Aihe: Interfeissi jossa yli 8 mikkituloa? | |
---|
|
Mikael: Joku tollanen setti: https://www.thomann.de/fi/tascam_16x08.htm + https://www.thomann.de/fi/behringer_ada_8200_ultragain.htm Mullakin olis treenikämpän äänityssetuppi päivityksessä tässä. Olen todennäköisesti laittamassa Macbookille kaveriksi RME:n Fireface UC -usbikorttia, jossa olis ADAT hyödynnettynä riittävä setti kanavia sisään myös äänityksiin. Haluaisin treenikselle kahden räkkiunitin setupin, missä olis etupanelissa se 16 mikkireikää sisään ja tää räkki kiinni RME:ssä. Mietin tuossa, että saisko noita Behringerin 8200:sia mitenkään linkattua niin, että ensimmäistä käyttäis RME:n ADAT-väylässä 8-kanavaisena etusena ja toisen Behringerin linkittäis ADAT:lla ensimmäisen behkun ADAT-sisääntuloon, jolloin ilmeisesti (??) ne toisen behkun mikkisisääntulot reitittyis ensimmäisen ulostuloihin (?), joista ne vois vetäistä RME:n linjasisääntuloihin. Aika härveli, tietääkö kukaan voiko noita 8200:sia linkittää noin? Olis vaan niin nätti 2U räkki. =) Tätä ongelmaahan ei olis jos Behringerin etuset vois suoraan routata ulostuloihin. Mut ei voi kun ADAT:n läpi. |
|
Juntunen: Mullakin olis treenikämpän äänityssetuppi päivityksessä tässä. Olen todennäköisesti laittamassa Macbookille kaveriksi RME:n Fireface UC -usbikorttia, jossa olis ADAT hyödynnettynä riittävä setti kanavia sisään myös äänityksiin. Haluaisin treenikselle kahden räkkiunitin setupin, missä olis etupanelissa se 16 mikkireikää sisään ja tää räkki kiinni RME:ssä. Mietin tuossa, että saisko noita Behringerin 8200:sia mitenkään linkattua niin, että ensimmäistä käyttäis RME:n ADAT-väylässä 8-kanavaisena etusena ja toisen Behringerin linkittäis ADAT:lla ensimmäisen behkun ADAT-sisääntuloon, jolloin ilmeisesti (??) ne toisen behkun mikkisisääntulot reitittyis ensimmäisen ulostuloihin (?), joista ne vois vetäistä RME:n linjasisääntuloihin. Aika härveli, tietääkö kukaan voiko noita 8200:sia linkittää noin? Olis vaan niin nätti 2U räkki. =) Tätä ongelmaahan ei olis jos Behringerin etuset vois suoraan routata ulostuloihin. Mut ei voi kun ADAT:n läpi. Yksinkertaisimmillaan saat sen toisen Behrun standaloneksi kierrättämällä ADAT-outista itsensä ADAT-iniin (synkka tietysti masteriksi). Testattu vanhemmalla ADA8000:lla. "Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903 |
Hirvi 17.03.2017 13:28:41 (muokattu 17.03.2017 13:31:33) | |
|
Mietin tuossa, että saisko noita Behringerin 8200:sia mitenkään linkattua niin, että ensimmäistä käyttäis RME:n ADAT-väylässä 8-kanavaisena etusena ja toisen Behringerin linkittäis ADAT:lla ensimmäisen behkun ADAT-sisääntuloon, jolloin ilmeisesti (??) ne toisen behkun mikkisisääntulot reitittyis ensimmäisen ulostuloihin (?), joista ne vois vetäistä RME:n linjasisääntuloihin.) Eli haluat kuljettaa yhden ADAT:in läpi yhteensä 16 kanavaa interfaceen? Minun tietääkseni yksi Optinen ADAT-väylä pystyy viemään vain 8 kanavaan. |
varakeef 17.03.2017 21:30:04 (muokattu 17.03.2017 21:58:22) | |
|
Juntunen: Mullakin olis treenikämpän äänityssetuppi päivityksessä tässä. Olen todennäköisesti laittamassa Macbookille kaveriksi RME:n Fireface UC -usbikorttia, jossa olis ADAT hyödynnettynä riittävä setti kanavia sisään myös äänityksiin. Haluaisin treenikselle kahden räkkiunitin setupin, missä olis etupanelissa se 16 mikkireikää sisään ja tää räkki kiinni RME:ssä. Mietin tuossa, että saisko noita Behringerin 8200:sia mitenkään linkattua niin, että ensimmäistä käyttäis RME:n ADAT-väylässä 8-kanavaisena Siis onnistuu, mutta oikeastihan haluat siihen 2 unitin räkkiisi 8200:n lisäksi 6-8 kanavaa kivoja etusia, joissa olisi sisäänmenot edessä, etkä kai nimenomaan yhteensä 16 kanavaa Behkuja? Se on kyllä pulma, koska useimmissa etusissa liittimet ovat jostain käsittämättömästä syystä takana (varmaan säätimet mahtuvat paremmin noin). Ratkaisuksi voisi virittää erillisen xlr-liitinpaneelin, mutta sitten ne itse etuset pitäisi työntää johonkin, eli 2 yksikköä räkkiä ei riitä. Mutta olitko RME:n johonkin aikonut työntää? Se lienee 1/2 räkkileveydestä, eli viereen menisi vaikka RME:n nelikanavainen etunen. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
|
varakeef: Ei onnistu Behrun ADA:lla onnistuu yhdellä Toslink-kaapelilla, kuten yhtä viestiä aiemmin jo totesin. "Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903 |
|
Danko: Behrun ADA:lla onnistuu yhdellä Toslink-kaapelilla, kuten yhtä viestiä aiemmin jo totesin. Mä jo eilen mietin, ettämitäettä. Onko kysyjällä ajatuksena saada kerralla 16 kanavaa yhden adatin kautta RMElle? Sillai varmaan voi ketjuttaa, että saa jommastakummasta Behrusta kerrallaan sen 8 kanavaa menemään, mutta mikä hyöty siitä on verrattuna vain yhden behrun käyttöön? Ehkä vähemmän kytkettävää... jos toisen Behrun kytkis analogisesti RMEhen, niin sitten ainakin saa sen 16 kerrallaan. Mitenhän tämä nyt meni?:) TommiW.- Autot, kämpät ja piparit. |
|
anapena: Mä jo eilen mietin, ettämitäettä. Onko kysyjällä ajatuksena saada kerralla 16 kanavaa yhden adatin kautta RMElle? Sillai varmaan voi ketjuttaa, että saa jommastakummasta Behrusta kerrallaan sen 8 kanavaa menemään, mutta mikä hyöty siitä on verrattuna vain yhden behrun käyttöön? Ehkä vähemmän kytkettävää... jos toisen Behrun kytkis analogisesti RMEhen, niin sitten ainakin saa sen 16 kerrallaan. Mitenhän tämä nyt meni?:) Ensimmäinen Behru ADAT:lla ja toinen analogisesti, näin käsitin. "Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903 |
-Q- 18.03.2017 14:16:23 | |
|
Danko: Ensimmäinen Behru ADAT:lla ja toinen analogisesti, näin käsitin. Näin minäkin luin mutta jäin kyllä miettimään että miksi hankkia interface jossa ei ole tarvittavaa määrää liitäntöjä ja sitten pitää yrittää keksiä kiertoteitä rajoitteisiin? RME kaiketi jo on olemassa tai sille on joku muu syy? Ja jonkun mielestähän tommonen A/D/A-muunnin on vähän väärässä paikassa pelkkänä etuasteena josta se viedään taas seuraavassa kohtaa digiksi. Jos haluaa välttämättä 2 behringeriä niin sitten interface jossa 2 adattia. Jos se tarve on 16 mikkietuselle niin interface jossa on 8 ja sille kaveriksi behringeri. Ja lienee tietysti miehestä ja tavoista kiinni mutta jos tossa RME:ssä on se 2 etuastetta ja vielä läjä linjatuloja niin treenikämppähommissa ne riittäis behringerin kanssa mulle oikein hyvin. Mutta eihän se toki haittaa vaikka niitä kanavia vähän jää varallekkin :-) |
mhelin 19.03.2017 17:35:06 (muokattu 20.03.2017 07:23:05) | |
|
Tuon RME:n tilalle Motu 8A jossa on kaksi ADAT tuloa ja hintaa samat 888 EUR Thomannilla niin kahden ADA8200 käyttö onnistuu. Jos haluaa räkin etupaneeliin (miksiköhän, itse pidän siitä että johdot menee nätisti laitteiden takaa, siitä syystä ADA8x00 on vähän epäkäytännöllinen) niin esim. ebaysta tuollainen etupaneeli jonka kalustaa itse: http://www.ebay.co.uk/itm/1U-Penn-E … h=item259664b7fb:g:QMgAAOSwBvNTrHPx E: eipä tuossa Motu 8A:ssa ole kuin yksi ADAT tulo ja yksi lähtö, Thomannin sivulla lukee että 2xADAT i/o joka on väärää tietoa. https://www.thomann.de/fi/motu_8a_avb.htm Tuossa 828x:ssä on oikeasti 2 ADAT-liityntää: https://www.thomann.de/fi/motu_828x.htm |
|
-Q-: Näin minäkin luin mutta jäin kyllä miettimään että miksi hankkia interface jossa ei ole tarvittavaa määrää liitäntöjä ja sitten pitää yrittää keksiä kiertoteitä rajoitteisiin? RME kaiketi jo on olemassa tai sille on joku muu syy? Ja jonkun mielestähän tommonen A/D/A-muunnin on vähän väärässä paikassa pelkkänä etuasteena josta se viedään taas seuraavassa kohtaa digiksi. Jos haluaa välttämättä 2 behringeriä niin sitten interface jossa 2 adattia. Jos se tarve on 16 mikkietuselle niin interface jossa on 8 ja sille kaveriksi behringeri. Ja lienee tietysti miehestä ja tavoista kiinni mutta jos tossa RME:ssä on se 2 etuastetta ja vielä läjä linjatuloja niin treenikämppähommissa ne riittäis behringerin kanssa mulle oikein hyvin. Mutta eihän se toki haittaa vaikka niitä kanavia vähän jää varallekkin :-) Hui täällähän oli paljo keskustelua, kiitos vaan kaikille, en oo kiireiltäni ehtiny käydä lukeen. Ja sori aloittajalle threadin varastamisesta. =) Hommasin tosiaan RME:n kotistudiolle Macbookin ja miksaus-PC:n kaveriksi kun entinen Focusrite leipoi yllättäen. Tarvitsin kotiin ja bändin livekäyttöön tollasen varmatoimisen kompaktiratkasun muutamalla mikkietusella, ni sen takia RME. Ei jaksa enää tässä iässä tapella ajureiden ja mekaanisesti vuotavien halpisboksien kanssa. Alkup kysymys liittyi siis siihen, että olisin yhdistänyt mun liikuteltavan äänityskaluston tähän kans, ni ei olis tarvinnut pitää siellä erillistä interfacea enää. Olis ollu vaan ns. tyhmä äänitysräkki missä 16 mikkikanavaa ja se kiinni olemassaolevassa RME:ssä. Nykyisessä äänitysräkissä on Tascamin vanha USB-interface jossa laajennuksena joku halpa Qpre nelikanavaetunen. 12 XLR menee sisään mut vähän joutuu joskus temppuilemaan studioliveäänityksiä tehdessä. 16 tasalaatuista mikkirööriä olis kiva. Kaks punaista behringeriä olis ollu simppeli ja halpa setuppi, mut harmi kun optimaalisimmillaan vaatii sen 2 adattia. Kytkemisistä, käytän tuota äänitysräkkiäni lähinnä eri bändien treenikämpillä ja muissa harrastetason äänitysolosuhteissa, missä käy usein työlääksi kyykkiä boksin takana kytkemässä. Nopeampi tökkiä etupaneeliin ja tsiigailla siitä. Ymmärrän että paikoillaan pysyvässä setupissa takapaneeliliittimet fiksumpi, mut mulle olis parempi edessä. Pitänee jättää toi äänitysräkki vielä rauhaan toistaiseksi ja miettiä se sit erikseen jossakin vaiheessa. |
CryptoFib 21.03.2017 13:43:54 (muokattu 21.03.2017 13:45:59) | |
|
Juntunen: Ei jaksa enää tässä iässä tapella ajureiden ja mekaanisesti vuotavien halpisboksien kanssa. Kytkemisistä, käytän tuota äänitysräkkiäni lähinnä eri bändien treenikämpillä ja muissa harrastetason äänitysolosuhteissa, missä käy usein työlääksi kyykkiä boksin takana kytkemässä. Nopeampi tökkiä etupaneeliin ja tsiigailla siitä. Ymmärrän että paikoillaan pysyvässä setupissa takapaneeliliittimet fiksumpi, mut mulle olis parempi edessä. Pitänee jättää toi äänitysräkki vielä rauhaan toistaiseksi ja miettiä se sit erikseen jossakin vaiheessa. Minun eka postaus m.nettiin vuosikausiin. Tulipa vaan tuosta äänikortti+adat+räkki+paneelit+ristikytkennät+muut -keskustelusta mieleen, että miten se vois toimia sulla tuommonen Behringer X air 18? Ite tilautin uudet työkalut tuonne yökerholle, missä toisinaan teen keikkaa. Räkissä nykyään em. mikseri, kolmen langattoman vastaanottimet ja laatikko langattomille, wlan-reitittimelle, tabletille ym. krääsälle. Kaikki mukavasti rullilla ja "matkalaukkukahvalla". Äärimmäisen mukava setuppi pikkukeikoille. Ymmärtääkseni tuolla voi siis miksata keikan (esim. tabletti) ja äänittää (läppäri) yhtäaikaa. Vähän roudaamista ja kytkemistä. E: X air toimii myös äänikorttina ja se on yllättävän kompakti purkki. |
|
RME:ltäkin tullut edullinen USB interface jossa 4 ADAT -liityntää: https://www.thomann.de/fi/rme_digiface_usb.htm Tuolle ne pari (kolme, neljä) ADA8200:sta kaveriksi. 16-kanavaa tekee yhteensä 776 euroa. |
|
Pahoittelen vanhan asian jauhamista mutta en ole tullut oikein mihinkään ratkaisuun tämän kanssa. Mitä enemmän penkoo, sen enemmän löytyy vaihtoehtoja. Noita digimiksereitä lähdinlaavaamaan tuossa ja silmään sattui tämmöinenkin: https://www.thomann.de/fi/presonus_studiolive_rml16ai.htm Ei veisi arvokasta pöytätilaa eikä olisi turhia liukuja ja muita pölyä imeviä namikoita. Ominaisuuksiakin on vähintään riittävästi. Ei Behringer ja varmaan keski-ok äänenlaatukin? Missään ei lue että "Tällä laatikolla voit äänittää tietokoneellesi 16 raitaa kerralla". Onko se itsestään selvyys vai puuttuva ominaisuus? Tämän kanssa tarvisi FW-kortin vai liikkuuko kuudentoista kanavan bitit todella langattomasti kerralla? mhelin: Vanhoista digivehkeistä kannattaa pysyä kaukana, jossain vaiheessa niistä loppuu ajurituki tai hajoaa konkat. Digimiksereitä ei kukaan vielä ehdottanut. Miten olisi Presonuksen AR16: http://www.dv247.com/mixers/presonu … live-ar-16-usb-hybrid-mixer--236266 Liukupotikat noissa heikoin lenkki, mutta saundi pitäisi olla kohdillaan. Vaikka äänittäminen koneelle onnistuu 18-kanavaisesti ei miksausta voi tehdä pöydällä, eikä sitä voi käyttää edes kontrollerina. Toisaalta treeneissä voisi laittaa SD-kortille tavaraa. Eikä ole Behringer... |
|
Juhani_t: Pahoittelen vanhan asian jauhamista mutta en ole tullut oikein mihinkään ratkaisuun tämän kanssa. Mitä enemmän penkoo, sen enemmän löytyy vaihtoehtoja. Noita digimiksereitä lähdinlaavaamaan tuossa ja silmään sattui tämmöinenkin: https://www.thomann.de/fi/presonus_studiolive_rml16ai.htm Ei veisi arvokasta pöytätilaa eikä olisi turhia liukuja ja muita pölyä imeviä namikoita. Ominaisuuksiakin on vähintään riittävästi. Ei Behringer ja varmaan keski-ok äänenlaatukin? Missään ei lue että "Tällä laatikolla voit äänittää tietokoneellesi 16 raitaa kerralla". Onko se itsestään selvyys vai puuttuva ominaisuus? Tämän kanssa tarvisi FW-kortin vai liikkuuko kuudentoista kanavan bitit todella langattomasti kerralla? Siinä lukee"Built-in 52/34 audio interface (FireWire 800)" Presonuksen sivulta: The StudioLive RML16AIs built-in 54x34 multitrack recording interface is tightly integrated with the rest of the mixernot an afterthought we tacked on. All 32 channels and your choice of buses continuously stream to your FireWire- or Dante-connected Mac or PC. Each of the first 16 channels can independently access its analog input or its dedicated digital return from your computer. The 16 digital input channels can receive multitrack inputs from a computer, perfect for backing tracks and effects. And with StudioLive RML mixers, recording is simple and easy: Just launch the included, preconfigured Capture software for one-click recording of all channel inputs and your main mix. Or record with the included Studio One Artist DAWor any recording software that supports ASIO or Core Audio. Now you can record in the studio or at the gig with equal easeonly with StudioLive. Varmaan ihan hyvä ja monipuolinen laite ja tosiaan kompaktissa koossa. XMAX etusista ei ole havaintoa mutta varmaan paremmat kuin vaikka ADA8000 etuset, ja 118 dB dynamiikka-alueella pärjää studioäänityksissäkin. |
|
Mä olen aika paljon tehnyt livemiksausta StudioLive 16.0.2:n kanssa. Oikein näppärä ja nopea peli käyttää. Etusetkin ihan all right. Jos tuo on samaa tasoa tai parempi, niin voin suositella. K.F.S. is the Only Law |
|
Tuli tällanenki kampe hommaa sotkemaan: https://www.stpaulssound.fi/tuote/s … ft-ui24r-digitaalimikseri/3SCUI24R/ |
|
RML16AI on ollut nyt pienessä hipeloinnissä viikon. Vielä ei osaa sanoa mitään asiallista siitä koska reenikämppä on remontissa ja saan heitettyä kirvesmiehet ulos vasta viikon päästä. Sen verran olen tietysti rassannut että kokeiltu on Universal Control ja efektipuoltakin vähän. Käyttö on kyllä loogista ja systeemi aukeaa aika helposti. Mielenkiinnolla odotan että pääsen äänittelemään. |
Vobg 31.05.2017 22:37:25 | |
|
Lainaanpa puolestani threadia. Eli kuinkas paljon tulee harrastettua etuasteiden kanssa sekakäyttöä? Tuo Tascamihan on menevän olonen interface. Jos siihen kytkisi äänitysmielessä GAP-73:n tai pari ja loput mikit menisi suoraan tai "Cloudlifterin" läpi noihin mikkilinjoihin, niin ei kai siinä mitään häviäisi, kun budjettiluokan vehkeissä liikkutaan? |
|
Vobg: Lainaanpa puolestani threadia. Eli kuinkas paljon tulee harrastettua etuasteiden kanssa sekakäyttöä? Sekakäyttö on ihan normaalia. Mulla on aina parit erilaiset etuset käytössä kun jotain isompaa raitamäärää äänitän. Toisissa on enemmän gainia, toisissa väriä jne. Eli äänilähteiden ja mikkien mukaan noi tulee valittua. |
Vobg 31.05.2017 22:51:44 (muokattu 01.06.2017 00:13:51) | |
|
oksatboys: Sekakäyttö on ihan normaalia. Hyvä kuulla. Eipä ole varoja ostella tonnien Studiolivejä, ja siitähän puuttuisi kaikki hauskuus. Olen katsellut tuota GAPia snarea varten, ja Cloudlifteriä bassorummun mikille, aloittelija olen etuasteiden kanssa mutta kovat on GASit.. Edit: No joo, eikai se bassorumpu boosteja tarvi tässä vaiheessa, tuonkin rahan voi käyttää parempaan mikkiin. Kai se täytyisi koittaa olla menemättä perä edellä puuhun tällä kertaa. GAP on varmasti tutustumisen arvoinen. |
« edellinen sivu | seuraava sivu » | |
---|