Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Paksumpi molton parempi?
1
Tumezy
09.08.2016 23:02:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei!
 
Muutin just uuteen kämppään ja tila missä teen musiikkia kaikuu niin hirveesti että oikeen pahaa tekee. Tarkennetaan että kyseessä olohuone. Jotain pitäs tehä ja kun ei viittis sisustusta muuttaa studion näköseks niin oon aatellu et vaimentasin koneen takana ja vieressä olevan seinän molton kankaalla. Ja tiedän, ensiheijastukset pois ymsyms, ja teen tän varmaan ihan väärinkin, mutta muuta ratkasua en oo keksiny, ettei se haittais talouden toista osakasta ja hänen sisustustaan. Tila on mulle riittävä kunhan kajareista tuleva mökä ei kuulosta mössöltä niinkuin nyt tekee. Olohuoneesta puuttuu kuitenkin vielä pari huonekalua ja sohva joten niidenkin hankkiminen varmasti auttaa kaiun vähentämiseen.
 
MUTTA ITSE KYSYMYKSEEN:
 
Thomanilla on myyytävänä molton kangasta 300g/m2 ja 500g/m2 ja kysynkin että onko noiden kahden välillä kauheana eroa ottaen huomioon tilanteeni? Toinen kun on vain 100e kalliimpaa sama määrä. Mikä on se vaikutus minkä saisin tuolla raskaammalla kankaalla?
 
Kiitos vastauksista jo etukäteen ja anteeks. Tilanne kun on nyt tämä. Ehkä joskus sitten oma talo ja oma studio.
 
oksatboys
09.08.2016 23:23:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Raskaampi absorboi matalampia taajuuksia kuin kevyempi ja ylipäätään vähä enemmän. Verho kantsii olla myös vähän irti seinästä ja laskoksilla, jolloin se absorboi enemmän.
 
Kamarunkkaus on kuin laittaisi rahaa pankkiin jonkun muun tilille.
sami_sumea
10.08.2016 13:46:09 (muokattu 10.08.2016 13:48:32)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tumezy: Hei!
 
Muutin just uuteen kämppään ja tila missä teen musiikkia kaikuu niin hirveesti että oikeen pahaa tekee. Tarkennetaan että kyseessä olohuone. Jotain pitäs tehä ja kun ei viittis sisustusta muuttaa studion näköseks niin oon aatellu et vaimentasin koneen takana ja vieressä olevan seinän molton kankaalla. Ja tiedän, ensiheijastukset pois ymsyms, ja teen tän varmaan ihan väärinkin, mutta muuta ratkasua en oo keksiny, ettei se haittais talouden toista osakasta ja hänen sisustustaan. Tila on mulle riittävä kunhan kajareista tuleva mökä ei kuulosta mössöltä niinkuin nyt tekee. Olohuoneesta puuttuu kuitenkin vielä pari huonekalua ja sohva joten niidenkin hankkiminen varmasti auttaa kaiun vähentämiseen.

 
Ota sitä ohuempaa Moltonia ja pistä verhon taakse jotain paksua akustointilevyä katseilta piiloon, kangas ei demppaa käytännössä mitään matalampia taajuuksia vaikka olis kuinka paksua. Kannattaa myös käydä osapuoli kakkosen kanssa keskustelu siitä, miten tärkeää musiikin tekeminen on harrastuksen ja henkisen hyvinvoinnin kannalta ja painottaa sitä, että uhrauksia on vaan parempi opetella tekemään, vittuaks otti muusikon. Sen jälkeen voit alkaa katsella kunnon studiotilaa / omaa asuntoa jonka saat akustoida rauhassa :D
 
...
 
http://www.soundreel.com
Tumezy
10.08.2016 14:14:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haha :D :D Kiitos vastauksista ja päivän nauruista :D
 
anapena
10.08.2016 14:49:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huomasin, et molttonia saa myös vaaleana! Tämä oli mulle uutta. Vois mennä paremmin läpi sisustusneuvotteluissa. Akustiikkalevyjen pintaan voi myös tulostaa nättejä kuvia. Levyn ympärille voi liimata sopivan L-listan, tuloksena on taulu.
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
Einherjar
15.08.2016 17:50:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos haluaa vähemmän hellasäröä sisustukseen sopivuuden osalta, niin sametit kannattaa tsekata myös.
Avainsanoja on yleensä velvet tai velour (+ stage, curtain, jne.)
Painon puolesta löytyy ihan yhtä raskaita kankaita, mutta värivalikoima on isompi, pinta parempi, värit syvemmät, mutta hinta voi olla vähän reilumpi.
Hellasärö on kuitenkin helpommin pienempi lopputuloksen suhteen ja neuvotteluvaihe voi tuottaa lisärahoitusta sopivan värin löytyessä.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «