Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hyvä headset mikrofoni?
1
jbonjovi
22.08.2016 07:22:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etsin 200-300€ headsetmikrofonia (ei tartte olla luureja kuunteluun eikä langaton)
Liittäisin Zoom H4n Pro:n kanssa. Käyttötarkoitus olisi tuottaa hyvätasoista puheääniraitaa podcast tarpeisiin. Zoomin mikit ei sovi sillä ne ottavat liikaa huoneääntä ja sitä kautta muita kolinoita.
 
Thomann antaa tolle hintaluokalle mm. shure, beyerdynamic ja sennheiser headset -malleja. Onko merkeillä eroa?
 
Vai, onko budjetin nosto ainoavaihtoehto.
 
Amicus curiae
27.08.2016 04:51:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei,
 
Korjatkoot kokeneemmat, mutta väittäisin ettei kallis mikki tilannettasi automaattisesti paranna.
 
Onko sulla vaatehuonetta - sen akustiikka olisi oivallinen. Zoomin käsittelyäänistä pääsee jos sen ruuvaa johonkin ständiin tai pistää "hernepussin" tai vastaavan päälle.
 
Itse tykkään käyttää headsettiä, jotta kuulen äänen nauhoittaessani. Jotenkin artikuloin paremmin kun kuulen oman ääneni, ja tulee varotuksi hengitysääniä jne. Headsettini ei ole just nyt tässä, sillä oli hintaa noin 250 euroa ja olen nauhoittanut sillä broadcast-laatuista kamaa. Olen myös käyttänyt 4 x kalliimpaa headsettiä, jolla laatu ei sen kummempaa ollut, normi puheäänityksessä.
 
Saakos Zoomiin vaihtomikkinä tarkasti suuntaavan "haulikon"? Sen kun suuntaisi naamaasi vähän kauempaa ja laittaisi selkäsi taakse vashtokumisen vierassängyn patjan ääniä vaimentamaan, niin voisi olla ok ratkaisu.
 
Mulla on myös langaton headset AKG:ltä, tyyppi on SR 40 S / PT 40 (863.100 MHz) ja sitä olen joskus käyttänyt nauhoituksiin kun langallinen headset ei ole ollut mukana.
 
Mitä sulle suosittelen? Ekaksi disclaimer: en ole kytköksissä mihinkään kauppaan tai kauppiaaseen ja olen ostanut räipettä niin Saksasta kuin Suomesta, hyvin tuloksin.
 
Mutta jos emme halua että Suomen musiikkikaupoista loputkin kuukahtavat, niin suosittelen kotimaista kauppaa ja myyjää joka myy sulle sopivan tuotteen pikemminkin kuin kalleimman. Nykyään saat Kotimaiselta kauppiaalta samaan hintaan kuin Saksan veikolta. Hyvä myyjä tietää tai äkkiä selvittää vaihtoehdot joita kannattaa harkita.
 
En ole paljon ostanut täältä Muusikoiden netin torilta, mutta joka ikinen ostos on ollut onnistunut. Nykyään kun etsin kamoja, kurkistan ensin käytettyjä täältä.
 
P.S. Tuli mieleen että podcast- ym hommiin on olemassa pieniä kaiunestoseiniä ja onttoja "vaahtokumipalloja", joissa on reikä puhujan suuntaan, muilta suunnilta tulevan äänen se vaahtokumi-ihme vaimentaa.
 
-Toivottavasti tästä oli jotain apua. Fiksummat korjatkoot tai täydentäkööt, ja kerro sitten mihin hankintaan päädyit ja millaisin tuloksin. Se auttaa muita podcastereita.
 
Terveisin
 
A c
 
askomiko
27.08.2016 14:57:37 (muokattu 27.08.2016 14:59:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AKG hsc 271 on kuulokkeet ja konkkamikki, hyvä soundi. Helppo suositella tuohon käyttöön, mikin saa näin maksimaalisen lähelle puhujaa jolloin mölyt ja minimiin, ja samalla tiedät mitä olet tekemässä. Mulla on myös Rode lavalier -mikki, äänenlaatu siinäkin ok mutta paidan rintamukseen laitettuna se on jo oleellisti kauempana ja sen mukana huone kuuluu taas. Ei pahasti mutta kuitenkin. Ja voihan senkin viritella suoraan naaman eteen jollain patentilla.
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «