Muusikoiden.net
03.12.2016

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Roland Aira System 1 + TR8 rumpukone + Cubase 8
1
jimppa74
16.06.2015 11:51:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei!

Olen vähän hukassa laitteiden kanssa.

1.Miten pitäisi kytkeä laitteet Roland Aira System 1 Syna + TR8 rumpukone

2.Kun nauhoittaa niin kannattaako nauhoittaa audiona sisään vai midinä?

3.Kun nauhoitan niin tulee "hiljaisella" volyymilla nauhalle jostain syystä, en ymmärrä ajureiden kanssa että pitääkö muuttaa aina esim TR8 ajurit kun käytän sitä ja System 1 ajurit päälle kun nauhoitan synaa..äänikorttina minulla on Steinberg audiolink 96..

Olisiko helppejä..

Kiitoksia!

anapena
16.06.2015 19:13:42

jimppa74: Hei!

Olen vähän hukassa laitteiden kanssa.

1.Miten pitäisi kytkeä laitteet Roland Aira System 1 Syna + TR8 rumpukone

2.Kun nauhoittaa niin kannattaako nauhoittaa audiona sisään vai midinä?

3.Kun nauhoitan niin tulee "hiljaisella" volyymilla nauhalle jostain syystä, en ymmärrä ajureiden kanssa että pitääkö muuttaa aina esim TR8 ajurit kun käytän sitä ja System 1 ajurit päälle kun nauhoitan synaa..äänikorttina minulla on Steinberg audiolink 96..

Olisiko helppejä..

Kiitoksia!

Jos äänität audiota, niin sulla pitää olla äänilähteen audio left ja right kytkettynä äänikortin sisääntuloon, jonka valkkaat inputiksi. Tässä tapauksessa sulla pitää melkeinpä aina olla tuo Audiolinkin ajuri valittuna Cubasen device setupista ja VST audio systeemistä. F4 painamalla saat vst connectionit näkyviin, äänikortin sisään ja ulosmenot.

Jos tallennat midi-dataa, niin tilanne on vähän toinen. Silloin perustat midi-raidan, ja valitset inputiksi kyseisen midi-liitännän jossa vehjas on. Outputiksi sama homma, tallennettu midimatsku soittaa esimerkiksi sitä TR8a.

Laita äänittävistä raidoista monitorointi päälle, niin ääni virtaa läpi, vaikka et vielä varsinaisesti äänittäisikään.

Rolandin Ayra taas saattaa tarjota lisäksi jotain muutakin herkkua.

On sulla aika vehkeet hankittuna, vaikka tunnut olevan alkutaipaleella:) Älä lannistu!

Istu ja pala!
jimppa74
17.06.2015 12:59:41

Kiitoksia paljon!

T:J

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti