Muusikoiden.net
25.09.2018

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikkietuasteet
1 2
Krice
24.11.2016 12:35:30 (muokattu 24.11.2016 12:38:23)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jaripat: Mun alkuperäinen ongelma oli/on (liian) halpa etunen + voimakas taustakohina 57:lla.

Jos etuasteen laittaa intefacen sellaiseen liitäntään, joka menee sen etuasteen kautta niin kannattaa ainakin laittaa interfacesta input volumet (tai siis mahdollinen vahvistus eli gain) nollaan, ettei soundi mene kahden etuasteen kautta. Sehän ei ainakaan vähennä kohinaa. Parasta olisi jos interfacessa olisi "aito" line input eli siinä ei ole etuastetta lainkaan. Joskus sellainen löytyy interfacesta, jossa on myös etuasteellinen input kitaroille, mikeille jne.

Kohinaa tulee myös huonoista johdoista, pitkät johdot yms. häiriöt ja vahvistuksen määrä vahvistaa myös sitä kohinaa.

mhelin
24.11.2016 16:54:45 (muokattu 24.11.2016 16:56:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos GAP73:een päätyy niin kannattaa ottaa tuo DLX Plus-malli Carnhill muuntajilla. Ainakin omassa Neve-kloonissa toimii hyvin myös SM57:n kanssa.

https://www.thomann.de/fi/golden_ag … s.htm?ref=search_rslt_1073_385511_5

askomiko
24.11.2016 22:10:07

Cloudlifter ja Fethead on tosiaan phantomilla toimivia etuasteita jotka antaa kiinteän vahvistuksen, näissä tapauksissa 20 ja 25db. Ovat hyödyllisiä lähinnä hiljaisen dynaamisen tai nauhamikin kanssa (vaikka nyt se SM7b), silloin kun etuasteesta ei irtoa ihan tarpeeksi siistiä suhinatonta vahvistusta. Monessa etusessa maksimi vahvistua on alta 60db, ja jos vielä siinä lopussa mennään "huonolle" alueelle jotta saa mukaan tarpeetonta suhintaa, tämmöinen palikka auttaa. Jeesusluokan etuasteilla tarpeetonta.

GAP73 antaa tarvittaessa 80db, joten siinä ei gaini lopu kesken. Budjettilaitehan tämäkin on, ne viimeiset desibelit ei ehkä ole enää mitään maailmanluokan hifiä. Minulla on tuo GPA 73 mk2 perusmallina, ihan toimii, mutta olen ajatellut siirtyä jossain vaiheessa kokonaan lunchbox-meininkiin, jotta on kaikki yhessä nipussa, eikä tarvitse kuljetella monia erillisiä laatikoita. Lunchboksin etusena on nyt Classic API:n VP28, joka on 70-luvun Apin kopio. Signaalitiellä on kolme muuntajaa, mikä on kai sitten sitä varten parasta parhautta vintagemielessä.

On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
jaripat
25.11.2016 08:45:33

GAP73 tilauksessa. Varmaan se sitten on parempi, kuin tuo edellinen munuainen ja ihan ensimmäiseksi täytyy nimenomaan verrata tuota kohinan määrää. Ja mitään interfaceahan mulla ei ole. Signaalireitti (tässä tapauksessa) on joko mikki-etunen-tascamin tallennin, tai mikki-etunen-2" analogi nauha.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti