keskusteluforumilla koskaan keskustelu olisi lisääntynyt keskustelulokeroiden lisäämisen myötä. Päinvastoin.
 
Jucciz
28.03.2017 22:45:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AoA: Loistava idea. Ei ole mitään syytä olla toteuttamatta :)
 
Minusta huono idea ja eikä päinvastoin mitään syytä toteuttaa. Valmiiksi vähäinen keskustelu pirstaloituisi entisestään. Lisäksi moni käyttää sujuvasti kumpaakin tekniikkaa rinnakkain ja moni keskustelu sopisi kummallekin alueelle.
Spedemix
29.03.2017 15:30:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Minusta huono idea ja eikä päinvastoin mitään syytä toteuttaa. Valmiiksi vähäinen keskustelu pirstaloituisi entisestään. Lisäksi moni käyttää sujuvasti kumpaakin tekniikkaa rinnakkain ja moni keskustelu sopisi kummallekin alueelle.
 
A). Täysin samaa mieltä.
 
Spede blendaa: https://blend.io/spede
AoA
29.03.2017 21:09:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin onhan se kyllä niinkin, on niin kauan ollut nämä palstat tällä tavalla ja siihen kaikki tottuneet...
 
mhelin
31.03.2017 08:24:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkä täällä on liiankin paljon eri ryhmiä jo nyt. Jos viestejä tulisi paljon enemmän studio-osaston järkevin jako olisi sellainen jossa laitekeskustelu olisi omassa ryhmässään ja muu tässä nykyisessä.
 
oksatboys
31.03.2017 20:46:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AoA: Niin onhan se kyllä niinkin, on niin kauan ollut nämä palstat tällä tavalla ja siihen kaikki tottuneet...
 
En itse ainakaan vastusta jakoa minkään vastustamisen tai perinteen vuoksi vaan yllämainituista syistä. Mitä sillä analogipuolella edes puhuttaisiin? Siellä olisi pari ketjua nauhurien korjaamisesta ja siinä se sitten oliskin.
 
Suurin osa tän palstan aiheista sopii kyllä "molemmille leireille". Tänne myös mahtuu ihan hyvin ne ketjut niistä nauhureista.
 
nim. ittekki molemmilla
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «