Muusikoiden.net
10.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Onko kokemusta Thomannin StudioRTA Producer station pöydästä
1
cosmob83
07.02.2015 18:22:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei,
Tiedustelisin että onko kenelläkään kokemusta tuosta yllämainitusta pöydästä?

Tässä tarkempi linkki:
http://www.thomann.de/fi/studiorta_producer_station.htm

Kotistudioon (makuuhuoneeseen) meinasin tuollaisen ostaa. Hipoo budjetin ylärajoja, mutta, tuo saattaisi ratkaista tilaongelmia, niin kannattahaan sitä sitten investoida. Mikäli ei siis ole aivan täysin susi..

kiiski
07.02.2015 21:08:23

Ei ole kokemusta tuosta, mutta herättää seuraavanlaisia ajatuksia:
-niskasi tulee huutamaan hoosiannaa jos meinaat laittaa näytön tuon tason päälle
-kuvista ei ihan käy ilmi työskentelyasento, mutta mikäli tuon pöytätason kautta tulee kaiuttimista ensiheijastukset niin se ei ole kauhean hyvä asia

Jos mitenkään pysyy työkalut kädessä niin suosittelen rakentamaan itse pöydän vaikka kakkoskakkosesta ja vanerista. Kun itse tekee niin saa just sellaisen kun sattuu tulemaan ja pääsee näennäisesti vaikuttamaan designiin.

Petteri81
07.02.2015 23:22:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on tuo ja ainakin itse olen ollut ihan tyytyväinen. Kovin tukeva se ei ole, mutta jos ei jatkuvasti ympäri taloa kuljettele niin ei ongelmaa. Rullat kun on alla, niin saa näppärästi siivottua... jos nyt miesluolaa kuuluu yleensä siivota. Näyttö on tosin vähän korkealla tuon päällä, mutta ei se ainakaan minulle ole ollut suuri ongelma.

Petteri81
07.02.2015 23:30:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt muuten valehtelin. Mulla onkin kevyempi versio tuosta. Liian hätäisesti vilkaisin linkin. Menen nukkumaan.

Kalmo
08.02.2015 13:40:56

Riippuu vähän siitäkin, minkätyyppistä hommaa eniten tekee. Jos tekee paljon looppien editointia ja muuta tarkkaa näytöntuijottelua vaativaa, niin tuo tiski on ergonomisesti varmaan täysi susi.

Itse tyytyisin kierrätyskeskuksesta haettuun kirjoituspöytään, jonka peränurkkiin väsäisin jonkinlaiset korokkeet ämyreille. Laatikostoista voi ottaa laatikot pois ja stilisoida ne siedettävän näköisiksi.

Tukeva ruokapöytätyyppinen tiski ilman mitään lisukkeita voisi olla hyvä vaihtoehto myös. Sen alle voi virittää "rullalautatyyppisille" helposti siirrettäville tasoille paikat tietsikalle, äänikortille yms.

Kierrä kirppareita ja kierrätyskeskuksia ja tutkaile mielikuvitus aktiivisena, mitä mistäkin saisi viriteltyä. Jos ulkonäkö painaa paljon vaa'assa, niin homma menee tietysti hankalammaksi.

On kumma ratkaisu tuossa Thomannin pöydässä viedä näyttö noin ylös. Ei olisi juuri kalliimpaa viedä hylly pöytätasolla olevan näytön yläpuolelle.

Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Ruutukunkku
13.02.2015 10:21:42 (muokattu 13.02.2015 10:23:09)

Kirjottelin tästä jo toisessa vastaavanlaisessa ketjussa..
Mutta siis joo mulla on tommonen pöytä ja tuon typerän hyllyn sahasin ensitöikseni paloiksi niin, että ei jäänyt kuin hyllystä n 30 cm pätkät molemmista päistä jäljelle. Lepäilevät nyt siinä noiden pöydänpäällisräkkien ulommaisten seinien ja CD-pidikkeiden päällä. Pöydänpäällisräkkeijä ei ole tietenkään näin mahdollista laittaa, mutta itse en niitä kaipaakkaan. Näyttö on nyt sitten ihan pöytätasolla ja mahtuu isompaakin näyttöä tarvittaessa noiden monitorikorokkeiden väliin.

Lupasin laittaa tästä kuvan aikanaan.... Jospa sen nyt saisi aikaseksi.

Varsin vajaalla kokemuksella mistään pro pöydistä sanoisin, että tosi tukeva ja asiallinen kaluste.

You are number six
cosmob83
14.02.2015 16:34:06 (muokattu 14.02.2015 16:37:17)

Kiitoksia kommenteista.

Mittanauhan kanssa sähläililtyäni ja vähän tarkemmin mietittyä noita ergonomia-juttuja tulin siihen tulokseen että toi pöytä ei ole paras ratkaisu. Mulle tärkeätä pöydässä on saada midikontrolleri omalle liukutasollensa (ja inhoan näppiksen/hiiren kanssa noita liukuvia alatasoja) ja mieluiten laitan kaiuttimet omille ständeillensä. Senpä takia päädyinkin tähän: http://www.thomann.de/fi/zaor_miza_jr_black_cherry.htm

Tohon saa näytön käytevästi upotettua osaksi pöydän sisään, midikiipparin ja Cubasen fader controllerin saan tohon liukuvalle tasolle ja pöydälle mahtuu muut kamat. Rajallisen budjetin ja ajan takia piti jotain nyt vain tilata, ja toi tuntui toistaiseksi parhaimmalta vaihtoehdolta.

Itse väsäiltyhän olisi paras ratkaisu, mutta siihen ei ole aikaa, työkaluja tai taitoja. Parhaillaan meneillään uuden kämpän remppa ja muutto, jonka jälkeen pitäisi päästä suht pikaisesti suoltamaan matskua maailmalle.

Edit: Ja hyvä pointti tuo näytön korkeus. Sitä osaa olla itse aika tahvo välillä kun tuommoiset asiat menee ohi. Töissä meillä on näytöt upotettu snadisti pöydän sisään, jotta ei tarvitse tuijotella ylöspäin. Jotenkin aivan itsestäänselvä asia niskan kunnon kannalta, mutta eipä tullut ajateltua. :)

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti