Muusikoiden.net
09.12.2016
Rockway LIVE! Joka maanantai ja keskiviikko klo 17-19 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Studiomonitorit ja auto on/off
1
telescope
28.03.2016 21:06:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin seuraavista kajareista löytyy automaattinen virrankatkaisu:

Mackie HR624, HR824
Adam F5, F7
Behringer B2031A, B3031A

Onko kokemusta toimiiko hyvin. Itse varmaankin laskisin sen plussaksi seuraavia monitoreita katsellessa.

Entä onko tällaista automaattista haaroitusjatkojohtoa kukaan kokeillut monitoreihin?

http://www.amazon.com/Bits-Limited- … rds=Autoswitching+Technology+outlet

Tällä hetkellä Yamahan MSP5 monitorit ja se virtakytkin on mahdollisimman kusisessa paikassa. Toki pitäis hommata erillinen kytkimellinen johto näille..

Antti1
28.03.2016 21:30:31 (muokattu 28.03.2016 21:31:30)

Mä ratkaisin vastaavat ongelmat ruuvaamalla kytkimelliset jatkojohdot työpöydän alapintaan käsien ulottuville. Mielellään toki sellaiset jatkikset sitten, jossa on ne korvakkeet ruuvaamista varten, vaikka saahan minkä tahansa avattavan rungon melko helposti viriteltyä pöytään toki kiinni. Parempi kuitenkin, jos siellä sähköpuolella ei ole mitään ylimääräisiä metalliosia roikkumassa.

E: Toisinsanoen mä en antaisi minkäänlaista painoarvoa tuolle ominaisuudelle, itseasiassa se on muutamassa omistamassani subissa ollut lähinnä riesana.
askomiko
28.03.2016 22:12:49 (muokattu 28.03.2016 22:14:50)

Geneleceissä taitaa olla kaikissa uusissa. Suhtaudun kytkimellisiin jatkojohtoihin suurella varauksella, kun niitä on pari hajonnut, tuottaen samalla katastrofaalisen sähköhäiriön. En ota enää koskaan varsinkaan tuollaista automaattista roikkaa: moinen roikka hajosi lisäksi niin että se rikkoi samalla kajarit. :( (Antoi sähköä samalla tapaa kuin jos pitäisi valokatkaisijaa puolessa välissä niin että se "pärisee". Kajarit ei siitä tykännyt.)

On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Juhani_t
29.03.2016 08:58:31

telescope:
Behringer B2031A

Onko kokemusta toimiiko hyvin. Itse varmaankin laskisin sen plussaksi seuraavia monitoreita katsellessa.

Toisessa toimii kohtalaisesti ja toisessa napsauttaa sähköt poikki jo taustamusiikkivolumella. En tykkää enkä käytä.

telescope
29.03.2016 18:31:47 (muokattu 29.03.2016 18:33:39)

Toi kytkin pöydän alle kuulostaa hyvältä idealta.

Ikävä kuulla ettei noi automatiikat toimi niin hyvin kaikissa kajareissa.
Luulisi että Geneleceissä toimii, mutta alkaa oleen hiukan liikaa hintaa mun harrasteluihin.

Automaattisen roikan jätän ehkä sit kokeilematta.
Kuulosti vähän hazardilta alkujaankin :D

Krice
30.03.2016 11:33:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pioneer S-DJ05 -monitoreissa ongelma on hoidettu tyylikkäästi isolla volume-nupilla, jossa on myös virtanappi (plus kanavavalitsin ja EQ-kytkin). Kaiuttimina ehkä ei niinkään hyvät, tai en ole ihan varma kun ei ole vertailukokemusta studiomonitoreista. Mutta on kyllä kätevä vekotin tuo nuppi. Vaikea enää kuvitella, että pitäisi kurotella monitoreiden taakse etsimään virtanappia.

http://www.pioneerelectronics.com/PUSA/DJ/Speakers/S-DJ05

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti