Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lämpöä miksaukseen/masterointiin
1 2
Henri Henri Olavi
20.09.2016 21:06:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

studio: Hommaa väliin analogisen putkivermeen tai muun säröpurkin niin ei tarvitse miettiä mallinnuksien kanssa. Analogisen laitteen mallinnus on vielä mahdotonta tänäpänä, muuttujia liikaa.
 
Kun masterin kierrättää kohtuu räkäisen c-kasetin kautta, niin aina tulee hyvä. Lisää lämpöä saa kun hieman vaikka rypistelee nauhaa ja tekee siihen pieniä skraiduja neulalla.
 
ehkä jos jos asia ois niin että tekee paljon ainesta siis akia paljon mutta jos antaa pois niin onko se plajon siis ol? -haitaripartio
studio
20.09.2016 21:28:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Kun masterin kierrättää kohtuu räkäisen c-kasetin kautta, niin aina tulee hyvä. Lisää lämpöä saa kun hieman vaikka rypistelee nauhaa ja tekee siihen pieniä skraiduja neulalla.
 
Käy se noinkin mikäli sitä haluaa.
 
oksatboys
20.09.2016 21:33:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko joku testannut sellaista että ajas digiääntä ulos muuntajaan ja siitä suoraan takaisin koneelle? Tuollaistakin jotkut harrastaa saturaation saamiseksi, esim. tässä kaiken muun analogiherkun lisäksi https://www.youtube.com/watch?v=SgcUKABvWvM
 
Mulla ois lundahlin, tamuran ja beyerin muuntajia mutta en ole saanut aikaiseksi testata. Ehkä viikonloppuna vois kokeilla ja postailla vaikka sampleja jos niistä on mihinkään.
 
Kamarunkkaus on kuin laittaisi rahaa pankkiin jonkun muun tilille.
Henri Henri Olavi
20.09.2016 21:52:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

studio: Käy se noinkin mikäli sitä haluaa.
 
Niinhän mä sanoin.
 
ehkä jos jos asia ois niin että tekee paljon ainesta siis akia paljon mutta jos antaa pois niin onko se plajon siis ol? -haitaripartio
Timo JM
20.09.2016 22:14:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En kyllä tiedä onko se saturaatio se juttu mitä ajan takaa. Joissakin kompuroissahan on tietynlainen ominaissoundi, joka tarttuu miksaukseen, vaikkei varsinaista kompressointia tekiskään. Tiedä sitten mitä piirejä niissä on, jotka sopivasti pyöristää kulmia. (Tai huonontaa soundia.)
 
Ylipäätään tää nyt on vain sellaista pilkun sitä, mutta silti usein mielessä. Vähän kuin se muukin nus... :-D
 
anapena
21.09.2016 00:50:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timo JM: En kyllä tiedä onko se saturaatio se juttu mitä ajan takaa. Joissakin kompuroissahan on tietynlainen ominaissoundi, joka tarttuu miksaukseen, vaikkei varsinaista kompressointia tekiskään. Tiedä sitten mitä piirejä niissä on, jotka sopivasti pyöristää kulmia. (Tai huonontaa soundia.)
 
Ylipäätään tää nyt on vain sellaista pilkun sitä, mutta silti usein mielessä. Vähän kuin se muukin nus... :-D

 
Esim. Wavesin LA-2 emulaatio on kivoin mihin olen siitä aiheesta törmännyt, vertailin joskus muutamia.
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
anapena
21.09.2016 00:56:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KaRa: Näen sieluni silmin kuinka tulevaisuudessa ja tulevaisuuden teknologian aikana haikaillaan neuvoja digitaalisen soundin aikaansaamiseksi.
 
Tää oli hyvä:) Gary Mooren Run For Cover-albuumi on hyvä esimerkki, 16bit on ihan liikaa...
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
saastara
21.09.2016 10:25:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on itsellä tullut ehkä tässä viime aikoina, vuosien jälkeen semmoinen 180-astetta, mitä tulee noihin analogimallinnuksiin, nauhaplugareihin ymv mojo-juttuihin. Ennen oli tapana lätkiä vähän kaikkeen just tolla Speden kuvaamalla meiningillä sitä 'analogista' ketjua.. Eli just tiskiemulaatio, värillinen eq, värillinen kompura, nauha, värillinen kompura masteriin, konsolimallinnus masterissa, nauhamallinnus masterissa.. Ja kyllähän se oma juttunsa on ja väriä tulee.. Mutta en erityisemmin kyllä nauti siitä soundista loppujenlopuksi, olen sittemmin huomannut.
 
En tiedä onko se sitten digitaalisuuden peikkoja kun on tingitty prossukulutuksesta tai koodattu ongelmallista koodinpätkää tmv mutta isossa mittakaavassa itselle noi nauha- ja konsoliplugarit tuntuu aina vievän enemmän pois kuin tuomaan.. Kunhan se ensimmäinen wau-efekti on hiipunut.. Pari firmaa tulee äkkiseltään mieleen, jotka on sitten mennyt vähän sivupoluille algoritmimielessä normiplugarimeiningistä, ja lopputulokset on itselle mieleisempiä. Mutta ehkä itse on päätymässä johonkin 'clean is the new analog'-koulukuntaan.. Ja sit kun tarvitaan säröä ja väriä, saa se olla ihan selkeää.
 
Mutta varsinaiseen aiheeseen, itse yleensä miellän, kun puheeksi tulee, ton master-liiman ja mojon, jonain semmoisena putki-VariMu-tyyppisenä juttuna, joilla on semmoinen oma muhku ja tyyny tapansa imeä transientteja. Jos haluaa ostaa tiensä onneen niin Klanghelmin MJUC ja Airwindowsin Pressure4 on aika mainioita ja halpoja vehjeksiä moiseen.
 
"As long as there is music I am immortal and I have lived forever if I can remember a song"
sami_sumea
21.09.2016 10:26:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta en erityisemmin kyllä nauti siitä soundista loppujenlopuksi, olen sittemmin huomannut.
 
Ei niitä paskoja lähtösoundeja mikään plugari pelasta, sen oon omakohtaisesta kokemuksesta huomannut :-P
 
...
 
http://www.soundreel.com
saastara
21.09.2016 10:29:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sami_sumea: Ei niitä paskoja lähtösoundeja mikään plugari pelasta, sen oon omakohtaisesta kokemuksesta huomannut :-P
 
...

 
Juu, totta toki tääkin.. Mutta enemmän tarkoitin sitä mielenmaisemaa siihen soundiin. Oli sitten paskaa tai hyvää soundia, niin kyllä ne molemmat tiskin ja nauhan läpi kulki vanhoina päivinä.
 
"As long as there is music I am immortal and I have lived forever if I can remember a song"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «