Muusikoiden.net
10.12.2016

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Focusrite Solo ja Reaper
1
Andy--85
02.02.2015 21:56:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli ongelma olisi kohina soitettaessa. Mulla on aikaisemmin ollut line6 äänikortti ja silloin ei tätä ongelmaa ollut kun käytin podfarmin noisegatea, mutta nyt en tätä kohinaa saa oikein kunnolla poistettua. Reaperin omalla noisegatella yritättänyt, mutta en vaan saa sitä soitettaessa pois.

Kaikki neuvot olisi nyt tervetulleita ja kun tosiaan vähän aika siitä kun viimeksi kunnolla jotain äänitellyt.

Käytössä siis pöytäkone.

Saan siis tuon kohinan jotenkin tolla noisegatella pois, mutta heti kun alkaa soittaan, niin kyllä sen kuulee ja ei kunnolla pysty soittaan, varsinkaan äänittään.

Viiveen sain jo hoidettua mitä tässä focusritessa muillakin ollut mitä kävin lukemassa, mutta tää kohina nyt on ainut mikä vaivaa. Varmaan jostain pikkujutusta taas kiinni.

Antti1
02.02.2015 22:00:51 (muokattu 02.02.2015 22:01:26)

Mä oletan, että sä tarkoitat nyt sähkökitaran kanssa soittamista suoraan interfacen hi-z tuloon? Millä tasolla sun kitaran signaalin huiput on, kun sä soitat? Tarkoitan siis softan piikkimittarien huippulukemia.

E: Onhan sulla se kytkin asennossa "inst"?

"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
Andy--85
02.02.2015 22:07:26

Antti1: Mä oletan, että sä tarkoitat nyt sähkökitaran kanssa soittamista suoraan interfacen hi-z tuloon? Millä tasolla sun kitaran signaalin huiput on, kun sä soitat? Tarkoitan siis softan piikkimittarien huippulukemia.

E: Onhan sulla se kytkin asennossa "inst"?

Jep! Ja kytkin on inst asennossa. Pikkusen plussan puolella.

Antti1
02.02.2015 22:14:13

Andy--85: Pikkusen plussan puolella.

Mitä tarkoittaa pikkuisen plussan puolella? Jokatapauksessa kuulostaa väärin säädetyltä sisääntulovoimakkuudelta, jos signaalin huiput olisivat yli 0dBFS. Mä laskisin vähän alemmas, vaikka aika kuumaa signaalia tuuppaan itsekin sisään. Huiput jossain -6 ja -3 välillä omissa jutuissa, jos olen itse soittajana omilla laitteistoillani. Muita äänittäessä vähän enemmän varaa.

"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
Andy--85
02.02.2015 22:25:11

Antti1: Mitä tarkoittaa pikkuisen plussan puolella? Jokatapauksessa kuulostaa väärin säädetyltä sisääntulovoimakkuudelta, jos signaalin huiput olisivat yli 0dBFS. Mä laskisin vähän alemmas, vaikka aika kuumaa signaalia tuuppaan itsekin sisään. Huiput jossain -6 ja -3 välillä omissa jutuissa, jos olen itse soittajana omilla laitteistoillani. Muita äänittäessä vähän enemmän varaa.

Alright, thanks! Täytyy koittaa laskee vähän alemmas.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti