Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: ProTools ongelma
1
Jukkis60
11.12.2016 14:45:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on ProTools 11 joka on toiminut moitteettomasti, nyt on ilmennyt kumma vika! Jostakin syystä se ei ota vastaan musiikki taustaa jonka vedän sille tehdylle raidalle (on aina ennen onnistunut) vaan ylhäällä olevat kuvat Timeline data online status sekä Session online status syttyvät punaisiksi kun niiden pitäisi olla vihreät. Olen yrittänyt etsiä tähän ongelmaan syytä itse, mutta en onnistu siinä.
Olisikohan täällä jollakin ollut sama ongelma tai tietää muuten mistä löydän tähän ratkaisun.
 
kiitos!
 
Henri Henri Olavi
11.12.2016 15:14:20 (muokattu 11.12.2016 15:17:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jukkis60: Minulla on ProTools 11 joka on toiminut moitteettomasti, nyt on ilmennyt kumma vika! Jostakin syystä se ei ota vastaan musiikki taustaa jonka vedän sille tehdylle raidalle (on aina ennen onnistunut) vaan ylhäällä olevat kuvat Timeline data online status sekä Session online status syttyvät punaisiksi kun niiden pitäisi olla vihreät. Olen yrittänyt etsiä tähän ongelmaan syytä itse, mutta en onnistu siinä.
Olisikohan täällä jollakin ollut sama ongelma tai tietää muuten mistä löydän tähän ratkaisun.
 
kiitos!

 
Yritätkö vetää niitä mistä? Finderistä (jos Mac) vai Binistä?
E: Niin tosiaan, mikä käyttis sulla on?
 
K.F.S. is the Only Law
Jukkis60
11.12.2016 18:12:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on iMac 10.8.5
 
Työpöydällä on kansio josta niitä vedän, ja on toiminut aina upeasti kunnes sitten eräänä päivänä ei toiminut!
 
JoKo
12.12.2016 11:55:24 (muokattu 12.12.2016 11:55:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeile "import audio to track"-komentoa suoran raahaamisen sijaan.
 
Jukkis60
12.12.2016 14:54:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos neuvosta, mutta tuo Timeline data online status palaa edelleenkin punaisena, tausta tulee kyllä raidalle, mutta se on tyhjä ilman nitään soivaa informaatiota. Olen nyt etsinyt pari kuukautta tähän ongelmaan ratkaisua, onnistumatta itse siinä, joten ajattelin kysyä täältä viisammilta ja kokeneemmilta neuvoa ongelmaan. Olen tehnyt pari sataa tuotosta ongelmitta! Joku kruksi on varmaankin jossakin väärässä kohtaa?
 
anapena
12.12.2016 15:25:00 (muokattu 12.12.2016 15:26:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisko joku päivitys sotkenut toimivan systeemin. Entä projektin asetukset, sample rate/bitit, onko ne ristiriidassa tuotavan palikan kanssa? Soiko se tausta siellä työpöydällä ok?
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
Spedemix
12.12.2016 17:23:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jukkis60: Kiitos neuvosta, mutta tuo Timeline data online status palaa edelleenkin punaisena, tausta tulee kyllä raidalle, mutta se on tyhjä ilman nitään soivaa informaatiota. Olen nyt etsinyt pari kuukautta tähän ongelmaan ratkaisua, onnistumatta itse siinä, joten ajattelin kysyä täältä viisammilta ja kokeneemmilta neuvoa ongelmaan. Olen tehnyt pari sataa tuotosta ongelmitta! Joku kruksi on varmaankin jossakin väärässä kohtaa?
 
Haiskahtaa bugilta.
 
Kato huviksesi onko "Setup->Preferences->Processing->Automatically Copy Files on Import" tikattuna.
 
Yleensä dragatty audio kyllä soi kiltisti vaikka sitä ei kopioisi Audio Files -kansioon.
 
Pohdiskelen ääneen: Voisko aiheeseen liittyä joku Wav-Aiff -aiheinen ongelma? Toistaako PT11 Waveja ja Aiffeja sekaisin? Tiedän että tekee ainakin jompaakumpaa erikseen (voi valita Setup->Session) mutta ei mitään käryä suostuuko toistamaan molempia sekaisin samassa sessiossa. Omissa sessiossani kaikki audiofilut ovat aina Waveja koska tuo Copy On Import tikattuna filut myös konvertoidaan automaattisesti.
 
Spede blendaa: https://blend.io/spede
Jukkis60
12.12.2016 17:24:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikissa muissa soi, mutta ei ProToolsissa!
 
Jukkis60
12.12.2016 20:08:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuntuu että mikään ei auta ongelman saamiseksi kuntoon! Äsken onnistuin raahaamaan taustan onnistuneesti, mutta kun kokeilin samaa taustaa uudelleen ei enää onnistunut. Kiitän kaikkia jotka yrititte auttaa asiassa!
 
Riku Rotten
14.06.2022 11:59:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mackin kovo hajosi ja kopioimalla uuteen kovalevyyn kaikki muu toimii paitsi protools. En löydä mun avid tililtä latausta tähän vanhaan versioon 12.4. Väittää, että pitäisi olla muka disk, mutta olen sen aikoinaan päivittänyt m-poweredista (9) ja verkon yli. Vanhin, minkä pystyn lataamaan on 12.6. Sepä ei tunnista mun ilokia oikeaksi.
 
Sattuisko olemaan 12.4 dmg kovalevyn kätköissä? Tuo 12.4 riittää mainiosti biisien demotteluun. Ahdistaa, kun ei ole kotistudiota käytössä. Eikä oikein innostaisi päivittää koko setuppia tietsikka myöden.
 
Danko
14.06.2022 12:11:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Riku Rotten: Mackin kovo hajosi ja kopioimalla uuteen kovalevyyn kaikki muu toimii paitsi protools. En löydä mun avid tililtä latausta tähän vanhaan versioon 12.4. Väittää, että pitäisi olla muka disk, mutta olen sen aikoinaan päivittänyt m-poweredista (9) ja verkon yli. Vanhin, minkä pystyn lataamaan on 12.6. Sepä ei tunnista mun ilokia oikeaksi.
 
Sattuisko olemaan 12.4 dmg kovalevyn kätköissä? Tuo 12.4 riittää mainiosti biisien demotteluun. Ahdistaa, kun ei ole kotistudiota käytössä. Eikä oikein innostaisi päivittää koko setuppia tietsikka myöden.

 
https://gearspace.com/board/avid-pr … mous-pro-tools-12-4-installers.html
tuon ketjun aloittaja oli saanut avidilta latauslinkin kysymällä.
 
"Tätä palvelua selaillessani olen tullut siihen tulokseen että täällä liikkuu enimmäkseen alle 20-vuotiasta heviporukkaa." -Chrometta
Riku Rotten
17.06.2022 11:06:48 (muokattu 17.06.2022 11:07:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danko: https://gearspace.com/board/avid-pr … mous-pro-tools-12-4-installers.html
tuon ketjun aloittaja oli saanut avidilta latauslinkin kysymällä.

 
Tämä neuvo auttoi, tools toimii taas! PT latausikkuna muuttui sen verran, että siinä lukee nykyään ProTools HD. Onko tälle salaisuudelle tiedossa taustoja?
 
Hankalinta tuossa oli avidin lomakkeen täyttö. Onneksi löysin M-powered 9 sarjanumeron boxista ja sain siihenkin lomakkeen kohtaan täytettä, jotta saitti salli lähettää kyselyn eteenpäin.
 
Hyvä neuvo, iso kiitos Danko.
 
Sen verran vinkkiä, että 12.6 piti ensin tuupata roskakoriin, jotta sai asennettua 12.4. Ei mennyt suoraan päälle.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «