Aihe: Slate - Virtual Microphone System | |
---|
|
TODELLA mielenkiintoinen uutuus Slatelta. Hinta on iso kasa dollareita mutta mun mielestä hyötyynsä nähden ei ollenkaan kallis. http://www.sweetwater.com/store/detail/VMS https://www.youtube.com/watch?v=tiprqGn65nI#t=181 Just a face in the crowd. | mikke 05.11.2015 12:49:20 (muokattu 05.11.2015 13:01:13) | |
|
Pääsee pelihallissakin ajamaan Ferraria. Kaiketi tarkoitus mallintaa jotain jo olemassa olevaa. Toimii varmaan enemmän tai vähemmän hyvin. Mutta tuskin aitoa ja alkuperäistä paremmin. Saatan olla väärässäkin, kuten useasti on käynyt. Tykkään ajatella vanhanaikaisesti. mukava uskotella itselleen että uutta leula ei tarvii. Toisaalta sitä tulee hankittua kuitenkin. Kerrohan millainen kampe on, jos pääset käsiksi. Parempi myöhään jos silloinkaan. | |
Tää taidettiin jo julkaista namissa vuosi sitten (ainakin). En tiedä sitten millon toi tuli kauppoihin, mutta juuri mitään juttuja en tosta ole nähnyt paitsi namissa kuvatut esittelyt. Kamarunkkaus on kuin laittas rahaa pankkiin mut vaan jonkun muun tilille. | |
On siitä esittelyjä ja puhetta ollut. Olisko toi nyt viikon tai kaks ollu myynnissä. Pointtihan siinä on se että ei tartte omistaa noita kaikki palikoita erikseen halutakseen niiden hyvät puolet itelle, vaan ton tonnin paketin mukana tulis kaikki. Just a face in the crowd. | |
mikke: Pääsee pelihallissakin ajamaan Ferraria. Kaiketi tarkoitus mallintaa jotain jo olemassa olevaa. Toimii varmaan enemmän tai vähemmän hyvin. Mutta tuskin aitoa ja alkuperäistä paremmin. Saatan olla väärässäkin, kuten useasti on käynyt. Tykkään ajatella vanhanaikaisesti. mukava uskotella itselleen että uutta leula ei tarvii. Toisaalta sitä tulee hankittua kuitenkin. Kerrohan millainen kampe on, jos pääset käsiksi. Juu, toimitus kestänee aikansa mutta raportoin sitten. itselle en vielä malttanut ostaa, mutta iaion mennä kyynärpäätaktiikalla kaverin studiolle takapiruksi kun se hänelle saapuu. Just a face in the crowd. | |
Tulee mieleen se Focusriten Liquid -systeemi, joka ei tainnut kyllä isommin lähteä lentoon. Ajatushan on hyvä ja varmaan käyttis jos pääsee asian kanssa sinuiksi, mutta eihän toi aitoa asiaa korvaa, kuten ei mikään plugari. Fuzz is Clean!
https://soundcloud.com/skipzoneband | |
Ei toi tonni ole kyl hinta eikä mikään jos toi toimii edes sinne päin. Eihän tonnilla saa kuin ehkä yhden mikin muutenkaan. Kamarunkkaus on kuin laittas rahaa pankkiin mut vaan jonkun muun tilille. | PJS 06.11.2015 10:13:02 | |
|
Plus, et vois ajatella et jos toi mikki tosiaan on erittäin flätti+ehkä pitää sit sisällään myös vaihdettavaa suuntakuviota jne. ni ei se mikki ilman noita digihöysteitäkään voi ihan surkee olla. "Constantly choosing the lesser of two evils is still choosing evil." | |
Mikael: Tulee mieleen se Focusriten Liquid -systeemi, joka ei tainnut kyllä isommin lähteä lentoon. Ja Antaresin muinainen Microphone Modeler -softa, joka ei sekään tainnut kauhean hyvin menestyä. Jaa, näyttää tuo olevan vieläkin myynnissä: http://www.antarestech.com/products/detail.php?product=Mic_Mod_EFX_5 "Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä." | Viocress 12.11.2015 12:39:00 (muokattu 12.11.2015 12:45:51) | |
|
Kiinnostelis niin perkeleesti. En vielä omista edes kunnollista all-around laulumikkiä, joten sikäli tulisi ihan tarpeeseenkin. Vähän ehkä pettymys oli se, että mikkivaihtoehtoja on vain 3, etuasteita vain 2 ja videolla olleet ääninäytteetkään eivät täysin vakuuttaneet. Mielenkiinnolla odottelen aitoja käyttäjäkokemuksia ja arvioita. kausalgia.bandcamp.com | oksatboys 12.11.2015 14:09:55 (muokattu 12.11.2015 14:10:24) | |
|
jPekka: Ja Antaresin muinainen Microphone Modeler -softa, joka ei sekään tainnut kauhean hyvin menestyä. Toisaalta nykypäivän tekniikalla voi jo mallinnokset aika kovia ollakkin. Jos vertaa esim kemperiä ja axea 10-15 vanhoihin mallintaviin niin ollaan aika pitkällä nykyään niin soundissa kuin toimintaperiaatteessakin. Kamarunkkaus on kuin laittas rahaa pankkiin mut vaan jonkun muun tilille. | |
oksatboys: Toisaalta nykypäivän tekniikalla voi jo mallinnokset aika kovia ollakkin. Jos vertaa esim kemperiä ja axea 10-15 vanhoihin mallintaviin niin ollaan aika pitkällä nykyään niin soundissa kuin toimintaperiaatteessakin. Ja tuossa on mukana oma mikrofoni ja etunen, jolloin homma on helpompi saada toimimaan kuin Antareksen versiossa, jonka oli tarkoitus saada SoundBlasteriin kytketystä viiskasi-kopiosta U-neljäseiskaa. "Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä." | |
Viocress: Kiinnostelis niin perkeleesti. En vielä omista edes kunnollista all-around laulumikkiä, joten sikäli tulisi ihan tarpeeseenkin. Vähän ehkä pettymys oli se, että mikkivaihtoehtoja on vain 3, etuasteita vain 2 ja videolla olleet ääninäytteetkään eivät täysin vakuuttaneet. Mielenkiinnolla odottelen aitoja käyttäjäkokemuksia ja arvioita. öö, mun korvaani tuo kuulosti ihan helvetin hyvältä. Tyyliin: "liian hyvää ollakseen totta." Mutta muutkin Slaten tuotteet on ollu kovasti kehuttuja, niin miksei tääkin. Teoriatasolla toi kuulostaa fiksulta kapineelta. Ja mikä parasta, on VAIN kolme mikkityyppiä, mistä valita. Mimmonen/mimmoiset sun mielestäs vielä puuttu? Jos on hyvin tehdyt kirkas, neutraali ja lämmin, niin niillähän tekee jo paljon. Dont Clone The Beat. Own The Beat. | |
En tiedä ymmärsinkö ihan väärin mutta ainakin omalla kohdalla ks systeemin mielenkiintoisin juttu on että mallinnuksia voi vaihtaa jälkikäteen eli jos jonkun mikin tai etusen saundi ei miellytä niin eikun vaihtoon vaan ja kokeilemaan jos joku toinen saundi toimisi paremmin lopputuotteessa. | |
Witch_King: En tiedä ymmärsinkö ihan väärin mutta ainakin omalla kohdalla ks systeemin mielenkiintoisin juttu on että mallinnuksia voi vaihtaa jälkikäteen eli jos jonkun mikin tai etusen saundi ei miellytä niin eikun vaihtoon vaan ja kokeilemaan jos joku toinen saundi toimisi paremmin lopputuotteessa. Siinähän sitä riemua ihmisillä riittää loppuelämäksi, kun ei tarvi rumpusamplejen, synasoundien, midi-rumpujen, skebamallintavien, kaappi-impulssien ja vireen lisäksi päättää edes mikrofoneja tai etuasteita enää, kun nekin voi kätsysti vaihtaa miksatessa. "As long as there is music I am immortal and I have lived forever if I can remember a song" | |
saastara: Siinähän sitä riemua ihmisillä riittää loppuelämäksi, kun ei tarvi rumpusamplejen, synasoundien, midi-rumpujen, skebamallintavien, kaappi-impulssien ja vireen lisäksi päättää edes mikrofoneja tai etuasteita enää, kun nekin voi kätsysti vaihtaa miksatessa. Iso peukku tälle. Päättämättömyys on päämäärä ja kaiken voi luoda keinotekoisesti myöhemmin kun tulee ihmisen aivoja mallintava plugari joka päättää mitä mallintavia kannattaa käyttää. | |
saastara: Siinähän sitä riemua ihmisillä riittää loppuelämäksi, kun ei tarvi rumpusamplejen, synasoundien, midi-rumpujen, skebamallintavien, kaappi-impulssien ja vireen lisäksi päättää edes mikrofoneja tai etuasteita enää, kun nekin voi kätsysti vaihtaa miksatessa. Komppaan kyllä itekkin tätä vahvasti. Ei sillä, onhan nuo kaikki ihan hyviä työkaluja joita voi käyttää vähemmän optimaalisissa tilanteissa ja olosuhteissa, mutta itelläni ainakin monesti on mennyt ihan turhaa aikaa siihen, kun kaikkea voi jälkikäteen säätää ihan rajattomasti. Nykyään yritän rajoittaa itseäni käyttämään vain tiettyjä softia ja mallinnuksia (esim. jos vaikka kitarasoundi väännetään plugineilla, niin sitten ne kitaraosuudet on soitettu ja editoitu valmiiksi niin renderöin ne mallinnukset audioksi jotta niitä ei tule turhaan säädettyä sen jälkeen, jos varman päälle haluaa pelata niin ne DI:t voi myös jättää johonkin omaan kansioon jotta voi pelata varman päälle jos homma ei toimikkaan, yleensä niihin ei ole tullut kyllä koskettua pahemmin). Pääideana tässä on se, että miksatessa on joku visio mihin tähdätään sen sijaan että säädetään niitä soundeja suuntaan ja toiseen ilman mitään päämäärää jolloin usein vain aikaa menee hukkaan ja mitään ei saavuteta. Ainakin tälläinen työskentelymalli on itselleni paljon sopivampi ja luovempi kuin se, että ihan kaikki mahdollisuudet on auki ja mitään ei ole päätetty valmiiksi. Eli lyhyesti säädetään ne soundit valmiiksi ja renderöidään synat, kitarapluginit ja vaikka midirummut tarvittaessa audioksi sitten kun ollaan varmoja siitä, että ne soundit on valmiit ja niitä voidaan lähteä työstämään siitä tarvittaessa eteenpäin. Vihaleipä There is no dark side in the moon, really. Matter of fact, it's all dark. | Antti1 21.11.2015 01:52:58 (muokattu 21.11.2015 02:00:42) | |
|
Kyllä se visio ja valmiit päätökset voi olla olemassa, vaikka takaportti olisikin auki. Ei joku kitaramallinnuksen rendaaminen nopeuta prosessia mitenkään, itseasiassa päinvastoin. Ääniheebon on vain tehtävä päätös, että tämä on tässä ja sit siirrytään seuraavaan asiaan. Mahdollisuudet eivät pakota tekemään yhtään mitään, vision puute, osaamattomuus ja epäluottamus itseensä on sit toinen juttu. Samaten mahdollisuuksien rajaaminen ei välttämättä edesauta parhaan mahdollisen lopputuloksen syntymistä, mutta nopeuttaa kyllä prosessia, ellei sitten tarvitse virheellisen päätöksen vuoksi palata takaisin alkuun. Mä näen tämän kaltaiset uudet sovellutukset ja teknologiat ainoastaan mahdollisuutena, ei tosta ole kertakaikkiaan mitään haittaa. Jos äänittäjämiksaajatuottajamikälie ei osaa tehdä päätöksiä, niin ongelma ei todellakaan ole teknologiassa. | |
Antti1: Kyllä se visio ja valmiit päätökset voi olla olemassa, vaikka takaportti olisikin auki. Ei joku kitaramallinnuksen rendaaminen nopeuta prosessia mitenkään, itseasiassa päinvastoin. Ääniheebon on vain tehtävä päätös, että tämä on tässä ja sit siirrytään seuraavaan asiaan. Mahdollisuudet eivät pakota tekemään yhtään mitään, vision puute, osaamattomuus ja epäluottamus itseensä on sit toinen juttu. Samaten mahdollisuuksien rajaaminen ei välttämättä edesauta parhaan mahdollisen lopputuloksen syntymistä, mutta nopeuttaa kyllä prosessia, ellei sitten tarvitse virheellisen päätöksen vuoksi palata takaisin alkuun. Mä näen tämän kaltaiset uudet sovellutukset ja teknologiat ainoastaan mahdollisuutena, ei tosta ole kertakaikkiaan mitään haittaa. Jos äänittäjämiksaajatuottajamikälie ei osaa tehdä päätöksiä, niin ongelma ei todellakaan ole teknologiassa. Musajutuissa on se hassu juttu, että jokainen luo työtapansa ;) En vähättele yhtään, että joku pystyisikin työskentelemään useiden mallinnussoftien ja synien päällä ollessa. Itselläni iskisi mentaalinen blokki välittomästi, jos päätöksiä siirretäisiin kokoajan eteenpäin. Menisi helposti tunti jo siinä kun siivoaisin projektin siihen kuntoon, että sitä on mukava miksata. Samalla säästän konetehojakin kun taustalla ei pyöri viittä synaa samaan aikaan ja akustisen neljä raitaa tai taustaköörit ovat summattuna yhdeksi stereoraidaksi. Näin tulee keskittytyttä olennaiseen, eikä aikaa mene turhien balanssien säätöön, jotka olisi pitänyt tehdä jo ennen kuin siirryttään miksaus vaiheeseen. 100 raidan prokkikset saa helposti summattua siihen 60-70 raidan pintaan. Itse odotan uutta Slaten tuotetta kuitenkin innolla. Arvosteluja ja testejä odotellessa :) ! Teknologian kehitys on mahdollisuus, ei uhka. | |
Antti1: Kyllä se visio ja valmiit päätökset voi olla olemassa, vaikka takaportti olisikin auki. Ei joku kitaramallinnuksen rendaaminen nopeuta prosessia mitenkään, itseasiassa päinvastoin. Ääniheebon on vain tehtävä päätös, että tämä on tässä ja sit siirrytään seuraavaan asiaan. Mahdollisuudet eivät pakota tekemään yhtään mitään, vision puute, osaamattomuus ja epäluottamus itseensä on sit toinen juttu. Samaten mahdollisuuksien rajaaminen ei välttämättä edesauta parhaan mahdollisen lopputuloksen syntymistä, mutta nopeuttaa kyllä prosessia, ellei sitten tarvitse virheellisen päätöksen vuoksi palata takaisin alkuun. Mä näen tämän kaltaiset uudet sovellutukset ja teknologiat ainoastaan mahdollisuutena, ei tosta ole kertakaikkiaan mitään haittaa. Jos äänittäjämiksaajatuottajamikälie ei osaa tehdä päätöksiä, niin ongelma ei todellakaan ole teknologiassa. Juu, onhan se hienoa että innovoidaan ja kokeillaan. Koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Mutta on mun disclaimerina todettava, että Slate Digital on mulle jotenkin semmoinen punainen vaate. Se on niin limaisen oloinen firma ja niiden promootio on niin helvetin juustoista, että mun tekee mieli käydä suihkussa aina kun mä olen katsonut tai lukenut jotain Slaten juttuja. Viitaten esim tän uuden Bomberin julkaisuun, mä luulen, että siitä saisi aikamme juomapelin aina kun Slate sanoo 'analog saturation, air, punch, non-linearities, warmth, depth', tai jotain yhtä juustoista. Lisäksi Slaten markkinataktiikat on hivenen 'arveluttavia' monellakin tapaa. Mutta tämä siis täysin tuotteiden laatuun liittymättä. Niistähän monet tykkää kuin hullut puurosta. Itse en oo Triggeriä lukuunottamatta löytänyt onneksi itselleni yhtään tarpeellista, tai josta ei olisi parempaa ja vähemmän bugista vaihtoehtoa olemassa, niin ei muodosta ongelmaa. Mutta aiheeseen palatakseni, yrittämättä nyt kuulostaa vihaiselta vanhukselta, toi tuote ja sen puffaus promotoi omaan makuun taiteellisesti tuhoisaa mielenmaisemaa. Miksaajat ei tee tolla tasan mitään, ja hyvillä studioilla on todennäköisesti jo hyllyt täynnä mikkjä ja etuasteita. Toi on markkinoitu pienen budjetin operoijille ja amatööreille (joka on bisnesmielessä nykyään toki aivan valtava segmentti) joilla ei välttämättä ole itsekontrollia / fokusta / kokemusta (ei mulla ainakaan ollut / ole edelleenkään) olla astumatta semmoisiin henkisiin sudenkuoppiin mitä tämmöiset tuotteet potentiaalisesti tarjoaa. Tilaisuus aika usein oikeasti tekee vartaan.. Onhan tää loogista jatkoa Slaten (ja muiden plugarivalmistajien) zeitgeistille. Miksatessa nyt on aina runkattu ja ihmetelty niin analogilaitteiden kuin plugareiden kanssa. Mutta nyt Slate avaa sen oven, että vaiheilijat saa vaiheilla myös lähtömateriaalin kanssa äänityksissä. Eihän tää nyt oikeasti ole iso asia ole edes käytännössä, mutta itsestä tuntuu vaan että tällä alalla ollaan kaiken aikaa siirtymässä taiteellisesta fokuksesta macro-detailien nysväämiseen, eikä itsestä se, että Slaten kaltainen vaikutusvaltainen juustoparoni promotoi tämmöistä kotituottajille, ole omaan makuun bueno homma. Jostain syystä some ei ole tehnyt ihmisistä vuorovaikutuskykyisempiä, välittömämpiä ja seurallisempia ja mä jostain syystä epäilen, että tää tuote ei tee äänittäjistä luovempia ja taiteellisesti fokusoituneempia. "As long as there is music I am immortal and I have lived forever if I can remember a song" | « edellinen sivu | seuraava sivu » | |
---|
|
|