Muusikoiden.net
07.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ongelma Behringer Xenyx 2222Fx kanssa
1
mikkoh85
20.04.2015 12:01:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei!

Liekö rautapuolen vika, vai "ominaisuus", mutta tämä minun 2008 ostamani Behringer Xenyx 2222Fx vahvistin tekee seuraavaa: Kun esimerkiksi alan laulamaan yhteen kanavaan, toisessa kanavassa oleva ääni (esim biisin pohja) vaimenee "taustalle" ja laulu tulee etualalle. Kun lakkaan laulamisen, taustamusiikki palaa takaisin normaalille volumilleen.

Eikös mikserin idea ole se, että kanavat säädetään halutulle tasolle, eikä tuollaisia ihmeellisiä "automaattisäätöjä" tapahtuisi. Onko tämä yleistä näille miksereille? Miten korjataan? Olen koittanut säätää kaikki efektit yms. ylimääräiset numikat pois käytöstä. Käytännössä mikseri on käyttökelvoton useammalla kuin yhdellä kanavalla käytettäessä.

Ostin mikserin aluperin vuonna 2008 uutena treenikämppäkäyttöön. Silloin laulajalla oli ongelmia kuulla itseään PA:n läpi. He päätyivät ratkaisuun kytkeä mikrofonin suoraan aktiivikaiuttimen perään. Niissä oli mikrofonietuset. Kuului paremmin kuulemma. Behringer sai pysyvän "paskan" maineen artistien keskuudessa :) Eli silloinkin on laitteeseen ollut kytkettynä mahdollisesti useampia mikkejä, ja tämä ongelma on aiheuttanut huonon kuulumisen.

Nyt olen käyttänyt laitetta omassa kotistudiossani, ja olen törmännyt ongelmaan joskus vuosia aiemminkin, ja ihmetellyt mistä johtuu. Olen kai luullut, etten vaan osaa käyttää mikseriä oikein. Nyt olen sitä oppinut lisää, ja tuo ei ole minusta normaalia käytöstä.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti