Muusikoiden.net
11.12.2016

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Musalaitteiden kytkentää??
1
Qlento
14.08.2015 17:35:51 (muokattu 14.08.2015 17:44:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei! Mä olen laajentamassa kotistudiotani softa työskentelystä hardwareen ja mua mietityttää että kuinka saan kaikki härvelit kytkettyä ja synkattya toisiinsa. Nyt tällä hetkellä mulla on Dj-kontrolleri jonka läpi ääni kulkee ja lisäksi toinen äänikortti nauhoitus hommiin. Aion hankkia biittikoneeksi Elektron Octatrackin ja jonkun synan muihin tarkoituksiin, tämän lisäksi aion hankkia vielä Boss rc-300 loopperin. Kuinka saan siis kaiken tämän kytkettyä niin että ääni ja midi kulkee? Äänen toistosta mulla vastaa Adamin a7:at ja Sub 8. Taidan tarvita mikseriä? Valaiskaa asiaa joku, ken tietää. Itse olen ummikko asian suhteen, tähän asti vain softalla työskennelleenä. Kiitos. :) Edit: Tähän vielä lisäksi tulee varmasti efekti laite sekä jokin raituri jolle saan kaiken nauhoitettua, ilman että tarvii edes avata tietokonetta. (kyllästynyt istuu ruudun edessä hiiri kädessä). Silti tahdon kytkeä kaiken myös tietokoneeseen jos tahdon nauhoittaa Fl Studiolla. Kiitos.

oksatboys
14.08.2015 17:47:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos haluat äänittää kaikki vehkeet erikseen (yhtä aikaa), niin laitat joka vehkeen piuhalla interfaceen. Monitorit sitten interfaceen kans. Sen vehkeen minkä haluat loopperiin, laitat loopperiin. Toki siihen voi useammankin kytkeä, jolloin mikseri vois olla hyödyllinen, mutta jollain y-piuhallakin voi summata pari synaa. Huomaa, että myös useimpia interfacea voi käyttää miksereinä.

Synkkaus toimii midillä, eli laitat midi piuhat kaikkien vehkeiden väliin jotka haluat synkata. Esim. siis rumpukone - syna - interface, jolloin esim. koneelta tulevat biitit on sitte synkassa muiden kanssa jne. Jos bossi syö midiclockia niin sille piuha kans.

"Hieno mekanismi sinäänsä, jos ei olisi näin saatanan tyhmä." -Lihis96
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti